Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
...ако само знаех преди какво ще ми струва, никога нямаше да се захвана!
Те проблемите и спънките не свършват...
Мина ми мерака за тунинговане на фаровете, вече просто исках да работят и това е.
Днес от 17:00 до сега (03:40) се занимавах уж за последно с тях, идеята беше да смъкна старите, (днес си продадох стария ксенон Н4), да сложа новите, преди да са залепени, за да видя как са нещата, после да ги смъкна за залепяне и обратен монтаж. Всичко звучи добре, но...оказа се, че моторчетата опират директно на тръбичките на климатика и левият фар не може да се прибере до край!!! Що мъка и мисъл беше... развъртях скобите на 2-те тръбички и що годе леко ги изместих, за да влезе навътре пущината и да мога да включа машинката на моторчето. Уви, с това проблемите не свършиха, оказа се че целият механизъм на моторчето е твърде изнесен надолу и всъщност фара с него не може да влезе на мястото си... Много би ми било интересно да видя как е изпълнено фабрично този номер! Смъкнах моторчето на стария ляв фар с още доста клетви го подмених с новото, защото на стария ми фар кутийката на механизма е по плитка. Дотук добре, но се оказа че след размяната, отвора за груб реглаж се пада надолу, залепен за ламарината и затиснат от алуминиеви тръбички за климатика, под напреджение Въртях доста варианти... Няколко часа по-късно, фара влизаше на мястото си, а механизма (плиткия) на моторчето бе разглобен и сглобен с обърнат на 180 градусаотвор за реглаж. С другия фар имах по-малко проблеми. Сега 2-та фара са с различни моторчета и при нагласяне на нивото от купето се движат с различна скорост, но това всъщност не е проблем. Последваха реглажи 1-2 часа, но в квартала ми няма неосветено място, така че не се вманиачих особено, а и то няма кой знае какво сложно да се регулира - проекцията е черти, а не размазани петна и много лесно става, освен това след 2-3 дни ми пристига новото ксенонче и неминуемо ще следва нов реглаж.
Ето как изглежда оригиналното моторче с фаровете: Това ми е старото, но "slim", с обърнат вече реглажен винт Ето разликата и крайният вариант: В крайна сметка мисля, че приключих!
В тъмното нещата изглеждат доста добре, ще видим и утре на светло как е и екстериора и ще направя 1-2 снимки.
Те проблемите и спънките не свършват...
Мина ми мерака за тунинговане на фаровете, вече просто исках да работят и това е.
Днес от 17:00 до сега (03:40) се занимавах уж за последно с тях, идеята беше да смъкна старите, (днес си продадох стария ксенон Н4), да сложа новите, преди да са залепени, за да видя как са нещата, после да ги смъкна за залепяне и обратен монтаж. Всичко звучи добре, но...оказа се, че моторчетата опират директно на тръбичките на климатика и левият фар не може да се прибере до край!!! Що мъка и мисъл беше... развъртях скобите на 2-те тръбички и що годе леко ги изместих, за да влезе навътре пущината и да мога да включа машинката на моторчето. Уви, с това проблемите не свършиха, оказа се че целият механизъм на моторчето е твърде изнесен надолу и всъщност фара с него не може да влезе на мястото си... Много би ми било интересно да видя как е изпълнено фабрично този номер! Смъкнах моторчето на стария ляв фар с още доста клетви го подмених с новото, защото на стария ми фар кутийката на механизма е по плитка. Дотук добре, но се оказа че след размяната, отвора за груб реглаж се пада надолу, залепен за ламарината и затиснат от алуминиеви тръбички за климатика, под напреджение Въртях доста варианти... Няколко часа по-късно, фара влизаше на мястото си, а механизма (плиткия) на моторчето бе разглобен и сглобен с обърнат на 180 градусаотвор за реглаж. С другия фар имах по-малко проблеми. Сега 2-та фара са с различни моторчета и при нагласяне на нивото от купето се движат с различна скорост, но това всъщност не е проблем. Последваха реглажи 1-2 часа, но в квартала ми няма неосветено място, така че не се вманиачих особено, а и то няма кой знае какво сложно да се регулира - проекцията е черти, а не размазани петна и много лесно става, освен това след 2-3 дни ми пристига новото ксенонче и неминуемо ще следва нов реглаж.
