Електрически автомобили

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Правила на форума
Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Електрически автомобили

#1 Непрочетено мнение от Izparitel » 21 яну 2011 01:02

Това, което ми е било интересно за електрическите автомобили "Какво ще правиш ти зимъска, когато сняг забръска?" намира някои отговори в тази статия.


Изображение


Европейските държави започнаха да предлагат на своите граждани да стават "щастливи" собственици на екологични транспортни средства. Нещо повече, тези напъни са доста впечатляващи и се изразяват в доста прилична сума пари. По този начин Обединеното кралство стартира национална програма за стимулиране на търсенето на електрически автомобили. Сега правителството на Мъгливия Албион ще плаща субсидия от 5000 паунда (5950 евро) за всички купувачи на електрически автомобили. Франция доплаща на купувачите на електрически превозни средства 5 000 евро, в Китай - равностойността на 5600 евро, а САЩ - около 7300 $ (5500 евро).

Тези програми са за 2011 г. с надеждата, че купувачите сами ще се изкушат от електрическите автомобили, защото експлоатацията на електрически превозни средства ще струва поне 5-7 пъти по-евтино от бензиновите им конкуренти. Но продажбите на електрически коли се спъва от тяхното отсъствие в дилърските мрежи. И все пак тези коли са произвеждат в изключително малко бройки. В Европа в момента повече или по-малко е разпостранена само японската Mitsubishi I-MiEV. Въпреки това в близко бъдеще Nissan обещава да залее Европа с машини от сравнително голям размер (С) и евтиния модел Leaf.

Въпреки това електрическите коли ще трябва да работят не само при идеалните условия на лятото, но в реални условия през зимата. c:40 Струва си да се хвърли един поглед, какво могат и какво не могат електрическите автомобили в студената зима. Показателен е германския опит при експлоатация през зимата на някои електрически автомобили. Технологиите се развиват постоянно и може да се каже, че колите включени в зимните тестове на Ауто Мотор унд Шпорт " включват електрическите коли във все са в доста суров, подлежащ на развитие вид. Било е установено, че при студено време те са предават пред студа.

акумулаторите лесно създават проблеми през зимата. За не съвсем нова батерия е достатъчна една по-студена нощ и на сутринта тя не може да се справи със запалването автомобил с бензинов двигател. А при електрическите превозни средства батерия ще трябва постоянно да задвижва автомобила.

Батерии страдат от студа по две причини. На първо място е електролита, които се явява токопроводящ за акумулаторната батерия и осигурява протичането на ток между положителния и отрицателния полюси. В студено време електролита се сгъстява и електрохимичните процеси в батерията се забавят. Лошата проводимост на електролити увеличава т.нар вътрешно съпротивление на батерия, която произвежда много по-малко енергия на изхода си. При обикновените литиево-йонни батерии при температури под минус 20 градуса електролита може дори напълно да замръзне, но по принцип една добра батерия за електроавтомобил може да работи при температура до минус 50 градуса. Във всеки случай обаче батерията губи значителна част от мощността си, което се отразява на движението на колата.

За изпитването на електрическите превозни средства са били използвани специални огромни хладилни камери и специализирано оборудване. Тестове са проведени на четири автомобила: електрически Smart ForTwo ЕД, FIAT 500 Karabag струващ луди пари - почти 50 000 евро, Mitsubishi I-MiEV за 34 400 евро и е абсолютно неизвестен Mia Electric на стойност 19 500 евро.

Всички коли са съвсем малки. В идеални условия лятото те са в състояние да се движат на електрическата енергия по двеста километра с едно зареждане. Пробега с едно зареждане за сега е най-важният показател за електрически превозни средства, защото цялата инфраструктура за тях все още не е създадена и собствениците трябва да бъдат много внимателни понеже към момента на изтощаване на батериите трябва да са близо до някое от малкото места за заряд. :uraa:

Smart на германските електротехници от "Мерцедес" е в състояние при 23 градуса да се постигне с едно зареждане от 156 км. В мека зима при минус седем градуса пробега намалява почти два пъти - до 80 км. И вината не е толкова на замръзналия електролит, колкото на масата допълнително оборудване осигуряващо на водача удобство в студената кола. Батерията бързо се изтощава от включената печка и отопление на седалките. Водачът има специално устройство, което му позволява да следи състоянието на батерията, както и специален бутон включващ отделен подгревател и за нея.

