Автомобилът и ниските температури
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Почивните дни ще пробвам.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Ако и през лятото е зареждан над 14-14.2 мисля,че вече е "изсъхнал" и затова имаш проблеми и сега търсиш утечката.miroki написа:...Около 14,5 волта зареждаше и на обороти и на леко форсиран двигател.......
П.П В зависимост каква е алармата,консумацията в покой варира от 0.03 - 0.09А.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Автомобилът и ниските температури
Над 50мА не заверяват гаранция на нов акумулатор....
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Автомобилът и ниските температури
До сега не са ми замервали утечката на колата при нов акумулатор.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Нещо не те разбрах. лятото 13,5 ли трябва да зарежда?todortv написа:Ако и през лятото е зареждан над 14-14.2 мисля,че вече е "изсъхнал" и затова имаш проблеми и сега търсиш утечката.miroki написа:...Около 14,5 волта зареждаше и на обороти и на леко форсиран двигател.......
П.П В зависимост каква е алармата,консумацията в покой варира от 0.03 - 0.09А.
Писах, че динамото дава 14,5 волта, което е нормално, както и вие писахте е нормално. Остава да замеря с включени ел.уреди как е.
Мерих предната седмица. Лятото не знам колко е зареждал.
Акумулатора е Искра на 2 години.
Има си течност. Веднъж съм го свалял до сега преди 2 седмици за зареждане и за първи път долях малко дестилирана вода, че не виждах да опират във водата (киселината) крачетата (маркерите), но със сигурност нямаше сухи клетки - беше над сантиметър от клетките (почти до маркера). Лятото също съм го гледал, че пътувах на по 1200 км пробези и си е важно.
Утре дано е добро времето да меря утечките.
Но самият факт, че в този кучи студ колата върти и пали без проблем всяка сутрин, си мисля, че акумулатора държи още.
Днес направих проба покарах малко повече да видя кога ще отвори термостата и след известно време стрелката се заседя на 2 та мм под средната черта при доста каране. Покарах още около 5 км. Накрая видях (като паркирах), че още не беше отворил.
Оказва се, че парното успява да поддържа при -10 градуса на вън и влизащ въздух отвън, колата в работна температура. (може за малко да е отворил термостата, ако съм натиснал някъде повече, но беше успял да изстине пред блока като спрях.)
Мен са ми мерили, колко зарежда, но дали и за утечки, те си знаят. Но на този и да са мерили преди 2 години си е преди 2 години, аз миналата нямах проблем.
Ще разбера утре
Поздрави.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
По принцип 14,5 е нормално,но на ръба,защото не се знае с какъв уред е правено ИЗмерването.miroki написа:Нещо не те разбрах. лятото 13,5 ли трябва да зарежда?
По правило трябва да е 13,8-14.2 V.Над тези стойности,особено през лятото започва кипене,но
щом е пълен е добре.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Много съм доволен от това защитно фолио.Има уши,които се защипват с вратите.
На сутринта стъклото и чистачките чисти.Купих го от Лидъл за 4-5 лв.
На сутринта стъклото и чистачките чисти.Купих го от Лидъл за 4-5 лв.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Много полезно.
Аз го ползвах, срещу слънце отвътре
И се чудех защо 19 ката имаше уши при прозорците и разбрах, че е за захващане на точно това.
Иначе в голям студ и валежи не залепва ли?
Мен ме достраша да сложа да не се наложи да стържа и него
По онова време някои си слагаха един чувал под чистачките
Аз го ползвах, срещу слънце отвътре
И се чудех защо 19 ката имаше уши при прозорците и разбрах, че е за захващане на точно това.
Иначе в голям студ и валежи не залепва ли?
Мен ме достраша да сложа да не се наложи да стържа и него
По онова време някои си слагаха един чувал под чистачките
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Не е замръзвало досега.Снега не залепва по него.Понякога леко залепва само окантовката -не знам термина.
Едно леко изтръскване и го прибирам.
Едно леко изтръскване и го прибирам.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Е аз днес упях да меря.
0,03 А
Показа на скалата 10А
Като закача се чува за кратно един шум от някой уред и спада на 0,03 А
Това значи, че няма утечки нали?
Е после успях да стопля крачетата на уреда.
Закачих акумулатора запалих, включих фарове, вентилация на 4 и музиката.
Сложих да меря волтажа на 20в но плюсовото (червеното) краче съм оставил на 10А
Почна като поялник да работи и се усетих
Добре, че не изгоря дори и предпазителят му
После (като го сложих на мястото му) показа 14,56 V заряд
Излиза, че зарежда добре и няма утечки.
Сега съм изолирал плюсовата клема и дано е правило утечка от капака, както споделих вчера. Днес за първи път оставих неразкачен акумулатора от цяла седмица.
Понеделник сутрин ще стане ясно.
