Прожекторни фарове - реални тестове.

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Прожекторни фарове - реални тестове.

#1 Непрочетено мнение от ogi » 18 яну 2013 23:21

След http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =15&t=3188" onclick="window.open(this.href);return false; , 4 години по-късно:

Работя по проектче за подобна подмяна, само че този път на лупи с лупи + разни други по-сложни адаптации към сегашното возило, та поръчвах няколко различни видове от различни продавачи. Ще споделя информация от опита ми за широко предлаганите основно 2 вида по-масови прожекторни фарове на пазара.
Имайте предвид, че това са доста скъпи опити и реално набих ссериозни суми за различни видове прожектори, крушки, опити и т.н. , а реални обективни резултати така и не се намират в нета, така че нашето форумче сигурно ще е първото тук с такива.

Описаните долу адаптери могат свободно да се приспособяват към рефлекторни фарове с фокус на рефлектора (прозрачни "стъкла").

Вариант 1
Води се "mini", най-често "morimoto"
2.5'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка тип Н1, но само с ксенонова такава, която е с по-тесен профил, халогенна не влиза, на рефлектора си пише, че работи само с ксенонови крушки.

Вариант 2
2.8'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка D2S, тези са само и единствено ксенонови, пише уж, че е за монтаж на Н4, но според мен трябва да се разпробива корпуса на рефлектора допълнително, защото шийката на основата ми изглежда твърде дебела. Този вид е по-рядък и по-скъп.

Горепосочените ще намерите в много тунинг магазини, аз лично избрах тези варианти, без всякакви "Аngel Eyes" и други цигании, възможно по-близки до фабричен вариант. Прожекторите от опитите си ги поръчвах специално за експерименти и ще бъдат разпродадени (в тази връзка, ако някой се поинтересува (вкл. монтаж) да ми пише ЛС да го мислим).

Всички снимки надолу са лични мои.
Изображение

Ето и сравненията и впечатленията:
Ето видимата разлика в диаметъра на лупата отпред:

Изображение

Това са цоклите отзад, съответно H1 на 2.5'' и D2S на 2.8''

Изображение

Странично снимани (правят впечатление следните неща: соленодида е еднакъв, но при 2.5 режектора е извит като дъга, а при 2.8 е плосък. Очаквах по-добри резултати от 2.5, заради дъгообразната форма, съответно развномерната дистанция към очаквания фокус на лупата, но резултата ще се покаже малкко по-долу):

Изображение

Общ вид:

Изображение

Отпред:

Изображение

2.5''

Изображение

2.8''

Изображение

Общ вид едновременно:

Изображение

...а сега

най-интересната част - реалните тестове! Снимките са правени с еднаква скорост и бленда. Само да доуточня, че поради липса подръка на баласт (високоволтов инвертор), няма да ви предоставя снимките с ксеноновите крушки, а такива направени в голяма експонация (15 сек.) на едноватова жична крушка за табло, криво-ляво центрирана на фокус, колкото за обща представа, надявам се скоро ще направя серия с оригинални крушки, ако някой прояви интерес.

Вариант 1
Къси:
Изображение
Дълги:
Изображение
Анимация:
Изображение
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция

Прави впечатление по-широката диаграма на разпръскване настрани, но дългите светлини изглеждат по-малко пространствени, спрямо следващият модел, който пък страда от обратния синдром...

Вариант 2
Къси:
Изображение
Дълги:
Изображение
Анимация:
Изображение
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция

Тук имаме пропуск в отблясък на късите светлини (поне доста нагоре), което се дължи на липсващата бленда, която е налична на 2.5, също така диаграмата е по-кръгла с прибрани краища, но пък по-силно изразени долен край и дълги светлини. Фара ще свети по-близо до бронята, но по-малко настрани, спрямо другия.

Оставям на вас да определите кое е по-добре и да дискутираме тук :)


==============================================================================================
Скоро ще взема баласти и ще направя тестове с реални ксенонони крушки на фокус, при еднакви параметри на снимката.

Както писах по-горе - ще публикувам резултати при интерес.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10234
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Прожекторни фарове.

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 яну 2013 23:55

Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Прожекторни фарове.