Разработчици 500 Karabag са се отказали от отоплението в кабината, така че то не изтощава батерията. А за тези, които ще ползват колата в студено време Fiat предлага странно решение - на щадящя околната среда автомобили срещу допълнително заплащане може да се инсталира "мръснеб" бензин нагревател. Хе, че те руснаците с печката на Запорожеца явно са били изпреварили с много времето си!
Литиево-полимерната батерия на корейския производител с капацитет 22 кВтч не губи много като конкурентите - 20%, и "Фиат" в студено време изминава 105 km. Допълнителните разходи на собственика на електрически FIAT за печката през зимата са в размер на 0.5 литра бензин на час. Един малък бензинов резервоар позволява на колата да престои до 15 часа в задръствания и да не позволи на пътниците да замръзнат. При останалите електрическо превозни средства това не е възможно.

Mitsubishi I-MiEV в студа губи почти половината си пробег. Неговата литиево-йонна батерия капацитет от 16 кВтч позволява на колата да пътуват в топлото около 110 км, а при температури под нулата - на около 60 км. Батерия не губи много от капацитета си - 22%, просто колата, като и Smart има електрическо отопление и е единствената от тестваните, която има и климатик.

Триместния електрически Mia загубили 7 % и е в състояние да пътува 95 km през зимата - почти толкова, колкото и през лятото. Но колата ще бъде много студено: :sweat: няма никакви нагреватели в колата, а електрическия мотор не отделя толкова топлина като бензиновия. Количката може би е добра за града, но само за през лятото.

c:40

Кирил Орлов
autonews.ru


Офтопик:
Ето и друга идея за отопление през зимата.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 12 фев 2011 16:38



Ако бъдещето на автомобила е електрическо, то е скъпо. Елементарни изчисления на “Труд” показват, че карането на електромобил излиза доста солено. Като се включат всички разходи за данъци, застраховки и амортизиране, километърът на ток излиза невероятната сума от 1,71 лева (виж таблицата). Това е близо четири пъти над харчовете със същия по размер и мощност лек автомобил, работещ на бензин.

Защо е толкова скъпо? Нали всички тръбят колко е евтино да караш на ток?

Само преди ден у нас бяха продадени първите два електромобила - “Пежо iOn”, всеки с цена по 35 500 евро - 69 500 лева. По данни на производителя разходът им на 100 километра е 13,5 киловатчаса, което при средна цена от 15,6 ст. за квтч електроенергия прави около 3 лв. - едва по 3 стотинки на километър

Подобен автомобил на френската марка - “Пежо 107”, харчи 4,6 л бензин на 100 км, което излиза около 11 лева. Дори и с най-евтиното гориво - природният газ (метан), автомобилът харчи поне 7,50 лв. на 100 километра.

Но реалните сметки набъбват значително, когато се включи и цената на автомобилите, както и задължителните разходи за данъци и застраховки. Да не забравяме и овехтяването - стойността, която колата губи всяка година.

Ако за 3 години един стандартен автомобил изтрива около 40% от стойността си, при електромобилите загубата надвишава 60%, показват данни на сп. Auto Bild. Това е, защото имат много по-малък пробег, който намалява при стареенето на автомобила.

С едно зареждане екологичните возила изминават около 130 километра. След това им трябват 6 часа за пълен заряд от стандартната електрическа мрежа и 30 минути при трифазен ток. Но бързото зареждане значително скъсява живота на батерията.

