Нов или стар автомобил
Нов или стар автомобил
Съобщение от модератор:
Темата е отделена от друга тема...
Е тва е бръснарницата,всеки се кефи на нова кола ама до едно време.Много ми е смешно когато някой си закупи чисто нова кола,порадва и се 5-6 месеца и после пропищява от обслужване,цени на части,дефекти,условия и други разходи.Единствения плюс е,че отначало мирише на ново,знаеш че ти си я разработваш.Но като теглиш чертата,все пак сме в България и дали наистина има смисъл.
Темата е отделена от друга тема...
Е тва е бръснарницата,всеки се кефи на нова кола ама до едно време.Много ми е смешно когато някой си закупи чисто нова кола,порадва и се 5-6 месеца и после пропищява от обслужване,цени на части,дефекти,условия и други разходи.Единствения плюс е,че отначало мирише на ново,знаеш че ти си я разработваш.Но като теглиш чертата,все пак сме в България и дали наистина има смисъл.
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: внимавайте със застраховките и ударите
Незнам дали има смисъл от нова кола, но като гледам цените които е написал колегата stoilov, определено има смисъл от каско(поне за нов автомобил) ...
)

Re: внимавайте със застраховките и ударите
много интересно изказване, НО не си прав! удоволствието и предимството, между това да караш чисто нов автомобил и автомобил на 10 или повече години доста по-голямо.botzi написа:Е тва е бръснарницата,всеки се кефи на нова кола ама до едно време.Много ми е смешно когато някой си закупи чисто нова кола,порадва и се 5-6 месеца и после пропищява от обслужване,цени на части,дефекти,условия и други разходи.Единствения плюс е,че отначало мирише на ново,знаеш че ти си я разработваш.Но като теглиш чертата,все пак сме в България и дали наистина има смисъл.
1.новите коли предпазват повече при катастрофа!
2.имат от 3 до 5 години гаранция, а не 5-6 месеца!
3.ако има дефект се отстранява гаранционно!
4.разходите за обслужване (масла, филтри..) са от 2 до 3 пъти по-скъпи, заради гаранцията!
5.при старите коли, дето ги вкарват без сервизна книжка на по 300-400хиляди км, с върнати километри поддръжката излиза по-скъпо.
6.винаги има смисъл, стига да имаш хубава работа...
http://dm-fitnes.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - Магазин за Хранителни Добавки и Спортни Аксесоари
http://lipovon.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lipovon.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: внимавайте със застраховките и ударите
Вие, това за предпазването от катастрофи, от опит ли го знаете или четете статистиките и краштестовете в нета?много интересно изказване, НО не си прав! удоволствието и предимството, между това да караш чисто нов автомобил и автомобил на 10 или повече години доста по-голямо.
1.новите коли предпазват повече при катастрофа!
2.имат от 3 до 5 години гаранция, а не 5-6 месеца!
3.ако има дефект се отстранява гаранционно!
4.разходите за обслужване (масла, филтри..) са от 2 до 3 пъти по-скъпи, заради гаранцията!
5.при старите коли, дето ги вкарват без сервизна книжка на по 300-400хиляди км, с върнати километри поддръжката излиза по-скъпо.
6.винаги има смисъл, стига да имаш хубава работа...
Предполагам, че ще успея да оборя твърдението Ви.
Не всички дефекти се отстраняват гаранционно. Когато Ви се наложи, ще разберете колко неща не се покриват от гаранцията и минават в графата "консумативи".
Винаги има смисъл, стига да имаш високо платена работа, която не винаги ще е хубава.
Re: внимавайте със застраховките и ударите
Да и 3 или 5 години плащаш още една кола успоредно,а вземеш ли новата кола в момента от излизането от магазина цената и пада с 20-30%.Поне при старата кола ако имаш късмета да случиш на достатъчно запазена,няма ядове.Докато и при новата риска от дефекти както забелязвате вече при доста марки никак не малък.И както казва колегата,много относително е кое е гаранционно,кое е консуматив.
Re: внимавайте със застраховките и ударите
говорите пълни глупости, колеги!botzi написа:Да и 3 или 5 години плащаш още една кола успоредно,а вземеш ли новата кола в момента от излизането от магазина цената и пада с 20-30%.Поне при старата кола ако имаш късмета да случиш на достатъчно запазена,няма ядове.Докато и при новата риска от дефекти както забелязвате вече при доста марки никак не малък.И както казва колегата,много относително е кое е гаранционно,кое е консуматив.
1.карате стари коли, защото нямате възможност за нова.. (а не, че не ви се иска нова)
2.в германия по-глупави ли са , че си купуват нови и продават старите си на нас?
надявам се да не съм обидил някой, и пожелавам на всеки да кара нова кола!
http://dm-fitnes.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - Магазин за Хранителни Добавки и Спортни Аксесоари
http://lipovon.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lipovon.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: внимавайте със застраховките и ударите
Много оффтопик се натрупа....
Повече от ясно е, че новата кола е хубаво нещо и е голям лукс за повечето от нас. Всеки преценява възможностите си и решава дали ще си вложи парите в нов автомобил.
Стига вече по въпроса, да оставим колегата stoilov да покаже как са направили Епиката му като нова.

