Прожекторни фарове - реални тестове.
Прожекторни фарове - реални тестове.
След http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =15&t=3188" onclick="window.open(this.href);return false; , 4 години по-късно:
Работя по проектче за подобна подмяна, само че този път на лупи с лупи + разни други по-сложни адаптации към сегашното возило, та поръчвах няколко различни видове от различни продавачи. Ще споделя информация от опита ми за широко предлаганите основно 2 вида по-масови прожекторни фарове на пазара.
Имайте предвид, че това са доста скъпи опити и реално набих ссериозни суми за различни видове прожектори, крушки, опити и т.н. , а реални обективни резултати така и не се намират в нета, така че нашето форумче сигурно ще е първото тук с такива.
Описаните долу адаптери могат свободно да се приспособяват към рефлекторни фарове с фокус на рефлектора (прозрачни "стъкла").
Вариант 1
Води се "mini", най-често "morimoto"
2.5'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка тип Н1, но само с ксенонова такава, която е с по-тесен профил, халогенна не влиза, на рефлектора си пише, че работи само с ксенонови крушки.
Вариант 2
2.8'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка D2S, тези са само и единствено ксенонови, пише уж, че е за монтаж на Н4, но според мен трябва да се разпробива корпуса на рефлектора допълнително, защото шийката на основата ми изглежда твърде дебела. Този вид е по-рядък и по-скъп.
Горепосочените ще намерите в много тунинг магазини, аз лично избрах тези варианти, без всякакви "Аngel Eyes" и други цигании, възможно по-близки до фабричен вариант. Прожекторите от опитите си ги поръчвах специално за експерименти и ще бъдат разпродадени (в тази връзка, ако някой се поинтересува (вкл. монтаж) да ми пише ЛС да го мислим).
Всички снимки надолу са лични мои.
Ето и сравненията и впечатленията:
Ето видимата разлика в диаметъра на лупата отпред:
Това са цоклите отзад, съответно H1 на 2.5'' и D2S на 2.8''
Странично снимани (правят впечатление следните неща: соленодида е еднакъв, но при 2.5 режектора е извит като дъга, а при 2.8 е плосък. Очаквах по-добри резултати от 2.5, заради дъгообразната форма, съответно развномерната дистанция към очаквания фокус на лупата, но резултата ще се покаже малкко по-долу):
Общ вид:
Отпред:
2.5''
2.8''
Общ вид едновременно:
...а сега
най-интересната част - реалните тестове! Снимките са правени с еднаква скорост и бленда. Само да доуточня, че поради липса подръка на баласт (високоволтов инвертор), няма да ви предоставя снимките с ксеноновите крушки, а такива направени в голяма експонация (15 сек.) на едноватова жична крушка за табло, криво-ляво центрирана на фокус, колкото за обща представа, надявам се скоро ще направя серия с оригинални крушки, ако някой прояви интерес.
Вариант 1
Къси:
Дълги:
Анимация:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция
Прави впечатление по-широката диаграма на разпръскване настрани, но дългите светлини изглеждат по-малко пространствени, спрямо следващият модел, който пък страда от обратния синдром...
Вариант 2
Къси:
Дълги:
Анимация:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция
Тук имаме пропуск в отблясък на късите светлини (поне доста нагоре), което се дължи на липсващата бленда, която е налична на 2.5, също така диаграмата е по-кръгла с прибрани краища, но пък по-силно изразени долен край и дълги светлини. Фара ще свети по-близо до бронята, но по-малко настрани, спрямо другия.
Оставям на вас да определите кое е по-добре и да дискутираме тук
==============================================================================================
Скоро ще взема баласти и ще направя тестове с реални ксенонони крушки на фокус, при еднакви параметри на снимката.
Както писах по-горе - ще публикувам резултати при интерес.
Работя по проектче за подобна подмяна, само че този път на лупи с лупи + разни други по-сложни адаптации към сегашното возило, та поръчвах няколко различни видове от различни продавачи. Ще споделя информация от опита ми за широко предлаганите основно 2 вида по-масови прожекторни фарове на пазара.
Имайте предвид, че това са доста скъпи опити и реално набих ссериозни суми за различни видове прожектори, крушки, опити и т.н. , а реални обективни резултати така и не се намират в нета, така че нашето форумче сигурно ще е първото тук с такива.
