Ксенон
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Ксенон
Проблема е един и той е в алгоритъма на производство.
От 2 години и половина внасям ксенон системи и искам да ви кажа ,че съм видял кви ли не боклуци.
*Доста често , в голямата буска ,която влиза в баласта крачетата не правят добър контакт , което също е причина да не пали от първия път
*Доста често има коли с прегоряли клеми , което оказва огромно влияние на системата от проблем при палене
*Доста често акумолаторите на клиентите ми не подържат необходимото напрежение.
Разберете , няма ли 12.4 V , няма да запали единия фар .
Защо единия ? това не мога да обясня точно и ясно.
Имам теория но я запазвам за себе си.
В случая на колегата , баласта не запалва крушката ,защото е направен не качествено , тоест
Дори и да му се подаде правилно напрежение >= 12.4V той пак не пали.
Причината е в калпавите материали от които е сглобена джаджата.
Един съвет . Размени баластите ! )
И още един ... Смени ксенона ...
И още един ... винаги ефтиното излиза по-скъпо (и обратното) )
Прочети отново моя пост и провери всяка една връзка.
Наблегни на това да размениш баластите.
Причината е ,че дори и да си имал проблем в окабеляването , е почти абсурдно да направиш грешката втори път.
Размени местана на бушоните (ляв къс и десен къс) , или ги смени .
Ако не са оригинални правят парчета особено при ксенона.
Имах една Е класа , която беше през седмица при мен.
Правя му фара , свети 3 дни и после пак не пали
-Абе човек , не ми е от системата ...
Абе ксенона ти е ментерляк...
Аз съм голям инат и 3 пъти подред смених абсолютно цялата система.
3 пъти пак проблем във същия фар.
Накрая избеснях, сложих му два нови бушона и сега 2-ри месец кара без проблем.
Извод. Ксенона е нож с две остриета и е една неблагодарна електронна муха.
Колкото повече и обръщаш внимание , толкова повече си го забиваш навътре...
It`s just begining
От 2 години и половина внасям ксенон системи и искам да ви кажа ,че съм видял кви ли не боклуци.
*Доста често , в голямата буска ,която влиза в баласта крачетата не правят добър контакт , което също е причина да не пали от първия път
*Доста често има коли с прегоряли клеми , което оказва огромно влияние на системата от проблем при палене
*Доста често акумолаторите на клиентите ми не подържат необходимото напрежение.
Разберете , няма ли 12.4 V , няма да запали единия фар .
Защо единия ? това не мога да обясня точно и ясно.
Имам теория но я запазвам за себе си.
В случая на колегата , баласта не запалва крушката ,защото е направен не качествено , тоест
Дори и да му се подаде правилно напрежение >= 12.4V той пак не пали.
Причината е в калпавите материали от които е сглобена джаджата.
Един съвет . Размени баластите ! )
И още един ... Смени ксенона ...
И още един ... винаги ефтиното излиза по-скъпо (и обратното) )
Прочети отново моя пост и провери всяка една връзка.
Наблегни на това да размениш баластите.
Причината е ,че дори и да си имал проблем в окабеляването , е почти абсурдно да направиш грешката втори път.
Размени местана на бушоните (ляв къс и десен къс) , или ги смени .
Ако не са оригинални правят парчета особено при ксенона.
Имах една Е класа , която беше през седмица при мен.
Правя му фара , свети 3 дни и после пак не пали
-Абе човек , не ми е от системата ...
Абе ксенона ти е ментерляк...
Аз съм голям инат и 3 пъти подред смених абсолютно цялата система.
3 пъти пак проблем във същия фар.
Накрая избеснях, сложих му два нови бушона и сега 2-ри месец кара без проблем.
Извод. Ксенона е нож с две остриета и е една неблагодарна електронна муха.
Колкото повече и обръщаш внимание , толкова повече си го забиваш навътре...
It`s just begining
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ксенон
Офтопик:
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Ксенон
Не ми казвай ,че са луксима ,че ще се хвърля от покрива на къщата !
Момчета , проблемът в паленето не се дължи на метерологичните условия.
Баласта е покрит с специален пясък , който не позволява времето да оказва влияние върху платката )
Естествено говоря в порядъка на -15 до + 50
Момчета , проблемът в паленето не се дължи на метерологичните условия.
