Подготовката в курсовете за водачи на МПС

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#16 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 мар 2011 15:58


Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#17 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 мар 2011 19:04

В тая връзка (възпитанието за спазване на някакви правила) днес говорих с учителка в едно от елитните училища във Варна (ученици и родителите им са с големи претенции)...
Директора вика за да предупреди родителя за сериозни проблеми с детето, с идея да се даде някакъв последен срок за вземане на мерки от родителите.
Разговора е в присъствие на детето. Обясняват се проблемите и нежеланите прояви и нарушения на училищните и общоприети човешки правила..
Реакцията на сърдития родител - 'ами нали затова са правилата - за да се нарушават. Не смятаме, че детето ни е действало неправилно' :swear:
Резултата - незабавно взето решение за изключване на детето (с много прояви и предупреждения преди това).

Сега си представете какъв водач (и въобще човек) би станало дете с такова възпитание.... :dknow:
Иначе изпитващия в клипчето действа съвсем точно. Но не съм сигурен дали инструктора е обърнал достатъчно внимание на ученика си за спирането. Спомням си, че това бе едно от първите неща, на които наблягаше инструктора ми - ПЪЛНО спиране на знак стоп, а не само 'маркиране' на спиране...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#18 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 мар 2011 22:06

Е, изпитвания така се е афектирал от изпита, че простреля човек и държа заложници. Добре, че има видеозапис, че можеха да почнат едни коментари относно скъсването на изпита "доброто" момче от Кортен.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#19 Непрочетено мнение от Izparitel » 06 апр 2011 17:15

Как стоят нещата по света /бг/?

Това е интересно
До скоро в Египет шофьорска книжка получаваха всички граждани, които са по-възрастни от 18 години и които можеха да изминат шест метра в двете посоки по права линия. :rock: От скоро условията са затегнати - вече трябва да се издържи изпит по теория от десет въпроси, както и да се премине "змейка" и да се влезе в гараж.

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#20 Непрочетено мнение от stinbg » 06 апр 2011 19:23

Мда, явно не било само в Малта да раздават книжки срещу лична карта - ефекта е поразителен - повече от 20 години по-късно по улиците е страшно...
Относно школите - шофъор се става след 2-3 години каране, а не след 20-30 часа кормуване - поне аз така мисля. Естествено има хора дето 20 години не са им достатъчни (имам такъв приятел), както и голям процент жени, които въпреки че карат никога няма да се научат да шофират, но за това си има логично обяснение и то е че са жени :lol: майтапя се да не се обидят дамите - причината е някъде в еволюцията и разликите в мозъчната дейност при мъжете и при жените и в периферното зрение и разни други, което си го напомням всеки път, когато попадна на жена на пътя.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#21 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 авг 2011 16:40

Ха сега да ги видя египтяните от по-предния ми пост тук, дали ще могат да изкарат лесно книжка и у нас?
Край с ученето на листовките наизуст. Безсмислени са и опитите да налучкате верния отговор.
Защото вече на кандидат-шофьорите ще се падат въпроси с по два, три или дори четири верни отговора. Кандидатът трябва да отбележи всички верни постановки, иначе му отчитат грешка.
Това е малка част от революцията при изпитването на водачи, която ще влезе в сила още от средата на септември.
Наизустяване на тестове няма да е възможно, защото на всичко отгоре листовката е уникална, няма две еднакви, защото при печатането им компютърът разбърква въпросите.
Секунди след решаването на теста кандидатът за шофьор знае дали е отгърмял, или не.
Просто листовките, се сканират веднага и компютърът оцветява в зелено верните отговори, а в червено - грешните.
Може да има по-голямо късане през септември, прогнозират инструктори. Красимир Георгиев, шеф на една от браншовите организации, смята, че в началото ще бъдат късани 30-40% от явилите си.
Целият IT отдел на фирмата, която прави новата система за изпитване, е скъсан поголовно, казват компютърджиите, които са тествали масива с информация. Причината е, че сега, за да вземеш изпита трябват железни знания.
Не се предвижда преходен период, казват от автомобилната администрация. Просто трябва при решението на листовката кандидатът да прочете внимателно въпроса и едва тогава да се посегне към химикала. Експертите не виждат никаква причина, ако кандидатът за шофьор се е подготвил, технологията с няколко верни отговора да го обърква. Е, как, ако знаеш, ще се подведеш само защото има повече верни отговори, реагира специалист и добави - няма сложнотия.
Философията на тази промяна е да бъдат накарани и кандидат-шофьорите да изискват теоретично обучение от автоучителите си.
В целия Европейски съюз тестът се правел точно по този начин. Новата ни система е взета от германския модел.
За първи път репортер на "24 часа" бе допуснат да тества системата. Отбеляза верните уж отговори с кръстче, с драскулка, с кръгче, с чавка. Компютърът зачете всички знаци. Така че по формална причина не може да бъдеш скъсан.
Времето за решаване си остава 40 минути. Въпросите за категория "В" обаче са намалени. В трите листовки, които получава кандидатът за книжка, въпросите са общо 45, досега бяха 60.
Променена е и системата за оценяване, казва Славка Георгиева от автомобилната администрация. Досега теорията се взема при до 5 грешни отговора. Независимо дали двете грешки са по не толкова важни теми, като например какви глоби се налагат.