#3 Непрочетено мнение от ogi » 19 яну 2013 00:18

Izparitel написа:Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?
Да, при биксеноновия прожектор крушката е една, а соленоид премества за части от секундата режекторния филтър, който отрязва снопа лъчи от долната част на рефлектора, демек формира дългите светлини, като късите си стоят, както е при двусекционните фарове.
Петната съм снимал на 255 см проекция спрямо лупите, a ширината на снимката е 3 метра - за да си направиш сметка.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
georgiev10
Напреднал
Напреднал
Мнения: 464
Регистриран: 27 мар 2008 23:03
Skype: georgiev10
МПС: Lanos C20XE
От: Plovdiv,Sofia

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#4 Непрочетено мнение от georgiev10 » 21 яну 2013 08:18

Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.

streetboll
Редовен
Редовен
Мнения: 205
Регистриран: 08 яну 2009 15:38
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#5 Непрочетено мнение от streetboll » 21 яну 2013 09:21

Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#6 Непрочетено мнение от ogi » 21 яну 2013 13:19

georgiev10 написа:Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.
Мерси много, вече си намерих всичко :beer:
streetboll написа:Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.
Няма биксенон Н4 има тъпи крушки с плъзгач, които за нищо не стават. Биксенона е по принцип само и единствено D1S, D2S и др., Н1 е за прожекторите за вграждане и дори в него не можеш да навреш жична крушка. Между това нещо:

Изображение

...и прожекторния фар няма нищо общо.

Такова лайно си бях сложил и карах с него точно 2 дни - отпред шарката бе като картина на ранен Ван Гог.

Има прожекторни фарове за монтаж в цокъл Н4. Къде не виждаш разлика, колега - снопа е идеално отрязан, за разлика от рефлекторния фар.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

streetboll
Редовен
Редовен
Мнения: 205
Регистриран: 08 яну 2009 15:38
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#7 Непрочетено мнение от streetboll » 22 яну 2013 16:09

За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де :) ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.

Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#8 Непрочетено мнение от ogi » 22 яну 2013 18:16

streetboll написа:За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де :) ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.

Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi

Да, колега, трябва да се демонтира "стъклото", иначе трябва да викаш ония дето вкарват дървени стълбички в шишетата за ракия :)

Има разни чалъми за отварянето, изисква малко търпение и пистолет с горещ въздух, има и вариант с готварска фурна, но не съм пробвал. Номера е да се размекне лепящото нещо, прилича малко на болкит.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

stefaka78
Минаващ
Минаващ
Мнения: 13
Регистриран: 18 май 2013 17:06
МПС: Chevrolet Lacetti
От: Blagoevgrad
Име: stefaka

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#9 Непрочетено мнение от stefaka78 » 17 мар 2017 09:45

Колеги от скоро съм с лупи на моето Лачети и ксенон 55 вата свети уникално но имам един проблем. Когато включа дълги за да се отвори лупата спира токът на късите и нямам фарове. Някой знае ли какво да преработя за да имам ток на дълго и къси едновременно? При h4 така е заводски не може заедно . А лупата е само с Една крушка h1 на късите!!!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6315
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#10 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 мар 2017 19:36

Най-лесното е да вържеш дългите към късите през мощен диод, но имам съмнение, че при преходния процес ще има известна липса на напрежение, и съответно може да се опитва да 'пали' повторно ксенона, което може да му скъси живота...
Ако има схема - може да погадаем по нея как да стане най-ефективно...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

stefaka78
Минаващ
Минаващ
Мнения: 13
Регистриран: 18 май 2013 17:06
МПС: Chevrolet Lacetti
От: Blagoevgrad
Име: stefaka

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#11 Непрочетено мнение от stefaka78 » 24 мар 2017 07:37

Намерих схема но като гледам май ключът прекъсва веригата. Интересно е че при нубира фара е двусекционен и май го няма този проблем а ключа е същия. Ще опитам с диоди другата седмица и ще пиша. Не знам как да кача хемата тук?

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6315
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#12 Непрочетено мнение от slowtraveler » 24 мар 2017 11:57

Ами качи някъде схемата да можем да я погледнем - може да измислим нещо...
А проблема още в началото ми е ясен откъде идва...
При крушките, които имат вътре жички за къса и дълга светлина, винаги свети само едната жичка.
Т.е. ако светнат дългите, трябва да изгасват късите. Иначе крушката ще прегрее и изгори бързо...
Затова и схемата е направена да действа точно по този начин...
Когато си връзвал биксенон към такава схема, ти си вързал късите към захранването на лампата, а дългите - към 'щората'....
Е да, ама при превключване на дълги ти щраква щората, обаче поради горната причина ти отпада напрежението към лампата.

При двусекционните фарове схемата е видоизменена - там са отделни крушки за къси и дълги, и съответно не отпада напрежението към късите, когато се включат дългите...

Предполагам просто някой кабел е преместен - в твоя случай късите вземат напрежение след превключващото реле за къси/дълги, а при двусекционните - взема напрежение преди това реле..

Но трябва да се види схемата.
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Прожекторни фарове - реални тестове.

#13 Непрочетено мнение от ogi » 31 мар 2017 12:48

Работа за 2 минути - в коша на мотора се намира релето за фаровете и се пуска кабел от силовата верига на дългите, към управляващата верига на късите, за да остават светнати.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”