Проект Daewoo Matiz :)

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Проект Daewoo Matiz :)

#1 Непрочетено мнение от child » 02 авг 2011 23:51

Здравейте приятели! От 2 години си играя върху един матиз като тази година промяната е най-голяма и затова реших да споделя опита си и трудностите коеито съм видял в проекта си.
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея :D. Сега да обесня какво съм правил по него.

първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно

второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове

и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал :)

така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт :)
Изображение Изображение Изображение

след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
Изображение Изображение

следва донора:
Изображение

двигателя на донора след пълен ремонт:
Изображение Изображение Изображение

Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя

проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване :)
Изображение

След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки :)

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2319
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#2 Непрочетено мнение от Vesko1 » 03 авг 2011 08:31

Браво за ентусиазма и мерака!Ще следим темата с интерес.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#3 Непрочетено мнение от The Stig » 03 авг 2011 14:41

Много интересно. :) Темата определено ще се следи.

Колко кончета е новия мотор ?
Изображение

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#4 Непрочетено мнение от child » 03 авг 2011 17:25

Мотора е 101 коня 130н.м. оригинално, но с леко бутване мисля че ще стане около 130 hp :) а с по- сериозно бутане може да стане около 200hp, което е уникално като се има на впредвид че мотора е 1000 кубика 3 цилиндъра :)

Днес коша, правените тампони(планки) и гредичките бяха боядисани в черен мат.
Изображение

Носачите са при майстор за смяна на тампоните и смяна на шарнирните болтове с тея от носачите на шарада, понеже ще използвам неговите шенкели. Следва поставяне на двигателя и мерене на полуоските с колко трябва да се скъсят (ще ползвам полуоските от дайхатсуто а те идват малко по-дълги).

Потребителски аватар
KaNiBaL-4o
Редовен
Редовен
Мнения: 242
Регистриран: 27 юли 2008 14:21
МПС: TICO
От: БУРГАС
Контакти:

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#5 Непрочетено мнение от KaNiBaL-4o » 04 авг 2011 18:15

точно този мотор ми беше мечта , да влезе в зеления кош.
Успех колега ще помагаме :y:

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#6 Непрочетено мнение от child » 04 авг 2011 18:30

И аз точно тоя мотор отдавна исках да сложа, понеже целта ми е да съм до 1000 кубика, защото всеки може с 2000 кубиков мотор да дърпа на светофара (ама да видим сега :) )

п.п. между другото още не мога да си намеря турбо, ако чуеш някъде за такова пиши (мисля че е същото като това което си сложил в тикото)

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#7 Непрочетено мнение от djokki » 04 авг 2011 20:23

Винаги трабва да има тунинг :rock:

Потребителски аватар
KaNiBaL-4o
Редовен
Редовен
Мнения: 242
Регистриран: 27 юли 2008 14:21
МПС: TICO
От: БУРГАС
Контакти:

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#8 Непрочетено мнение от KaNiBaL-4o » 05 авг 2011 18:54

колектора с кой фланец ти е , кръглия или правоъгълния

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#9 Непрочетено мнение от child » 07 авг 2011 18:27

Колектора ми е квадратен с 4 болта турбинката се води IHI RHB5 някой от моделите. Мисля, че става от Fiat Uno 1.3 Turbo, Fiat Punto 1.4 GT и Maserati Biturbo.

Ето и снимки на такава:
Изображение Изображение Изображение

Потребителски аватар
KaNiBaL-4o
Редовен
Редовен
Мнения: 242
Регистриран: 27 юли 2008 14:21
МПС: TICO
От: БУРГАС
Контакти:

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#10 Непрочетено мнение от KaNiBaL-4o » 07 авг 2011 20:47

това го разбрахме , въпроса е отвора на тоя квадратен фланец дали е кръгъл или пак правоъгълен. RHB5 има сумати модели при уното е vl2 който е с кръгъл отвор както и на мазератито , при пунтото е vl7 които пък е с правоъгълен отвор. Това имах предвид като те питах.

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#11 Непрочетено мнение от child » 07 авг 2011 23:04

Извинявай, не те разбрах. Отвора е кръгъл на оригиналното :) Това му е точния модел май - RHB51 - VQ10 (с маслено охлаждане) или RHB51 - VQ17 (с водно охлаждане).

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#12 Непрочетено мнение от ogi » 09 авг 2011 12:46

Закачам тази тема да виси наравно с другите сериозни проекти :) Успех и следим!
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#13 Непрочетено мнение от child » 10 авг 2011 14:20

След като сменихме шарнирните болтове с по-дебели заради другите шенкели излезе още един проблем, когато ги поставихме забелязах, че ухото на шенкела на шарада което е долу за шарнирния болт е под по-голям ъгъл спрямо ухото на този от матиза (при него ухото си е под прав ъгъл спрямо главината). От там проблема беше, че когато сложих колелото и го изправих така както трябва да стъпва гумата на земята (под прав ъгъл) и шарнирния болт седеше в максимално вътрешна позиция в която можеше да се пречупи от ябълката, дори беше упрял и беше под напрежение. Последва махане на всичко, прорязване на носача покрай чашката на шарнирния болт и леко изкривяване (долу горе споре ъгъла на ухото на шенкела) след това заварка на прорязаното и така вече пасна добре. От няколко дена се боря с напасване на окачването и проблема който вчера излезе (след закачането на носачите, шенкелите и макферсоните) беше, че кормилните прътове дойдоха много дълги и предницата седеше адски свита. След изрязване на прътовете колкото могат, защото все пак трябва да остане някаква резба да се хване накрайника, гумите се поизправиха, но дали сочат точно напред вече ще се види когато отида на регулиране на предницата. Друго нещо което направих вчера е, че отрязах полуоските и ги скъсих и сега са при майстор за заваряне, че там е малко сложно и трябва да се измисли добре за да стане здраво, а не като го напъна и да се скъсат. Това е за сега, ако ми остане време тея дни ще нащракам малко снимки и на окачването :)

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 954
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: Leganza
От: София

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#14 Непрочетено мнение от Ilyan » 10 авг 2011 14:51

Няма ли опасност закалените детайли да се отвърнат при заварка?

Потребителски аватар
child
Минаващ
Минаващ
Мнения: 30
Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
МПС: Daewoo Matiz 1999г.
От: Шумен
Име: child

Re: Проект Daewoo Matiz :)

#15 Непрочетено мнение от child » 10 авг 2011 23:10

има и тва е сигурно, че при заварката структурната клетка на закалката ще се измени, но няма друг варант :)

Отговори

Върни се в “Тунинг”