Дата и час: 23 Фев 2018 03:54

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 1 от 1 [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 09:11 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
  Разделена от друга тема за избор на автомобил.
Позволих си да разделя мненията, че ще уплашим жената :rofl:
Не вярвам да си търси автомобил, да ходи да се блъска с него...
ogi  


Трите/петте врати и безопасността - въпроса е спорен.... При 3 врати няма НИКАКЪВ шанс детето само да си отвори задната врата :rofl:
Освен това чисто конструктивно купето би трябвало да е по-здраво при трите врати - в конструкцията не са отрязани дупки за задните врати (въпреки, че колонката е изнесена малко по-назад)...

Но наистина 5-те врати е по-практичен автомобил...
Както казах - жената със съжаление се раздели с Калосчето... И още си го спомня с умиление..
Относно двигателя - калосчето бе 1.4/94к.с. и дърпаше много добре...
За 1.2 - нямам мнение - никога не съм карал такъв обем двигател...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 14:02 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
Ами наистина е спорно, купето като купе може и да е по-здраво от гледна точка на усуквания в следствие на терена. В следствие на странични удари обаче не знам дали гола ламарина срещу "врата и каса" както и греда в самата врата за подсилване и втора ламарина също като част от вратата са по-крехки.
По безопасно е и от гледна точка на евакуация при статична ситуация (пожар примерно), както и в следствие на удар/катастрофа. Достъпа е бърз и удобен и от двете страни в зависимост от страната на удара. Дори чисто статистически от 4 врати е по-вероятно да отвориш една отколкото от 2.
По безопасно е и при челен удар, когато детето е на задната седалка, защото ако удара е силен, голяма част от колата отпред ще се смачка. :)



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 14:20 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Задълбахме малко повече в 'черната хроника'...
Тривратите автомобили също имат странични греди, но които са част от самата 'клетка' и заварени към нея. А не са само допълнение на вратата с евентуални усилени части в клетката, които да поемат удара от гредата както е при петвратите....
Затова според съпромат-а - тривратото би трябвало да е доста по-здраво/устойчиво на всякакво натоварване - странично и надлъжно... :lol:

Е, едва ли горните мнения биха помогнали на колежката в избора, ама нейсе :ches:



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 14:49 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
Лично за мен безопасността в колата съвсем не е несъществен фактор при избора, а когато говорим за деца се съмнявам на колежката да и е безразлично. Не намерих детайлно сравнение при тестовете за безопасност на 3 срещу 5 врати, но това което открих е че рейтингите и на двата модела са едни и същи. Това означава, че са по-съществени вариантите за евакуация след самия удар или произшествие, което за мен лично при 5 врати е значително по-добро.



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 16:58 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5717
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
stinbg написа:
Лично за мен безопасността в колата съвсем не е несъществен фактор при избора, а когато говорим за деца се съмнявам на колежката да и е безразлично. Не намерих детайлно сравнение при тестовете за безопасност на 3 срещу 5 врати, но това което открих е че рейтингите и на двата модела са едни и същи. Това означава, че са по-съществени вариантите за евакуация след самия удар или произшествие, което за мен лично при 5 врати е значително по-добро.

Постой на някоя тежка катастрофа да чуеш как псуват пожарникарите, когато някоя врата заклини и се налага да режат тавана.
Всъщност, в повечето случаи евакуират пострадалите от там. Няма голяма разлика в пораженията по купето при 3 или 5 врати.
Като че ли, тривратите се мачкат една идея по-малко, както се изразяват сега децата.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 20:04 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
dsuzunov написа:
....
Като че ли, тривратите се мачкат една идея по-малко, както се изразяват сега децата.

Митак, неслучайно споменах съпромата... Ферми и други...
Науката не е нещо абстрактно, а има съвсем пряко приложение и демонстрация в практиката...
Друг е въпроса, че когато нещо стане по-здраво, конструктора гледа да го олекоти и икономиса, отслабвайки по този начин по-здравия детайл или нещо друго... :lol:



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 23:00 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 28 Окт 2009 20:26
Мнения: 329
МПС: Daewoo Leganza 2.0 126hp
От: софия
Име: Ивайло

Offline
Не стряскайте колежката,колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето.Помислете какви коли се караха преди 20 години или в соца.Моя съвет е да си купи,каквото си харесва.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 23:00 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 28 Окт 2009 20:26
Мнения: 329
МПС: Daewoo Leganza 2.0 126hp
От: софия
Име: Ивайло

Offline
Не стряскайте колежката,колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето.Помислете какви коли се караха преди 20 години или в соца.Моят съвет е да си купи,каквото си харесва.


Последна промяна tatence на 03 Авг 2013 23:25, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Авг 2013 23:15 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5717
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
Никой никого не стряска.
slowtravelerпредставя теорията а аз - практиката.
Използвах фактите за рязането на купето, защото при удар в него, ключалките на вратите блокират от деформациите и почти невъзможно да се отвори врата.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2013 09:58 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
tatence написа:
колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето....

Колега, уверен съм, че Узунов има много по-голям опит в тази сфера.
Но ще се учудиш колко 'мека' е здравата клетка на купето...
На краштестовете в ютуб нещата изглеждат много красиви, но наяве нещата са малко по-различни..
Направи сметка как се променя настройката на ключалката ако я мръднеш с 1мм. Или пък ако ти се поизносят пантите.
Сега пробвай да натовариш конструкцията с 2-3-10-20 тона - метала се гъне като хартия и се деформира с 2-5-10-20 и повече сантиметра - блокират ключалки и т.н. Посочените греди във вратите поемат част от удара, пренасочвайки го назад по веригата (към средна колонка и гредата на задната врата), но при това натоварване се набиват/забиват в усилените легла в колонките. Затова и при такива случаи най-често режат тавана - имаш да отрежеш 6 гредички и получаваш свободен достъп до автомобила.

