Дата и час: 23 Фев 2018 13:22

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 1 от 1 [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Юли 2013 23:51 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
papata написа:
ogi написа:
stiix написа:
Възможно ли е от въздушен филтър (Filtron) да се появява код 45 - Богата смес ?

Не. А това за бегачките, в предишното мнение, предполагам е майтап... Няма връзка с високите обороти, нито с гърмене в ауспуха.


Наистина е така. Не е майтап. При превключване на скоростите задържа оборотите високи около 2-3 секунди при върнат педал за газта. Идеята е в това време да включиш на другата скорост. Чел съм го и в други форуми.
Относно гърменето при турбото мога да се разровя и да ти дам линк да прочетеш какво съм имал впредвид.

Намерих нещо:
" И турбото пада на 50,000 оборота - където не прави налягане. Сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбото което току що е спряло (това става много бързо разбира се). Как се решава проблема? Във студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve) които като се вдигне рязко налягането защото си затворил газта и тои отпуска малко така че да не се върне и да спре турбото. Всичко е добре, до колкото винаги си натиснал газта.. Да ама има ситуации където седиш и изчкаваш 1-2 секунди е през това време турбото намалява оборотите- дори и да не се спира от нагнетения въздух.. При нормалните коли този момент просто се игнорира, но при WRC в такива "паузи" има инжектори във изходящия колектор преди турботата които инжектират гориво, което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, когато се отвори пак газта то да е "на линия". От там и като гледате ралита често се чува едно пукане като намаляват- това са тези микро експлозии които поддържат турбото "живо". "
http://enginez.hit.bg/turbo.html

:beer: :beer: :beer:

Понеже карам турбо-автомобил и попаднах на разбиращи приятели и доста рових из възлите на автомобила и четох от любопитство, понаучих от практиката доста неща, нека сега да споделя малко реални неща, спрямо твоето сухо "copy-paste", което си приложил и му вярваш:

Моторът с принудително пълнене има по-различно управление от атмосферния. Таблицата за пълнене с горивовъздушна смес е съвсем различна. За да не гръмне мотора, или турбината, която се развърта до 100000 об/мин съществуват много допълнителни усложняващи датчици и командващи механизми, заради които ако изключим ГНП при дизелите , последните се водят за скъпи и сложни за поддръжка. Турбото има 2 основни типа - променлива геометрия и фиксиран корпус, това определя какъв тип разтоварване ще се ползва за цитираното от теб свръхналягане, което се образува, след като турбината развърти и решиш да отпуснеш педала. В първият случай се движи механична част с лопатки, които фиксират обема на завихрян въздух в студената част на турбото и при претоварване отваря и изхвърля в ауспуха, във втория случай поради липсата на последният сложен механизъм се слага прост клапан за налягане - blow-off valve - той се ползва при евтино и извънфабрично тунинговане на атмосферки най-вече и при претоварване изхвърля въздуха там, където е сложен. Всякакво задържане на оборотите е нежелан ефект и следствие от минусите на някоя система - примерно 2-валов, бензинов мотор с пълна инжекция :) Във всеки случай не е желан ефект. Във WRC може да има инжектор , който да вдига оборотите на турбото, но той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага, който се причинява от турбопътищата и интеркулера, или да компенсира движението с ниски обороти и нужда от допълнително налягане при подаване на газ. Ако цитираният инжектор развърти турбото на свободна, тогава лопатките на турбината ще могат да излязат повсеместно с буталата през задното гърне на автомобила :) Точно поради интерес от турбо-процесите си инсталирах и бууст-метър в купето, да виждам какво се случва точно в определени режими, че съм с "чип-тунинг" и да направя настройки за максимален бууст, без претоварване :)

Изображение



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Юли 2013 00:04 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
ogi написа:
.... Във WRC може да има инжектор , който да вдига оборотите на турбото, но той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага.

Оги, лага е точно заради спаднали обороти на турбото...
'Петия' инжектор позволява да се задържат високи обороти на турбото при отпусната газ (високо налягане на въздуха в смукателния колектор), за да може двигателя да реагира моментално при отваряне на дросела.
Иначе паткането не е заради развъртането на турбината, а заради недобро горене - незапалена/неизгоряла смес се самозапалва детонационно (вредно) в ауспуха...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Юли 2013 00:29 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
ogi написа:
той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага, който се причинява от турбопътищата и интеркулера, или да компенсира движението с ниски обороти и нужда от допълнително налягане при подаване на газ.


