Тунинг Lacetti 2.0 дизел

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
niko24
Редовен
Редовен
Мнения: 119
Регистриран: 05 ное 2013 02:53
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#1 Непрочетено мнение от niko24 » 26 ное 2014 07:19

Здравейте колеги, имам Lacetti 2.0 дизел и от известно време се чудя дали да не му направя тунинг, един познат ме агитира да си направя ЕCU remapping (не разбирам много от тея работи) което било по-добро и безопастно от слагането на разни чипове и кутии. Някой правил ли е подобно нещо и може ли да каже какви са недостатъците или евентуални проблеми после?
Благодаря предварително

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#2 Непрочетено мнение от The Stig » 26 ное 2014 08:56

"Слагането на чип" е станало нарицателно...такова нещо имаше при по-старите модели(най-общо казано при тези произведени до 2000 г.), при които се подменя чипа на компютъра. По-новите автомобили се "ремапват- чрез свързване със софтуер се променят настройките на ECU.
Плюсовете на интервенцията са повишена мощност и въртящ момент-около +30 %(реалните стойности варират около тези проценти). Колата става по-приятна за каране и отзивчива...в зависимост от маниера на шофиране и разхода може да падне. Например, Лачети от 121 к.с. , ще стане около 150 к.с. Силно препоръчително(за мен задължително) е преди процедурата да се направи диагностика на автомобила за евентуални проблеми и да се прегледа състоянието на основните възли- турбо и т.н. Ако всичко е наред, може смело да се скача в боя. :)
Минусите са, че има по-голямо натоварване, особено за турбото и съединителя- тези компоненти са най-честите евентуалните проблеми, които може да имаш след време, при мапнат автомобил.
За "кутии" -те - може би имаш предвид Power box. Това е модул, който един вид "лъже" ECU....аз лично съм много против тях и мисля, че това определно по-лошия вариант..и всеки човек, който си има поне бегла идея от автомобили и устройството им, ще го потвърди. Единственият плюс на power box е лесното и бързо премахване и връщане към заводските настройки. Аз не бих си сложил такова чудо на моя автомобил. :shake:

За мен важи следното правило: щом караш НЕатмосферен автомобил, ремапът е задължителен(след съответната проверка на автомобила)- разбира се, при човек с много добра репутация и познания..без стотиците самопровъзгласили се "мапери" с лаптоп и програма.
Виждам, че си от Пловдив- минаваш през Madness и там ще ти се отговори на всички въпроси и ще се свърши професионална и качествена работа по автомобила. Другото място, на което бих си поверил колата, е във Варна - TST Racing (Тони Келеша). От време на време чувам и чета добри мнения и за VR perfomance.
Изображение

Потребителски аватар
pamporov
Активен
Активен
Мнения: 571
Регистриран: 06 май 2012 22:27
Skype: g.pamporov
МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
От: Plovdiv

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#3 Непрочетено мнение от pamporov » 26 ное 2014 09:05

Доколкото знам, няма Лачети с турбо, поне не и заводско.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#4 Непрочетено мнение от The Stig » 26 ное 2014 09:09

Има- 2.0 TCDI- 121 к.с. Единствения дизелов мотор за модела. :)
Изображение

Потребителски аватар
pamporov
Активен
Активен
Мнения: 571
Регистриран: 06 май 2012 22:27
Skype: g.pamporov
МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
От: Plovdiv

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#5 Непрочетено мнение от pamporov » 26 ное 2014 10:11

Не знаех... :$

Потребителски аватар
niko24
Редовен
Редовен
Мнения: 119
Регистриран: 05 ное 2013 02:53
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#6 Непрочетено мнение от niko24 » 26 ное 2014 16:27

благодаря за отговора
да двигателя е 2.0 турбодизел, 121 к.с., колата е автоматик, така че проблеми със съединителя може би няма да има, остава само турбото, а там дано да няма :)
да аз съм от Пловдив, но от няколко години живея в Корея и тук има доста сервизи където правят професионален тунинг и затова се чудя иначе в България изобщо нямаше да рискувам, защото нищо не разбирам от такива работи :)
въпреки че сега колата ускорява и си върви добре (само на 73000 км е), ми казаха че има ефект не само във вървенето, но и разхода падал малко така, че все повече се настройвам да го направя тоя ремап :)

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#7 Непрочетено мнение от The Stig » 27 ное 2014 00:01

Предполагам, че корейците знаят какво правят. Разходът евентуално ще падне с 0,5 л. до 1 л. на 100, в зависимост от условията и начина на каране.
С този нисък пробег едва ли ще имаш проблеми с турбото. За автоматика- дано от завода са сложили кутия, която има ресурс и запас за повече нютони...незнам точно модела на кутията, която е в Лачети, но би трябвало да нямаш грижи.
Успех и мисля, че няма да съжаляваш, напротив. :y:
Изображение

Потребителски аватар
niko24
Редовен
Редовен
Мнения: 119
Регистриран: 05 ное 2013 02:53
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#8 Непрочетено мнение от niko24 » 27 ное 2014 06:52

мерси колега, точно бях почнал да се отказвам :)
тук има много такива "сервизи" които се занимават само с тунинг, като почнеш от затъмняване на стъкла, LED осветление и фарове, окачване, вътре тапициране на седалки, аудио и всичко каквото си помислиш и стигнеш до двигателя, и гледам винаги има коли да правят нещо и затова по мога да им се доверя :)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#9 Непрочетено мнение от ogi » 27 ное 2014 14:06

Има различни видове ремап по агресивност. Турбо-автомобила може да се изстиска и много и малко, зависи какво се търси. Също така има и качество на ремапа, защото има калпаво изработени таблици с неправилен за мотора мениджмънт (лоши комбинации на управление на гориво/налягане/клапани), има и сполучливи.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ivobivo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 395
Регистриран: 19 юни 2009 21:27
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София
Контакти:

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#10 Непрочетено мнение от ivobivo » 27 ное 2014 17:33

Колега, имам същото Lacetti и знаеш че върви прилично без "чипове". Имам финансови възможности и един "тунинг" не ми е проблем, но се отказах от него и не бих се занимавал по следните причини:
- С вдигането на мощността натоварваш ненужно и другите агрегати - турбо, съединтел и т.н а те не са хич евтини, ако се прецакат.
- Каптивите с ръчни скорости дето са със същия двигател, но 150 коня реват от нови, дори и преди да направят по 100 000 км за съединител, който е 3000 лева оригинален комплект - просто по-голямото тегло и мощност го износват по-бързо.
- Ако мислиш да си караш колата по-дълго не се занимавай с "чипосване" и едва ли ще спестиш много от разликата в разхода, ако ти се прецака нещо друго ;)
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#11 Непрочетено мнение от The Stig » 27 ное 2014 17:52

Както каза Оги, ремапването може да бъде с различна агресивност- всичко зависи от желанията на клиента, състоянието на автомобила, препоръките на мапера и т.н.
Едва ли някой минава през тази процедура поради финансови причини(пестене от евентуално по-ниския разход)...тук важно е удоволствието от по-пъргавия автомобил. Както казват- кефа цена няма. :)
И да...евентуалния риск за различните компоненти се увеличава, но не е казано, че задължително нещо ще се скапе. А и колегата е с автомат, което в случая е може би по-добрия вариант.
Всеки преценява плюсовете и минусите и взема решение за себе си...аз съм винаги "за" ремап, стига колата да не е пред разпад, разбира се. :)
Изображение

Потребителски аватар
niko24
Редовен
Редовен
Мнения: 119
Регистриран: 05 ное 2013 02:53
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#12 Непрочетено мнение от niko24 » 28 ное 2014 04:29

"ivobivo" така е колега и ти си прав, аз също съм го мислил това и затова още не бързам да го правя, освен това не го правя да спестя нещо от разхода. колата я взех преди 1 год. но не смятам да я карам дълго, просто ми трябва в момента комби за работа, а тук има точно 2 модела комби - лачетито и хюндай i30 но той не стига че е по-малък но и доста по-скъп. не знам защо но корейците не обичат комбита, карат предимно седани или SUV. а чуждите марки като VW или Volvo (може да се намери някое комби) са на много км, доста по-скъпи и обслужването им става само във фирмени сервизи, (а там дерат яко) защото другите са само за корейски марки. но пък иначе тук частите за корейски марки са доста евтини, сега лятото си бях в БГ и гледах нещо за лачети, забравих каква част беше точно, но беше към 100-150 лв не оригинална, а тук има от 20$ до 50$ оригиналните, така че ако в БГ е 3000 тук най-вероятно няма да е повече от 1000 :)
Последна промяна от niko24 на 28 ное 2014 07:36, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
niko24
Редовен
Редовен
Мнения: 119
Регистриран: 05 ное 2013 02:53
МПС: Chevrolet Orlando
От: Plovdiv/Seoul
Име: Niko

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#13 Непрочетено мнение от niko24 » 28 ное 2014 05:09

ето ако искате да видите малко тунинговани лачетита от корейския форум :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
ivobivo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 395
Регистриран: 19 юни 2009 21:27
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София
Контакти:

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#14 Непрочетено мнение от ivobivo » 28 ное 2014 20:59

Колега, бях изпуснал това че си автоматик...все пак е по-добре и така един проблем (съединителя) ти отпада, ако се "чипосаш". Ако го направиш може да споделиш впечатления...успех
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Тунинг Lacetti 2.0 дизел

#15 Непрочетено мнение от ogi » 28 ное 2014 21:19

Не знам защо си мислите, че торк-конвертора не страда от допълнително натоварване...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”