Ето как изглежда оригиналното моторче с фаровете: Това ми е старото, но "slim", с обърнат вече реглажен винт Ето разликата и крайният вариант: В крайна сметка мисля, че приключих!
В тъмното нещата изглеждат доста добре, ще видим и утре на светло как е и екстериора и ще направя 1-2 снимки.
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Удоволствието с разноските по транспорт ми излезе около 350лв. за втора употреба фарове (които наистина са много запазени) и доста нерви и труд по промяната на дирекцията и монтажа.
Тъпото е, че само аз си знам какво ми коства, да имам фарове, които са фабрично вградени на други модификации...
Равносметката откъм плюсовете е, че освен осъвремененият вид на старото возило, добавих също така съвременно покриване на изискванията за осветителната уредба (убеден съм в това, след много проби), a също и лично удоволствие и удовлетворение, както спомена todortv.
И най-накрая............... Вече мога спокойно да се обявя за спец по отваряне на пластмасови фарове, настройка на прожектори, както и консултация и изработка на "Angel Eyes", Ауди-дневни светлини и прочие... Ако бях закъсал, щях да се пусна за допълнителен доход.
Тъпото е, че само аз си знам какво ми коства, да имам фарове, които са фабрично вградени на други модификации...
Равносметката откъм плюсовете е, че освен осъвремененият вид на старото возило, добавих също така съвременно покриване на изискванията за осветителната уредба (убеден съм в това, след много проби), a също и лично удоволствие и удовлетворение, както спомена todortv.
И най-накрая............... Вече мога спокойно да се обявя за спец по отваряне на пластмасови фарове, настройка на прожектори, както и консултация и изработка на "Angel Eyes", Ауди-дневни светлини и прочие... Ако бях закъсал, щях да се пусна за допълнителен доход.
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Браво за ентусиазма! Защо сменяш стария ксенон? Да не би да си минал на Н7? Помисли за ксенон и на халогените. Така няма да се нагряват и пукат през зимата.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Стария ксенон беше Н4 с електромагнитен плъзгач, новите крушки са Н1 и четирите (което много ме радва, че са взаимозаменяеми). Ксенона на халогените ще почака да ми дойде ново вдъхновение да давам пари по колата Засега пукнатини не виждам, а пък и аз фаровете за мъгла много рядко ги ползвам, най-вече по повод.авео написа:Браво за ентусиазма! Защо сменяш стария ксенон? Да не би да си минал на Н7? Помисли за ксенон и на халогените. Така няма да се нагряват и пукат през зимата.
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Ще споделя малко от набраният опит покрай одисеята...
На някой правило ли му е впечатление, че при включване на фаровете и леко се изместват на височина? Аз отдавна го бях забелязал и съм се чудил за причината.