Фабрично произведените електромобили тепърва излизат на улицата, така че все още няма представителни данни за това какъв е техният реален пробег, колко издържат отделните компоненти и какви дефекти се проявяват при експлоатацията им.

Има теории, че цената на електромобилите ще спадне значително с масовото им навлизане на пазара. Сигурно си спомняте, че в средата на 90-те години на миналия век мобилните телефони струваха по 4000-5000 лв., а сега операторите ги дават дори безплатно.

Същото може да се каже и за компютрите и телевизорите с плосък екран, цената на които спадна с пъти през последните години.

Но електромобилите едва ли ще последват сценария на рязкото поевтиняване. Цените на стоки като хладилници, печки и климатици падат, но с много по-нисък темп, защото в тях са вложени повече суровини, отколкото технологии.

Подобен е и случаят с електромобилите - те не са пълни с многоядрени процесори, оптични връзки, а с тежки литиево-йонни батерии, които съставляват повече от половината от цената им.

През последните години цената на металите расте, а повишеното производство на електромобили може да доведе до допълнителен ръст. Така че, ако не се измислят нови батерии и щедри дотации, електрическите возила ще останат само за богатите.

Всичко по темата - само в печатното издание на "Труд"









В покупката на електромобил у нас все още няма икономическа логика

Изображение
Електрическото "Пежо Йон" е дълго под четири метра, събира четирима пасажери и струва почти 30 000 евро без ДДС. Автомобил от същия клас със сходно оборудване и нормален мотор може да се купи за малко над 20 000 лева с ДДС
Фотограф: Дневник



В България все още в покупката на електромобил не може да има икономическа логика, това каза вчера при представянето на моделите на ток "Пежо Йон" и "Ситроен С-Зеро" председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители (ААП) Стоян Желев. Проблемът е, че към момента колите изцяло на ток са поне три пъти по-скъпи от тези с традиционен двигател, а липсват каквито и да било бонуси от страна на държавата и общините.

Така, въпреки че с електромобил изминаването на 100 километра струва 2.50 лв., срещу поне 12 лева за нормална кола и разходите за обслужване са по-ниски с една трета, трудно експлоатацията му може да носи икономическа изгода.

За първите покупки разчитаме на компании от рода на куриерските, на които автомобилите им домуват на едно място и изминават около стотина километра основно в града, коментира Желев, който е и управител на дилъра на "Пежо" "София Франс ауто". Хората с финансови възможности и зелено мислене също се смятат за потенциални клиенти.

Кирил Сандов, управител на вносителя на "Ситроен" "Автомотор корпорация", е на мнение, че първото нещо, което може да направи държавата, за да стимулира покупката на електромобили, е опрощаването на ДДС за тях. Следващата стъпка би била намиране на финансиране по европрограми за даване на субсидии за колите на ток. Благодарение на подобна схема във Франция например техните собственици плащат с 5000 евро по-малко. Каращите хибриди пък получават държавен бонус от 2500 евро.

Следващите стъпки на българското правителство и общините в посока популяризирането на електромобилите биха могли да бъдат опрощаване на данъците за колата и ползването на безплатни места за паркиране в центровете на големите градове.

Запитан дали кабинетът обмисля някакви промени в законодателството в тази посока, Стоян Желев отговори: "Вие ми кажете, питайте ги." Той допълни, че браншовата асоциация е имала срещи по проблемите на екологията и търсенето на стимули за по-зелените коли с последните трима премиери, но до момента няма никакъв напредък.