Описаните долу адаптери могат свободно да се приспособяват към рефлекторни фарове с фокус на рефлектора (прозрачни "стъкла").
Вариант 1
Води се "mini", най-често "morimoto"
2.5'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка тип Н1, но само с ксенонова такава, която е с по-тесен профил, халогенна не влиза, на рефлектора си пише, че работи само с ксенонови крушки.
Вариант 2
2.8'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка D2S, тези са само и единствено ксенонови, пише уж, че е за монтаж на Н4, но според мен трябва да се разпробива корпуса на рефлектора допълнително, защото шийката на основата ми изглежда твърде дебела. Този вид е по-рядък и по-скъп.
Горепосочените ще намерите в много тунинг магазини, аз лично избрах тези варианти, без всякакви "Аngel Eyes" и други цигании, възможно по-близки до фабричен вариант. Прожекторите от опитите си ги поръчвах специално за експерименти и ще бъдат разпродадени (в тази връзка, ако някой се поинтересува (вкл. монтаж) да ми пише ЛС да го мислим).
Всички снимки надолу са лични мои.
Ето и сравненията и впечатленията:
Ето видимата разлика в диаметъра на лупата отпред:
Това са цоклите отзад, съответно H1 на 2.5'' и D2S на 2.8''
Странично снимани (правят впечатление следните неща: соленодида е еднакъв, но при 2.5 режектора е извит като дъга, а при 2.8 е плосък. Очаквах по-добри резултати от 2.5, заради дъгообразната форма, съответно развномерната дистанция към очаквания фокус на лупата, но резултата ще се покаже малкко по-долу):
Общ вид:
Отпред:
2.5''
2.8''
Общ вид едновременно:
...а сега
най-интересната част - реалните тестове! Снимките са правени с еднаква скорост и бленда. Само да доуточня, че поради липса подръка на баласт (високоволтов инвертор), няма да ви предоставя снимките с ксеноновите крушки, а такива направени в голяма експонация (15 сек.) на едноватова жична крушка за табло, криво-ляво центрирана на фокус, колкото за обща представа, надявам се скоро ще направя серия с оригинални крушки, ако някой прояви интерес.
Вариант 1
Къси:
Дълги:
Анимация:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция
Прави впечатление по-широката диаграма на разпръскване настрани, но дългите светлини изглеждат по-малко пространствени, спрямо следващият модел, който пък страда от обратния синдром...
Вариант 2
Къси:
Дълги:
Анимация:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция
Тук имаме пропуск в отблясък на късите светлини (поне доста нагоре), което се дължи на липсващата бленда, която е налична на 2.5, също така диаграмата е по-кръгла с прибрани краища, но пък по-силно изразени долен край и дълги светлини. Фара ще свети по-близо до бронята, но по-малко настрани, спрямо другия.
Оставям на вас да определите кое е по-добре и да дискутираме тук
==============================================================================================
Скоро ще взема баласти и ще направя тестове с реални ксенонони крушки на фокус, при еднакви параметри на снимката.
Както писах по-горе - ще публикувам резултати при интерес.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Прожекторни фарове.
Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?
Re: Прожекторни фарове.
Да, при биксеноновия прожектор крушката е една, а соленоид премества за части от секундата режекторния филтър, който отрязва снопа лъчи от долната част на рефлектора, демек формира дългите светлини, като късите си стоят, както е при двусекционните фарове.Izparitel написа:Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?
Петната съм снимал на 255 см проекция спрямо лупите, a ширината на снимката е 3 метра - за да си направиш сметка.
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.
-
- Редовен
- Мнения: 205
- Регистриран: 08 яну 2009 15:38
- Skype: boretsa
- МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
- От: Девня
- Име: Станислав
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Мерси много, вече си намерих всичкоgeorgiev10 написа:Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.
Няма биксенон Н4 има тъпи крушки с плъзгач, които за нищо не стават. Биксенона е по принцип само и единствено D1S, D2S и др., Н1 е за прожекторите за вграждане и дори в него не можеш да навреш жична крушка. Между това нещо:streetboll написа:Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.
...и прожекторния фар няма нищо общо.