Понеже разглабях едно от моторчетата, за да му завъртя отвора с изведен реглажен винт, та погледнах устройството му и бях откровено учуден - никога не съм си представял, че представлява нещо повече от моторче с редукторче. Оказа се много по-сложен механизъм. Моторчето, което разглобих и преместих от старите фарове, понеже е по-малко от тези, които получих с фаровете с лупите, е Bosch (тези, които получих с 2-секционните фарове са корейски и по-големи и не може да се завърта отвора на механизма за реглаж), съответно не можеха да се ползват в моя случай - кола с климатик и 2-секционни фарове - 1 от двете трябва да го няма за да стане с него, сега преместих по-новите и по-големи корейски моторчета на бившите Н4 фарове, (които съм обявил за продажба тук), като те спокойно могат да бъдат вградени на всяка Нубира 1, заради по-малката дълбочина на самия фар. Да се върна на моторчетата - и в двата случая механизма бе по-сложен, отколкото очаквах, като в кутийките имаше платка с регулатор на обороти за мотора (в големите моторчета - TDA3619) и следене на позицията като височина чрез ...потенциометър! Точно заради него си обяснявам защо всеки път при включване на фаровете, при превключване от дълги на къси, или при въртене на винтовете за груб реглаж и сработваха моторчетата, съответно "коригираха" позицията за секунда. Много странна идея за следене на нивото, реално погледнато имаме потенциометър на таблото и потенциометър на фара и някакъв компаратор, който най вероятно е на копчето за реглаж. Защо е необходимо толкова сложно управление, вместо просто 3 кабелчета и въртене на поляритета?! Може би идеята е рефлектора/прожектора да е винаги в постоянно състояние, дори при физическо местене? Как е изпълнено управлението и следенето на нивото при 3бр. налични жици? Другото, което ми направи впечатление е, че покрай мисленето как да конвертирам превключването на дългите, без гасене на късите светлини, че като извадя бушона за левите къси светлини и десният фар се смъква максимално надолу, при вкарването на бушона се връща обратно, съответно обратното за другия фар... Защо?
Все още не съм измислил как да оправя превключването на фаровете...
Искам като включа на дълги да остават късите светлини, като натисна "светкавица" да се включват само дългите светлини, понеже там ще си остане халоген, а за късите ще е ксенон - по-добре при включени фарове и топъл ксенон последния да премигне, отколкото при неработили фарове да светват в студен режим.
вариант 1 - трябва да обърна функцията на лоста за светлините точно наобратно, но не знам дали се разглобява лесно и дали може да се завъртят позициите "къси-дълги" и "светкавица" без да се вкарвам в нов филм
вариант 2 - мощен диод от бушона на късите, към бушона на дългите (тук имам опасения дали няма да има загуби в тока, поради факта, че интервенцията е в силовата верига на релето, отделно ако сложа ксенон и на дългите, нали се сещате как ще се зарадва диода на 23000V стартова напрежение )
От ровенето намеририх само едно реле за светлините, в блока с бушони при двигателя, което управлява и дългите и късите светлини, а габаритите и светлинният клаксон са на друга верига и дори не е ясно дали минават през реле, в случай че реша да го ползвам за идеята. Със сигурност ще му намеря решение, но ще се радвам и на ваши идеи.
ПС форума много освобождава натрупаното напрежение от проблемите, или спънките, дори само заради факта, че споделяш с някой.
Ето ви малко снимки на разкостено моторче от "големият" тип (корейското, а не Боша), който не се събра на левият ми фар:
(интересно, че корейското моторчебе по-прост механизъм, но по-голям и видимо по-здрав и с метална ос, а Бош бе миниатюрен, с по-сложна платка и с пластмасова ос)
На някой правило ли му е впечатление, че при включване на фаровете и леко се изместват на височина? Аз отдавна го бях забелязал и съм се чудил за причината.
