Нивото на маслото
Нивото на маслото
По книжка на авеото му дават да събира 3.7л. масло. Навсякъде се пише,че маслото трябва да е м/у мin. и маx. До тук добре,обаче на мойта щека маслото е точно по средата,но с 3.5л масло. Ако наливам по книжка се качва на max и за 7-8хил. го сваля по средата и не мърда. Бях чувал,че двувалките се карат с масло на max, но затова нищо не пише в книжката. Очаквам мнения!
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
И аз поддържам мнението на колегатаvassy написа:Слагай винаги точно 3.5 л. и няма да имаш проблеми! Правилно си забелязал, че докато не падне до средата не спира да намалява. Това е нормално за този тип двигатели - от лични многогодишни наблюдения.
vassy че маслото като намалее до средата не мърда повече.Питал съм майстори които ми обясниха че като долееш до горе постепенно излишъка се издухва през клапаните и маслото намалява по малко .Когато се кара също в градски условия на къси разстояния през зимата се образува вътрешен конденз в картера ,който също се смесва с маслото и вдига нивото.Но падне ли нивото между мин и макс по средата почти не мърда вече надолу.Това са моите наблюдения.Аз за 5000км бях долял към 300 гр масло за да е все до горната черта.Откакто го оставих по средата не съм доливал нищо.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
При смяна на маслото,в маслените магистрали и в повдигачите на клапаните остава около 200-250 мл.
Нивото на маслото ,когато е в нормите, не е свързано с типа ДВГ (8 или 16 клапанов),Единствено , стените на цилиндрите се мажат чрез плискане , а всичко останало под налягане.Така , че при по високо ниво на маслото в картера се повишава налягането на картерните газове (поради намаления обем в картера) и при неработеща система за вентилация на картера , тези картерни газове търсят път на вън ...обикновено си намират...гарнитури на капака на клапаните и картера или семерингите.
Един СЪВЕТ ако се появи теч на масло от ДВГ не бързайте със смяна на гарнитури или семеринги....почистете системата за вентилация на картера.Обикновено тя тръгва от картера и влиза във смукателния колектор.
Нивото на маслото ,когато е в нормите, не е свързано с типа ДВГ (8 или 16 клапанов),Единствено , стените на цилиндрите се мажат чрез плискане , а всичко останало под налягане.Така , че при по високо ниво на маслото в картера се повишава налягането на картерните газове (поради намаления обем в картера) и при неработеща система за вентилация на картера , тези картерни газове търсят път на вън ...обикновено си намират...гарнитури на капака на клапаните и картера или семерингите.
Един СЪВЕТ ако се появи теч на масло от ДВГ не бързайте със смяна на гарнитури или семеринги....почистете системата за вентилация на картера.Обикновено тя тръгва от картера и влиза във смукателния колектор.