Такова лайно си бях сложил и карах с него точно 2 дни - отпред шарката бе като картина на ранен Ван Гог.
Има прожекторни фарове за монтаж в цокъл Н4. Къде не виждаш разлика, колега - снопа е идеално отрязан, за разлика от рефлекторния фар.
-
- Редовен
- Мнения: 205
- Регистриран: 08 яну 2009 15:38
- Skype: boretsa
- МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
- От: Девня
- Име: Станислав
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.
Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi
Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
streetboll написа:За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.
Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi
Да, колега, трябва да се демонтира "стъклото", иначе трябва да викаш ония дето вкарват дървени стълбички в шишетата за ракия
Има разни чалъми за отварянето, изисква малко търпение и пистолет с горещ въздух, има и вариант с готварска фурна, но не съм пробвал. Номера е да се размекне лепящото нещо, прилича малко на болкит.
-
- Минаващ
- Мнения: 13
- Регистриран: 18 май 2013 17:06
- МПС: Chevrolet Lacetti
- От: Blagoevgrad
- Име: stefaka
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Колеги от скоро съм с лупи на моето Лачети и ксенон 55 вата свети уникално но имам един проблем. Когато включа дълги за да се отвори лупата спира токът на късите и нямам фарове. Някой знае ли какво да преработя за да имам ток на дълго и къси едновременно? При h4 така е заводски не може заедно . А лупата е само с Една крушка h1 на късите!!!
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Най-лесното е да вържеш дългите към късите през мощен диод, но имам съмнение, че при преходния процес ще има известна липса на напрежение, и съответно може да се опитва да 'пали' повторно ксенона, което може да му скъси живота...
Ако има схема - може да погадаем по нея как да стане най-ефективно...
Ако има схема - може да погадаем по нея как да стане най-ефективно...
-
- Минаващ
- Мнения: 13
- Регистриран: 18 май 2013 17:06
- МПС: Chevrolet Lacetti
- От: Blagoevgrad
- Име: stefaka
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Намерих схема но като гледам май ключът прекъсва веригата. Интересно е че при нубира фара е двусекционен и май го няма този проблем а ключа е същия. Ще опитам с диоди другата седмица и ще пиша. Не знам как да кача хемата тук?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Ами качи някъде схемата да можем да я погледнем - може да измислим нещо...
А проблема още в началото ми е ясен откъде идва...
При крушките, които имат вътре жички за къса и дълга светлина, винаги свети само едната жичка.
Т.е. ако светнат дългите, трябва да изгасват късите. Иначе крушката ще прегрее и изгори бързо...
Затова и схемата е направена да действа точно по този начин...
Когато си връзвал биксенон към такава схема, ти си вързал късите към захранването на лампата, а дългите - към 'щората'....
Е да, ама при превключване на дълги ти щраква щората, обаче поради горната причина ти отпада напрежението към лампата.
При двусекционните фарове схемата е видоизменена - там са отделни крушки за къси и дълги, и съответно не отпада напрежението към късите, когато се включат дългите...
Предполагам просто някой кабел е преместен - в твоя случай късите вземат напрежение след превключващото реле за къси/дълги, а при двусекционните - взема напрежение преди това реле..
Но трябва да се види схемата.
А проблема още в началото ми е ясен откъде идва...
При крушките, които имат вътре жички за къса и дълга светлина, винаги свети само едната жичка.
Т.е. ако светнат дългите, трябва да изгасват късите. Иначе крушката ще прегрее и изгори бързо...
Затова и схемата е направена да действа точно по този начин...
Когато си връзвал биксенон към такава схема, ти си вързал късите към захранването на лампата, а дългите - към 'щората'....
Е да, ама при превключване на дълги ти щраква щората, обаче поради горната причина ти отпада напрежението към лампата.
При двусекционните фарове схемата е видоизменена - там са отделни крушки за къси и дълги, и съответно не отпада напрежението към късите, когато се включат дългите...
Предполагам просто някой кабел е преместен - в твоя случай късите вземат напрежение след превключващото реле за къси/дълги, а при двусекционните - взема напрежение преди това реле..
Но трябва да се види схемата.
Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Работа за 2 минути - в коша на мотора се намира релето за фаровете и се пуска кабел от силовата верига на дългите, към управляващата верига на късите, за да остават светнати.