Бензин/АГУ = Дизел/олио ..?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Бензин/АГУ = Дизел/олио ..?

#1 Непрочетено мнение от ogi » 19 май 2011 21:13

На фона на постоянно подскачащите цени на традиционните горива и протестите около тях има хора, които също карат коли, но масовото недоволство не ги е завладяло. Причината - автомобилите им вървят на... старо олио. Цената за литър е от 30 до 60 стотинки.

Николай е един от стотината ентусиасти в България, които са решили да използват олио „втора употреба” като движеща сила за личните си автомобили. Има уговорка с едно от ресторантчетата в центъра на Варна, където събират ненужната мазнина специално за него. Идва до своеобразната олиостанция поне веднъж месечно за поредните 100 литра суровина.

Литърът му струва около 30-40 стотинки, а за 100 км отиват 6-7 лева. Така простата сметка показва, че разстоянието София-Черно море излиза с личния ви автомобил не повече от 20 лева.

Има обаче и едно условие - за да карате почти без пари, автомобилът ви да е дизел. Николай обяснява, че именно първият дизелов двигател е работел с фъстъчено олио. Нафтата е измислена, за да се замени.

Дори и да пържите картофки в бъдещото гориво, няма да изгубите от качеството му, тъй като запазва своята енергия. Единствената особеност на ароматното гориво е, че трябва да се подгрее, за да работи добре.

И може би най-важният въпрос - на какво мирише след колата на олио? Николай отговаря: „Кой каквото му се яде - на банички, тулумбички, картофи…
източник bTV

Клип от медията с кадри от системата (употребата наподобява аналогично АГУ):
http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/rep ... mobil.html
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Бензин/АГУ = Дизел/олио ..?

#2 Непрочетено мнение от авео » 20 май 2011 02:37

Гледах го днес това. На теория е много хубаво,но нищо не се казва за първоначалната инвестиция. Системата си има всички елементи-от резервоар,помпа,тръби и т.н. Зимата трябва хубаво да загрее,а е известно дизелите как загряват. Не знам само,като тръгнеш към морето,туби с олио ли трябва да си носищ или трябва да се отбиваш във всеки ресторант :lol:
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
ivobivo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 396
Регистриран: 19 юни 2009 21:27
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София
Контакти:

Re: Бензин/АГУ = Дизел/олио ..?

#3 Непрочетено мнение от ivobivo » 20 май 2011 07:45

И аз го гледах репортажа и даже преди време имах един приятел който правеше същия номер с Peugeot Patrner (аналога на вчерашното Berlingo). Е на него като му гръмна след 3 години нафтовата помпа икономията му отиде на кино, а и с тези бидони олио си беше доста смешно...
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”