Баласта е покрит с специален пясък , който не позволява времето да оказва влияние върху платката )
Естествено говоря в порядъка на -15 до + 50
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ксенон
Тук вече не съм съгласен. Ефекта на проблемите с паленето в студено време е описван многократно. За две години това е първия отказ при мен. Според метеоролозите температурите би трябвало да са били към -14 градуса.НиКо написа:Момчета , проблемът в паленето не се дължи на метеорологичните условия.
Баласта е покрит с специален пясък , който не позволява времето да оказва влияние върху платката )
Естествено говоря в порядъка на -15 до + 50
Не знам да какви температури дават работоспособността на ксеноните нормално.
Иначе нямам идея каква е марката на ксенона.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Ксенон
НИКО е прав, че електронния блок е добре защитен от влага, но метеорологичните условия и температури влияят много здраво на всичко останало - електронните елементи започват да променят параметрите си, връзки, конектори, акумулатор и т.н..
Затова едно недобре изпитано при всякакви условия изделие започва да прави парчета..
Оригиналните са тествани при всякакви неблагоприятни условия, и затова проблемите с тях са доста по-малко...
Затова едно недобре изпитано при всякакви условия изделие започва да прави парчета..
Оригиналните са тествани при всякакви неблагоприятни условия, и затова проблемите с тях са доста по-малко...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ксенон
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Ксенон
Офтопик:
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: Ксенон
Нещата на пазара у нас са много, ама много изкривени заради ниската покупателна способност на болшинството хора. Например много хора си купуват електроника и ел.изделия "Е..т", защото са по-евтини. Е, после се развалят за норматив /повечето/ и едва ли марката би оцеляла с боклуците си, ако покупателната способност беше по-висока. Ако се погледне реално на хората им излиза по-скъпо да купят евтин боклук, отколкото да вземат нещо читаво. За съжаление пазара у нас не е изхвърлил тези боклусир дано стане за в бъдеще!
Нарочно не давам примери с авточасти.
Нарочно не давам примери с авточасти.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
Re: Ксенон
Винаги съм се чудил - това не е ли ужасно вредно?! При всеки стартов импулс баласта подава 20000 волта за възпламеняване на газа. Как се отразява това на крушката, на кабелите, на баласта, на стартера, на генератора и на акумулатора?slowtraveler написа:Може проблема да е в алгоритъма за палене....
При мен с оригиналния ксенон няма проблем, но той пали още в момента на подаване на контакт - преди още акумулатора да е стресиран.....
Дори и на стартер фаровете не изгасват (леко си намаляват яркостта при въртене на стартера поради спадналото напрежение)...
@Izparitel - твоето не е биксенон, а т.нар. ксенонова крушка с ел. магнитен плъзгач от която аз бях крайно недоволен, особено след оцених разликата като минах на 2-секционни фарове. Биксенон се води фар с ксенон, при който къси/дълги се управлява от перде зад лупата.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Ксенон
Оги, биксеноните са няколко типа... Този с подвижна лампа също си е биксенон (ксенонова крушка, която свети къси и дълги). При тази система крушката се извежда от фокуса и започва да хвърля светлина навсякъде (щорката не е на фокус и затова не ограничава лъча)...
При мен не знам как се управлява - дали се мести щорката или лампата, но фаровете са разкошни въпреки че не са многосекционни...
Относно 'вредността' - че какво му е вредно при условие, че е изчислено...
Все едно да кажеш, че е вредно за свещта, че и се подават няколко киловолта сто пъти в секунда
При мен не знам как се управлява - дали се мести щорката или лампата, но фаровете са разкошни въпреки че не са многосекционни...
Относно 'вредността' - че какво му е вредно при условие, че е изчислено...
Все едно да кажеш, че е вредно за свещта, че и се подават няколко киловолта сто пъти в секунда
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ксенон
Впрочем на ксеноните не се препоръчва да се гасят и палят често. Предполагам, че е точно заради скъсяване на живота на крушката.
Re: Ксенон
Предполагам не е нужно да изнасям уикипедия тук, за да прочетете всички какво е вредно. Както при нажежаемата жичка - процеса на извеждане на газоразрядната крушка в работен режим е скъсяващ живота за нея и за баласта. Отделно какво ли се случва при момента на палене, ако е включена, когато се минават междинни процеси на прехвърляне на захранването от акумулатор и генератор, напреженията са нестабилни и при тази огромна консумация и колебания докато запали мотора, макар и за секунда се случват ужасни неща за системата.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Ксенон
Не е въпроса в уикито - 'баласта' си е изчислен за такъв режим на работа. Стартера на лампите - също...
