Има няколко проблема, които пропускаш. Тук колата или се наема (плащаш примерно 1-2000$ и после внасяш по около 180 - 200$ за Хонда Сивик примерно за 48 месеца) или я взимаш на изплащане за 60 - 72 месеца. В първият случай колата не е твоя и сляд края на договора я връщаш и взимаш нова. Тогава тази кола се кара така, както малко българи могат да си представят. Тук 20 000 км годишно се считат за малко. Когато я взимаш на изплащане, тя е обикновено в гаранция и пак се чрка като за последно. Излезе ли от гаранция, веднага се продава. Оттам нататък поддържката е безумно скъпа. Тук в Канада най-скъпи са зъболекати и механици. Цена под 50$/час на практика няма. Нагоре таван също няма. Аз смених предни амортисьори (МОНРО с лайф тайм гаранция). Купих ги на промоция за 231$, смяната ми струва 130$. Поради тези цени, тук се влиза в сервиз само когато ножа е опрял в кокъла. А нерядко се отива директно на скраб ... Влизал съм в коли на по 60-80 000 км, които технически са меко казано гробници.slowtraveler написа:При избора на автомобил обикновено не чета американските ревюта, защото автомобили там често се различават конструктивно от европейските...
Голяма част (дори от японските марки) са произведени в Америка, а американското автомобилостроене не се слави с голямо качество...
100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Имах предвид само нови автомобили..
От кола втора ръка не може да се съди за производителя поради причините, които си показал...
От кола втора ръка не може да се съди за производителя поради причините, които си показал...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
При новите автомобили нямаш абсолютно никакви ядове. Колата е в гаранция и дилърите си оправят всичко. Плащаш само ограничен кръг консумативи, а смяната на масло в голям процент от случаите е безплатно. Тукашните стандарти са малко по-различни от европейските. Нормално е колите да имат повече проблеми, но и изминатите километри са къде къде повече. Шефът ми си купи преди три години Нисан и тази кола сега е на 128 000 км. На такива километри са почти всички 8-10 годишни "италианки", "холандки" и пр. коли втора употреба по пазарите в БГ. Друг е въпросът, кой колко е върнал километража. Аз лично за 20 месеца съм навъртял само 21 000 км, но основната причина е, че работата ми е на 14 км разстояние и през лятото ходя с колело.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Колега, явно не съм се изразил правилно.Chevrolet_Cavalier написа:При новите автомобили нямаш абсолютно никакви ядове. Колата е в гаранция и дилърите си оправят всичко...
Имах предвид нов US автомобил, вкаран в БГ...
Та гаранцията е малко 'франция'... Въпреки, че някои неща ги правят и по гаранция... Така-че имаш известни грижи...
П.С. за въртенето на километри - питай Авео колко км прави на година... При мен за 3г излизат 100-140х.км в зависимост от работата през годината, а автомобила се кара предимно градско...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Колега, ако въртиш такси, нямаш никакви проблеми. Ще ти кажа, че тукашните пътища (в Квебек) са меко казано гола вода. От друга страна понятието "студен старт" при -35С -40С твоята кола не е видяла, сигурен съм. А ако го правиш два пъти дневно, сещай се за какво изхабяване на двигателя става въпрос. Аз зимата карам с Кастрол 5W30 пълна синтетика. В БГ такова масло няма ... Колата ми има дистанционно палене исутрин са и необходими около 15 мин, за да влезне в що годе нормален режим на работа. Сещаш ли се какво се случва на всяка една платка по електрониката, когато я охладиш до -35С и после за 10-15 мин я нагрееш до +60С +80С? А като го повториш това няколко стотин пъти?slowtraveler написа:П.С. за въртенето на километри - питай Авео колко км прави на година... При мен за 3г излизат 100-140х.км в зависимост от работата през годината, а автомобила се кара предимно градско...
През 1981г работих стаж като ученик в гараж Земляне (такситата). Тогава имаше Лади (2101), които бяха на по 350 000 км без никакъв основен ремонт. Но това е кола, карана от двама души и почти постоянно в работен режим на двигателя....
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Колега, почти по всички параграфи не си прав:
при мен не става въпрос за такси, а за личен автомобил, каран предимно градско, на разстояния 5-10 км с много стартирания на двигателя и периодични излизания извън града на 18км по четвъртокласен път... Експлоатацията няма нищо общо с еднократно палене сутринта и гасене вечерта...
За такси дадох пример с Авео, който с такси навярно прави 80-120х.км годишно...
За пътищата - само това недей. Не вярвам, че може да са по-лоши от нашите...
Бях пуснах клипче от 'булевард' във Варна : http://www.youtube.com/watch?v=m_lnQPryZf8
За маслото - съвсем не си прав. Маздата също я карам със стандартното масло, което наливат в официалния сервиз - пълна синтетика Кастрол 5W30 (май бе Магнатек GTX).
За климата си прав - до -35С не съм достигал. Но почти всяка зима стигам до -20С...
Минимума ми бе преди 4г около нова година, когато температурата се задържа няколко дни около -27С..
Но пък от друга гледна точка - лятото 42-46С.... Температурния обсег е много голям. Не знам как е в Квебек...
И повечето коли държат на такава експлоатация...
при мен не става въпрос за такси, а за личен автомобил, каран предимно градско, на разстояния 5-10 км с много стартирания на двигателя и периодични излизания извън града на 18км по четвъртокласен път... Експлоатацията няма нищо общо с еднократно палене сутринта и гасене вечерта...
За такси дадох пример с Авео, който с такси навярно прави 80-120х.км годишно...
За пътищата - само това недей. Не вярвам, че може да са по-лоши от нашите...
Бях пуснах клипче от 'булевард' във Варна : http://www.youtube.com/watch?v=m_lnQPryZf8
За маслото - съвсем не си прав. Маздата също я карам със стандартното масло, което наливат в официалния сервиз - пълна синтетика Кастрол 5W30 (май бе Магнатек GTX).
За климата си прав - до -35С не съм достигал. Но почти всяка зима стигам до -20С...
Минимума ми бе преди 4г около нова година, когато температурата се задържа няколко дни около -27С..
Но пък от друга гледна точка - лятото 42-46С.... Температурния обсег е много голям. Не знам как е в Квебек...
И повечето коли държат на такава експлоатация...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Колега, ако написаното от теб е 100% вярно, то ти си едно голямо изключение. Имам впредвид като изминати километри. От друга страна многократните паления на двигателя не го захабяват, изключая четките на ротора. За пример ще ти дам, че един студен старт при сериозни минусови температури изразходва толкова ресурс от живота да един двигател, колкото е и 5-7 часова непрекъсната експлоатация на последния. От друга страна тук през зимата солта я нямат за нищо. Трудно обяснимо е, как камионите карат с около 100км/ч и ръсят, ама истински ръсят по магистралите. А така е и по всички малки улички. В резултат пътищата винаги са чисти и сухи, но живота на купетата се съкращава много здраво.
Тук няма технически прегледи и никой не се интересува имаш ли спирачки или дали ти работят чистачките и мигачите. Щом колата ти спре да се движи или окаже ли се със сериозен технически проблем, сам я караш на скраб.
Тук няма технически прегледи и никой не се интересува имаш ли спирачки или дали ти работят чистачките и мигачите. Щом колата ти спре да се движи или окаже ли се със сериозен технически проблем, сам я караш на скраб.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Можеш да бъдеш 100% сигурен ....Chevrolet_Cavalier написа:Колега, ако написаното от теб е 100% вярно, то ти си едно голямо изключение. Имам впредвид като изминати километри....
Колегите ми също правят по около 25-30х.км на година горе-долу в същия цикъл....
Иначе най-голям пробег след познатите ми има един търговски пътник на фармацевтична компания. Но там пробега е предимно извънградски, и колите наистина не се амортизират така...
За солта - не знам... При нас май поливаха направо с 'концентрирана' морска вода, защото бе течност..
