Дата и час: 23 Фев 2018 19:29

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 1 от 9 [ 123 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 12:39 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Синоптиците май познаха и днес сутринта в София си беше доста студено, макар да не разбрах точно колко. Според синоптиците през нощта е било към -20 градуса.
Излизам навън и веднага виждам, че двама съседи носят акумулатори, а един е събрал агитка от 4 човека и прави неуспешни опити да запали с бутане.
Лявата ми врата пак не се отключи чрез централно и естествено остави и другите заключени. Влязох от дясно, а на лостчето за отключване отвътре на лявата му трябваше сериозно усилие за да отключи, при което централното отключи и останалите заключени врати. Междувременно се установи, че електронния термометър е "загубил ума и дума" и не показва нищо.
Макар и нов, само на няколко дена акумулатора завъртя не съвсем уверено и добре, че двигателя запали веднага. Не ми се мисли какво щях да правя, ако при миналото /далеч по-слабо/ застудяване не го бях сменил.
След запалването за 30-тина секунди се чу някакво много силно виене отпред - може би заради гъсто масло в скоростната кутия. Минута след паленето оборотите на празен ход се стабилизираха и сагата приключи.
После имаше упражнението "дръпни колегата за да запали".
Маслото на двигателя ми е синтетика и не би трябвало да се плаши от студ, но съдейки по силното виене в началото май на това в скоростната кутия /с което купих колата/ ще излезе, че му е прекалено студено.
Дано температурите се нормализират, че все-пак нямаме подготовката и навиците на шофьорите от Сибир!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 13:07 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
Днес и утре най-много, и после го дават по-нормални температури. Тук през нощта температурата пада до -25, в гаража съм нагласил климатика на -6. :lol:



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 13:13 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 05 Сеп 2009 07:59
Мнения: 320
МПС: Lanos
От: Плевен
Име: Papata

Offline
При мен в големия студ се чува също виене за малко. От хидравликата е при мен.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 13:20 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Не се сетих да натисна съединителя за да разбера дали виенето е от скоростната кутия или от нещо друго.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 13:32 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5717
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
До момента нямам проблеми с палене, отключване и отваряне.
Колата ми стои в гараж и макар и ламаринен, разликата е поне 5 градуса.
Когато съм дежурен я оставям на открито и също не ми създава ядове.
Централното отключва и шофьорската врата се отваря нормално.
Паля винаги с натиснат съединител и след като запали, със съвсем малко газ отпускам амбреажа.
Миналото лято ремонтирах изцяло стартера и акумулатора е нов, така че, за сега всичко е наред.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 13:52 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 02 Окт 2009 10:32
Мнения: 477
Местоположение: Варна
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Offline
И аз съм доволен от моето Авео. Не го бях припалвал от Петък, но днес при -9 в гаража запали от раз (пу пу, да не му е уруки :) ). Само ме дразни че кората на багажника много дрънчи, но предполагам е от свилата се пластмаса. Миналата седмица направих грешката да пусна задната чистачка, не съобразявайки че чистачката е обледена и залепнала за прозореца и от тогава струва ми се се появи един лек луфт в придържащият перото механизъм :-/


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 14:09 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2007 17:26
Мнения: 270
МПС: Daewoo Espero 1,8
От: София

Offline
Аз пък сутринта си намерих дясното огледало спукано на две. Дали студа му е помогнал или някоя ръка, не се знае :(


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 20:10 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2008 08:04
Мнения: 1923
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Offline
За сега трети ден при -18-21 гр. нямам проблеми с палене,отключване с изключение,че сутринта контактният
ключ едва го завъртях явно беше замръзнал. Колата е на открито,акумулатора -трета зима.



_________________
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 20:42 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 27 Авг 2008 21:29
Мнения: 491
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
От: Плевен
Име: Венци

Offline
И аз да се похваля никакви проблеми нямам относно паленето въпреки че колата седи на вън.Тази вечер без проблем запали от 1 път а не съм ги карал от неделя ,че работата ми е на една цигара път :rock: .Направо му се учудвам на акумулатора ми,с колата си дойде така така вече 3 години и 6 месеца и да чукна на дърво е невероятен.За периода откакто го имам не съм го свалял да го зареждам нито веднъж,2 пъти неволно съм го разреждал до толкова че да не ми запали но с кабели и всичко е на 6 :) .Като гледам цифровия термометър в колата от неделя до тази вечер е засякъл най-ниска температура в колата -19 ,най-ниска външна -20.Бях се позагрижил за течността за чистачки и антифриза уж съм ги разредил за към -30 ма знам ли какъв боклук са ми продали :)



_________________
Daewoo Lanos - 1.4 SE LPG, year 1998, 55 kW (75 PS), manual Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 20:49 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 19 Май 2010 08:32
Мнения: 3092
Местоположение: Varna
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Offline
Като гледам какви бели стават гумите отстрани , като 10 годишни , направо, се чудя какво са сложили на пътя за тези студове.
Бяха ми казали, че е добре след каране да се изплакне радиатора на климатика, че много прогнива от тези соли и разтвори.
Не знам до колко е вярно.
Иначе и аз вече паля засега добре, след зареждането.
Е една идея по-бавно врътна днес от вчера, но друго е като пренощува акумулатора навън друго е нощувка на зарядно и топло и слагане сутринта :)