"Ние вече се отказахме да искаме някакви преференции. Ако го направим, със сигурност ще се появят гласове, че бонуси заслужават производителите на хляб или на книги", поясни Желев.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3095
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Електрически автомобили

#3 Непрочетено мнение от miroki » 12 фев 2011 18:20

Само дето в сметката са планирали 3 годишен живот на автомобилите.
В крайна сметка ги караме до 20 години , я сега да се направи така, за 20 години да видим каква е сметката. Много нкоректно са вкарали стойността на автомобилите и застраховките така.
Второто некоректно е овехтяване , ами да я бяха продали след първия месец след покупката , още по-лошо щеше да е.
Третото некоректно е, че тарикатски се пропуска смяната на 5 тата година на ангренажният ремък, водни помпи, свещи и годишната смяна на масло, проблеми с антифриз и т.н.
само да допълня.
за 20 години по тази схема се минават 200 000км. или 21600 лв за газ пропан бутан.
срещу 6000 за ток.
Разхода за газ е заложен 6 на 100 което е много малко , нормално е да заложат 8 на 100 .Дори 12
защото сравняваме градско каране само. Това все пак е градски автомобил. И неудобен за друго. при 100 километровият пробег.
Тогава сумата за газ става 32000. срещу 6000 за ток
Пак излиза повече , но перото в случая е първоначалната цена и застраховката по нея.
За нас ще е добре. защото ще купуваме автомобилите по остатъчна стойност. И то не след 3 тата година а поне след 7-8 мата.
Минуса е тези батерии колко живот имат? Защото са доста скъпи.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
autokorea
Напреднал
Напреднал
Мнения: 450
Регистриран: 30 мар 2009 11:00
МПС: корейски всякакви
От: гр.София
Име: Динев
Контакти:

Re: Електрически автомобили

#4 Непрочетено мнение от autokorea » 13 фев 2011 09:59

miroki написа:Минуса е тези батерии колко живот имат?

Ако се съди по аналогичните батерии за GSM няма да е повече от няколко години. При все, че при тях батерията не работи в тежки режими. Все-пак, при масово производство цената винаги пада, а и може да измислят нови технологии за батериите. Накрая да не се окаже, че мрежата на ЧЕЗ не е в състояние да издържи на натоварването от зареждачките!
Впрочем, докато подобни коли станат масови у нас много вода ще изтече.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 478
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Електрически автомобили

#5 Непрочетено мнение от Proximus » 13 фев 2011 21:42

Ако се приеме че изминават по 100км с едно зареждане => заряд на всеки 2-3 дни. Литиево-йонната батерия допуска до 300-400 цикъла на заряд, или за 3-4 години е за смяна.
Като се има на предвид скъпоструващите материали които се влагат, някои от които са вече дефицит, може би в перспектива цената на батериите ще расте. Но пък при адекватна програма за управление и рециклиране на употребените акумулаторни батерии нещата вероятно могат да се нормализират. А в чисто икономически план държави като нашата имат изгода от ползването на електромобили. Петрол, петролни продукти, резервни части - при нас всичкото е внос. Т.е. с наши пари въртим мелниците на немската, руската и н.з. коя икономики.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 13 фев 2011 22:55

Аз не мога да намеря къде да спра нито около дома си, нито около работата си. Какво остава евентуално да се доредя да спра до зарядно! Ако се направи обективен анализ, нищо чудно да се окаже, че местата за паркиране в София реално са по-малко от броя на автомобилите, а и за в бъдеще проблема ще се задълбочава. :ches: Ще трябва да измислят и безжични зарядни с обхват поне стотина метра. :rofl:

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#7 Непрочетено мнение от Izparitel » 16 фев 2011 21:04

Електрическите автомобили нямат шанс

Изображение Изображение

Появи се фактор, който може значително да възпрепятства навлизането на електрически превозни средства. Но фактора не е някакъв класически двигател или алтернативни форми на транспорт. Фактора са ... обикновените плъхове.

От собственици на автомобили на Chevrolet Volt в САЩ са подадени голям брой жалби срещу... гризачи. Например, един потребител - блогъра Джо Визенфелдер е включил колата си на зареждане, когато внезапно през нощта той получил съобщение, че зареждането е прекъснато. Въпреки, че Визенфелдер не забелязал повреди на следващия ден бордовия компютър на Chevrolet Volt подавал странна информация, поради което блогърът решил да закара колата на дилъра, където да установят истинската причина за проблема. За съжаление на блогъра, щетите причинени от плъхове не попадат в обхвата на гаранцията като форс-мажорни обстоятелства...

