Тунинг Lacetti 2.0 дизел
- niko24
- Редовен
- Мнения: 121
- Регистриран: 05 ное 2013 02:53
- МПС: Chevrolet Orlando
- От: Plovdiv/Seoul
- Име: Niko
Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Здравейте колеги, имам Lacetti 2.0 дизел и от известно време се чудя дали да не му направя тунинг, един познат ме агитира да си направя ЕCU remapping (не разбирам много от тея работи) което било по-добро и безопастно от слагането на разни чипове и кутии. Някой правил ли е подобно нещо и може ли да каже какви са недостатъците или евентуални проблеми после?
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
"Слагането на чип" е станало нарицателно...такова нещо имаше при по-старите модели(най-общо казано при тези произведени до 2000 г.), при които се подменя чипа на компютъра. По-новите автомобили се "ремапват- чрез свързване със софтуер се променят настройките на ECU.
Плюсовете на интервенцията са повишена мощност и въртящ момент-около +30 %(реалните стойности варират около тези проценти). Колата става по-приятна за каране и отзивчива...в зависимост от маниера на шофиране и разхода може да падне. Например, Лачети от 121 к.с. , ще стане около 150 к.с. Силно препоръчително(за мен задължително) е преди процедурата да се направи диагностика на автомобила за евентуални проблеми и да се прегледа състоянието на основните възли- турбо и т.н. Ако всичко е наред, може смело да се скача в боя.
Минусите са, че има по-голямо натоварване, особено за турбото и съединителя- тези компоненти са най-честите евентуалните проблеми, които може да имаш след време, при мапнат автомобил.
За "кутии" -те - може би имаш предвид Power box. Това е модул, който един вид "лъже" ECU....аз лично съм много против тях и мисля, че това определно по-лошия вариант..и всеки човек, който си има поне бегла идея от автомобили и устройството им, ще го потвърди. Единственият плюс на power box е лесното и бързо премахване и връщане към заводските настройки. Аз не бих си сложил такова чудо на моя автомобил.
За мен важи следното правило: щом караш НЕатмосферен автомобил, ремапът е задължителен(след съответната проверка на автомобила)- разбира се, при човек с много добра репутация и познания..без стотиците самопровъзгласили се "мапери" с лаптоп и програма.
Виждам, че си от Пловдив- минаваш през Madness и там ще ти се отговори на всички въпроси и ще се свърши професионална и качествена работа по автомобила. Другото място, на което бих си поверил колата, е във Варна - TST Racing (Тони Келеша). От време на време чувам и чета добри мнения и за VR perfomance.
Плюсовете на интервенцията са повишена мощност и въртящ момент-около +30 %(реалните стойности варират около тези проценти). Колата става по-приятна за каране и отзивчива...в зависимост от маниера на шофиране и разхода може да падне. Например, Лачети от 121 к.с. , ще стане около 150 к.с. Силно препоръчително(за мен задължително) е преди процедурата да се направи диагностика на автомобила за евентуални проблеми и да се прегледа състоянието на основните възли- турбо и т.н. Ако всичко е наред, може смело да се скача в боя.
Минусите са, че има по-голямо натоварване, особено за турбото и съединителя- тези компоненти са най-честите евентуалните проблеми, които може да имаш след време, при мапнат автомобил.
За "кутии" -те - може би имаш предвид Power box. Това е модул, който един вид "лъже" ECU....аз лично съм много против тях и мисля, че това определно по-лошия вариант..и всеки човек, който си има поне бегла идея от автомобили и устройството им, ще го потвърди. Единственият плюс на power box е лесното и бързо премахване и връщане към заводските настройки. Аз не бих си сложил такова чудо на моя автомобил.
За мен важи следното правило: щом караш НЕатмосферен автомобил, ремапът е задължителен(след съответната проверка на автомобила)- разбира се, при човек с много добра репутация и познания..без стотиците самопровъзгласили се "мапери" с лаптоп и програма.
Виждам, че си от Пловдив- минаваш през Madness и там ще ти се отговори на всички въпроси и ще се свърши професионална и качествена работа по автомобила. Другото място, на което бих си поверил колата, е във Варна - TST Racing (Тони Келеша). От време на време чувам и чета добри мнения и за VR perfomance.