_________________
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 21:05 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Нубирата съм я палил във всякакви студове - никога не ми е отказвала и не й пукаше грам, че е минус 20, само малко по-бавно разбиваше маслото, което се изразяваше в по-ниски обороти на стартера и палеше вместо за 0.5 - за 1 секунда. Понеже винаги паля на натиснат съединител по навик и при зверски студове като отпусках съединителя и колата все едно се опитваше да тръгне напред (на неутрална) и оборотите на мотора чуваемо спадаха, съпроводено с разни допълнителни звуци на въртящи замръзнали елементи в началните минути работа, но за мен си бе нормално за сериозен студ и годинките на автомобила. При първоначално каране в мразовитото време, колата направо подскачаше като мома първа младост, когато бутна педала на газта, много пъргаво реагираше, докато не стопли малко и мине гаден период на прекъсване между 1200-1500 об/мин (на бензин), докато влезе в работен температурен режим, или превключа на газ. Все пак да сложа едно голямо "НО" - всичко това ставаше в големия студ, след като съм влязъл през дясната врата :lol: Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми... |(

Офтопик:
...и понеже темата е в "Общ форум за автомобилният свят" - тази сутрин беше мой ред да шофирам от групата колеги, (които се комбинираме да се возим до работа), та колата не бе карана няколко дни и съответно както очаквах нещо да се случи, (предвид големия студ и отиващия си акумулатор), имах шанса да опитам да завъртя мотора точно 4 пъти и половина, преди да се предаде акумулатора и да почне пищене на умряло от таблото. Според мен беше замръзнала нафтата, защото въпреки слабото въртене колата палеше преди. Всъщност се оказа, че поради слабия акумулатор, подгревните свещи не могат да вдигнат температура, защото днес следобед един колега дойде да ми помогне с една астричка и колата запали веднага на кабели, та директно отидох и се прежалих за нов акумулатор (тук - съвет - търсете отстъпка с предаването на стария, при мен бе 50-на лв) и после чух колата да върти както никога не бях чувал, както и паленето бе мигновено - както всички знаете здравия акумулатор е задължителна част за дизеловия мотор, особено при 6 цилиндъра, 6 литра масло и 8 литра антифриз, абе малък камион... Предната сутрин с -20 видях сутринта комшия с Хюндай Елантра (като на бакшишите, но дизелова), беше изкарал разклонител от балкона и наврял една печка-духалка под капака и тогава ми се видя смешно как си решава проблемите, ама...
Бях писал и в друга тема, заради отлагането да сменя акумулатора ми изгоря и алтернатора, та сега като закъсах за втори път въобще не се замислих повече... Между другото момчето от магазина ми каза, че акумулатора ми е към 8-9 годишен :-o на мен ми се стори това доста странно - на практика, ако е прав, то вартата да е била оригиналната с колата (тя е първа зима в БГ, след Италия)...
ПС колегата ми с астричката смени дизелово поло с бензинова (газ) астра, а аз обратното - бензинова (газ) нубира с дизелово ауди, та и двамата бяхме изпаднали в умиление към безгрижието на бензиновите мотори към студа...
ППС астрата на колегата е F-ка, 1.6 16V - аналогичен мотор на нубирата и като гледах като поведение и вървеж бе 1:1 с нубирата - добра динамика на високите обороти, бавно падане на оборотите, понякога забиващи на 1500 по инерция докато спре на място, висок разход на гориво - 13/100 газ и някакъв ненормален на бензин (явно има проблем с дюзите - не прекъсва, но гори по кило за 5 мин подгряване до газ)



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 21:30 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2008 08:04
Мнения: 1923
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Offline
ogi написа:
Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми...

Интересно като гледам какъв луфт има между уплътнителя и стъклото на вратите(разбира се от силното слънце изкривени в една друга държава) и колко вода е минала от там,в момента се свалят стъклата и работи централното.
Още като я купих и махнах корите и мазах навсякъде, може да е помогнало.

Или от големия луфт на външните уплътнения се е проветрявало добре :lol:



_________________
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 22:39 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
При мен нямаше никакви проблеми нито с маздата нито с кашкая....
На кашкая след големия сняг имах проблем със стъклата, но след като отчупих замръзналите висулки около стъклото - и то се отпуши....
На маздата единствения ефект бе, че пръскалките на стъклото не тръгнаха веднага, а трябваше да задържа около 10 секунди пръскалката (фаровете пръснаха веднага)...
Ааа, и още нещо - вчера пред офиса паля и се чува здраво дрънчене като от трактор - явно конденз бе замръзнал в някой от ауспусите... Хората се обръщаха да видят откъде е този силен звук... След 3-4 минути звука изчезна... Форсирах я по пътя към къщи да издуха каквото има... Днес нямаше проблем...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 22:53 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2008 08:04
Мнения: 1923
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Offline
Офтопик:
В момена е -16 гр. Пуша си си цигарката на терасата и гледам от съседния вход момче носи три бутилки с гореща вода и направо към непочистено от снега Голфче 2(от понеделник не е валяло).Вдигна капака и с двете бутилки поля изпарителя.Влезе в колата,предния капак вдигнат,и голфчето запали на 1/4.Третата бутилка пак върху изпарителя след като е запалил, следва отваряне и силно затваряне на вратите,за да падне снега ,пускане на чистачките и...мръсна газ.... :rofl:



_________________
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Фев 2012 23:08 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Изображение



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 9 [ 123 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  

cron
Gemius