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3095
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Електрически автомобили

#8 Непрочетено мнение от miroki » 16 фев 2011 22:50

Има още едно нещо обаче което е пренадуто
А именно цената им. От Транспортното училище , както четохте и гледахте по новините, направиха ел. оборудване на автомобил , при това прототип (най-скъпият вариант-не серийно).
Та там сметката беше на автомобил с 4 тактов двигател махане двигател и монтиране на ел. около 8000лв.
Та при цена 20 000 на 4 тактовия , да стане 30 000 , но не и 69 000лв. има повече от двойна разлика. Ха сега вижте горната сметка при 20 000лв кола с 30 000лв газ пропан бутан. И кола за 30 000лв с 9000лв ток. сега вече разликата се вижда нали.
10 000 лв. в полза на тока.
Безспорно това е кола за тези които ще могат да я зареждат , няма да излизат от града или до 50 км. и т.н. Най-добрия вариант да сте в къща или работите в подходяща сграда, където да се зарежда колата. било денем било вечер. Или сте собственик на фирма , и ви трябват градски коли за снабдяване, разнос на пица или за собственият склад. Та приложение екологично и голямо има.
Особено като свърши нефта а от там и втечненият нефтен газ. (пропан - бутан)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#9 Непрочетено мнение от stinbg » 17 фев 2011 11:13

Аз мисля, че тактиката е от страна на производителите и цените на които се предлагат електроавтомобилите нямата нищо общо с реалността поради факта, че в момента "електро" пазара е в монопол, а както при всеки монопол гаврата с населението е задължителна. На всички е ясно, че един електродвигател е в пъти по евтин за разработка и производство, а ресурса му е в пъти по-голям от на ДВГ-то. Въпросните "мега" скъпи батерии дето се впрягат навсякъде не са нито толкова скъпи, нито пък са с толкова малък ресурс - NiMH с които работи Тойота са с 1500 цикъла като минимум - има Приуси на 10 години вече, които не са си сменяли батериите още. Така или иначе електроавтомобила е по-евтин от ДВГ или е в този ценови диапазон - цената в случая е заради монопола и заради първите "баровци" дето ги чакаме да се "изхвърлят" с новата технология пред приятели и колеги, след което цената ще пада ( едновременно с конкуренцията ) и до 2-3 години ще достигне реалната - за Пежо Йон мисля около 10-12 000 лв, тоест 16-20 000 на магазина. Тошиба разполагат с батерии, които се зареждат с 5-6 пъти капацитета си от 3-4 години и не са на пазара точно заради електроавтомобило производителите, които са си запазили първите няколко милиона бройки - идеята ми е че няма нужда да престоявате на бензино/електро/станцията повече от обичайните 20-30 мин. за кафе пауза на път за морето и всичко ще си е наред.
А последните LiPO с хитрото название LiFePO4 с над 2000 цикъла, според някой производители до 10 000 цикъла дали няма да ни надживеят? А цената - ами цената е около 4000$ (за крайния потребител )за да може автомобил като пежото да измине 100 км градско и сигурно 2-3000$ за Пежо. И като сметнем накрая какво излиза по цени за крайни клиенти - 1300$ ел.двигател 30 kW-41 к.с. номинал ( 60 kW моментно - примерно 1 мин. ), 4000 $ батерии, 1000 $ за система за мениджмънт на тоците дето се разхождат по колата и приключихме с 6300$ ако си го купя аз това на единична цена ( в цената е включено мито, ддс и всички останали измислици за които се е сетил Дянков ). Как изглеждат нещата за Пежо - ами много просто - наполовина, а за колко да пуснем "половинчатия" продукт - ами х5 нали е нова технология. Е не трябва да подценяваме и хилядите инженери, администрация, работници, чистачки и т.н. в Пежо дето си искат заплатите всеки месец и тия заплати трябва да се "изцедят" от някъде.
Е добре де защо не го правят всички? - ще се включи някой с логичния въпрос - аз нямам много логичен отговор, но ми се струва, че тия огромни фирми дето се занимават с производство на коли са толкова тромави и "бавноразвиващи" се, че им отнема 5-10 години за да внедрят елементарна МР3 в колите, след като китайците са продали няколко милиарда вече на свободния пазар - да не говорим кога "откриха" CD-то за кола.
Факт е колко са мудни ( автомобилопроизводителите ) с налагането на открити вече и действащи технологии, какво остава да ги открият те самите. Хубавото е обаче, че Корея и Китай се включиха сериозно в "играта" и това ще събуди заспалите европейци и японци - американците не ги споменавам, щото те освен да произвеждат малки и големи камиони за семейни нужди - не са дали нищо "ново" на света.
Няма да изпадам в подробности как 1 км на ток ще ви излиза 1,5-2 ст/км вместо 15-20 със супермодерен дизел или бензин ( засега петрола е само 80-90 $ за барел, напомням че бяхме на 150$ и съм сигурен, че тези 150 наближават отново и ако бензина не достигна 4 лв/л то това е само благодарение на това, че тази цена не се задържа достатъчно дълго време за да напълним танкерите на тази цена ). Да погледнем перспективите на електроенергията - 100% увеличение - 24 ст/кW нощна, това прави 3-5 ст/км.
Последна промяна от stinbg на 26 фев 2011 09:00, променено общо 1 път.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Електрически автомобили

#10 Непрочетено мнение от The Stig » 25 фев 2011 19:24

Краш тест на електрички (Видео)

http://www.automedia.bg/news/article_12279.html
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#11 Непрочетено мнение от Izparitel » 09 май 2011 22:20

Колите на ток затормозяват електрическите мрежи в Европа
dnevnik.bg написа:Масовото навлизане на електромобили в Европа може да принуди комунални услуги и мрежовите компании да направят огромни инвестиции в интелигентни системи за разпределение на електроенергия през следващото десетилетие да се предотврати прекъсване на тока, пише Ройтерс.
Във Великобритания електрическите превозни средства се очаква да достигнат около 60% от продадените нови леки автомобили и микробуси от 2030 г., се казва в ВЕИ доклад на
на британската комисия по изменението на климата.
В същото време, дистрибуторите ще трябва да се подготвят за основен ремонт и разширяване на електропреносните мрежи, за да се подготвят за все по-голям дял от сравнително непостоянната енергия от възобновяеми източници в общия енергиен микс.
Внедряването на електрическите коли и увеличението на дела на екоенергията изисква дълбоки промени, смята Марк Де Вите, вицепрезидент изследвания и иновации на френската енергийна компания GDF Suez. "Ако имате 50% или повече възобновяема енергия в мрежата, а също и големи количества електромобили, които чакат зареждане, ще е необходимо изграждането на мрежи за интелигентно измерване. Ще трябва да се подготвим за тяхното внедряване възможно най-скоро", каза той.
Франция ще изпита по-малкък натиск в сравнение с други страни, тъй като вече произвежда около 80% от своята електроенергия от нисковъглеродни ядрени реактори, се казва в доклада.
Според анализатори една електрическа кола изразходва толкова много енергия годишно, колкото едно средно европейско домакинство. Бързото нарастване на търсенето ще принуди компаниите, предлагащи комунални услуги, да внедрят т. нар. интелигентни измервателни решения, за да се справят с енергийните нужди, смятат от Utilities Europe, група от консултанти, които оценяват предизвикателства пред електроразпределните компании.
"Повечето хора ще зареждат колите си, когато се приберат от работа. Това е точно по време на пиковите часове на потребление и ще постави на сериозен натиск на електропреносната мрежа", смятат експерти.
Някои мрежи мога да се окажат с недостатъчно мощност и ако в работни дни се зареждат милиони електромобили по едно и също време, особено в пояса на върхово потребление от 8 до 20 часа.
Най-вероятно ще се наложи инсталиране на устройства, които автоматично ще включват колата за зареждане в моменти, когато няма пиково търсене по мрежата.