Повече от ясно е, че новата кола е хубаво нещо и е голям лукс за повечето от нас. Всеки преценява възможностите си и решава дали ще си вложи парите в нов автомобил.

Стига вече по въпроса, да оставим колегата stoilov да покаже как са направили Епиката му като нова.

- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Нов или стар автомобил
Покупката на нов автомобил винаги е удоволствие...
Това е единствения начин да се докоснеш по-рано до добри технологии и удобства....
Като искаш стар автомобил - вземаш си ладичка с ръчки на прозорците и т.н.
Но ако искаш сензор за мъртва зона на огледалата, стабилизации на треактории, ABS и т.н., (съвсем примерно - когато тези системи току-що се въвеждат) - то изхода е нов автомобил....
И така получаваш по-сигурен автомобил...
Убеден съм, че по-новия автомобил е по-сигурен поради следното:
1. Повече системи за сигурност, подпомагайки средностатистическия шофьор в екстрени ситуации
2. Повече еърбегове, по-добре конструирано купе. Не знам практиката на Узунов какво му показва, но личните ми впечатления са, че новите коли повече се 'мачкат', поемайки по-голяма енергия от удара, като в същото време клетката остава непокътната... Личните наблюдения - на 'тотализираната' ни Зафира вратите се отваряха безпроблемно и като цяло нямаше дори пукнато стъкло, въпреки страничния и челния удар... Ладичката, в която се удари колегата челно бе сгъната през средните колонки. Шофьора на ладичката според мен се е спасил заради дебело кожено манто (шуба) тип 'СС-овски', защото ладата нямаше здраво стъкло, волана и бе сгънат и се показваше през мястото на предното стъкло и т.н....
Това е единствения начин да се докоснеш по-рано до добри технологии и удобства....
Като искаш стар автомобил - вземаш си ладичка с ръчки на прозорците и т.н.
Но ако искаш сензор за мъртва зона на огледалата, стабилизации на треактории, ABS и т.н., (съвсем примерно - когато тези системи току-що се въвеждат) - то изхода е нов автомобил....
И така получаваш по-сигурен автомобил...
Убеден съм, че по-новия автомобил е по-сигурен поради следното:
1. Повече системи за сигурност, подпомагайки средностатистическия шофьор в екстрени ситуации
2. Повече еърбегове, по-добре конструирано купе. Не знам практиката на Узунов какво му показва, но личните ми впечатления са, че новите коли повече се 'мачкат', поемайки по-голяма енергия от удара, като в същото време клетката остава непокътната... Личните наблюдения - на 'тотализираната' ни Зафира вратите се отваряха безпроблемно и като цяло нямаше дори пукнато стъкло, въпреки страничния и челния удар... Ладичката, в която се удари колегата челно бе сгъната през средните колонки. Шофьора на ладичката според мен се е спасил заради дебело кожено манто (шуба) тип 'СС-овски', защото ладата нямаше здраво стъкло, волана и бе сгънат и се показваше през мястото на предното стъкло и т.н....
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Нов или стар автомобил
slowtraveler написа: ...Шофьора на ладичката според мен се е спасил заради дебело кожено манто (шуба) тип 'СС-овски'...

Чисто финансово, най-често покупката на нов автомобил рядко е особено обоснована. Ето например моето Авео е взето за 18 000лв, с лихвите по лизинга ще стане 21 000лв. Когато го изплатим (след още 3 години) то едва ли ще струва повече от 8000лв - 9000лв. Т.е. за 4 години губиш над 10к. Този който би я купил за 8к, ако я кара още да речем 4 години, ще може да я продаде за 3-4 000лв... сиреч губи по-малко. Но хваща периода, в който производителя точно започва да търка ръчички и да очаква първи поръчки за резервни части