- pamporov
- Активен
- Мнения: 571
- Регистриран: 06 май 2012 22:27
- Skype: g.pamporov
- МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
- От: Plovdiv
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Доколкото знам, няма Лачети с турбо, поне не и заводско.
- pamporov
- Активен
- Мнения: 571
- Регистриран: 06 май 2012 22:27
- Skype: g.pamporov
- МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
- От: Plovdiv
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Не знаех...
- niko24
- Редовен
- Мнения: 121
- Регистриран: 05 ное 2013 02:53
- МПС: Chevrolet Orlando
- От: Plovdiv/Seoul
- Име: Niko
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
благодаря за отговора
да двигателя е 2.0 турбодизел, 121 к.с., колата е автоматик, така че проблеми със съединителя може би няма да има, остава само турбото, а там дано да няма
да аз съм от Пловдив, но от няколко години живея в Корея и тук има доста сервизи където правят професионален тунинг и затова се чудя иначе в България изобщо нямаше да рискувам, защото нищо не разбирам от такива работи
въпреки че сега колата ускорява и си върви добре (само на 73000 км е), ми казаха че има ефект не само във вървенето, но и разхода падал малко така, че все повече се настройвам да го направя тоя ремап
да двигателя е 2.0 турбодизел, 121 к.с., колата е автоматик, така че проблеми със съединителя може би няма да има, остава само турбото, а там дано да няма
да аз съм от Пловдив, но от няколко години живея в Корея и тук има доста сервизи където правят професионален тунинг и затова се чудя иначе в България изобщо нямаше да рискувам, защото нищо не разбирам от такива работи
въпреки че сега колата ускорява и си върви добре (само на 73000 км е), ми казаха че има ефект не само във вървенето, но и разхода падал малко така, че все повече се настройвам да го направя тоя ремап
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Предполагам, че корейците знаят какво правят. Разходът евентуално ще падне с 0,5 л. до 1 л. на 100, в зависимост от условията и начина на каране.
С този нисък пробег едва ли ще имаш проблеми с турбото. За автоматика- дано от завода са сложили кутия, която има ресурс и запас за повече нютони...незнам точно модела на кутията, която е в Лачети, но би трябвало да нямаш грижи.
Успех и мисля, че няма да съжаляваш, напротив.
С този нисък пробег едва ли ще имаш проблеми с турбото. За автоматика- дано от завода са сложили кутия, която има ресурс и запас за повече нютони...незнам точно модела на кутията, която е в Лачети, но би трябвало да нямаш грижи.
Успех и мисля, че няма да съжаляваш, напротив.
- niko24
- Редовен
- Мнения: 121
- Регистриран: 05 ное 2013 02:53
- МПС: Chevrolet Orlando
- От: Plovdiv/Seoul
- Име: Niko
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
мерси колега, точно бях почнал да се отказвам
тук има много такива "сервизи" които се занимават само с тунинг, като почнеш от затъмняване на стъкла, LED осветление и фарове, окачване, вътре тапициране на седалки, аудио и всичко каквото си помислиш и стигнеш до двигателя, и гледам винаги има коли да правят нещо и затова по мога да им се доверя
тук има много такива "сервизи" които се занимават само с тунинг, като почнеш от затъмняване на стъкла, LED осветление и фарове, окачване, вътре тапициране на седалки, аудио и всичко каквото си помислиш и стигнеш до двигателя, и гледам винаги има коли да правят нещо и затова по мога да им се доверя
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Има различни видове ремап по агресивност. Турбо-автомобила може да се изстиска и много и малко, зависи какво се търси. Също така има и качество на ремапа, защото има калпаво изработени таблици с неправилен за мотора мениджмънт (лоши комбинации на управление на гориво/налягане/клапани), има и сполучливи.
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Колега, имам същото Lacetti и знаеш че върви прилично без "чипове". Имам финансови възможности и един "тунинг" не ми е проблем, но се отказах от него и не бих се занимавал по следните причини:
- С вдигането на мощността натоварваш ненужно и другите агрегати - турбо, съединтел и т.н а те не са хич евтини, ако се прецакат.
- Каптивите с ръчни скорости дето са със същия двигател, но 150 коня реват от нови, дори и преди да направят по 100 000 км за съединител, който е 3000 лева оригинален комплект - просто по-голямото тегло и мощност го износват по-бързо.
- Ако мислиш да си караш колата по-дълго не се занимавай с "чипосване" и едва ли ще спестиш много от разликата в разхода, ако ти се прецака нещо друго
- С вдигането на мощността натоварваш ненужно и другите агрегати - турбо, съединтел и т.н а те не са хич евтини, ако се прецакат.
- Каптивите с ръчни скорости дето са със същия двигател, но 150 коня реват от нови, дори и преди да направят по 100 000 км за съединител, който е 3000 лева оригинален комплект - просто по-голямото тегло и мощност го износват по-бързо.
- Ако мислиш да си караш колата по-дълго не се занимавай с "чипосване" и едва ли ще спестиш много от разликата в разхода, ако ти се прецака нещо друго
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Както каза Оги, ремапването може да бъде с различна агресивност- всичко зависи от желанията на клиента, състоянието на автомобила, препоръките на мапера и т.н.
Едва ли някой минава през тази процедура поради финансови причини(пестене от евентуално по-ниския разход)...тук важно е удоволствието от по-пъргавия автомобил. Както казват- кефа цена няма.
И да...евентуалния риск за различните компоненти се увеличава, но не е казано, че задължително нещо ще се скапе. А и колегата е с автомат, което в случая е може би по-добрия вариант.
Всеки преценява плюсовете и минусите и взема решение за себе си...аз съм винаги "за" ремап, стига колата да не е пред разпад, разбира се.
Едва ли някой минава през тази процедура поради финансови причини(пестене от евентуално по-ниския разход)...тук важно е удоволствието от по-пъргавия автомобил. Както казват- кефа цена няма.
И да...евентуалния риск за различните компоненти се увеличава, но не е казано, че задължително нещо ще се скапе. А и колегата е с автомат, което в случая е може би по-добрия вариант.
Всеки преценява плюсовете и минусите и взема решение за себе си...аз съм винаги "за" ремап, стига колата да не е пред разпад, разбира се.
- niko24
- Редовен
- Мнения: 121
- Регистриран: 05 ное 2013 02:53
- МПС: Chevrolet Orlando
- От: Plovdiv/Seoul
- Име: Niko
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
"ivobivo" така е колега и ти си прав, аз също съм го мислил това и затова още не бързам да го правя, освен това не го правя да спестя нещо от разхода. колата я взех преди 1 год. но не смятам да я карам дълго, просто ми трябва в момента комби за работа, а тук има точно 2 модела комби - лачетито и хюндай i30 но той не стига че е по-малък но и доста по-скъп. не знам защо но корейците не обичат комбита, карат предимно седани или SUV. а чуждите марки като VW или Volvo (може да се намери някое комби) са на много км, доста по-скъпи и обслужването им става само във фирмени сервизи, (а там дерат яко) защото другите са само за корейски марки. но пък иначе тук частите за корейски марки са доста евтини, сега лятото си бях в БГ и гледах нещо за лачети, забравих каква част беше точно, но беше към 100-150 лв не оригинална, а тук има от 20$ до 50$ оригиналните, така че ако в БГ е 3000 тук най-вероятно няма да е повече от 1000
Последна промяна от niko24 на 28 ное 2014 07:36, променено общо 1 път.
- niko24
- Редовен
- Мнения: 121
- Регистриран: 05 ное 2013 02:53
- МПС: Chevrolet Orlando
- От: Plovdiv/Seoul
- Име: Niko
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
ето ако искате да видите малко тунинговани лачетита от корейския форум
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Колега, бях изпуснал това че си автоматик...все пак е по-добре и така един проблем (съединителя) ти отпада, ако се "чипосаш". Ако го направиш може да споделиш впечатления...успех
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел
Не знам защо си мислите, че торк-конвертора не страда от допълнително натоварване...