100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Японците си знаят работата - качеството им наистина е много добро....
Еееех, кога и в БГ ще достигнем до правилното самосъзнание докато сме на работа (извън работата японците не ме кефят, щото са много залупени и с промити мозъци )
Еееех, кога и в БГ ще достигнем до правилното самосъзнание докато сме на работа (извън работата японците не ме кефят, щото са много залупени и с промити мозъци )
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Японците са известни в цял свят с отношението си към работата и фирмата, но ето - корейци правят и Хюндай и Шевролет, само дето Хюндай присъства при надеждните, а Шевролет при ненадеждните автомобили. Вярно, че класацията е за Америка, но някак не ми се вярва в Европа да продават по-качествени Авео отколкото в САЩ.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Щатските класации трябва да се гледат предубедено, защото голяма част от автомобилите са местно производство (включително Хонда)...
Така-че предпочитам японска сглобка за България, отколкото щатска за щатите...
Така-че предпочитам японска сглобка за България, отколкото щатска за щатите...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Чувам, че и японски Тойоти сглобявани в Англия въобще не са върха на качеството, така, че вероятно си прав. Мисля, че Тойота имат заводи и в САЩ и там минават за почти домашна марка.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Минах през една такава Тойота
Авенсиса е разработен и произведен от англичани...
Стила си бе ОК. Окачването - прекрасно (малко меко за моя вкус, но непробиваемо при нашите пътища).
За съжаление всичко, дето бе европейско ми създаваше проблеми...
Основен ремонт на двигателя на около 30х.км. - гореше масло над 1.5л/1000км заради запекли германски сегменти. Основния ремонт в БГ включваше смяна на буталата с друг модел, смяна на сегменти, смяна на щека за масло (на запад заради този проблем сменяха двигател).
На около 40х.км си помислих, че двигателя работи на 3 цилиндъра, а се оказа, че единия вентилатор на радиатора е с разбити втулки. Поръчах нов в официалния сервиз за лудата цена от около 300лв само за електродвигателчето. Оказа се, че по погрешка са разбрали, че имам проблем с японското Денсо и ми доставиха такова (двете не са взаимозаменяеми). След уточнение, че имам проблем с другия вентилатор - БОШ, ми казаха, че цената на Боша е 420лв.
Т.е. японския е с около 30% по-евтин от европейския.
При което аз се отказах и си поръчах тайвански вентилатор за Авенсис с целия корпус, перка, куплунзи и т.н. за 110$. Иначе японския вентилатор изглеждаше с класи над Боша(испански). Бош беше правен като в час по трудово обучение...
С това мъките с европейските части не свършиха - на 75х.км смених диференциал (оказа се полски) и лагер на скоростна кутия....
Японските части нямаха и следа че са работили....
Затова избрах следващата си кола да е изцяло японска и произведена в Япония....
Засега въобще не съжалявам...
Авенсиса е разработен и произведен от англичани...
Стила си бе ОК. Окачването - прекрасно (малко меко за моя вкус, но непробиваемо при нашите пътища).
За съжаление всичко, дето бе европейско ми създаваше проблеми...
Основен ремонт на двигателя на около 30х.км. - гореше масло над 1.5л/1000км заради запекли германски сегменти. Основния ремонт в БГ включваше смяна на буталата с друг модел, смяна на сегменти, смяна на щека за масло (на запад заради този проблем сменяха двигател).
На около 40х.км си помислих, че двигателя работи на 3 цилиндъра, а се оказа, че единия вентилатор на радиатора е с разбити втулки. Поръчах нов в официалния сервиз за лудата цена от около 300лв само за електродвигателчето. Оказа се, че по погрешка са разбрали, че имам проблем с японското Денсо и ми доставиха такова (двете не са взаимозаменяеми). След уточнение, че имам проблем с другия вентилатор - БОШ, ми казаха, че цената на Боша е 420лв.
Т.е. японския е с около 30% по-евтин от европейския.
При което аз се отказах и си поръчах тайвански вентилатор за Авенсис с целия корпус, перка, куплунзи и т.н. за 110$. Иначе японския вентилатор изглеждаше с класи над Боша(испански). Бош беше правен като в час по трудово обучение...
С това мъките с европейските части не свършиха - на 75х.км смених диференциал (оказа се полски) и лагер на скоростна кутия....
Японските части нямаха и следа че са работили....
Затова избрах следващата си кола да е изцяло японска и произведена в Япония....
Засега въобще не съжалявам...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Рейтинг на най-надежните и най-ненадеждните модели автомобили според TÜV
Като гледам нашите лакомници тук ги няма нито при добрите, нито при калпавите. Впрочем според мен класацията не е съвсем обективна, защото освен от честотата на дефектите по колата състоянието й зависи от възможностите на собственика да заплаша за поддръжката й. Предполагам, че собственикът на Порше ще го поддържа доста по-добре от собственика на Форд Ка и ще се представи доста по-добре на прегледите, дори, ако при експлоатацията дават равен брой дефекти.Business Post
Немското общество за технически надзор (TÜV) публикува ежегодният си отчет за надежността на различните модели автомобили, продавани в Германия. Подавляващо мнозинство от тях са добре представени и в други страни, в това число и у нас.
В отчета фигурират над 200 модела, разделени в 5 категории, според продължителността на тяхната експлоатация. Представените в отчета данни се базират на техническите прегледи на 7,5 милиона автомобили, проведени в периода от юли 2008 до юни 2009 година.
Прилагаме целият списък с рейтингите на най-надеждните и най-ненадеждните модели. В скоби е показани процентът на автомобилите от тази марка, при които на технически преглед са установени сериозни повреди.
Автомобили на възраст от 3-4 години
1. Porsche 911 (1,9%)
2. Mazda 2 (2,4%)
3. Volkswagen Golf Plus (2,6%)
4. Mazda 3 (2,6%)
5. Ford Fusion (2,6%)
---
121. Chrysler Voyager (10,1%)
122. Hyundai Atos/Prime (10.3%)
123. Peugeot 407 (12,1%)
124. Chrysler PT Cruiser (13,8%)
125. Kia Carnival (29,3%)
Автомобили на възраст от 4-5 години
1. Volkswagen Golf Plus (3,4%)
2. Toyota Corolla Verso (3,6%)
3. BMW 1-Series (3,7%)
4. Mazda 3 (4,1%)
5. Porsche Boxster и Renault Modus (4,6%)
-------
114. Renault Espace (20,0%)
115. Chrysler PT Cruiser (20,9%)
116. Peugeot 106 (21,9%)
117. Renault Laguna (21,9%)
118. Kia Carnival (28,2%)
Автомобили на възраст от 6-7 години
1. Porsche 911 (6,1%)
2. Toyota RAV4 (6,3%)
3. Porsche Boxster (6,6%)
4. Honda Jazz (7,2%)
5. Opel Meriva (7,3%)
--------
95. Chrysler PT Cruiser (20,9%)
96. Fiat Stilo (24,8)
97. Seat Alhambra (25,3%)
98. Renault Laguna (26,0%)
99. Kia Carnival (37,5%)
Автомобили на възраст от 8-9 години
1. Toyota RAV4 (6,6%)
2. Porsche Boxster (7,0%)
3. Porsche 911 (7,6%)
4. Subaru Forester (9,6%)
5. Mazda MX-5 (10,4%)
----
78. Fiat Bravo/Brava (26,6%)
79. Ford Galaxy (26,6%)
80. Seat Alhambra (28,5%)
81. Ford Ka (28,7%)
82. Chrysler Voyager (32,5%)
Автомобили на възраст от 10-11 години
1. Toyota RAV4 (10,2%)
2. Toyota Starlet (12,0%)
3. Subaru Forester (12.0%)
4. Toyota Corolla (12,3%)
5. Mercedes-Benz SLK (13,0%)
-----
67. Fiat Seicento (31,7%)
68. Alfa Romeo 156 (32,0%)
69. Renault Twingo (33.0%)
70. Chrysler Voyager (33.0%)
71. Ford Ka (35,0%)
Последна промяна от Izparitel на 21 дек 2009 15:34, променено общо 1 път.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Обаче, Kia Carnival упорито се държи за последното място в някои от групите.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Рейтинг на автопроизводителите отзоваващи автомобили
Рейтинг на автопроизводителите отзоваващи автомобили
Език - руски. Autoban.km.ru
Да, GM е на трето място по брой на привиканите машини, но пък е първенец по брой на случаите - 17.
Език - руски. Autoban.km.ru
Да, GM е на трето място по брой на привиканите машини, но пък е първенец по брой на случаите - 17.
-
- Минаващ
- Мнения: 4
- Регистриран: 12 окт 2009 13:37
- Skype: malkia193
- МПС: Daewoo Leganza,Matiz
- От: Stara Zagora
- Име: t1homir
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Здравейте!Според мен тези класации не са никак обективни.Пълни глупости са за мен.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Специално статистиката за отзованите автомобили си е доста обективна.
Няма субективен фактор - чиста математика: проблем с даден възел/агрегат, който е монтиран на Х броя автомобили (от VIN до VIN).
Съответно този Х брой автомобили попадат сред отзованите.
Установява се проблем с друг възел - ситуацията се повтаря, като броя на отзивите става с един по-голям...
Няма субективен фактор - чиста математика: проблем с даден възел/агрегат, който е монтиран на Х броя автомобили (от VIN до VIN).
Съответно този Х брой автомобили попадат сред отзованите.
Установява се проблем с друг възел - ситуацията се повтаря, като броя на отзивите става с един по-голям...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Понякога се намесват и "геостратегически" фактори. За САЩ се говори, че тяхната комисия за транспортна безопасност не натиска много-много "правилните" фирми, а се държи като мащеха към други. Зависи за какви проблеми и колко ще ги натиснат да си ги отзоват колите. Слухове само, но ...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Като гледам справката - най-много отделни отзиви има точно на щатските марки GM и Крайслер...
Наистина може да има известен натиск, но когато адвокатите се хванат - няма бягане...
Наистина може да има известен натиск, но когато адвокатите се хванат - няма бягане...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Най-надеждните автомобили в Германия според ADAC и мястото на Матиза между тях.
Познайте къде е мятото на "нашето мъниче"! Това по-долу е машинен превод:
Познайте къде е мятото на "нашето мъниче"! Това по-долу е машинен превод:
Немският автомобилен клуб ADAC публикува статистиката за повреди на машините от 2004-2009 въпрос - всички специалисти ADAC отиде на помощ на шофьорите повече от 2 милиона пъти. Оказа се, че най-важният проблем на съвременните автомобили е електротехници: генератор, батерия и така нататък. В електротехник току-що е 38.4% от всички внезапно разбивки по пътищата. Това е 13,6% повече от миналата година.
Следва да се отбележи, че класацията ADAC са само най-общ модел в Германия - ако колата се продава в малки количества, бе решено в статистиката не са взети под внимание.
Така че, в градската категория най-надеждните автомобили от версията на ADAC стана Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo (всъщност това е една и съща кола, която се продава под различни марки). На второ място Fiat Panda, затваря три Volkswagen Fox. Но за най-ненадежден автомобил от този клас е признат Chevrolet Matiz. Сред "дребосъците", той най-често се разваля.
Сред клас "Б", според ADAC, най-надеждни са Мини от BMW, Ford Fusion и Mitsubishi Colt. Но най-вече проблеми, подадена repairmen Honda Jazz, Citroen C3 и Fiat Punto.
В клас "С" първо място запазват Mercedes-Benz B-Class, Audi A3 и BMW 1-Series. В края на списъка е Honda Civic, Kia CEED и Peugeot 307. В класа на «Г» е водеща на немски език ": Mercedes-Benz C-class, BMW 3-серия и Audi A6. Сред изоставащите: Volvo S40/V50, Ford Mondeo, Opel Vectra.
Списъкът на купета и кабриолети включени само четири модела: Mercedes SLK, Mercedes CLK, Peugeot 207 CC и Peugeot 206 CC. И сред най-надеждните SUV намерени два модела на BMW: X3 и X5. Затварят три Nissan Qashqai. Но най-много проблеми в един кросоувър версия ADAC един Hyundai Tucson.
В сегмента на еднообемните автомобили, които са били добавени и "петата", най-надеждните оказа Citroen C4/Xsara Пикасо. На второ място Seat Altea, на третия Volkswagen Caddy. Най-сетне - Renault Kangoo. Сред микробуси, най-малко проблематични представили стари Volkswagen Sharan (в класацията се слива с Seat Alhambra). И често избухва Ford Transit.
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Колеги, не забравяйте, че във всички тези класации има огромен процент субективиъм. Ето ви един два сайта, които ще ви дадат приблизителна представа, с какви проблеми са се сблъскали собствениците на марки и модели:
http://www.carcomplaints.com/worst_vehicles.shtml
http://www.dontbuydodgechryslervehicles ... oblems.htm
Тойота заплатиха огромна глоба 16,4 милиона $ глоба заради проблеми с качеството си, Хонда привикаха моделите Одисей и Елемент за проблеми със спирачките, абсолютно всички продадени Porsche Panamera трябва да се явят в сервизите ...
За какво говорим?
http://www.carcomplaints.com/worst_vehicles.shtml
http://www.dontbuydodgechryslervehicles ... oblems.htm
Тойота заплатиха огромна глоба 16,4 милиона $ глоба заради проблеми с качеството си, Хонда привикаха моделите Одисей и Елемент за проблеми със спирачките, абсолютно всички продадени Porsche Panamera трябва да се явят в сервизите ...
За какво говорим?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
При избора на автомобил обикновено не чета американските ревюта, защото автомобили там често се различават конструктивно от европейските...
Голяма част (дори от японските марки) са произведени в Америка, а американското автомобилостроене не се слави с голямо качество...
Голяма част (дори от японските марки) са произведени в Америка, а американското автомобилостроене не се слави с голямо качество...