Понеже разглабях едно от моторчетата, за да му завъртя отвора с изведен реглажен винт, та погледнах устройството му и бях откровено учуден - никога не съм си представял, че представлява нещо повече от моторче с редукторче. Оказа се много по-сложен механизъм. Моторчето, което разглобих и преместих от старите фарове, понеже е по-малко от тези, които получих с фаровете с лупите, е Bosch (тези, които получих с 2-секционните фарове са корейски и по-големи и не може да се завърта отвора на механизма за реглаж), съответно не можеха да се ползват в моя случай - кола с климатик и 2-секционни фарове - 1 от двете трябва да го няма за да стане с него, сега преместих по-новите и по-големи корейски моторчета на бившите Н4 фарове, (които съм обявил за продажба тук), като те спокойно могат да бъдат вградени на всяка Нубира 1, заради по-малката дълбочина на самия фар. Да се върна на моторчетата - и в двата случая механизма бе по-сложен, отколкото очаквах, като в кутийките имаше платка с регулатор на обороти за мотора (в големите моторчета - TDA3619) и следене на позицията като височина чрез ...потенциометър! Точно заради него си обяснявам защо всеки път при включване на фаровете, при превключване от дълги на къси, или при въртене на винтовете за груб реглаж и сработваха моторчетата, съответно "коригираха" позицията за секунда. Много странна идея за следене на нивото, реално погледнато имаме потенциометър на таблото и потенциометър на фара и някакъв компаратор, който най вероятно е на копчето за реглаж. Защо е необходимо толкова сложно управление, вместо просто 3 кабелчета и въртене на поляритета?! Може би идеята е рефлектора/прожектора да е винаги в постоянно състояние, дори при физическо местене? Как е изпълнено управлението и следенето на нивото при 3бр. налични жици? Другото, което ми направи впечатление е, че покрай мисленето как да конвертирам превключването на дългите, без гасене на късите светлини, че като извадя бушона за левите къси светлини и десният фар се смъква максимално надолу, при вкарването на бушона се връща обратно, съответно обратното за другия фар... Защо?
Все още не съм измислил как да оправя превключването на фаровете...
Искам като включа на дълги да остават късите светлини, като натисна "светкавица" да се включват само дългите светлини, понеже там ще си остане халоген, а за късите ще е ксенон - по-добре при включени фарове и топъл ксенон последния да премигне, отколкото при неработили фарове да светват в студен режим.
вариант 1 - трябва да обърна функцията на лоста за светлините точно наобратно, но не знам дали се разглобява лесно и дали може да се завъртят позициите "къси-дълги" и "светкавица" без да се вкарвам в нов филм
вариант 2 - мощен диод от бушона на късите, към бушона на дългите (тук имам опасения дали няма да има загуби в тока, поради факта, че интервенцията е в силовата верига на релето, отделно ако сложа ксенон и на дългите, нали се сещате как ще се зарадва диода на 23000V стартова напрежение )
От ровенето намеририх само едно реле за светлините, в блока с бушони при двигателя, което управлява и дългите и късите светлини, а габаритите и светлинният клаксон са на друга верига и дори не е ясно дали минават през реле, в случай че реша да го ползвам за идеята. Със сигурност ще му намеря решение, но ще се радвам и на ваши идеи.
ПС форума много освобождава натрупаното напрежение от проблемите, или спънките, дори само заради факта, че споделяш с някой.
Ето ви малко снимки на разкостено моторче от "големият" тип (корейското, а не Боша), който не се събра на левият ми фар:
(интересно, че корейското моторчебе по-прост механизъм, но по-голям и видимо по-здрав и с метална ос, а Бош бе миниатюрен, с по-сложна платка и с пластмасова ос)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Оги, трябва да имаш обратна връзка за положението на фара....
Практически ти трябва следяща система - ти задаваш едно положение, а фара трябва да застане на него...
Става или със стъпково двигателче, което се инициализира при всяко пускане (намиране на нулата), за да можеш да му зададеш точен брой импулси, или обикновен двигател, но с точна обратна връзка...
За командване на фаровете - не може ли да окъсиш крачетата на релето, които командват късите...
Това реле сигурно действа така - превключва напрежението от единия тип фарове към другия.
С окъсяване на контактите, ще започне да превключва дългите, а към късите напрежението ще си е постоянно.
Единствено ме притеснява дали повишения ток да не повреди превключвателя за включване на светлините (ринга, а не превключването къси/дълги) поради повишения ток...
Практически ти трябва следяща система - ти задаваш едно положение, а фара трябва да застане на него...
Става или със стъпково двигателче, което се инициализира при всяко пускане (намиране на нулата), за да можеш да му зададеш точен брой импулси, или обикновен двигател, но с точна обратна връзка...
За командване на фаровете - не може ли да окъсиш крачетата на релето, които командват късите...