И не замръзваше при -15С...
А повод да избера Мазда 6 бе точно отличната репутация точно на този модел като най-надежден.
Но трябва да се гледа комплексно на проблема с надеждността...
Например - имах Шкода Фаворит. Та шкодичката постоянно създаваше проблеми с тампоните на реактивната щанга.
Би казал - ненадежден автомобил. Е да, ама тампоните струваха 16лв комплекта, и се сменяха за 5 минути (през 20х.км)...
Бяха направени много удобно за смяна - държаха се от скоби, които в единия край имат кука за купето, а от другата - един болт, който се развиваше)....
Та въпреки периодичните ремонти, не бих казал, че автомобила бе ненадежден...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Ми за една кола е важно да не те оставя на пътя. Неприятни са проблеми с двигател, скоростна кутия, кормилна уредба. Все неща, които могат да те оставят на пътя. Окачване, изпускателна система .... не са важни. Това са неща, които могат да изчакат.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Точно това имах предвид - вярно, че се чупи, но знаеш кога (през 20х.км), колко ще ти струва (евтино), дали бързо и лесно ще се отстрани проблема (20 минути)...
Относно оставянето на пътя - зависи и от квалификацията на шофьора
Относно оставянето на пътя - зависи и от квалификацията на шофьора
Офтопик:
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Е-е-е, това, ако въведат в България какъв купон ще настане! Ще има движещи се гробници. То не, че ги няма при наличие на прегледи, ама тогава ще е чудо на чудесата!Chevrolet_Cavalier написа:Тук няма технически прегледи и никой не се интересува имаш ли спирачки или дали ти работят чистачките и мигачите. Щом колата ти спре да се движи или окаже ли се със сериозен технически проблем, сам я караш на скраб.
Има един таксиметров шофьор, дето си прави при нас колата и на едно от предните му колела болтовете са само три. Резбата на четвъртия е изтървала заради гумаджия "специалист" по завиване на болтовете с пистолет. Човека си слага тас отгоре да не се вижда и си кара из София, вози хора дето хабер си нямат какво може да се случи на някоя дупка и не му пука. И това е за автомобила с който си вади хляба по цял ден.
Сещайте се братята р**ми какви кокошарници ще подкарат по пътищата.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Да добавим!
Най здравата кола новата и в гаранция, а в булгаристан има и допълнително правило малко късмет... че не много скъпите коли не се знае на какво ще попаднеш, коя качествена отсявка е внесена тука от завода...
Иначе за колите у нас какво да се говори, прост тест, взима си шублер човек и виси един ден в някоя гумаджийница само да мери колко коли карат с дискове износени над и доста над минимума. Направо може да се отчая човек какво се движи по пътищата у нас... Не ми се мисли как се спира с такова чудо... Да не говорим че много от колите това смяна на спирачна течност е мръсна дума, промивка още повече. А щом колите у нас нямат спирачки, то няма смисъл да говорим какво важи за останалите агрегати... Просто българина още не мисли като си купува кола че трябва и да се поддържа и масово не им излиза сметката после, ама нали е фукня.
Сега има пътна помощ(табели за това на всеки метър), вече има и безплатна към каско, та не е чак толкова страшно. Но човек като кара кола трябва да има поне елементарна техническа грамотност за справяне с поне дребни проблеми, да не му се налага да чака помощ с часове за проблем решим с "тиксо и тел"(инжинерна връв). )
Най здравата кола новата и в гаранция, а в булгаристан има и допълнително правило малко късмет... че не много скъпите коли не се знае на какво ще попаднеш, коя качествена отсявка е внесена тука от завода...
Иначе за колите у нас какво да се говори, прост тест, взима си шублер човек и виси един ден в някоя гумаджийница само да мери колко коли карат с дискове износени над и доста над минимума. Направо може да се отчая човек какво се движи по пътищата у нас... Не ми се мисли как се спира с такова чудо... Да не говорим че много от колите това смяна на спирачна течност е мръсна дума, промивка още повече. А щом колите у нас нямат спирачки, то няма смисъл да говорим какво важи за останалите агрегати... Просто българина още не мисли като си купува кола че трябва и да се поддържа и масово не им излиза сметката после, ама нали е фукня.
