Интерионен тунинг. Светодиоди.

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Интерионен тунинг. Светодиоди.

#1 Непрочетено мнение от ogi » 07 апр 2008 23:03

Като въведение в темата ви предлагам да прочетете първо началото на тази тема в стил "Размисли и страсти.
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Изображение Изображение Изображение Изображение
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.

Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...
Последна промяна от ogi на 15 май 2008 23:41, променено общо 1 път.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

#2 Непрочетено мнение от ogi » 15 май 2008 22:45

Продължавам темата за интериорният тунинг, като ще цитирам реплики и снимки, които съм ползвал в друга тема, но тук ще са подбрани по същество. Бях обещал да ви покажа как съм променил централната конзола на радиатора и обдухването, за да свети по друг начин. Това са нощните снимки от крайният резултат:
Изображение Изображение Изображение Изображение
...а ето и как изглеждат нещата от "кухнята":
В таблото на километража има 4 лампички, които чрез световод разпределят светлината за циферблатите и са с цокъл за габаритна крушка, всички други лампички са с малкия цокъл. Фабричните светодиоди, които сложих бяха със стандартен цокъл за габаритна крушка и осветяват бяло, което е за препоръчване за да се виждат всички цветове на таблото (при други нюанси се губят цветове като червено и т.н.) Нямам снимки засега на тази част, но и тя е елементарна - просто се смъкват двата болта на километража и се сменят крушки. Идеята е да не светят много ярко, за да не дразнят полезрението нощем.
Таблото на централната конзола ми отне много време да го преправя, то по принцип се осветява от 2 крушки (само!), но замяната им със светодиоди не се отрази добре понеже те са с малко тесен ъгъл на светене и недостатъчна яркост и разсеяност на светлинният поток, се наложи доста сериозна доработка там.
Първо се смъква рамката на централната конзола (става само с пръсти и леко напъване и чалъм). Периферията е покрита с влакнесто покритие против скърцане и вибрации. Панелът с врътките за парно и въздух се крепи на 4 болта. Има 2 куплунга, които се изключват и един по-малък с 2 кабелчета. После с права отeртка се измъкват щипките на предният панел, като се внимава да не се загуби една пружина за регулатора на потоците въздух (регулиран с вакуум) и преходното щифтче на въртока за парното. Остава само централният панел, който може да си занесете у вас...
Сваля се задната платка, като се развият болтчетата и изхвърча поредната пружина и притискателен диск към контактната повърхност за управление на силата на вентилатора. При монтажа й обратно внимавайте диска да е с пъпките към платката, че на мен лично ми се случва да го монтирам няколко пъти наобратно, при което вентилаторът духа, когато копчето е на "0". Тук вече почва сериозната част - за да се смъкнат врътките се махат скобите по остта им и те падат, но тези за силата на струята и въздухопотока имат по една пружинка и съчма за стъпалното си движение и се изисква търпение при обратният монтаж. Маха се световода, който е вътре и се разпробиват малки дупчици за светодиоте на стратегически места, според цветовете и броят им. Аз съм използвал групи по 3 светодиода през 100 Ома резистор, всичко това се запоява към медните каналчета към цоклите за крушки. Положил съм сини светодиоди за студената част и червени за топлата, зелено за останалата индикация. Подсвета на бутоните долу е оранжев, а самите бутоникато се натиснат светват съответно - ярко синьо за A/C, червено за подгрева на задното стъкло и огледалата и оранжево за външен/вътрешен поток въздух. Прилагам снимки на доработката (извинявам се за качеството - от телефона са):
Изображение Изображение Изображение Изображение
Сигурно ви изглежда сложно, но не е чак толкова, само мерак и идеи се искат...
Копчетата на ел. стъклата са най-лесни, защото там са си фабрично светодиоди и просто можеш да ги смениш с каквито искаш. Габаритните ми светлини също са светодиодни. Обмислям поетапно премахване на всички лампички с нажежаема жичка в колата за да се смали ел. консумацията и удължи многократно експлоатационният срок. Все пак не всеки ден човек може да си разглабя панела на километража, а там има лампички за масло, за проблеми с мотора, за прегряване и други много важни неща, чиято индикация е зависима от лампички, които горят много бързо и са несигурни.
Всичко описано е за видимият модел на Деу - Нубира, но предполагам че нещата са аналогични за Леганца и Ланос.
Успех и идеи!
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
4oveka
Нов
Нов
Мнения: 87
Регистриран: 11 окт 2008 15:42
Skype: georgi__91
МПС: Daewo nubira 1.6 16v 106hp