Ами ако ми беше продължил малко цитата, щеше да се види, че точно това казвам и аз :) - при ниски обороти лага е голям, особено при липса на променлива геометрия и трябва принудително развъртане на турбото. Във всеки случай това не довежда до по-високи обороти на двигателя. За паткането забравих да спомена, но е точно това, което каза. При спортни автомобили тези детонациия са заради пренебрегване на износването на изпускателната система и хвърлянето на излишно гориво.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Юли 2013 11:21 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Оги, неправилно съм те разбрал - под 'задържане на оборотите' по-нататък в цитата явно си имал предвид оборотите на двигателя, докато аз говорих за задържане оборотите на турбото.. :y:

Дори и променливата геометрия не може да помогне при спаднали обороти на турбото - корекцията на 'крилцата' може да коригира дебита само в малък диапазон... Затова и битката за поддържане оборотите на турбото или по-бързото развъртане на компресора е трудна за спечелване.
И затова слагат дори няколко компресора с различни размери: малък/лек за бързо развъртане, но и по-малък наддув, който да реагира по-бързо (по-малък лаг). И голям/инертен компресор за големия наддув, който пък да позволи достигане на максималната мощност при малко по-високи обороти/натоварване на двигателя.



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кодове за диагностика на неизправности и методи за самод
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Юли 2013 23:39 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Аз съм привърженик на битурбото, пред променливата геометрия, защото видях недостатъците на втората (усложнено управление най-вече), но едва ли някой в нашия форум го интересува... Може би Ласети и Каптива и новите дизелови попълнения биха имали мнение...
Иначе съм карал и битурбо на Пежо (407 2.2HDi 177 коня), но не много време и не съм събрал достатъчно информация за недостатъците там.
Май трябва да се отделят последните ни мнения, които размазаха темата...

Иначе си прав за описанието ми по-горе - неясно съм го описал, бях на няколко ракии, като реших да го зачекна :beer:



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Юли 2013 09:50 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Единственото битурбо което съм карал (но на много малка дистанция) бе един GT-R - 480к.с.
Но при него двете турбини са с еднакъв размер - всяка турбина надува своята половина от V образния двигател.
При тази мощност не се усещаше турбодупка :lol:
Ама то 3.7 и въобще да не върти турбините пак е над 320к.с.

Съгласен съм с колега, който смята, че най-доброто/устойчиво решение е по-голяма атмосферна бензинка..
Там е най-спокоен и в същото време - технически прост/здрав и мощен автомобила..
Колегата преди това имаше за над 3 години турбо бензинка над 270к.с., така, че има опит и с двата типа автомобили..
Личния ми опит с турбо-бензинката - да, много експлозивно ускорение. Но самата кола те кара да я натискаш и юркаш - толкова рязко и идва мощността.
В същия момент атмосферката не те кара да я юркаш - по-спокоен автомобил е заради по-плавното разгръщане на мощността. Но ускорява съвсем не по-зле от турбодвигателя...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Юли 2013 10:37 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Така е, наистина се кара най-приятно многоцилиндров атмосферен мотор. Аз имах честта да покарам едно S6 (дето беше за продажба тук във форума по едно време viewtopic.php?f=20&t=7391(вече е газифицирано)) - V8, 340 коня, много приятно е, ама поддръжката пак си отива в небето, не е толкова прост и там мотора, макар че няма турбо...



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Юли 2013 10:40 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
Бъдещето на двигателите е битурбо(вече достатъчно навлезе в автомобилостроенето, особено при по-масовите дизелови автомобили) и тритурбо. Единствения проблем, който виждам е, след над 200-300 к. км, когато европейците си изхвърлят старите кошници и дойдат при нас напудрени в някоя автокъща. После ще има да се чудим кое от трите турбота е издало багажа.... :lol:



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 23 Сеп 2013 06:54 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2009 07:02
Мнения: 173
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Offline
Това за турбото е вярно, ама не забравяйте и че ще са 2-3 цилиндрови развъртяни до безумие двигатели.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 23 Сеп 2013 22:13 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Да, така е тенденцията... Турбодизелчета, напомпани на много коне, с малка кубатура. Да не забравяме и бензиновите двигатели на Форд ECO-BOOST, които спечелиха някаква престижна награда, конкретно 1.0 - 125 коня, 3 цилиндъра, верига в масло и др. интересни неща. Аз откак си сложих буустметър на таблото е най-наблюдаваният уред, продължавам да се чудя защо не се вгражда серийно... :ches: От него разбираш всичко за режимите на двигателя, не ме интересува нито борд-компютъра, нито оборотомера, най-добре се ориентирам по него.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Сеп 2013 07:22 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2009 07:02
Мнения: 173
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Offline
Много коне, високи обороти, малка кубатура и още по-малък живот.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Турбо - Офтопик от друга тема
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Сеп 2013 16:46 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Тия дни си намерих един промишлен манометър, за да проверя дали китайските ми показват вярно, защото ми дават пикове по 2 бара, а то се оказа, че си ги стига... Преди малко навръщане от работа тествах стойностите, при едно източване на 2,3 и 4-та предавки и ето как се получават нещата (вижда се къде удря пиковете, къде задържа налягане продължително и къде се разтоварва турбото, все неща, които биха били образователни за човек, като колегата, чието мнение съм цитирал в първия пост):



Между 3-та и 4-та се чува леко изхвърлянето на налягането в ауспуха.

PS Колега от Враца снима на дясната седалка, да не се чудите на въпроса "Стига ли още?" :lol:



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius