Електрически автомобили
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Електрически автомобили
Мммм браво, зачетох да дисплея и търсейки друго, не го видях
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Електрически автомобили
Започва се!computerworld.bg написа:Очаква се и Ренърджи да подпише договор за дарение на свои шест зарядни станции на Столична община.
До една година първите колонки за зареждане на електромобили в столицата ще бъдат факт. Това заяви Весела Шаранкова, управител на Фулчарджър на Международната конференция „Индустрия и иновации 2011″, оранизирана от b2b Media на 17 и 18 ноември. Изграждането на устройствата вече започва.
Седемте колонки за зареждане на електромобили ще се намират в идеалните градски части – на ул. “Московска”, на пл. “Ал. Невски”, на пл. “Народно събрание”, две точки има на бул. “Ал. Стамболийски”, до БНБ и на пл. “Македония”. Проектът е пилотен и е форма на публично-частно партньорство.
Зарядните станции за електробомили са напълно независими от бензиностанциите. Управляват се от смарт грид система, до която има няколко нива на достъп. Най-ниското ниво е това на крайния потребител. Има също ниво за партньори, ниво за електроразпределителни дружества.
На събитието Йордан Стоянов от ЧЕЗ България съобщи, че електроразпределителното дружество вече прилага смарт мрежи при проблемни клиенти. Интелигентните мрежи се намират на 11-ия метър на специални електрическия стълбове в малки защитени метални табла. Въпреки че изглежда неестетически, тя има всички белези на интелигентна мрежа – електромер, комутиращо устройство, комуникационни линии. С помощта на тези устройства електроразпределителното дружество може да прекъсва и да включва електроенергията дистанционно във всяка точка от България. Информацията се предава до сървъра посредством VPN мрежата, обработва се от сървъра и се връща обратно. При необходимост, диспечерът може да нареди прекъсване.
След направен разчет, от ЧЕЗ са стигнали до заключението, че използването на умни електромери има многократно по-висок ефект при събирането на задълженията при проблемните клиенти, с цел възстановяване на част от инвестираните средства.
При проблемните клиенти, които генерират допълнително разходи за прекъсване на мрежата и лош дълг към снабдителя, възвръщаемостта от въвеждане на умни електромери е 4,5 години (тук се включват разходи за реконструкция на мрежата, избегнат лош дълг и избегнати разходи за прекъсвания), а при обикновените клиенти – 20 години.
“Наличието на изградена интелигентна мрежа от електроразпределителните дружества ще ни даде възможност да обединим двете системи, с което ще улесним работата и на двете компании”, заяви Весела Шаранкова от Фулчарджър по повод новината, че ЧЕЗ България започва изграждането на своя интелигентна мрежа. “Надявам се да можем да обединим двете мрежи, защото по отношение на електроразпределителните предприятия нашата мрежа дава информация за пикове, за проблеми в електропреносната мрежа, доклади за доставена и изразходвана енергия и т.н. Има и комуникация между всички зарядни станции на територията на Европа и света, които са в мрежата на Фулчарджър. Колонките за зареждане на електромобилите са интелигентни устройства, които имат комуникация с батериите на автомобилите и тази комуникация защитава интересите на крайните потребители, поясни Шаранкова.
Кметовете от другите общини изчакват резултатите от проекта в столицата, преди да простъпят към въвеждане на колонки за електромобили, допълни Шаранкова. “Предполагам, че след като официално пуснем в действие зарядните станции на територията на София, ще бъде много по-лесно в другите общини. Предстои ни много работа, защото има и хора, които желаят да инвестират в изграждането на зарядна инфраструктура, сега, след като имаме цялата необходимо документация на нашите устройства, можем да пуснем този бизнес да върви напред.”
Ренърджи ще подпише договор за дарение на свои шест зарядни станции на Столична община, съобщи Никола Газдов от организацията. Газдов изтъкна, че ще осигури на собствениците на електромобили безплатно зареждане, докато возилата им са паркирани на ключови места в София. Според него, поне за 2 години използването на тези станции трябва да е безплатно, за да имат хората и финансов стимул да купуват електромобили.
