Турбо - Офтопик от друга тема

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Турбо - Офтопик от друга тема

#1 Непрочетено мнение от ogi » 24 юли 2013 23:51

papata написа:
ogi написа:
stiix написа:Възможно ли е от въздушен филтър (Filtron) да се появява код 45 - Богата смес ?
Не. А това за бегачките, в предишното мнение, предполагам е майтап... Няма връзка с високите обороти, нито с гърмене в ауспуха.
Наистина е така. Не е майтап. При превключване на скоростите задържа оборотите високи около 2-3 секунди при върнат педал за газта. Идеята е в това време да включиш на другата скорост. Чел съм го и в други форуми.
Относно гърменето при турбото мога да се разровя и да ти дам линк да прочетеш какво съм имал впредвид.

Намерих нещо:
" И турбото пада на 50,000 оборота - където не прави налягане. Сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбото което току що е спряло (това става много бързо разбира се). Как се решава проблема? Във студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve) които като се вдигне рязко налягането защото си затворил газта и тои отпуска малко така че да не се върне и да спре турбото. Всичко е добре, до колкото винаги си натиснал газта.. Да ама има ситуации където седиш и изчкаваш 1-2 секунди е през това време турбото намалява оборотите- дори и да не се спира от нагнетения въздух.. При нормалните коли този момент просто се игнорира, но при WRC в такива "паузи" има инжектори във изходящия колектор преди турботата които инжектират гориво, което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, когато се отвори пак газта то да е "на линия". От там и като гледате ралита често се чува едно пукане като намаляват- това са тези микро експлозии които поддържат турбото "живо". "
http://enginez.hit.bg/turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:beer: :beer: :beer:
Понеже карам турбо-автомобил и попаднах на разбиращи приятели и доста рових из възлите на автомобила и четох от любопитство, понаучих от практиката доста неща, нека сега да споделя малко реални неща, спрямо твоето сухо "copy-paste", което си приложил и му вярваш:

Моторът с принудително пълнене има по-различно управление от атмосферния. Таблицата за пълнене с горивовъздушна смес е съвсем различна. За да не гръмне мотора, или турбината, която се развърта до 100000 об/мин съществуват много допълнителни усложняващи датчици и командващи механизми, заради които ако изключим ГНП при дизелите , последните се водят за скъпи и сложни за поддръжка. Турбото има 2 основни типа - променлива геометрия и фиксиран корпус, това определя какъв тип разтоварване ще се ползва за цитираното от теб свръхналягане, което се образува, след като турбината развърти и решиш да отпуснеш педала. В първият случай се движи механична част с лопатки, които фиксират обема на завихрян въздух в студената част на турбото и при претоварване отваря и изхвърля в ауспуха, във втория случай поради липсата на последният сложен механизъм се слага прост клапан за налягане - blow-off valve - той се ползва при евтино и извънфабрично тунинговане на атмосферки най-вече и при претоварване изхвърля въздуха там, където е сложен. Всякакво задържане на оборотите е нежелан ефект и следствие от минусите на някоя система - примерно 2-валов, бензинов мотор с пълна инжекция :) Във всеки случай не е желан ефект. Във WRC може да има инжектор , който да вдига оборотите на турбото, но той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага, който се причинява от турбопътищата и интеркулера, или да компенсира движението с ниски обороти и нужда от допълнително налягане при подаване на газ. Ако цитираният инжектор развърти турбото на свободна, тогава лопатките на турбината ще могат да излязат повсеместно с буталата през задното гърне на автомобила :) Точно поради интерес от турбо-процесите си инсталирах и бууст-метър в купето, да виждам какво се случва точно в определени режими, че съм с "чип-тунинг" и да направя настройки за максимален бууст, без претоварване :)

Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод

#2 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 юли 2013 00:04

ogi написа:.... Във WRC може да има инжектор , който да вдига оборотите на турбото, но той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага.
Оги, лага е точно заради спаднали обороти на турбото...
'Петия' инжектор позволява да се задържат високи обороти на турбото при отпусната газ (високо налягане на въздуха в смукателния колектор), за да може двигателя да реагира моментално при отваряне на дросела.
Иначе паткането не е заради развъртането на турбината, а заради недобро горене - незапалена/неизгоряла смес се самозапалва детонационно (вредно) в ауспуха...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод

#3 Непрочетено мнение от ogi » 25 юли 2013 00:29

ogi написа:той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага, който се причинява от турбопътищата и интеркулера, или да компенсира движението с ниски обороти и нужда от допълнително налягане при подаване на газ.
Ами ако ми беше продължил малко цитата, щеше да се види, че точно това казвам и аз :) - при ниски обороти лага е голям, особено при липса на променлива геометрия и трябва принудително развъртане на турбото. Във всеки случай това не довежда до по-високи обороти на двигателя. За паткането забравих да спомена, но е точно това, което каза. При спортни автомобили тези детонациия са заради пренебрегване на износването на изпускателната система и хвърлянето на излишно гориво.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод

#4 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 юли 2013 11:21

Оги, неправилно съм те разбрал - под 'задържане на оборотите' по-нататък в цитата явно си имал предвид оборотите на двигателя, докато аз говорих за задържане оборотите на турбото.. :y:

Дори и променливата геометрия не може да помогне при спаднали обороти на турбото - корекцията на 'крилцата' може да коригира дебита само в малък диапазон... Затова и битката за поддържане оборотите на турбото или по-бързото развъртане на компресора е трудна за спечелване.
И затова слагат дори няколко компресора с различни размери: малък/лек за бързо развъртане, но и по-малък наддув, който да реагира по-бързо (по-малък лаг). И голям/инертен компресор за големия наддув, който пък да позволи достигане на максималната мощност при малко по-високи обороти/натоварване на двигателя.
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод

#5 Непрочетено мнение от ogi » 25 юли 2013 23:39

Аз съм привърженик на битурбото, пред променливата геометрия, защото видях недостатъците на втората (усложнено управление най-вече), но едва ли някой в нашия форум го интересува... Може би Ласети и Каптива и новите дизелови попълнения биха имали мнение...
Иначе съм карал и битурбо на Пежо (407 2.2HDi 177 коня), но не много време и не съм събрал достатъчно информация за недостатъците там.
Май трябва да се отделят последните ни мнения, които размазаха темата...

Иначе си прав за описанието ми по-горе - неясно съм го описал, бях на няколко ракии, като реших да го зачекна :beer:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#6 Непрочетено мнение от slowtraveler » 26 юли 2013 09:50

Единственото битурбо което съм карал (но на много малка дистанция) бе един GT-R - 480к.с.
Но при него двете турбини са с еднакъв размер - всяка турбина надува своята половина от V образния двигател.
При тази мощност не се усещаше турбодупка :lol:
Ама то 3.7 и въобще да не върти турбините пак е над 320к.с.

Съгласен съм с колега, който смята, че най-доброто/устойчиво решение е по-голяма атмосферна бензинка..
Там е най-спокоен и в същото време - технически прост/здрав и мощен автомобила..
Колегата преди това имаше за над 3 години турбо бензинка над 270к.с., така, че има опит и с двата типа автомобили..
Личния ми опит с турбо-бензинката - да, много експлозивно ускорение. Но самата кола те кара да я натискаш и юркаш - толкова рязко и идва мощността.
В същия момент атмосферката не те кара да я юркаш - по-спокоен автомобил е заради по-плавното разгръщане на мощността. Но ускорява съвсем не по-зле от турбодвигателя...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#7 Непрочетено мнение от ogi » 26 юли 2013 10:37

Така е, наистина се кара най-приятно многоцилиндров атмосферен мотор. Аз имах честта да покарам едно S6 (дето беше за продажба тук във форума по едно време http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =20&t=7391(" onclick="window.open(this.href);return false;вече е газифицирано)) - V8, 340 коня, много приятно е, ама поддръжката пак си отива в небето, не е толкова прост и там мотора, макар че няма турбо...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#8 Непрочетено мнение от The Stig » 26 юли 2013 10:40

Бъдещето на двигателите е битурбо(вече достатъчно навлезе в автомобилостроенето, особено при по-масовите дизелови автомобили) и тритурбо. Единствения проблем, който виждам е, след над 200-300 к. км, когато европейците си изхвърлят старите кошници и дойдат при нас напудрени в някоя автокъща. После ще има да се чудим кое от трите турбота е издало багажа.... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#9 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 23 сеп 2013 06:54

Това за турбото е вярно, ама не забравяйте и че ще са 2-3 цилиндрови развъртяни до безумие двигатели.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#10 Непрочетено мнение от ogi » 23 сеп 2013 22:13

Да, така е тенденцията... Турбодизелчета, напомпани на много коне, с малка кубатура. Да не забравяме и бензиновите двигатели на Форд ECO-BOOST, които спечелиха някаква престижна награда, конкретно 1.0 - 125 коня, 3 цилиндъра, верига в масло и др. интересни неща. Аз откак си сложих буустметър на таблото е най-наблюдаваният уред, продължавам да се чудя защо не се вгражда серийно... :ches: От него разбираш всичко за режимите на двигателя, не ме интересува нито борд-компютъра, нито оборотомера, най-добре се ориентирам по него.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#11 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 24 сеп 2013 07:22

Много коне, високи обороти, малка кубатура и още по-малък живот.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Турбо - Офтопик от друга тема

#12 Непрочетено мнение от ogi » 24 сеп 2013 16:46

Тия дни си намерих един промишлен манометър, за да проверя дали китайските ми показват вярно, защото ми дават пикове по 2 бара, а то се оказа, че си ги стига... Преди малко навръщане от работа тествах стойностите, при едно източване на 2,3 и 4-та предавки и ето как се получават нещата (вижда се къде удря пиковете, къде задържа налягане продължително и къде се разтоварва турбото, все неща, които биха били образователни за човек, като колегата, чието мнение съм цитирал в първия пост):



Между 3-та и 4-та се чува леко изхвърлянето на налягането в ауспуха.

PS Колега от Враца снима на дясната седалка, да не се чудите на въпроса "Стига ли още?" :lol:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”