Сега има пътна помощ(табели за това на всеки метър), вече има и безплатна към каско, та не е чак толкова страшно. Но човек като кара кола трябва да има поне елементарна техническа грамотност за справяне с поне дребни проблеми, да не му се налага да чака помощ с часове за проблем решим с "тиксо и тел"(инжинерна връв). )
Офтопик:
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
В интерес на истината, освен Българина, не съм виждал друг човек от каквато и да е националност (от многото, които съм виждал), който да се грижи толкова за автомобила си.
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Това е вярно но и не чак до там. Огромната част от хората не че се грижат толкова за колите си, колкото ги "кърпят" за да вървят с лоши части и части от моргите. А когато се развали нещо скъпо по колата се почва да се мисли как да се направи гаражен аналог, това не е лошо, но не винаги резултата е добър. Много често се прибягва до търсене на съвместимост от някоя руска кола, щото е много по евтино(няма я чак толкова високата надценка, както със западните). За грижа за колата не се брои лъскавите стелки, лъсната боя, големите джанти с гуми втора употреба с ДОТ от края на 20-ти век, светещите пръскалки на чистачките, калъвките за протърканите от старост седалки и др. Западняците не им мислят толкова на колите защото за тях това е просто вещ, а не паметник на някакъв идол, карат докато издъхне и после я карат още малко да и "светят маслото" за последно и я хвърлят в моргата(това поне съм видял от моите чуждестранни колеги). Просто съм учуден когато съм си купувал кола нов внос настаро, как повечето агрегати са износени точно на препоръчитления минимум за смяна, включително и всички течности по колата, явно е че при последното посещение в сервиза хората са си направили сметка че като са им казали това, това и това са за смяна за еди толко пари и човека си смята че няма смисъл да оправя кола дето струва 500-1000евро с чаркове и труд за 2-3 пъти по толкова. А между другото цените тук по фирмените сервизи не са никак ниски реално, а са направо западни, но чудно как българина няма такива доходи и лапачката е на макс. ) Това е положението, има едно хубаво нещо поне малко наследено от комунизма - българина е автомонтьор, свикнал лежейка под стария Москвич или Жигула да я прави та и детето да я кара, че за нова се чака години и я дочакал, я не. Поне средния българин знае да смени я шарнир, я тампонче или нещо друго, докато средния западняк е гол и бос в това отношение...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Значи тъпите американци са си решили проблема с колите. Мързи ме да снимам знака на улицата, но от едната страна е разрешено паркирането от 08:00 до 17:00, а то другата страна се паркира от 17:00 до 08:00. Другата ни улица е по-добре. Едната страна е забранена във вторник от 10:00 до 11:00, другата страна е забранена за паркиране в същите часове в петък. Дъргел, не дъргел, щеш не щеш си местиш колата, защото тикета е 52$. И така са абсолютно всички улици тук. Няма място (изключая частен имот), където да си оставиш колата безплатно и да седи месеци и години. От друга страна ремонтирането на дъргели на улицата е абсолютно забранено. Хванат ли ви, следва глоба. Вие не сте оторизирани да правите това. Ако държите, има сервизи, където дават подемник под наем и можете да си смените нещо. Но тук следва номера, че части които сам сте си сменили, нямат гаранция. Независимо откъде са купени. Няма го и също обаждането по телефона на Пешо, дето ще дойде да ни дръпне с въжето, че нещо колата угасна. Ако сте на магистралата, то ченгетата долитат много бързо и след тях идва реморкажа (пътната помощ), която като цяло е частна. Вдигат ви колата и ви изнасят със свръхзвукова скорост. В зависимост от разстоянието, цените започват от 50$ и могат да са по-високи от цената на колата ви. В такъв случай само си сваляте номера и им я оставяте ...