Покарах порядъчно днес докато отвори термостата, оказа се доста трудно в градски условия. Обиколих 3 големи магазина, после жена ми беше при фризьорката, аз чаках в колата на запален двигател със спряно парно и пак не загря.
Като тръгнах чак след 2 км отвори. Но след леко покачване над средната чертичка.
Само дето тъпите вентилатори тръгват и охлаждат излишно колата. Това е някаква недомислица. Перките да не вземат данни от радиатора. Вероятно заради климатика.
Това при -6
При -20 изобщо няма начин да загрее и да отвори, ако има и парно при градско. (и не съм такси).
0,03 А
Показа на скалата 10А
Като закача се чува за кратно един шум от някой уред и спада на 0,03 А
Това значи, че няма утечки нали?
Е после успях да стопля крачетата на уреда.
Закачих акумулатора запалих, включих фарове, вентилация на 4 и музиката.
Сложих да меря волтажа на 20в но плюсовото (червеното) краче съм оставил на 10А
Почна като поялник да работи и се усетих
Добре, че не изгоря дори и предпазителят му
После (като го сложих на мястото му) показа 14,56 V заряд
Излиза, че зарежда добре и няма утечки.
Сега съм изолирал плюсовата клема и дано е правило утечка от капака, както споделих вчера. Днес за първи път оставих неразкачен акумулатора от цяла седмица.
Понеделник сутрин ще стане ясно.
Покарах порядъчно днес докато отвори термостата, оказа се доста трудно в градски условия. Обиколих 3 големи магазина, после жена ми беше при фризьорката, аз чаках в колата на запален двигател със спряно парно и пак не загря.
Като тръгнах чак след 2 км отвори. Но след леко покачване над средната чертичка.
Само дето тъпите вентилатори тръгват и охлаждат излишно колата. Това е някаква недомислица. Перките да не вземат данни от радиатора. Вероятно заради климатика.
Това при -6
При -20 изобщо няма начин да загрее и да отвори, ако има и парно при градско. (и не съм такси).
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
На 10А обхват няма педпазител,той е на 200 mA.miroki написа:Добре, че не изгоря дори и предпазителят му
Парното трябва да тръгне далеч преди да отвори термостата.На мен ми намирисва на неправилно свързан изпарител или запушен радиатор.miroki написа:Само дето тъпите вентилатори тръгват и охлаждат излишно колата.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Парното си тръгва далеч преди да отвори термостатът.
Вентилаторите отпред имам в предвид и обдухват с ледена струя двигателя.
Вентилаторите отпред имам в предвид и обдухват с ледена струя двигателя.
Re: Автомобилът и ниските температури
Нещо не ти е в ред охладителната система. При този студ да ти се включват вентилаторите не е нормално. Моята кола,цял ден е в движение и на място пак работи и перка не се е включила.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Те явно са на определена температура (но не от радиатора), и като термостата задържи с 2-3 градуса и те тръгват, като отвори и малко след това спират, и после поддържат от време на време.
Но тръгват малко преди да отвори термостата сега.
Това няма как да се случи при автомобил с термостат на перките в охлаждащият радиатор.
Е, то се констатира, като седиш половин час на отворен капак и се гледа. Не се чуват много много от купето. Или ако уцелиш момента преди да ти отвори термостата.
Да, не е наред системата споделих, че термостата забави малко.
Като отвори и всичко си е ок.
При Авеото перките пак ли не са вързани към самият охлаждащ радиатор?
Но тръгват малко преди да отвори термостата сега.
Това няма как да се случи при автомобил с термостат на перките в охлаждащият радиатор.
Е, то се констатира, като седиш половин час на отворен капак и се гледа. Не се чуват много много от купето. Или ако уцелиш момента преди да ти отвори термостата.
Да, не е наред системата споделих, че термостата забави малко.
Като отвори и всичко си е ок.
При Авеото перките пак ли не са вързани към самият охлаждащ радиатор?
Re: Автомобилът и ниските температури
За вентилаторите ще повторя какво бях написал в друга тема (става дума за твоя мотор -A16DMS, както и повечето от тия години) - те се управляват от компютъра на колата, а не като на по-старите коли - директно през реле от темп. датчик - така следенето на температура е много прецизно и ако колата е в добро състояние, температурата на охл. течност не мръдва, съответно няма значение дали е баир, дали мачкаш газта, дали е надолнище и т.н. - стрелката на таблото остава като закована, моята беше така. ЕКУ-то на нубирата включва първа степен на вентилаторите на 93 градуса (или включен климатик) и ги изключва на 90; включва втора степен на 94 градуса (или достигнато налягане в климатичната система от 18.8 бара), а ако климатика е включен преди достигане на работна температура, тогава ще включи втора степен на вентилаторите при 115 градуса и ще върне 1-ва при 112.