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#3 Непрочетено мнение от 4oveka » 12 окт 2008 21:13

таблото е станало супер много ме кефи
п.п.а диодите от къде мога да си намеря

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5760
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#4 Непрочетено мнение от dsuzunov » 08 дек 2008 15:10

Преди време слагах диоди за осветление на таблото с уредите (с благодарност към ОГИ за диодите).
Направи ми впечетление,че този,който осветява термометъра,свети малко по-силно (което е добре,за да ми се набива в очите)
При поставянето съм го вкарал по-навътре.
Изображение

Потребителски аватар
Mitax
Минаващ
Минаващ
Мнения: 19
Регистриран: 18 яну 2009 18:11
МПС: Espero
От: Стара Загора

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#5 Непрочетено мнение от Mitax » 18 яну 2009 23:59

Здравейте, ентусиасти.

Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.

Потребителски аватар
vesod
Редовен
Редовен
Мнения: 109
Регистриран: 26 ное 2008 20:23
МПС: Racer
От: sofia

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#6 Непрочетено мнение от vesod » 23 яну 2009 09:59

Mitax написа:Здравейте, ентусиасти.

Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.
Предполагам са ти изгорели лампичките.При мен се бърка през отвора на касетофона.
Ако караш твърде бързо, ще те носят много бавно!!!

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#7 Непрочетено мнение от paci » 06 фев 2009 20:16

ето така мисля да направя и мойта

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#8 Непрочетено мнение от sasho » 07 фев 2009 11:29

Офтопик:
На Нексията и Вектрата(Астра,Калибра) таблата са почти еднакви и много ме кефят!Хич не ми харесват пълните кръгове..Като на Нубирата..Те и на Голфа са така :D

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#9 Непрочетено мнение от Fantomasss » 17 фев 2009 09:26

Свалих таблото за да сложа и аз диодно осветление. Ето и как се сваля:
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#10 Непрочетено мнение от Fantomasss » 17 фев 2009 19:46

Ето как изглежда таблото вече с диодно осветление. Пак е зелено , но много по- добро и наситено. Не съм си играл с другите уреди, но и не мисля да го правя да не прецакам нещо, особено на парното.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#11 Непрочетено мнение от ogi » 17 фев 2009 19:51

Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#12 Непрочетено мнение от Fantomasss » 17 фев 2009 19:59

ogi написа:Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
Благодаря! Избрах зеленото, за да не се загуби естествения цвят и да не ме дразни друг евентуален. Пробвах и с червени(свалих ги от габаритите ми) и много ми хареса, ама ... жена ми каза че й са дразнещи и натоварващи и за това не сложих червени. Иначе много щяха да се връзват с бордото на колата ;) . Аз винаги мога да сложа друг цвят, вече ми е като детска игра свалянето на таблото. За бялата светлина съм против, защото Ланоса няма реглаж на силата на осветление и така ще свети супер силно и много ще натоварва при нощно каране. ddpom
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#13 Непрочетено мнение от ogi » 17 фев 2009 20:16

Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#14 Непрочетено мнение от Fantomasss » 17 фев 2009 20:21

ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване... ddpom
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

#15 Непрочетено мнение от ogi » 17 фев 2009 20:32

Fantomasss написа:
ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване... ddpom
Колко сме различни...сещам се постовете ти къде беше разглабял цели табла на коли, заради радиаторче на парното (май) и съм ти се чудел на акъла!
За мен пък това, което те плаши е не лесно, но въпрос на желание.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”