“За двете години, откогато Ренърджи започна дейността си у нас, научихме, че интелигентността означава комуникация, посочи Никола Газдов от Ренърджи – както в мозъка на по-интелигентния човек нервоните по-активно си взаимодействат, така и в една система, когато има комуникация, нещата се случват”.
Газдов заяви, че човечеството е в началото на нова технологична революция. След време колите ще изглеждат по съвсем друг начин с цел повишена ефективност, нисък разход и високо ниво на акумулиране на енергия.
За да се случат промените, е нужда регулация, която да стимулира новите технологии, единствено така крайните потребители ще осъзнаят ползите, категоричен е специалистът от Ренърджи. Наличието на зарядни станции за електромобили е предпоставка потребителите да имат стимул да ги ползват.
“Или ще се научим да развиваме нови технологии и ще сме в крак с времето, или ще си плащаме, за да имаме достъп до тях”, отсече Газдов.
Според прогнози на Сименс, до 2020 г. в света ще се ползват около 1 млрд. електромобила.
Председателят на Индустриален клъстър „Електромобили“ (ИКЕМ) Илия Левков заяви, че се надява до средата на декември да бъде приет План за действие за развитие на сектора през периода 2012-2014 г. „Надяваме се в него да бъдат включени дискутираните в работните групи стимули, като нулева ставка по ДДС за покупка на такава кола, отпускането от държавата на 5000 лв. помощ на всеки купувач на електромобил, както и 2500 лв. за конверсиране на бензинови и дизелови коли в електромобили.”
Трябва да се обедини обществото, за да се постигне въвеждането на електромобили, допълни той. Сред най-значимите успехи на ИКЕМ Левков посочи издаденото разрешение от НАПОО за квалификация за техник и монтьор за електромобил и въвеждане на магистратура „Електромобили“ във висшето транспортно у-ще и в ТУ-София от 2012/1013 г. и др. Според него, тези стъпки по посока обучение и образование в областта на електромобилите, която крие огромен потенциал, ще спре “изтичането на мозъци” от България.
ИКЕМ е поканен да участва в работната група, оглавявана от министрите на икономиката Трайчо Трайков и на околната среда и водите Нона Караджова, за създаване на пакет от стимули. Резултатите скоро ще бъдат оповестени.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Електрически автомобили
сега остана само да свалят цените на електроавтомобилите наполовина и бакшишите ще нападнат (както и природозащитниците с богати роднини).
Life's a journey, not a destination
Re: Електрически автомобили
Офтопик:
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Електрически автомобили
Може да има още един авто завод у нас този път автобуси и то електрически
http://30dumi.eu/2012/12/poyavi-se-nov- ... up-motors/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://30dumi.eu/2012/12/poyavi-se-nov- ... up-motors/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Електрически автомобили
Какво става, ако заряда на батерията свърши там където няма зарядни станции? Шофьора вика Неволята и, ако е находчив...
Зареждане на акумулатора чрез теглене от камион:
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8" onclick="window.open(this.href);return false;
Зареждане на акумулатора чрез теглене от камион:
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8" onclick="window.open(this.href);return false;
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Електрически автомобили
Така е - като не си мъкне агрегатче в багажника, ще трябва да го съпровожда Камаз
Това си е за 'Руснаците са ненадминати'... Дали Теслата са мислили този режим?
Това си е за 'Руснаците са ненадминати'... Дали Теслата са мислили този режим?
-
- Минаващ
- Мнения: 15
- Регистриран: 29 сеп 2013 10:12
- МПС: daewoo matiz
- От: ахтопол
- Име: нидялко
Re: Електрически автомобили
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=935sdl" onclick="window.open(this.href);return false; Ей това много ми хвана окото!
Re: Електрически автомобили
Мотор 4kW ??? Та това са 5.4 коня, това не би трябвало да може да тръгне дори!нидялко написа:http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=935sdl Ей това много ми хвана окото!
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Електрически автомобили
Е, максимална скорост 60км/ч по надолнище... Т.е. реалната - някъде около 40км/ч.... За в града става... Ако разнасяш пици разбира се...
Re: Електрически автомобили
Много малко ми се струва 5 автоконя да местят 1 тон. В смисъл - то е ясно, че не се търси мощност, ама то не слагат ли такива мотори на детските колички?
П.П.:
http://www.alibaba.com/showroom/smart-4 ... c-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
П.П.:
http://www.alibaba.com/showroom/smart-4 ... c-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Електрически автомобили
Малко крайно ще се изкажа, ама....майната им на разходите, ама в такова нещо никога няма да се кача...камо ли да го купя със собствени пари.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Електрически автомобили
Е, малко крайни изказвания... И аз така си мислех, но сега се замислям дали да не хвърля пред офиса едно електрическо скутерче - който му потрябва да може да си свърши работата из града - бързо, без допълнителни разходи, без търсене място за паркиране и т.н... (просто има баири, а ако бе равно - колелото няма равно )
Re: Електрически автомобили
Ако изключим предимството на екологичната работа (макар, че като се прибави в уравнението батерията, нещата отиват на кантар), тъй като силно се съмнявам на някой българин да му пука за този параметър, то нещата са много прости - за да търси електричка човек (българин), то ще му е основно водещо ниската стойност на пробега - 2-3лв/100 км, спрямо 10-20лв при стандартните горива. Поддръжката също би била много по-евтина, заради простия и неангажиращ механизъм. Обаче отсреща стои високата стойност на електромобила, която обезсмисля покупката с такива подбуди. Проста сметка показва, че ако вземеш такъв сапунер за 15 бимберици, трябва да покараш 100 000км, за да му избиеш себестойността, спрямо разликата в цените на горивата. Батерията дали ще изкара толкова? Пише 800 цикъла на заряд, по 100км - 80000 евентуално, макар че се съмнявам в края на експлоатация, да кара по 100км, отделно данните може да са малко "рекламни". За "нормалните" по-кадърно сглобени от по 60 000лв, сметката отива към никаква сметка.
Специално това творение горе ми изглежда доста далечно на Матиз и като сглобявано в гараж, отделно наистина ми се струва нереално да се придвижва безпроблемно с тоя електромотор за фуражомелка.
...иначе съм много "за" по принцип
Специално това творение горе ми изглежда доста далечно на Матиз и като сглобявано в гараж, отделно наистина ми се струва нереално да се придвижва безпроблемно с тоя електромотор за фуражомелка.
...иначе съм много "за" по принцип
-
- Минаващ
- Мнения: 15
- Регистриран: 22 апр 2012 08:54
- Skype: accel.bg
- МПС: Daewoo Nubira 1.6 Wag
- От: София
- Име: Александър
Re: Електрически автомобили
Честно казано думата "екология" можем да я забравим. Ще дам елементарен пример- колко е замърсена околната среда за производството на такава кола? Какво правим с батерийте, и какво точно се случва с такъв автомобил като попадне в Бг например. Цялата работа е една голяма пунта-мара. Като се направи една елементарна сметка с начална инвестиция и подмяна на акумулаторите които са консуматив ти излиза много по скъпо "карането". Някой качвал ли се е в такъв автомобил? Поведението му е като на сопол. Всичко става бавно, мудно и ограничено. Ако се поразровите в нета има достатъчно публикаций за самозапалили се хибриди и електромобили. Както са си нови. След 10-тина годими като почнат да се вкарва "новия внос" лятото по светофарите ще е пожарникарско шоу. Много е екологично.
Една Тесла преди няколко месеца загуби обхват на интернет-а. Трябваше собственика да се обади в америка, дадоха му код с който може да управлява половин километър. Казахме му къде зад сградата лови, да може да се опознае и да си тръгне. Звучи ми страхотно!
Една Тесла преди няколко месеца загуби обхват на интернет-а. Трябваше собственика да се обади в америка, дадоха му код с който може да управлява половин километър. Казахме му къде зад сградата лови, да може да се опознае и да си тръгне. Звучи ми страхотно!