Дата и час: 18 Фев 2018 09:59

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 3 [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 08:19 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2013 03:53
Мнения: 119
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Offline
Здравейте колеги, имам Lacetti 2.0 дизел и от известно време се чудя дали да не му направя тунинг, един познат ме агитира да си направя ЕCU remapping (не разбирам много от тея работи) което било по-добро и безопастно от слагането на разни чипове и кутии. Някой правил ли е подобно нещо и може ли да каже какви са недостатъците или евентуални проблеми после?
Благодаря предварително


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 09:56 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
"Слагането на чип" е станало нарицателно...такова нещо имаше при по-старите модели(най-общо казано при тези произведени до 2000 г.), при които се подменя чипа на компютъра. По-новите автомобили се "ремапват- чрез свързване със софтуер се променят настройките на ECU.
Плюсовете на интервенцията са повишена мощност и въртящ момент-около +30 %(реалните стойности варират около тези проценти). Колата става по-приятна за каране и отзивчива...в зависимост от маниера на шофиране и разхода може да падне. Например, Лачети от 121 к.с. , ще стане около 150 к.с. Силно препоръчително(за мен задължително) е преди процедурата да се направи диагностика на автомобила за евентуални проблеми и да се прегледа състоянието на основните възли- турбо и т.н. Ако всичко е наред, може смело да се скача в боя. :)
Минусите са, че има по-голямо натоварване, особено за турбото и съединителя- тези компоненти са най-честите евентуалните проблеми, които може да имаш след време, при мапнат автомобил.
За "кутии" -те - може би имаш предвид Power box. Това е модул, който един вид "лъже" ECU....аз лично съм много против тях и мисля, че това определно по-лошия вариант..и всеки човек, който си има поне бегла идея от автомобили и устройството им, ще го потвърди. Единственият плюс на power box е лесното и бързо премахване и връщане към заводските настройки. Аз не бих си сложил такова чудо на моя автомобил. :shake:

За мен важи следното правило: щом караш НЕатмосферен автомобил, ремапът е задължителен(след съответната проверка на автомобила)- разбира се, при човек с много добра репутация и познания..без стотиците самопровъзгласили се "мапери" с лаптоп и програма.
Виждам, че си от Пловдив- минаваш през Madness и там ще ти се отговори на всички въпроси и ще се свърши професионална и качествена работа по автомобила. Другото място, на което бих си поверил колата, е във Варна - TST Racing (Тони Келеша). От време на време чувам и чета добри мнения и за VR perfomance.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 10:05 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 06 Май 2012 22:27
Мнения: 571
Местоположение: Plovdiv
Skype: g.pamporov
МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
От: Plovdiv

Offline
Доколкото знам, няма Лачети с турбо, поне не и заводско.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 10:09 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
Има- 2.0 TCDI- 121 к.с. Единствения дизелов мотор за модела. :)



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 11:11 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 06 Май 2012 22:27
Мнения: 571
Местоположение: Plovdiv
Skype: g.pamporov
МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
От: Plovdiv

Offline
Не знаех... :$


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Ное 2014 17:27 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2013 03:53
Мнения: 119
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Offline
благодаря за отговора
да двигателя е 2.0 турбодизел, 121 к.с., колата е автоматик, така че проблеми със съединителя може би няма да има, остава само турбото, а там дано да няма :)
да аз съм от Пловдив, но от няколко години живея в Корея и тук има доста сервизи където правят професионален тунинг и затова се чудя иначе в България изобщо нямаше да рискувам, защото нищо не разбирам от такива работи :)
въпреки че сега колата ускорява и си върви добре (само на 73000 км е), ми казаха че има ефект не само във вървенето, но и разхода падал малко така, че все повече се настройвам да го направя тоя ремап :)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Ное 2014 01:01 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
Предполагам, че корейците знаят какво правят. Разходът евентуално ще падне с 0,5 л. до 1 л. на 100, в зависимост от условията и начина на каране.
С този нисък пробег едва ли ще имаш проблеми с турбото. За автоматика- дано от завода са сложили кутия, която има ресурс и запас за повече нютони...незнам точно модела на кутията, която е в Лачети, но би трябвало да нямаш грижи.
Успех и мисля, че няма да съжаляваш, напротив. :y:



