(Ако някой се чуди от къде дойде снега в Сф на 1-ви Април - облака си го носих с мен).

...та така, на третия ден тръгнахме да си тръгваме и дойде черешката на сладоледа. Снощи се заиграх и го описах като разказче:
=========================
Понеже реших с приятелката да идем за РД-то ми нейде надалеч и в нищото на спокойствие, та в Копривщица.

След първоначалния захлас по тишината и спокойствието първата вечер, като се почна една зима, то сняг валя, ветрове духаха, то чудо - не можеш да си подадеш носа навън, добре че поне хубаво готвеха в механата долу...и така 2 дни лежерно и картина от прозореца.

Истинския карък дойде като натоварих багажа на третия ден - днес - колата я бях спрял под силен наклон - задницата ниско, предницата високо, тръгнах да паля - изкашля и до там! Това в 10:00 сутринта.
Дигам капака, махам иначе така красивите внушителни пластмасови капаци "AUDI V6" и гледам - прозрачната тръбичка за входяща нафта към ГНП - празна! Веднага си казах - о, НЕ, небеса, НЕЕЕ!!! Точно това си пожелах да не ми се случи втори път, след като смених нафтовата помпа с познат майстор в Плд и цял ден се мъчихме да обезвъздушим и запалим това прасе. Направих още няколко нещастни опита и забелязах, че тръбичката леко се пълни, ама нищожно малко откъм броя опити за въртене. Почна да ми става жал за стартера, акумулатора и най-вече ГНП, чийто ремонт е колкото друга стара кола, а от това въртене на сухо се скапва. Беше ми вече ясно, че колата има проблем с клапанчето на обратната нафта и сега наклона е решил обстоятелствата. Разместихме коли в тясното дворче на баира, та колата да иде назад на по-малък наклон (освен на самоход тази кола нямаше как да излезе повече никога от това дворче в нищото - уличката от която се влиза в къщата е все едно от стария град в пловдив и с 2 маневри влязох вътре, настилката е камък, а наклона бе абсолютно невъзможен за бутане от цяла бригада, вече имам опит с 4 мъже как не можахме да накараме колата да качи подход към гараж, без видим наклон - 1800кг -празна, 2-но предаване, постоянно зацепено).
- първия час я карах на надежда - въртях и въртях и въртях...3 серии по 10-на секунди и ходя да гледам нивото на нафтата в тръбичката - нищожен прогрес, а като знам, че там въздух не трябва да се вижда, а тепърва после да излиза от дюзите...
- втория час стана ясно, че ще има клане&цапаница - страх ме беше да откачам тръбичките от нафтовия филтър, защото предния път си спомням как като откачих тази за входяща нафта откъм резервоара и мигновено там нафтата потъна надолу в небитието и понеже помпата в резервоара не прави налягане, а само прехвърля нафта от едно място на друго (не знам топли ли я там, или заради куатрото резервоара е като дисаги, та прехвърля от едната половина на другата), та ме достраша да вадя тази тръбичка, че тогава бе едно смукане, едно пиене, едни наздравици с тая нафта....все едно точиш бензин от москвич бе процедурата. Филтъра (за щастие под капака) има 4 тръбички и 1 клапан - който е основен обвиняем. Чудих се да извадя тръбичката между филтъра и ГНП, макар, че там ме бе страх от всякакви намеси, защото всяка прашинка може да бъде фатална. Преди това реших да пробвам вариант с обезвъздушаване в текущото състояние, първо развих една дюза, но от там грам нафта не изхвърляше, след консултации по телефона развих всички дюзи, без една, че за нея се маха тръбата на интеркулера, защото така не бил излизал въздуха. Така прекарах 2 часа - развиване дюзи - въртене, завиване дюзи - опит - нищо! В прозрачната тръбичка имаше огромен балон въздух.
- третия час вече бях омазан с масло и нафта по дънките и ризата, бях ядосан и решителен и извадих маркуча след филтъра към ГНП, пък каквото ще да става. Извадих останалите ми в куфарчето от предишни опити маркучи, спринцовка, уплътнители за маркуч отворих капачката на резервоара и дръпнах малко гориво, като си глътнах за първи път подобаващо нафта. Вече имах помощници, без грам понятие от коли и ремонти (не, че аз имам, ама неволяяя). та поне имах хора да държат маркучи, да въртят стартера, или да гледат разхлабените дюзи, което не е малко. Напълних нафтовия филтър през пробката му (беше пълен), изкарах видимия балон въздух от тръбата към ГНП, вкарах друга тръбичка към изхода на филтъра към ГНП и изсмуках, да видя дали иде нафта, всичко ОК, бързо изплювайки нафтата в устата вързах всички тръби обратно с минимална загуба и развих пак дюзите да изкара въздуха и въртене - на третата серия се опита да запали изкашля и край! Има надежда! Повъртях, повъртях докато увяхна споменатата надежда... Отидох да пия една бира в механата на 3 метра от колата, където вече си имах фенове - новопристигнала групичка за почивка, която си поръчваше следобеден обяд, аз не бях ял от вчера, ама не и не чувствах глад... Тук момента вече беше много сериозен и подтискащ - следобеда си отива, мрънкащото създание, трябваше да му се намери начин да се прибере в Сф и така уговорих 2 коли - една нея да закара, една за мен да ми помага познат и нещата почнаха да стават много сериозни, а резултата не се виждаше никакъв, почнаха да ми се въртят сериозни сцени с пътна помощ, макар, че не знаех как точно тя щеше да стигне до колата да я качи, нито как може колата да се добута през стръмните криви каменни улички до пътя...
