Ето и една табличка за отношението компресия - степен на сгъстяване
Степен на Р, Начално Р, Гранично
сгъстяване Bar Bar
6,0 --------------->7,7 <----------------5,4
6,5 --------------->8,5 <----------------6,0
7,0 --------------->9,3 <----------------6,5
7,5 --------------->10,1 <----------------7,1
8,0 --------------->10,9 <----------------7,6
8,5 --------------->11,7 <----------------8,2
9,0 --------------->12,6 <----------------8,8
9,5 --------------->13,4 <----------------9,4
10 --------------->14,3 <----------------10,0
16 --------------->25,1 <----------------17,6
17 --------------->27,0 <----------------18,9
18 --------------->28,9 <----------------20,2
19 --------------->30,8 <----------------21,6
20 --------------->32,8 <----------------22,9
21 --------------->34,7 <----------------24,3
22 --------------->36,7 <----------------25,7
Много често когато се налага да проверим компресията в цилиндрите,някои колеги а и ''майстори'' бъркат двете неща/степен на сгъстяване-компресия/ а те съвсем не са едно и също нещо.
Ако компресията е около или под граничната нещата вървят към ремонт.
Отношение компресия-степен на сгъстяване
Отношение компресия-степен на сгъстяване
Който иска намира начин,който не иска търси причина!
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
За информация на незнаещите..
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ--параметър на ДВГ,който показва съотношението на обемите на един от цилиндрите на ДВГ при двете крайни положения на буталото...ГМТ и ДМТ....по - просто казано...ако степента на сгъстяване на ДВГ е 10 , това означава,че обема на цилиндъра над буталото при ГМТ-горна мъртва точка е 10-пъти по - малък от обема на цилиндъра над буталото при ДМТ-долна мъртва точка.
Степента на сгъстяване е постоянна величина - тя не се променя във времето
КОМПРЕСИЯ - налягането в цилиндрите в края на такта сгъстяване....измерва се в кг.см ; bar и др По принцип,разликата в компресията на отделните цилиндри не трябва да надвишава 1 кг.см. (1 атмосфера) Компресията се измерва с манометър със специален накрайник при развити свещи и натиснат до край педал за газ.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ--параметър на ДВГ,който показва съотношението на обемите на един от цилиндрите на ДВГ при двете крайни положения на буталото...ГМТ и ДМТ....по - просто казано...ако степента на сгъстяване на ДВГ е 10 , това означава,че обема на цилиндъра над буталото при ГМТ-горна мъртва точка е 10-пъти по - малък от обема на цилиндъра над буталото при ДМТ-долна мъртва точка.
Степента на сгъстяване е постоянна величина - тя не се променя във времето
КОМПРЕСИЯ - налягането в цилиндрите в края на такта сгъстяване....измерва се в кг.см ; bar и др По принцип,разликата в компресията на отделните цилиндри не трябва да надвишава 1 кг.см. (1 атмосфера) Компресията се измерва с манометър със специален накрайник при развити свещи и натиснат до край педал за газ.