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Ное 2014 07:52 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2013 03:53
Мнения: 119
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Offline
мерси колега, точно бях почнал да се отказвам :)
тук има много такива "сервизи" които се занимават само с тунинг, като почнеш от затъмняване на стъкла, LED осветление и фарове, окачване, вътре тапициране на седалки, аудио и всичко каквото си помислиш и стигнеш до двигателя, и гледам винаги има коли да правят нещо и затова по мога да им се доверя :)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Ное 2014 15:06 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Има различни видове ремап по агресивност. Турбо-автомобила може да се изстиска и много и малко, зависи какво се търси. Също така има и качество на ремапа, защото има калпаво изработени таблици с неправилен за мотора мениджмънт (лоши комбинации на управление на гориво/налягане/клапани), има и сполучливи.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Ное 2014 18:33 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 19 Юни 2009 21:27
Мнения: 384
Местоположение: София
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София

Offline
Колега, имам същото Lacetti и знаеш че върви прилично без "чипове". Имам финансови възможности и един "тунинг" не ми е проблем, но се отказах от него и не бих се занимавал по следните причини:
- С вдигането на мощността натоварваш ненужно и другите агрегати - турбо, съединтел и т.н а те не са хич евтини, ако се прецакат.
- Каптивите с ръчни скорости дето са със същия двигател, но 150 коня реват от нови, дори и преди да направят по 100 000 км за съединител, който е 3000 лева оригинален комплект - просто по-голямото тегло и мощност го износват по-бързо.
- Ако мислиш да си караш колата по-дълго не се занимавай с "чипосване" и едва ли ще спестиш много от разликата в разхода, ако ти се прецака нещо друго ;)



_________________
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Ное 2014 18:52 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
Както каза Оги, ремапването може да бъде с различна агресивност- всичко зависи от желанията на клиента, състоянието на автомобила, препоръките на мапера и т.н.
Едва ли някой минава през тази процедура поради финансови причини(пестене от евентуално по-ниския разход)...тук важно е удоволствието от по-пъргавия автомобил. Както казват- кефа цена няма. :)
И да...евентуалния риск за различните компоненти се увеличава, но не е казано, че задължително нещо ще се скапе. А и колегата е с автомат, което в случая е може би по-добрия вариант.
Всеки преценява плюсовете и минусите и взема решение за себе си...аз съм винаги "за" ремап, стига колата да не е пред разпад, разбира се. :)



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2014 05:29 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2013 03:53
Мнения: 119
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Offline
"ivobivo" така е колега и ти си прав, аз също съм го мислил това и затова още не бързам да го правя, освен това не го правя да спестя нещо от разхода. колата я взех преди 1 год. но не смятам да я карам дълго, просто ми трябва в момента комби за работа, а тук има точно 2 модела комби - лачетито и хюндай i30 но той не стига че е по-малък но и доста по-скъп. не знам защо но корейците не обичат комбита, карат предимно седани или SUV. а чуждите марки като VW или Volvo (може да се намери някое комби) са на много км, доста по-скъпи и обслужването им става само във фирмени сервизи, (а там дерат яко) защото другите са само за корейски марки. но пък иначе тук частите за корейски марки са доста евтини, сега лятото си бях в БГ и гледах нещо за лачети, забравих каква част беше точно, но беше към 100-150 лв не оригинална, а тук има от 20$ до 50$ оригиналните, така че ако в БГ е 3000 тук най-вероятно няма да е повече от 1000 :)


Последна промяна niko24 на 28 Ное 2014 08:36, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2014 06:09 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 05 Ное 2013 03:53
Мнения: 119
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Offline
ето ако искате да видите малко тунинговани лачетита от корейския форум :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2014 21:59 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 19 Юни 2009 21:27
Мнения: 384
Местоположение: София
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София

Offline
Колега, бях изпуснал това че си автоматик...все пак е по-добре и така един проблем (съединителя) ти отпада, ако се "чипосаш". Ако го направиш може да споделиш впечатления...успех



_________________
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Ное 2014 22:19 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Не знам защо си мислите, че торк-конвертора не страда от допълнително натоварване...



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 3 [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  

cron
Gemius