Тъй като повечето от пишещите тук са на "ТИ" с компютрите,ще им е интересно да разберат от къде и как е създаден автомобила.
Ето и произхода на най-популярните термини:
КОНСКА СИЛА- Джеймс Уат,създателя на парния двигател,решил да постави такъв мотор в една пивоварна,където до тогава помпите се задвижвали от коне.След поредица изчисления се установило,че един кон извършва работа като издига 75 л. вода за 1 сек. на 1 м.
Стандартите по който се измерва мощноста на един двигател са DIN и SAE. При измерването според стандарта DIN ,енергията отдадена за задвижване на спомагателните системи (водна и горивна помпи,делко,маслена помпа и др. се изважда от пълната енергия произведена от двигателя.Докато,според стандарта SAE ,се мери цялата енергия,произведена от двигателя.Сравнявайки двата стандарта,ако според SAE мощноста на един мотор е 100 кс., то същата измерена по DIN ще е 78 кс. DIN е възприет в Европа а SAE в Америка.Италия използва стандарта CUNA ,който е идентичен с американския.
ЕЛЕКТРОМОТОР работещ с енергия от акумулатор е изобретен от руския физик от немски произход Борис Семьонович Якоби.
Двигателят с Вътрешно Горене (ДВГ),работещ на 4 такта е конструиран от Николаус Август фон Ото.
ДВУТАКТОВИЯТ двигател с вътрешно горене е изобретен от Християн Райтман - часовникар от Мюнхен.
ГОТЛИБ ДАЙМЛЕР е създателят на компактен бензинов двигател с елементарен карбуратор.
КАРЛ ФРИДРИХ БЕНЦ поставя този двигател на триколка и така се ражда ПЪРВИЯТ В СВЕТА АВТОМОБИЛ .
РУДОЛФ ДИЗЕЛ през 1894 г. пуска в действие първият дизелов двигател.
ПЪРВИЯТ КОНВЕИР за производство на автомобили е внедрен от ХЕНРИ ФОРД
"ЛАУРИН и КЛЕМЕНТ" (днешните заводи ШКОДА) е фирмата,построила първия завод за автомобили в Европа.
Джон Бойд ДЪНЛОП ,шотландски ветеринарен лекар е създателя на първата автомобилна гума през 1890 г.
Зигфрид Маркус създава първият елементарен "четков"карбуратор.
Роберт БОШ е изобретил първата запалителна свещ - 1886 г.
Джироламо КАРДАНО през 17 век конструира карданната предавка.
Йозеф РЕСЕЛ през 1829 г.патентова първият ролков и съчмен лагер,а Ернст ЗАКС го внедрява в автомобила.
Закс,съвместно с Карл ФИХТЕЛ,основават първия завод за лагери "Фихтел и Закс.
ИСТОРИЯ НА АВТОМОБИЛА
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Как е създаден Фолксваген "Костенурка"
През 1934 г, на Автомобилното изложение в Берлин,Хитлер говори за необходимостта от създаване на автомобил,достъпен за широките народни маси ,"народен автомобил",което е и буквалното наименование на Фолксвагена.
Една година по-късно,първите три пробни автомобила са представени.Но за голямо учудване на конструктора,а той е не кой да е- самият Фердинанд ПОРШЕ,Хитлер не одобрява тромавата форма на колата и върху лист хартия скицира предложенията си за изменение.В интерес на истината Порше установява,че така направени, промените създават най-ниското аеродинамично съпротивление от всички известни до момента решения.
Едно от изискванията на Хитлер се е превърнало в легенда,носеща се из автомобилостроителите : ..."за 100кг.маса на колата,да се изразходва 1 л. бензин на 100 км;и всичкото това на цена под 1000 райхсмарки бройката"....
В началото на 1937 г.започват пътните изпитания.Изминати са 2.4 милиона километра в условия,при който,нормален човек не би карал колата си.След изпитанията,автомобилите са разглобени и всички детайли са прецизно измерениVполучените параметри на степента на износване са повече от задоволителни.
На 26.05.1938 г. е направена първата копка на завода във Волфсбург.На тържеството Хитлер кръщава колата с многозначителното име KdF-Wagen (Kraft-durch-Freude-Wagen- кола за сила чрез радост)
През 1940 г. заводът започва серийното си производство.
Една година по-късно,първите три пробни автомобила са представени.Но за голямо учудване на конструктора,а той е не кой да е- самият Фердинанд ПОРШЕ,Хитлер не одобрява тромавата форма на колата и върху лист хартия скицира предложенията си за изменение.В интерес на истината Порше установява,че така направени, промените създават най-ниското аеродинамично съпротивление от всички известни до момента решения.
Едно от изискванията на Хитлер се е превърнало в легенда,носеща се из автомобилостроителите : ..."за 100кг.маса на колата,да се изразходва 1 л. бензин на 100 км;и всичкото това на цена под 1000 райхсмарки бройката"....
В началото на 1937 г.започват пътните изпитания.Изминати са 2.4 милиона километра в условия,при който,нормален човек не би карал колата си.След изпитанията,автомобилите са разглобени и всички детайли са прецизно измерениVполучените параметри на степента на износване са повече от задоволителни.
На 26.05.1938 г. е направена първата копка на завода във Волфсбург.На тържеството Хитлер кръщава колата с многозначителното име KdF-Wagen (Kraft-durch-Freude-Wagen- кола за сила чрез радост)
През 1940 г. заводът започва серийното си производство.