Ест и купуваш по-нова технлогия (в случая с Авео не е точно така

- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Нов или стар автомобил
За финансова полза не смятам че може да се говори за който и да е автомобил, защото автомобила е необходимост и 'консуматив' - т.е. е само в 'разходната част'....
Но че се губи по-малко със стар автомобил - това е така.... Обезценяване с 20-30% от 40-50х.лв е една цифра, а от 5-8х.лв е съвсем друга
Има и друг фактор - колкото и да не съвпада със 'социалистическите' правила, ако отидеш на бизнес-среща с раздрънкана жигулка едва ли някой ще те приеме насериозно...
Приятел си купи нов Пасат и сега е много по-доволен от бизнеса отколкото преди със 15 годишното нисанче...
Но че се губи по-малко със стар автомобил - това е така.... Обезценяване с 20-30% от 40-50х.лв е една цифра, а от 5-8х.лв е съвсем друга

Има и друг фактор - колкото и да не съвпада със 'социалистическите' правила, ако отидеш на бизнес-среща с раздрънкана жигулка едва ли някой ще те приеме насериозно...
Приятел си купи нов Пасат и сега е много по-доволен от бизнеса отколкото преди със 15 годишното нисанче...
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Нов или стар автомобил
Аз си мисля, че ако не можеш да си позволиш поддръжката на нов автомобил, не си го купувай.
Ако си скътал 20 000 лв. и решиш да си поглезиш душичката с нещо наистина ново, то трябва да имаш възможността да плащаш пълно автокаско, да не се мръщиш на цените за гаранционните обслужвания.
Ако с тази кола вадиш пари, е естествено да влагаш в нея, но ако караш на една мижава заплата или пенсия, как да си позволиш нов автомобил?
Пример:
Ако сега се пенсионирам, ще ми изплатят като обезщетение около 20000 лв.
Пенсията ми ще е около 600 лв
С обезщетението ще мога да си купя някаква нова кола.
А с пенсията, дали ще мога да я поддържам?
(Между другото, нямам намерение да се пенсионирам - само пример.)
Ако си скътал 20 000 лв. и решиш да си поглезиш душичката с нещо наистина ново, то трябва да имаш възможността да плащаш пълно автокаско, да не се мръщиш на цените за гаранционните обслужвания.
Ако с тази кола вадиш пари, е естествено да влагаш в нея, но ако караш на една мижава заплата или пенсия, как да си позволиш нов автомобил?
Пример:
Ако сега се пенсионирам, ще ми изплатят като обезщетение около 20000 лв.
Пенсията ми ще е около 600 лв
С обезщетението ще мога да си купя някаква нова кола.
А с пенсията, дали ще мога да я поддържам?
(Между другото, нямам намерение да се пенсионирам - само пример.)
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Нов или стар автомобил
Който има възможност- нека кара нов автомобил( както написа dsuzunov самата покупка не е всичко), който няма- ще караме европейския отпадък и ще се надяваме рано или късно да влезем като купувачи в някой лъскав шоурум. Друго няма както да се каже по темата... 

- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: Нов или стар автомобил
Не искам да съм генерален в изводите си....но кола произведена след 2005-2006г ...няма да си купя.И ще ви кажа защо.Кризата в адтомобилостроенето не почна в 2009 за да съвпадне с тоталната Световна криза...а доста по рано.При новите коли...ОСОБЕНО ДИЗЕЛИТЕ...всичко е направено като КОНСУМАТИВ...и се скапва между 40 и 50к км.....и са се скъпи чалколяци.Турбото например струва 3000лв..(колкото мойта нубира)...и на всеки 50к...горе долу се сменя.Хидравличната рейка е направена от 2 части-механична и електронна.Ако механичната издържи...то електрическата платка..изгаря на около-40-50к...и няма оправяне.НОВО!Цена..около 1000-1500лв за нова рейка в зависимост от модела на колата....говоря за средна ръка кола а не за БМВ...МЕРЦЕДЕС...ТАМ ЦИФРАТА Е Х3!
Минаваме на ЕКОЛОГИЯТА...там не искам да засягам темата за новите ЕГР КЛАПАНИ и системи.... ФИЛТРИ ЗА ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ(с наща нафта заминават на 30к)...които дават имфо на компа и не ти ли е в ред колата минава в сервизен режим на работа....и разхода ти се качва до 20(100км....да не говорим за дизеловите ДЮЗИ...1 да ти изгори (а те са 4) се разделяш директно с 1000лв(без майсторлъка).За "китайските " датчици за АБС-а не искам да говоря..там положението е трагично...на секи 10к км сменяш датчици-справка мой приятел с опел зефира 2008г.
За бензинките пък нямам думи....там са бензинови дюзи...хидравлични рейки...ЕГР-и...ДЕБИТОМЕРИ....СЪЕДИНИТЕЛИ(които отново са консуматив и се скапват на 30к и са по 3-4 бона)...еърбеци...катализатори(1500лв) с по 2 ламбди (и да туриш резонатор си трупа грешки компа)....сурбилюк системи дето нема майстори за тях в БГ.....и така нататък...мога да ви изброявам до сутринта.
Затова....съм привърженик на по простите машинки...поне докато още ги има на пазара...(няма да е задълго)!
тОВА Е!
Минаваме на ЕКОЛОГИЯТА...там не искам да засягам темата за новите ЕГР КЛАПАНИ и системи.... ФИЛТРИ ЗА ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ(с наща нафта заминават на 30к)...които дават имфо на компа и не ти ли е в ред колата минава в сервизен режим на работа....и разхода ти се качва до 20(100км....да не говорим за дизеловите ДЮЗИ...1 да ти изгори (а те са 4) се разделяш директно с 1000лв(без майсторлъка).За "китайските " датчици за АБС-а не искам да говоря..там положението е трагично...на секи 10к км сменяш датчици-справка мой приятел с опел зефира 2008г.
За бензинките пък нямам думи....там са бензинови дюзи...хидравлични рейки...ЕГР-и...ДЕБИТОМЕРИ....СЪЕДИНИТЕЛИ(които отново са консуматив и се скапват на 30к и са по 3-4 бона)...еърбеци...катализатори(1500лв) с по 2 ламбди (и да туриш резонатор си трупа грешки компа)....сурбилюк системи дето нема майстори за тях в БГ.....и така нататък...мога да ви изброявам до сутринта.
Затова....съм привърженик на по простите машинки...поне докато още ги има на пазара...(няма да е задълго)!
тОВА Е!
Re: Нов или стар автомобил
По тази тема,може да се каже само едно: хвали старо,карай ново. Разликата между старата и новата кола е,че старата я взимате с някакво сервизно досие,в повечето случаи фалшиво,а на новата,самите вие почвате да го пишете това досие 

" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Нов или стар автомобил
Веско, не съм съгласен с черните краски, с които оцвети всичко ново...Vesko1 написа:....но кола произведена след 2005-2006г ...няма да си купя.И ще ви кажа защо.Кризата в автомобилостроенето не почна в 2009 за да съвпадне с тоталната Световна криза...а доста по рано.При новите коли......
Карам нови коли от 1999г. С редки изключения (Авенсиса, който си бе 'лява' кола с конструктивен дефект, и щеше да е отстранен гаранционно) не съм имал съществени проблеми - всеки по-нов автомобил е бил по-добре от стария и като качество и като функции и като здравина...
Проблеми с рейка не съм имал (в момента съм на почти 60х.км). Новата рейка е значително по-упростена - електрическа, за разлика от предходните хидравлична и електро-хидравлична.
Няма масла, няма помпи... Има защита от претоварване и прегряване (изключва ако се презори).
А колегата въртя Зафирата последно около 170х.км с електрохидравличната рейка без почти никакъв проблем (само смяна на амортисьори). Вярно - от време на време капваше по 50-100гр масълце на рейката, но това си бе в рамките на нормалното.
Можеш ли да сравниш карбуратор с инжекция? И кое е по-здраво и устойчиво, въпреки, че инжектора също е комбинация от механика и електроника. И колко пъти електрониката е давала проблем?
За мен колкото повече електроника има даден автомобил вместо механика, толкова по-здрав става по принцип. Пример - вече забравихме чукчетата и наковалните, които се зацапваха и нагаряха. Забравихме карбураторите, които се зацапваха с първата капчица вода в горивото. Почти забравихме дистрибуторните капачки (все още се срещат тук-таме), дето се пукаха и пробиваха. И при първия дъжд колата спираше. Всичкото това бе заместено с електроника.
За дизелите - донякъде си прав, че станаха по-капризни, но за мен това бе цената, която бе платена за достигане на 'бензиновите' параметри от дизелаците...
Турбото без проблеми издържа над 200х.км при правилна експлоатация... На колко народ тук му е гръмнало турбото? Във форума на Тойота също не си спомням някой да се е оплаквал от турбо (пък камо-ли да го е сменял на 30-60х.км).
Проблемите с дизелаците започват, когато се намесят 'тунинг-майстори', дето правят 'бИгачки' от дизелите... При турбодизела както при всеки турбиниран двигател много лесно можеш да му вдигнеш мощността с промяна на налягането. Но когато се прави без много мисъл - двигателчето се претоварва и изведнъж получаваш 'ненадежден дизел'