Айде пак някой плаши с нещо. Като знам къде паркират българите по градовете май тук основния проблем ще е по-различен - как кабелите да достигнат до колата на улицата или пред блока. Освен, ако не измислят зареждане през WiFi. :D

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#12 Непрочетено мнение от stinbg » 10 май 2011 06:48

Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#13 Непрочетено мнение от Izparitel » 21 юли 2011 15:52



Скептичното отношение към електромобилите заради техния ограничен пробег е неоснователно. Те напълно задоволяват нуждите на един жител на големия град и са практично решение за мегаполисите.
Това са основните изводи от едно от най-мащабните проучвания за приложимостта на колите на ток в ежедневния живот. То е проведено от обединението "Ковънтри и Бирмингам лоу емишън демонстрейтърс" (Coventry and Birmingham Low Emission Demonstrators - CABLED), като за момента са обобщени данните от едногодишната експлоатация на 25 автомобила "Мицубиши" i-MiEV" и 20 електрически "Смарт Форту".

Изображение
25 електромобила "Мицубиши" i-MiEV са ползвали участващите в изследването потребители
Фотограф: Мицубиши


Инициативата е финансирана с 25 млн. британски лири от Борда за технологични стратегии и е част от демонстрационна програма, показваща възможностите на превозните средства, отделящи ниски нива на въглероден двуокис.
Събраната информация показва, че 77% от всички пътувания с тестовите автомобили са били с продължителност не повече от 20 минути. Едва в 2% от случаите на ползване на колите на ток е имало преходи, при които запасът от ток в батериите е бил изразходване на повече от 50%.
Данните сочат също, че включените в експеримента потребители постепенно са увеличавали дължината на пътуванията си, като явно са имали все по-голямо доверие на електромобилите и техните възможности. Според ръководителя на проекта Нийл Бътчър проучването е показало положително отношение към електромобилите.
Той добавя, че все още не е готова частта от изследването, която трябва да покаже дали използването на колите на ток е довело до намаляване на изхвърляните в атмосферата емисии въглероден диоксид и ако да, с колко. Бътчър е категоричен, че проучването вече е изяснило, че електромобилите са практично решение за града и трябва активно да се работи за адаптиране на градовете към техните нужди.
Що се отнася до навиците, свързани със зареждането на колите, изследването показва, че твърде малка част от потребителите чакат батериите да се изтощят почти напълно, преди да включат автомобила в контакта. Най-често това става, когато е консумирана между 13 и 19% от енергията в батериите.

Изображение
При проучването са ползвани 20 автомобила "Смарт Форту електрик"
Фотограф: Даймлер



При положение че за повечето пътувания се използват по-малко от два киловатчаса електричество (или средно около 12% от капацитета на акумулаторите), се налага изводът, че потребителите предпочитат да включат колите да се зареждат, като стигнат до крайната точка на маршрута.
Анализът на данните показва, че всъщност 97.2% от времето електромобилите са били паркирани, което ще рече средно 23.3 часа на денонощие. При това положение при ежедневната употреба на колите на ток има достатъчно време и възможности те да бъдат заредени.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10202
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#14 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 сеп 2011 00:21

Липсата на инфраструктура за зареждане на акумлаторните батерии не може да бъде проблем за хората мислещи за екологията!! Винаги може да намери начин за зареждане на батериите на автомобила.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Електрически автомобили

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 сеп 2011 02:47

Тоя дали си е изчислил икономическата изгода?!?!!?
30 минути каране на приуса може да му зареди батерията.
А генератора сигурно трябва да тропа 8-10 часа...
Вярно че гори по-малко, ама времето за работа е много повече...
Освен ако е решил да го кара на EV...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”