Пускал съм тук снимки (и цяла тема) от екшъна, в който попадна приятел.
И как се наложи рязане на колонките за да изкарат другия човек (с хидравличната резачка дойде не пожарната, а гражданската защита)...
Другия човека бе единствено със счупен нос - лека телесна повреда (шофьора бе без колан) и едва ли ПТП може да се нарече тежко - просто автомобилите бяха допрели предни гуми при разминаване с около 40-60км/ч...
Но пораженията върху купето бяха тежки, а деформациите - сериозни:
Изображение

На моя човек му нямаше нищо (не смятайки стреса и синините от колана)
Каптивата бе понесла външно много добре удара... :
Изображение
Но левите врати също не се отваряха, пода при педалите бе деформиран (и то - доста). Тавана в района на задната врата също бе деформиран..

Така, че както се казва - основното е да се кара умно и да имаш късмет въобще да не попадаш в подобни ситуации. Но здравината на купето също има значение..



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2013 13:20 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
dsuzunov написа:
Постой на някоя тежка катастрофа да чуеш как псуват пожарникарите, когато някоя врата заклини и се налага да режат тавана.


Това не го разбрах :ches:
Значи е по добре да няма врата и да режем тавана всеки път отколкото да има врата, която евентуално да може да се отвори, както и отсрещната врата която също евентуално да може да се отвори и ние пак да срежем тавана.
Все ми се струва, че чисто статистически шанса една врата да се отвори е по-голям от това да нямаме врата, но да я отворим. Или по-простичко казано ако почукаш на врата, може да ти отворят, но на стена надали ...

Съпромата изследва здравината на "клетката" и казва, че в тривратка с по-малко материал постигаме по-добра здравина. Пак от гледна точка на съпромата за да добавим врата трябва да използваме много повече материал и без да го желаем постигаме много по-голяма здравина на външен удар. Никой не може да ме убеди, че ламаринката с подсилена гредичка ще посрещне по-добре фронтален удар от рамка с греди по периферията (вратата) поставена в друга рамка с греди. Теглото на ламаринката срещу двете рамки може да е в отношение 1:20 в полза на ламаринката, но аз залагам на тези железа с ужасното тегло при удар.



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2013 13:36 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5717
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
Критерият ми за здравина на купето е пода пред предните седалки. Ако при челен удар не много висока скорост (50-60 км.) краката на водача са без фрактури, купето що годе сигурно. Естествено, трябва да се вземе под внимание възрастта на автомобила и марката. Участвах в оглед на ПТП на магистрала Тракия - челен удар м-у Рено Сценик на 2 години и Мерцедес на 25 год. (Мерцедеса беше влязъл в платното за насрещно движение).
В последствие, автоексперта беше изчислил скоростта на двата автомобила - Реното над 130 км/ч, а Мерцедеса 80-90км/ч. Двамата пътника в Мерцедеса бяха починали, но не от травми, а от инфаркт. (водача бе на 84 год, а спътницата на 78.) При последвалата аутопсия не се откриха фрактури по телата им.
В Реното, водачът бе починал на място, целият потрошен. Двамата пътника на задната седалка бяха в критично състояние. Пораженията по него бяха до средните колони.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Авг 2013 17:59 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
stinbg написа:
..
Съпромата изследва здравината на "клетката" и казва, че в тривратка с по-малко материал постигаме по-добра здравина. Пак от гледна точка на съпромата за да добавим врата трябва да използваме много повече материал и без да го желаем постигаме много по-голяма здравина на външен удар. Никой не може да ме убеди, че ламаринката с подсилена гредичка ще посрещне по-добре фронтален удар от рамка с греди по периферията (вратата) поставена в друга рамка с греди. Теглото на ламаринката срещу двете рамки може да е в отношение 1:20 в полза на ламаринката, но аз залагам на тези железа с ужасното тегло при удар.

Имам предвид следното:
За да направиш врата, се налага да направиш голямо празно пространство без разпорки за предаване на усилията. Да, правиш яка рамка, но посредата тя пак е 'мека' - разчиташ само на еластичността на огъване на рамката, а не на натиск и опън, както е при фермите...
Докато при тривратата нямаш такова свободно пространство... Освен това вратата поради конкретната и специфика също не уплътнява плътно и не предава пряко усилията... Започва да предава усилия след като се огъне рамката или поддаде самата врата.
По принцип по-малките свободни пространства дават по-голяма якост... Сценика е с доста 'разхвърляна' конструкция с доста голямо разстояние между силовите елементи.... Сравнително слаба и лека...
Навярно затова е станало така...
Масите също имат значение - по-тежкия автомобил винаги има предимство - по-добра безопасност защото ускорението е по-малко за сметка на по-голямо ускорение на по-лекия автомобил при пряко взаимодействие между двата...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Окт 2014 23:04 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Тези следващите не са от най-устойчивите при катастрофа, макар, че поне един от тях минава за култов малко по на юг от София.




https://www.youtube.com/watch?v=-x3UTROQajk#t=15


Последния автомобил направо е уникален!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Окт 2014 23:55 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Последните 2 са с товар в багажника.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius