Lanos C20XE
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Lanos C20XE
Колата ми се прави в "СТУДИО Х" и поради това че е пред завършване реших да ви запозная с проекта.
Това е темата в опел форума http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=62328
Произведена януари 1998г 1,5 пълна инжекция 86к.с.Като екстри има хидравлика на волана,климатик ел. стъкла.
Новия двигател е C20XE поставян в опел вектра,астра,калибра и кадет и някои други марки.
Ако някои реши да слага да си търси такъв с трапецовидни ремъци,а ако вземе с пистов го очаква смяна на алтернатор и шайба на коляновия вал,поради отова че няма място за пистовия ремък.
Двигатела пасва иделано в коша,трява само да се взема лапа от Кадет с големия блок.Скоростната кутия на 1,5 и 1,6 пасва на XE,при 1,4 незнам как е.От това се решават куп проблеми с полуоски главини и т.н.
Ето малко снимки от раборния процес
Проблем се оказа връзването на хидравличната помпа заедно с компресора на климатика-има място само за едно от двете.Изхода е електрическа хирдавлична помпа в случая от Astra G,както е решен въпроса в някои чуждестранни форуми.Препрявя се и конзолата към блока на двигатела за захващането на климатика.
Предстоят и още неща,но за тях по-нататък.
Това е темата в опел форума http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=62328
Произведена януари 1998г 1,5 пълна инжекция 86к.с.Като екстри има хидравлика на волана,климатик ел. стъкла.
Новия двигател е C20XE поставян в опел вектра,астра,калибра и кадет и някои други марки.
Ако някои реши да слага да си търси такъв с трапецовидни ремъци,а ако вземе с пистов го очаква смяна на алтернатор и шайба на коляновия вал,поради отова че няма място за пистовия ремък.
Двигатела пасва иделано в коша,трява само да се взема лапа от Кадет с големия блок.Скоростната кутия на 1,5 и 1,6 пасва на XE,при 1,4 незнам как е.От това се решават куп проблеми с полуоски главини и т.н.
Ето малко снимки от раборния процес
Проблем се оказа връзването на хидравличната помпа заедно с компресора на климатика-има място само за едно от двете.Изхода е електрическа хирдавлична помпа в случая от Astra G,както е решен въпроса в някои чуждестранни форуми.Препрявя се и конзолата към блока на двигатела за захващането на климатика.
Предстоят и още неща,но за тях по-нататък.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Lanos C20XE
Интересна тема. Компютъра предполагам е на опеловия мотор, как го вързахте? Има ли специфичност? Колко пари е мотора? Колко ти взеха за смяната, със всички усложнения? Дай още снимки да видиме подробно какво се случва.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Lanos C20XE
Колегата осъществява проекта с помощта на админа на Опел-форума Бижо Бижев който е и собственик на сервиз.
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
Колата работи с два компютъра.Ланоския контролира таблото,климатика,охлаждането и бензиновата помпа,а опелския само двигатела.Снимки ще има скоро.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Lanos C20XE
Я гладай ти, много интерсена работа, за пръв път чувам кола с два компа, човек винаги има какво да научи. Кой ли се е сетил???georgiev10 написа:Колата работи с два компютъра.Ланоския контролира таблото,климатика,охлаждането и бензиновата помпа,а опелския само двигатела.Снимки ще има скоро.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Lanos C20XE
Този,който не може да направи нещата с един .Така е по-лесно.Fantomasss написа: Я гладай ти, много интерсена работа, за пръв път чувам кола с два компа, човек винаги има какво да научи. Кой ли се е сетил???
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
Няма как,само с опелския щеше да има ужасно много преправяне на инсталация,климатик,нов радиатор и т.н.Това е втория Ланос у нас с присаден такъв мотор по тази схема.Първия е таски,кръстосва улиците на Велико Търново и мачка всичко наред,има доста клипчета във vbox.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Lanos C20XE
Този Търновския Ланос го знам, сериозно пипан е и много върви.georgiev10 написа:Това е втория Ланос у нас с присаден такъв мотор по тази схема.Първия е таски,кръстосва улиците на Велико Търново и мачка всичко наред,има доста клипчета във vbox.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- nikolaigrozev
- Редовен
- Мнения: 160
- Регистриран: 26 мар 2009 10:06
- Skype: nikolai.grozev
- МПС: lanos 1.4 perfect
- От: burgas
- Име: nikolai
Re: Lanos C20XE
Колега дай подробно инфо,ще бъда много благодарен и на мен ми престой същата процедура, само не разбирем защо с два компа ..... като оригиналния компютър го оправлява перфекно този двигател .. както и да е ...
ПРИ НАС Е ВЕСЕЛО
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
В първия пост съм написъл какво трябва,но ще повторя:
-двигател C20XE пълен комплект-инсталация,компютър,смукател,изпускател,динамо,стартер,маслен радиатор,водни съединения и т.н.