- на петия час докато си допивах бирата размишлявайки дълбоко с най-унилата възможна физиономия (за пред половинката) реших да пробвам друга схема, помолих управитела на хотела да идем до най-близката бензиностанция наоколо, да напълним бутилка с нафта, защото вече се бях напил и намокрил с такава и реших да имам повечко. Напълнихме 1 литър нафта в бутилка и се върнах при кочината. Запалих поредна цигара, след като по принцип не пуша и допих остатъка от бутилка бира, да замажа оригването на нафта. Почнах да гледам най-расовата кола на паркинга, докато другите нерасови коли палеха, тръгваха и я заобикаляха. Чудих се какъв ли е проблема. Преди 2 дни си бях продал кабела за диагностика и нямах под ръка да видя какво е записано в компютъра на колата. Таблото на колата пропищяваше на умряло и на дисплея се изписаха всевъзможни глупости, само да леят паника допълнително - светна първо малсльонка - проверих маслото - изрядно, бистро, в ниво, после светва няколко пъти, че няма гориво (откъде го измисли!), резервоара бе почти догоре, в един момент и стрелката на гориво почна да показва ниско и му повярвах, та се изложих да питам собственика на хотелчето дали има вероятност да ми е източено горивото. Тъпа работа! Момента на отчаяние приключи и почнах нова серия опити - вързах тръбичка към входа на ГНП, налях нафта със спринцовка и изправих системата нагоре, да видя как балончета тръгват, обезпокоителното бе обаче, че нафтата при изправяне на системата потъва надолу - демек идеята ми, че клапана за обратна нафта е блокирал отворен, може би се оказа истина. Нямаше как да изолирам клапана, или да го оправя на момента, затова продължих да лея нафта в тръбичката и да бутам нагоре мехурите въздух със стискане на тръбичката и накрая с балетно движение вкарах тръбичката в бутилката с нафта, отвих всички дюзи към цилиндрите за пореден път, извиках приятелката (че нямаше хора наблизо да помагат) за да завърти стартера, което отне 10-минутен инструктаж - да се натисне левия педал и да се завъти ключа до откат. Пусто му напрежение, забравих да освободя от скорост преди това, а моя помощник забрави първата част от инструктажа. Мина без жертви и бутилката не се обърна...много.
Серия от 3 въртенета и виждах как тръгна нафта покрай дюзите (то и преди го видях това ама...). Вече няма балони с въздух, маркуча е плътно в бутилката, ще въртя до стопяване! Малко преди стопяването на стартера, двигателя вдигна обороти и не щеш ли запали с оня звук на 6 бутала, всъщност в този момент може и да са били по-малко. Пали, гасна, пали, гасна 2-3 пъти и накрая задържа, но без да реагира на педала на газта, след 10 секунди изгасна. На 6-тия опит задържа запален без да изгасне веднага и почна да реагира на педала, потънах в облак черен дим и се давех в изгорели газове, но имаше оптимизъм и възторг в цялата работа. В това време видях през процепа на долния ръб на предния капак как бутилката е изпразнена наполовина. Ебаси змея - как глътна над половин литър гориво!
Бутилката бе на изпразване, а колата бе работила на място 5 мин спокойно и даваше да я форсирам. Реших да рискувам и да скача тръбичките обратно. Спрях мотора с недоверие, извадих тръбата от бутилката, докато се изтичаше от нея нафтата разхлабих в другия край стяжката към оригиналната тръба и веднага я боднах във филтъра. Без да чакам много - контакт, подгрев, старт и форсирах, загасна, пак въртях, въртях и след 10 секунди запали завинаги! Излязох и гледах как бягат балончета въздух по тръбичката към ГНП, но двигателя работеше без да му пука. Звъннах на 2-мата с коли, които трябваше да идват да се връщат и натоварих багажа отново.
По пътя нямаше никакви проблеми, давах газ яко 3.5-4к оборота, да прогоня въздуха, колата си се движеше все едно никога не е било нищо...
Ето как няколко мехурчета въздух могат да ви провалят празненството... Добре, че участвах в процеса на смяна на ГНП, че иначе грам нямаше да се сетя какво да правя, щеше да ми коства стотици левове и много повече нерви. Предполагам заради такива истории хората бягат от дизела...
---------------------------------------------------
Пущината, докато замисля плана 2 дни по-рано:
