Интерионен тунинг. Светодиоди.
Интерионен тунинг. Светодиоди.
Като въведение в темата ви предлагам да прочетете първо началото на тази тема в стил "Размисли и страсти.
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.
Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.
Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...
Последна промяна от ogi на 15 май 2008 23:41, променено общо 1 път.
Продължавам темата за интериорният тунинг, като ще цитирам реплики и снимки, които съм ползвал в друга тема, но тук ще са подбрани по същество. Бях обещал да ви покажа как съм променил централната конзола на радиатора и обдухването, за да свети по друг начин. Това са нощните снимки от крайният резултат:
...а ето и как изглеждат нещата от "кухнята":
В таблото на километража има 4 лампички, които чрез световод разпределят светлината за циферблатите и са с цокъл за габаритна крушка, всички други лампички са с малкия цокъл. Фабричните светодиоди, които сложих бяха със стандартен цокъл за габаритна крушка и осветяват бяло, което е за препоръчване за да се виждат всички цветове на таблото (при други нюанси се губят цветове като червено и т.н.) Нямам снимки засега на тази част, но и тя е елементарна - просто се смъкват двата болта на километража и се сменят крушки. Идеята е да не светят много ярко, за да не дразнят полезрението нощем.
Таблото на централната конзола ми отне много време да го преправя, то по принцип се осветява от 2 крушки (само!), но замяната им със светодиоди не се отрази добре понеже те са с малко тесен ъгъл на светене и недостатъчна яркост и разсеяност на светлинният поток, се наложи доста сериозна доработка там.
Първо се смъква рамката на централната конзола (става само с пръсти и леко напъване и чалъм). Периферията е покрита с влакнесто покритие против скърцане и вибрации. Панелът с врътките за парно и въздух се крепи на 4 болта. Има 2 куплунга, които се изключват и един по-малък с 2 кабелчета. После с права отeртка се измъкват щипките на предният панел, като се внимава да не се загуби една пружина за регулатора на потоците въздух (регулиран с вакуум) и преходното щифтче на въртока за парното. Остава само централният панел, който може да си занесете у вас...
Сваля се задната платка, като се развият болтчетата и изхвърча поредната пружина и притискателен диск към контактната повърхност за управление на силата на вентилатора. При монтажа й обратно внимавайте диска да е с пъпките към платката, че на мен лично ми се случва да го монтирам няколко пъти наобратно, при което вентилаторът духа, когато копчето е на "0". Тук вече почва сериозната част - за да се смъкнат врътките се махат скобите по остта им и те падат, но тези за силата на струята и въздухопотока имат по една пружинка и съчма за стъпалното си движение и се изисква търпение при обратният монтаж. Маха се световода, който е вътре и се разпробиват малки дупчици за светодиоте на стратегически места, според цветовете и броят им. Аз съм използвал групи по 3 светодиода през 100 Ома резистор, всичко това се запоява към медните каналчета към цоклите за крушки. Положил съм сини светодиоди за студената част и червени за топлата, зелено за останалата индикация. Подсвета на бутоните долу е оранжев, а самите бутоникато се натиснат светват съответно - ярко синьо за A/C, червено за подгрева на задното стъкло и огледалата и оранжево за външен/вътрешен поток въздух. Прилагам снимки на доработката (извинявам се за качеството - от телефона са):
Сигурно ви изглежда сложно, но не е чак толкова, само мерак и идеи се искат...
Копчетата на ел. стъклата са най-лесни, защото там са си фабрично светодиоди и просто можеш да ги смениш с каквито искаш. Габаритните ми светлини също са светодиодни. Обмислям поетапно премахване на всички лампички с нажежаема жичка в колата за да се смали ел. консумацията и удължи многократно експлоатационният срок. Все пак не всеки ден човек може да си разглабя панела на километража, а там има лампички за масло, за проблеми с мотора, за прегряване и други много важни неща, чиято индикация е зависима от лампички, които горят много бързо и са несигурни.
Всичко описано е за видимият модел на Деу - Нубира, но предполагам че нещата са аналогични за Леганца и Ланос.
Успех и идеи!
...а ето и как изглеждат нещата от "кухнята":
В таблото на километража има 4 лампички, които чрез световод разпределят светлината за циферблатите и са с цокъл за габаритна крушка, всички други лампички са с малкия цокъл. Фабричните светодиоди, които сложих бяха със стандартен цокъл за габаритна крушка и осветяват бяло, което е за препоръчване за да се виждат всички цветове на таблото (при други нюанси се губят цветове като червено и т.н.) Нямам снимки засега на тази част, но и тя е елементарна - просто се смъкват двата болта на километража и се сменят крушки. Идеята е да не светят много ярко, за да не дразнят полезрението нощем.
Таблото на централната конзола ми отне много време да го преправя, то по принцип се осветява от 2 крушки (само!), но замяната им със светодиоди не се отрази добре понеже те са с малко тесен ъгъл на светене и недостатъчна яркост и разсеяност на светлинният поток, се наложи доста сериозна доработка там.
Първо се смъква рамката на централната конзола (става само с пръсти и леко напъване и чалъм). Периферията е покрита с влакнесто покритие против скърцане и вибрации. Панелът с врътките за парно и въздух се крепи на 4 болта. Има 2 куплунга, които се изключват и един по-малък с 2 кабелчета. После с права отeртка се измъкват щипките на предният панел, като се внимава да не се загуби една пружина за регулатора на потоците въздух (регулиран с вакуум) и преходното щифтче на въртока за парното. Остава само централният панел, който може да си занесете у вас...
Сваля се задната платка, като се развият болтчетата и изхвърча поредната пружина и притискателен диск към контактната повърхност за управление на силата на вентилатора. При монтажа й обратно внимавайте диска да е с пъпките към платката, че на мен лично ми се случва да го монтирам няколко пъти наобратно, при което вентилаторът духа, когато копчето е на "0". Тук вече почва сериозната част - за да се смъкнат врътките се махат скобите по остта им и те падат, но тези за силата на струята и въздухопотока имат по една пружинка и съчма за стъпалното си движение и се изисква търпение при обратният монтаж. Маха се световода, който е вътре и се разпробиват малки дупчици за светодиоте на стратегически места, според цветовете и броят им. Аз съм използвал групи по 3 светодиода през 100 Ома резистор, всичко това се запоява към медните каналчета към цоклите за крушки. Положил съм сини светодиоди за студената част и червени за топлата, зелено за останалата индикация. Подсвета на бутоните долу е оранжев, а самите бутоникато се натиснат светват съответно - ярко синьо за A/C, червено за подгрева на задното стъкло и огледалата и оранжево за външен/вътрешен поток въздух. Прилагам снимки на доработката (извинявам се за качеството - от телефона са):
Сигурно ви изглежда сложно, но не е чак толкова, само мерак и идеи се искат...
Копчетата на ел. стъклата са най-лесни, защото там са си фабрично светодиоди и просто можеш да ги смениш с каквито искаш. Габаритните ми светлини също са светодиодни. Обмислям поетапно премахване на всички лампички с нажежаема жичка в колата за да се смали ел. консумацията и удължи многократно експлоатационният срок. Все пак не всеки ден човек може да си разглабя панела на километража, а там има лампички за масло, за проблеми с мотора, за прегряване и други много важни неща, чиято индикация е зависима от лампички, които горят много бързо и са несигурни.
Всичко описано е за видимият модел на Деу - Нубира, но предполагам че нещата са аналогични за Леганца и Ланос.
Успех и идеи!
- 4oveka
- Нов
- Мнения: 87
- Регистриран: 11 окт 2008 15:42
- Skype: georgi__91
- МПС: Daewo nubira 1.6 16v 106hp
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
таблото е станало супер много ме кефи
п.п.а диодите от къде мога да си намеря
п.п.а диодите от къде мога да си намеря
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Преди време слагах диоди за осветление на таблото с уредите (с благодарност към ОГИ за диодите).
Направи ми впечетление,че този,който осветява термометъра,свети малко по-силно (което е добре,за да ми се набива в очите)
При поставянето съм го вкарал по-навътре.
Направи ми впечетление,че този,който осветява термометъра,свети малко по-силно (което е добре,за да ми се набива в очите)
При поставянето съм го вкарал по-навътре.
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Здравейте, ентусиасти.
Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.
Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Предполагам са ти изгорели лампичките.При мен се бърка през отвора на касетофона.Mitax написа:Здравейте, ентусиасти.
Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.
Ако караш твърде бързо, ще те носят много бавно!!!
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
ето така мисля да направя и мойта
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Офтопик:
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Свалих таблото за да сложа и аз диодно осветление. Ето и как се сваля:
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Ето как изглежда таблото вече с диодно осветление. Пак е зелено , но много по- добро и наситено. Не съм си играл с другите уреди, но и не мисля да го правя да не прецакам нещо, особено на парното.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Благодаря! Избрах зеленото, за да не се загуби естествения цвят и да не ме дразни друг евентуален. Пробвах и с червени(свалих ги от габаритите ми) и много ми хареса, ама ... жена ми каза че й са дразнещи и натоварващи и за това не сложих червени. Иначе много щяха да се връзват с бордото на колата . Аз винаги мога да сложа друг цвят, вече ми е като детска игра свалянето на таблото. За бялата светлина съм против, защото Ланоса няма реглаж на силата на осветление и така ще свети супер силно и много ще натоварва при нощно каране.ogi написа:Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване...ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.
Колко сме различни...сещам се постовете ти къде беше разглабял цели табла на коли, заради радиаторче на парното (май) и съм ти се чудел на акъла!Fantomasss написа:Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване...ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
За мен пък това, което те плаши е не лесно, но въпрос на желание.