-съединител за съответния двигател
-скоростната кутия е под въпрос,на търновския ланос са я сменяли,но моята си пасна.Ако не става и трябва опелска кутия,може да се пробва да се сменят вътрешните карета на полуоските или полуоски с главини от Кадет.За щастие нестигнахме до там.
-трябва ти лява лапа към двигатела като застанеш с лице към него-от Опел Кадет с големия блок 1.8 , 2.0
-ако имаш хидравлика и климатик и искаш да спасиш климатика,трябва да вземеш електрохидравлична помпа за Астра Г или Зафира.Помпите са 3 вида TRW I,TRW II и Delphi.Не взимай TRW I дава дефекти.Ако нямаш климатик хидравличната помпа от XE ще ти свърши работа и ще спестиш не малко пари.
Най-важното е да намериш читав двигател,повечето са си на километри и ся яли много бой,а една ревизия е скъпа.Напоследък излизат добри оферти в опел клуба.
Вкарването на двигатела не е проблем,във всеки сервиз може да стане.Тънката работа е инсталацията,трябва ти добър жичкаджия.За схеми може да помолиш колегите Бижо Бижев или Manta2005 от опел форума да ти пратят.
Относно компютъра не си представям как ланоския ще контролира XE-то.Оригиналния компютър на мотора е мотроник 2.5 или по-новия мотроник 2.8 и те се спрявят най-добре.
Като си взема колата ще има подробни снимки,че сега съм на работа по цял ден и ходя в сервиза само по тъмно.Остана само да се закачи хидравличната помпа,компресора на климатика и генерацията.Вече пали и си държи стабилни обороти.
-двигател C20XE пълен комплект-инсталация,компютър,смукател,изпускател,динамо,стартер,маслен радиатор,водни съединения и т.н.
-съединител за съответния двигател
-скоростната кутия е под въпрос,на търновския ланос са я сменяли,но моята си пасна.Ако не става и трябва опелска кутия,може да се пробва да се сменят вътрешните карета на полуоските или полуоски с главини от Кадет.За щастие нестигнахме до там.
-трябва ти лява лапа към двигатела като застанеш с лице към него-от Опел Кадет с големия блок 1.8 , 2.0
-ако имаш хидравлика и климатик и искаш да спасиш климатика,трябва да вземеш електрохидравлична помпа за Астра Г или Зафира.Помпите са 3 вида TRW I,TRW II и Delphi.Не взимай TRW I дава дефекти.Ако нямаш климатик хидравличната помпа от XE ще ти свърши работа и ще спестиш не малко пари.
Най-важното е да намериш читав двигател,повечето са си на километри и ся яли много бой,а една ревизия е скъпа.Напоследък излизат добри оферти в опел клуба.
Вкарването на двигатела не е проблем,във всеки сервиз може да стане.Тънката работа е инсталацията,трябва ти добър жичкаджия.За схеми може да помолиш колегите Бижо Бижев или Manta2005 от опел форума да ти пратят.
Относно компютъра не си представям как ланоския ще контролира XE-то.Оригиналния компютър на мотора е мотроник 2.5 или по-новия мотроник 2.8 и те се спрявят най-добре.
Като си взема колата ще има подробни снимки,че сега съм на работа по цял ден и ходя в сервиза само по тъмно.Остана само да се закачи хидравличната помпа,компресора на климатика и генерацията.Вече пали и си държи стабилни обороти.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Lanos C20XE
Eто и c20xe на Голф, имало е къде повече преправяне от колкото на Ланос, където повечето неща си остават. Как ли дърпа на тоя лек голф тоя мускулест мотор?
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Lanos C20XE
A с LET някой пробвал ли е?
Вярно, че се намира по трудно такъв двигател, пък и мястото в моторния отсек май е доста малко, но пък екшъна ще е неземен...
Вярно, че се намира по трудно такъв двигател, пък и мястото в моторния отсек май е доста малко, но пък екшъна ще е неземен...
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
C20LET+F28 ,но пък и цифрата си е доста по-голяма.Ето с какво ще се спира зимата.
От Вектра А с 256мм диск,след пълна ревизия.На пролет ще се мисли за нещо по-голямо.
От Вектра А с 256мм диск,след пълна ревизия.На пролет ще се мисли за нещо по-голямо.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Lanos C20XE
Колега, не трябва ли при такъв случай (смяна на двигател с непредвиден от производителя такъв) да се премине отново Технотест?
Или нещата стават по втория начин..........
Или нещата стават по втория начин..........
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Lanos C20XE
В неговия случай, минаването на Технотест е задължително.
И няма гаранция, че ще е успешно.
Слушал съм, че с помощта на известна сума пари може и да се узакони промяната.
И няма гаранция, че ще е успешно.
Слушал съм, че с помощта на известна сума пари може и да се узакони промяната.