Нивото на маслото

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Нивото на маслото

#1 Непрочетено мнение от авео » 09 май 2008 00:45

По книжка на авеото му дават да събира 3.7л. масло. Навсякъде се пише,че маслото трябва да е м/у мin. и маx. До тук добре,обаче на мойта щека маслото е точно по средата,но с 3.5л масло. Ако наливам по книжка се качва на max и за 7-8хил. го сваля по средата и не мърда. Бях чувал,че двувалките се карат с масло на max, но затова нищо не пише в книжката. Очаквам мнения!
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
celicata
Нов
Нов
Мнения: 73
Регистриран: 30 окт 2007 21:41
МПС: Daewoo Kalos
От: Русе

#2 Непрочетено мнение от celicata » 09 май 2008 08:32

Аз си сменях мойто в сервиз на опел и ми наляха 4 литра пълна синтетика ,като казаха че е хубаво за този модел 16v показанието да е до горната черта. Наблюдавам го и не виждам от някъде да го изхвърля, така че мисля че е нормално.

Потребителски аватар
vassy
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 1478
Регистриран: 23 дек 2007 13:03
Skype: daewoo-chevrolet.com
МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
От: Пловдив
Име: Vassy
Контакти:

#3 Непрочетено мнение от vassy » 09 май 2008 10:59

Слагай винаги точно 3.5 л. и няма да имаш проблеми! Правилно си забелязал, че докато не падне до средата не спира да намалява. Това е нормално за този тип двигатели - от лични многогодишни наблюдения.

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

#4 Непрочетено мнение от Vesko1 » 09 май 2008 18:18

vassy написа:Слагай винаги точно 3.5 л. и няма да имаш проблеми! Правилно си забелязал, че докато не падне до средата не спира да намалява. Това е нормално за този тип двигатели - от лични многогодишни наблюдения.
И аз поддържам мнението на колегата
vassy че маслото като намалее до средата не мърда повече.Питал съм майстори които ми обясниха че като долееш до горе постепенно излишъка се издухва през клапаните и маслото намалява по малко .Когато се кара също в градски условия на къси разстояния през зимата се образува вътрешен конденз в картера ,който също се смесва с маслото и вдига нивото.Но падне ли нивото между мин и макс по средата почти не мърда вече надолу.Това са моите наблюдения.Аз за 5000км бях долял към 300 гр масло за да е все до горната черта.Откакто го оставих по средата не съм доливал нищо.

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

#5 Непрочетено мнение от авео » 10 май 2008 01:08

Добре де! Що пише,че събира 3.7л. Може би тези 200гр. са точно за това-да бъдат изгорени :shock: Въпроса е дали тези грамове не се жертват за сметка на по-добрата работа и по-доброто мазане на двата вала.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
vassy
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 1478
Регистриран: 23 дек 2007 13:03
Skype: daewoo-chevrolet.com
МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
От: Пловдив
Име: Vassy
Контакти:

#6 Непрочетено мнение от vassy » 11 май 2008 10:43

Тези 200 мл. са ти в двигателя. Колкото и да източваш винаги ще останат вътре. Двигател от основен ремонт - абсолютно празен и с празни повдигачи - действително иска 3.7!
Като сложиш 3.7 + това което е в двигателя = почти 4 л. - ще изчезва и още как!

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#7 Непрочетено мнение от dsuzunov » 22 май 2008 14:04

При смяна на маслото,в маслените магистрали и в повдигачите на клапаните остава около 200-250 мл.
Нивото на маслото ,когато е в нормите, не е свързано с типа ДВГ (8 или 16 клапанов),Единствено , стените на цилиндрите се мажат чрез плискане , а всичко останало под налягане.Така , че при по високо ниво на маслото в картера се повишава налягането на картерните газове (поради намаления обем в картера) и при неработеща система за вентилация на картера , тези картерни газове търсят път на вън ...обикновено си намират...гарнитури на капака на клапаните и картера или семерингите.
Един СЪВЕТ ако се появи теч на масло от ДВГ не бързайте със смяна на гарнитури или семеринги....почистете системата за вентилация на картера.Обикновено тя тръгва от картера и влиза във смукателния колектор.
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”