Това реле сигурно действа така - превключва напрежението от единия тип фарове към другия.
С окъсяване на контактите, ще започне да превключва дългите, а към късите напрежението ще си е постоянно.
Единствено ме притеснява дали повишения ток да не повреди превключвателя за включване на светлините (ринга, а не превключването къси/дълги) поради повишения ток...
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Не намирам такова реле, има само едно, през което минава тока и за късите и за дългите (без габарити и светкавица). Комутирането става някъде след това, но не мога да намеря къде и след като се ослушвах, дори не чувам цъкане никъде...За командване на фаровете - не може ли да окъсиш крачетата на релето, които командват късите...
Това реле сигурно действа така - превключва напрежението от единия тип фарове към другия.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Идеята може да се осъществи като се свърже диод 10А м/у 4-ти и 5-ти извод на лоста за превключване,като катода е към 4.ogi написа:Не намирам такова реле, има само едно, през което минава тока и за късите и за дългите (без габарити и светкавица). Комутирането става някъде след това, но не мога да намеря къде и след като се ослушвах, дори не чувам цъкане никъде...За командване на фаровете - не може ли да окъсиш крачетата на релето, които командват късите...
Това реле сигурно действа така - превключва напрежението от единия тип фарове към другия.
4.Недостатъка е в натоварването на предпазителa EF34.С допълнително реле и допълнителен предпазител ще стане
най-добре.При монтаж на ксенона в тази верига остава 12В.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Идеята ми бе окъсяване на '6' и '5' по по-горната схема на ключа С1...
П.С. интересно, че например на някои от автомобилите силовата верига не минава през ключа на таблото, а от там се командва реле, чиито контакти са еднотипни с организацията на С1, но са в моторния отсек....
Така пада на напрежение е по-малък - кабелите са по-къси...
П.С. интересно, че например на някои от автомобилите силовата верига не минава през ключа на таблото, а от там се командва реле, чиито контакти са еднотипни с организацията на С1, но са в моторния отсек....
Така пада на напрежение е по-малък - кабелите са по-къси...
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Тая схема я гледах и си мислех, че блок С1 е реле и се чудех къде му е управлението, а това било ключето на таблото... Аз също се бях спрял на варианта късо между "5" и "6", или реално и лесно в таблото с бушоните - кабелче от релето за светлините към някое от бушончетата за късите светлини. Така при светкавица ще светват всички фарове, но ще стане най-лесно.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Ако окъсиш 5 и 6 няма да светват всички фарове при светкавица....
С1 си е ключето на волана (напред/назад), а С2 е въртящия се ринг на същия лост...
Ефекта ще е същия ако дръпнеш един кабел от извод '30' на релето до бушоните 10А за късите светлини ...
(навярно окъсяване на изводи 11-7 на кутията, в която е вкарано релето)
С1 си е ключето на волана (напред/назад), а С2 е въртящия се ринг на същия лост...
Ефекта ще е същия ако дръпнеш един кабел от извод '30' на релето до бушоните 10А за късите светлини ...
(навярно окъсяване на изводи 11-7 на кутията, в която е вкарано релето)
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Мушнах един кабел (1.5мм2) от релето до бушонче за късите и стана работата. Само недоумявам защо въртят моторчетата на всяко включване на фаровете, съответно и при превключване къси/дълги Отиват в изходно положение? Трябва да видя довечера накъде се праща снопа на прожекторите, ако е нагоре е добре и става доста модерно - при включване на дълги се вдигат и лупите.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Да не би промяната в напрежението да променя баланса в компаратора и затова да мърдат моторчетата?
Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Точно в това се съмнявам, или при алтернативното подаване на напражение от дългите, превключвателя за късите не е затворен и компаратора спира да сравнява (от него има идея само на къси), а моторчетата отиват в крайно положение.slowtraveler написа:Да не би промяната в напрежението да променя баланса в компаратора и затова да мърдат моторчетата?