#4
Непрочетено мнение
от slowtraveler » 27 окт 2009 07:43
Имай впредвид, че при монтаж/демонтаж самата гума се деформира.
И след 3-4 въздействие на машината вече най-вероятно няма да е правилна окръжност.
Освен това особено по нашите пътища се случва да имаш някаква малка деформация на джантата, невидима за просто око, ако не я качиш на струг...
Тогава е възможно самата гума да е поизносена неравномерно (например в частта , която е била натисната, гумата да се износва малко по-бавно, защото там колкото и малка да е разликата, натиска е по-малък).
Та след демонтаж и развъртане на гуми/джанти този участък попада на друго място и изведнъж получаваш сериозна разлика в окръжността (биене поради неправилна форма, въпреки, че на баланс гумата излиза ОК)...
За съжаление горното съм го изпитвал няколко пъти....
Затова от около 5-6г винаги вземам втори пълен комплект.
Така ми е по-лесна смяната - при желание мога да си я направя сам в удобно за мен време.
А и избягвам излишната агресия върху гумата....
Вярно - не я въртя на струг всеки сезон, но при смяна на гума в гумаджийницата огледа на джантата също не е прецизен (а просто нямам сервиз за да си я преглеждам прецизно преди поставяне на колата).
П.С. Оги, имай впредвид, че алуминиевата джанта е лакирана, защото алуминия лесно кородира особено от соли и т.н...
Като я шлайфаш ти смъкваш защитния лак... Лакираш ли я след това?
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 :
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:
