Нисък vs висок автомобил

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Нисък vs висок автомобил

#1 Непрочетено мнение от The Stig » 06 юни 2014 16:32

ogi написа:Поздрав за the stig :)
Изображение
Оги, аз вече не съм толкова нисък....сега си падам малко "Allroad"..поне според мен :lol:

Съобщение от модератор:
Разделена от друга тема
/slowtraveler
Изображение

Потребителски аватар
Hunter
Напреднал
Напреднал
Мнения: 421
Регистриран: 01 сеп 2012 22:40
МПС: Subaru Forester 2.0
От: София
Контакти:

Re: Интересни снимки

#2 Непрочетено мнение от Hunter » 08 юни 2014 00:54

The Stig написа:Оги, аз вече не съм толкова нисък....сега си падам малко "Allroad"..поне според мен :lol:
с ниското окачване как се справяше с легналия полицай в началото на моста (посока Сторгозия) в Плевен :lol:
ако си опитвал упражнението предполагам сега оценяваш много нормалната височина :beer:
Subaru Forester 2.0 LPG :clap:
Daewoo Lanos 1.4 CNG - ex :inlove:

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Интересни снимки

#3 Непрочетено мнение от The Stig » 08 юни 2014 01:34

То и сега, според много хора, не съм на нормална височина....ама щом вдигаме колата на подемника, без проблеми...добре е. :lol:
Иначе като бях на 7-8 см от асфалта- на легналия, на моста за Сторгозия, минавах настрани под ъгъл..и мнооооого бавничко...то и не само там, де. :)

П.С. вчера ме вози един познат с неговия автомобил....направо ми настръхна косата как минава смело през всички шахти и легнали полицаи..че и се качва на едни бордюри да паркира. Представям си ако му дам да кара моята...пък да не говорим ако е както беше преди. Но с карането на ниска кола се свиква и ти става като рефлекс- само е важно докато свикваш, автомобилът да не пострада...много. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6317
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Нисък vs висок автомобил

#4 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 юни 2014 07:52

За нашите пътища го смятам за доста безсмислено и дори опасно смъкването на автомобила :lol:
Дори маздата, която бе що-годе ниска бе с просвет около 165мм ... И въпреки това в Петрохан успях да я жулна отдолу в един камък на пътя...
Да, жулна се само картонената кора и нямаше поражения, но все пак...
МНОГО внимавах като минавам през повдигнати шахти... И ми писна да се съобразявам с всяка простотия на пътя...
Сега се усещам колко по-спокойно се шофира по нашите пътища с висок автомобил.
Спящи полицаи - ако се движиш с нормална градска скорост всичко е ОК - колата леко се поклаща. Повдигнатите шахти ги смяташ за незначително камъче по пътя.
Голяма част от дупките - също не ти правят впечатление просто защото не оказват влияние върху окачването и гумите...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Нисък vs висок автомобил

#5 Непрочетено мнение от The Stig » 08 юни 2014 12:47

Определено не казвам и не се опитвам да убедя някого, че "тръшкането" на колата на земята е нещо практично и добро за всеки един шофьор... Просто за мен ниска кола + приятни джанти= перфектна комбинация. Минусите са много- да, натоварващо и понякога изнервящо е, но лично аз много бързо свикнах и вече ми е като рефлекс и въобще не ми прави впечатление.
Абе, млад съм още...и само простотии ми се въртят в главата :rock:
Иначе...ще видим кога ще скоча и аз в нещо по-високо. Обмислям закупуването на "нов" автомобил, с който да не се заигравам и да не правя по-непрактичен, но първо трябва да реша евентуално да се разделя с моята кола...но и двете неща не ми се вярва, че ще станат. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Нисък vs висок автомобил

#6 Непрочетено мнение от ogi » 08 юни 2014 13:22

Моето мнение е, че единствения смисъл от снишаване на колата е да ходиш на драгове с автомобил 200+ коня. Останалото е настръхване и мислене на всяка неравност, като реално не се усеща никаква стабилност в повече при нормално каране. Примерно съм карал моята кола с над 200,
Изображение
като съм с най-високото възможно окачване, както и ес-6 (същото купе, като моето) с най-ниското окачване и разлика в поведението почти не усещам на магистралата, може би ако тръгна да вземам завоите с вратите напред, или нещо такова може и да се усети нещо с намаленото кандилкане, но...да ми изпадат бъбреците заради гъзарията и да ми е издрана колата отдолу - не, мерси! Много по-важно е да са здрави амортисьорите, както и пружините да са съобразени с тях, за да реагира адекватно купето на пътя.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Hunter
Напреднал
Напреднал
Мнения: 421
Регистриран: 01 сеп 2012 22:40
МПС: Subaru Forester 2.0
От: София
Контакти:

Re: Нисък vs висок автомобил

#7 Непрочетено мнение от Hunter » 09 юни 2014 00:58

Аз харесвам ниските автомобили като визия, за изложения и т.н. или както каза Оги - само за определено ползване :)
Иначе с удоволствие щях да карам един Lanos Country ако имаше :lol: (като Golf 2 Country)

п.с сега вечерта като се прибирах и срещу мен вървеше една хонда, на която гумения нож отпред беше на не повече от 3-4 см. от асфалта. Предполагам я изкарва да направи 1-2 дължини по булеварда и я прибира :rofl:
Subaru Forester 2.0 LPG :clap:
Daewoo Lanos 1.4 CNG - ex :inlove:

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6317
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Нисък vs висок автомобил

#8 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 юни 2014 08:04

Преди доста време пристигна един GT-R, пробвахме го на Драг и т.н, но в затворен паркинг :)
Та след тези удоволствия трябваше да го вкарам в едно камионче - дрехарка или нещо подобно.
Не че съм голям майстор в маневрите, просто бях най-слабия от компанията, пък като влезеше вътре колата и когато оставиш от едната страна 2см, то от другата можех да изляза само аз..
Та вкарвам го в камиона през една рампа. В момента, в който предните гуми стъпаха на камиона, въпреки, че бяхме поставили греди под камиона, каросерията лееко поддаде. И GT-R веднага легна на дъното си :)
Помислих си какво би станало с карбоновия ми нож и дъно ако се налага да караш такъв автомобил по нашите пътища - луда работа...
Сега колега се е наточил на такъв тип автомобил (може и GT-R)... Ще е интересно да се наблюдава какви ще са пораженията на стоков суперспортен автомобил по нашите пътища :)
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Нисък vs висок автомобил

#9 Непрочетено мнение от The Stig » 09 юни 2014 08:46

ogi написа:Много по-важно е да са здрави амортисьорите, както и пружините да са съобразени с тях, за да реагира адекватно купето на пътя.
Това е повече от ясно.
Просто специално при Ланос, платформата си е ужасна и всяко едно окачване различно от стоковото е повече от добро и препоръчително.(ясно е, че говорим за нови компоненти или в перфектно здраве). Дори и със дървеното спортно окачване, колата имаше прилично и предвидимо поведение-дори по неравности на пътя. На приличен път със завои- няма нужда да казвам, разликата в сравнение със стоковото беше от небето до земята...Просто при Ланос, за да има колата по-добро поведение на пътя, си трябва някакво сваляне...Вече при коли от друг клас, с по-добра платформа и шасита, нещата са различни...
За мен красотата и плюсовете на ниската(съответно "твърдата") кола, надделяват над минусите, с които съм свикнал и не ми правят впечатление. Нали е демокрация, всеки има собствено мнение и прави това, което му е присърце. :handshake:
Абе общо взето, докато все още мога се радвам..и ще се радвам на "свалени" автомобили. Като дойде време за семейната кола...сигурно друга песен ще запея...ама ще видим.. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6317
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Нисък vs висок автомобил

#10 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 юни 2014 09:55

Да, като се изменят приоритетите, се сменя и автомобила...
И на мен ми се върти от доста време из главата да си взема нещо като Робин Худ...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Нисък vs висок автомобил

#11 Непрочетено мнение от The Stig » 09 юни 2014 19:41



Това не съм го пробвал... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6317
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Нисък vs висок автомобил

#12 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 юни 2014 20:30

The Stig написа:... Това не съм го пробвал... :lol:
Не зависи само от височината на автомобила :rofl:
Ако щеш вярвай - в книжката на джипа има инструкция как да демонтираш пластмасовата долна част на бронята (и радара) - направен е да се откача много лесно :)
Просто смъкваш 7 клипса, които се откопчават чрез завъртане на 90 градуса с монета..
Ако забравиш да ги смъкнеш - те сами ще се демонтират ако видят зор :lol:
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Нисък vs висок автомобил

#13 Непрочетено мнение от The Stig » 09 юни 2014 22:52

На Деуто броните са бетон...няма падане :D
Абе, джипката е достатъчно висока...няма да демонтираш нищо. Едва ли ще я пробваш по някое толкова сериозно офф-роуд трасе..ама знае ли човек :lol:

П.С. когато бях наистина нисък, проблем не беше самото каране, а други мероприятия свързани с шофирането- например минаването на технически преглед- от няколко пункта са ме връщали, защото щях да си остана на валяците и не искаха да поемат отговорност ако стане нещо. Друг проблем е иначе простото качване на подемник на колата- голяма играчка падаше...а и колко пъти съм "тренирал" мъртва тяга с един от калниците.. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6317
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Нисък vs висок автомобил

#14 Непрочетено мнение от slowtraveler » 10 юни 2014 06:47

The Stig написа:..
Абе, джипката е достатъчно висока...няма да демонтираш нищо. Едва ли ще я пробваш по някое толкова сериозно офф-роуд трасе..ама знае ли човек :lol: ...
Точно тази долна маска на предната броня не е чак толкова висока... Да кажем - с не повече от около 5см по-висока от на лек автомобил...
Което намалява доста ъгъла на подход към стръмен участък (разбира се - в офроуд вариант)...
Та затова са я направили несно сваляема без ползване на никакъв инструмент... Ако се направи висока, това влошава доста аеродинамиката (неслучайно при висока скорост колата автоматично слиза още надолу независимо дали искаш или не искаш това).
И си мислех, че това е добро решение за супер-ниски автомобили - ако види зор - откача си се самостоятелно от щипките някакъв много нисък, но не скъп детайл...
Общо взето - 'оборотната' броня да си се самодемонтира като види зор :lol:
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Нисък vs висок автомобил

#15 Непрочетено мнение от The Stig » 14 юни 2014 19:53

Изображение

:lol:
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”