На времето имахме една курсова работа - да направим импулсно захранване с много голям диапазон на входните напрежения..
Например от 12DC до 380AC - не можете да си представите колко лесно става. Единствения проблем е подбора на подходящи елементи, които да издържат на тока при ниски напрежения, и на високото напрежение при пиковите напрежения...
Същата работа е и при HID - при тях стартера на лампата трябва да изработи високоволтов импулс, който да стартира искрата (момента е толкова кратък, че дефакто не му влияят преходни процеси). Стартера обикновено е вграден и е част от 'баласта'.
След което 'баласта' трябва да подаде за момент повишен ток (напрежението - каквото се получи), за да не изгасне искрата докато подгреят електродите. След подгряването им, тока се намалява и лампата влиза в работен режим...
Баласта като всеки генератор на ток би трябвало да си е много толерантен към промени на входно напрежение.
Предполагам, подгряването е тънкия момент, рисков за крушката и скъсяващ живота и.
Ако баласта подаде прекалено голям ток - електродите бързо ще прегреят и крушката бързо ще излезе от строя. Ако тока е слаб - искрата ще загасне.
Ако баласта смъкне тока от 'подгревен' до 'работен' преди електродите да са загрели - лампата пак ще изгасне...
Но във всичките тези процеси не виждам какъв риск би имало за баласта и крушката, при условие, че са изчислени правилно...
Да - при често палене крушката ще премине през повече 'подгрявания', което ще и скъси живота, но ако баласта е качествен, той ще подава нужния ток независимо от входното напрежение.
Относно повишението стартови токове на баласта - ами това му е работата и той е изчислен да прави точно това.
Все едно стабилизатора на алтернатора да се износва повече заради повишения ток, когато пуснеш отоплението на задното стъкло
На времето имахме една курсова работа - да направим импулсно захранване с много голям диапазон на входните напрежения..
Например от 12DC до 380AC - не можете да си представите колко лесно става. Единствения проблем е подбора на подходящи елементи, които да издържат на тока при ниски напрежения, и на високото напрежение при пиковите напрежения...
Същата работа е и при HID - при тях стартера на лампата трябва да изработи високоволтов импулс, който да стартира искрата (момента е толкова кратък, че дефакто не му влияят преходни процеси). Стартера обикновено е вграден и е част от 'баласта'.
След което 'баласта' трябва да подаде за момент повишен ток (напрежението - каквото се получи), за да не изгасне искрата докато подгреят електродите. След подгряването им, тока се намалява и лампата влиза в работен режим...
Баласта като всеки генератор на ток би трябвало да си е много толерантен към промени на входно напрежение.
Предполагам, подгряването е тънкия момент, рисков за крушката и скъсяващ живота и.
Ако баласта подаде прекалено голям ток - електродите бързо ще прегреят и крушката бързо ще излезе от строя. Ако тока е слаб - искрата ще загасне.
Ако баласта смъкне тока от 'подгревен' до 'работен' преди електродите да са загрели - лампата пак ще изгасне...
Но във всичките тези процеси не виждам какъв риск би имало за баласта и крушката, при условие, че са изчислени правилно...
Да - при често палене крушката ще премине през повече 'подгрявания', което ще и скъси живота, но ако баласта е качествен, той ще подава нужния ток независимо от входното напрежение.
Относно повишението стартови токове на баласта - ами това му е работата и той е изчислен да прави точно това.
Все едно стабилизатора на алтернатора да се износва повече заради повишения ток, когато пуснеш отоплението на задното стъкло
-
- Редовен
- Мнения: 205
- Регистриран: 08 яну 2009 15:38
- Skype: boretsa
- МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
- От: Девня
- Име: Станислав
Re: Ксенон
От няколко дена съм решил да си слагам ксенон но незнам какъв трябва да търся.Гледам предлагат Н4,Н7,Н11....т.н. Някой може ли да ми каже какъв трябва да бъде за Нубирката.С оригиналните фарове съм.
Re: Ксенон
Има 2 вида оригинални фарове за Нубира 1 и още 2 вида оригинални фарове за Нубира 2 /намеквам, че не си уточнил модела на колата ти/. Едносекционните са с Н4, а 2-секционните са с 2хН1.streetboll написа:От няколко дена съм решил да си слагам ксенон но незнам какъв трябва да търся.Гледам предлагат Н4,Н7,Н11....т.н. Някой може ли да ми каже какъв трябва да бъде за Нубирката.С оригиналните фарове съм.