При новите листовки срещу въпроса пише колко точки носи той. Примерно - ако сбъркате минималната дълбочина на протекторния рисунък на гумите, ви отнемат самоедна точка. Или пък ако не знаете, че дадено нарушение се наказва или не - ще ви вземат пак една точка.
Ако обаче се "омотате" с реда при преминаване през кръстовище - ви рязват 3 точки. Акцентира се върху правилата на пътя, скоростта, изпреварване, превоз на деца и т.н. Тези въпроси носят или отнемат максималните три точки.
При 100% верни отговори листовките носят 97 точки. Изпитът минават тези, събрали поне 87 точки. От това автопреподавателите са доволни. Защото сега границата на скъсването е 8% грешни отговори - 5 от общо 60.
Сега ще има бонус за бъркане от 10% грешки, казва другият шеф на браншова организация на автоучителите Йонко Иванов. Можеш да сбъркаш на 10 въпроса, които са с по 1 точка, и пак минаваш.
И автоинструкторите смятат, че няма нищо сложно в новите листовки. Новата система за изпитване не налага поскъпване на шофьорския курс, категорични са шефовете и на двете браншови организации на автоинструкторите. Просто преподавателите по авто-мото подготовка, които са спестявали от теоретичното обучение, ще трябва да го правят. И ако това им носи разходи, при тях може да има увеличение. Защото било ненормално да има курсове по 300 лв., като масовата цена е 600 лв.
Едва 30-40% от автоучилищата правели обучение по теория, казват и от бранша. Заради това Йонко Иванов настоява за проверка и пререгистрация на учебните центрове. Защото някои са наели офиси и учебни зали само за времето на регистрацията. Чува се, че били освободени и техническите лица, които задължително трябва да бъдат от екипа на един такъв център.
От бранша на автоинструкторите прогнозират обаче криза с изпитващите. Тя вече настъпвала в Ловеч, Велико Търново, Плевен и Бургас. След всичките тези промени секвала далаверата с изпитите и нямало кандидати да заработват по 400 лв. на месец, колкото било възнаграждението на даиджиите (как секва бизнесът им - долу). Това казва Йонко Иванов и твърди, че в изброените градове записването за явяване на изпит за книжка вече изоставало с месец и половина.
Всъщност автоинструкторите вече обучават по новите листовки. От автомобилната администрация постъпили коректно и ги поканили да тестват куфарчето, в което са компютърът и скенерът, както и отговорите на листовките.
Дали им и масива с въпросите, за да започнат да учат курсистите си.
От бранша казват, че хора на ДАИ вече са минали, сложили са подпис и печат на регистрите с ученици, за да не могат да се вписват допълнително. Който се е записал до 8 август, ще държи изпит по старите листовки. Който е след това - ще решава тестове с повече от един верен отговор.

Спират поне 5 начина да си купиш изпита
Сега има поне пет начина да си купиш теоретичния изпит, които ще бъдат елиминирани с новата схема. Далаверата още става, независимо, че решаването на листовки се наблюдава с камери. Това казват експерти от автомобилната администрация. Всичкитези хватки не могат да станат без участието на изпитващите.
Куфарчето и новите листовки ще спрат голяма част от корупцията, надяват се инспекторите. И инструктори твърдят, че се опитвали да пробият новата система, засега не успявали.

Как може да се вземе изпит, без да знаеш, сега?

Първи начин: листовките се предават на изпитващите. В единия им край има шаблон, с който се проверява решената листовка, дали отговорите са верни. Та изпитващият налага шаблона и прави пищов на едно малко листче. Дава го на кандидата, който трябва да вземе изпита.
Листчето се събира в шепа и нищо не пречи курсистът да реши листовката абсолютно вярно.

Втори начин: Инструкторът вози изпитващия, заедно с листовките с негов автомобил до автоучилището, в което ще се провежда изпит.
По пътя спират, решават теста и отбелязват с молив с почти невидима точица верните отговори. Решената листовка е най-отгоре и първи севика онзи, който трябва да я реши вярно.
Той попълва теста, като покрива с химикал малката точица.

Третата хватка е известна - предава се празна листовка, имитира се попълването й, докато камерата записва, а я решава изпитващият.

Четвъртият начин е пак да се предаде празна листовка, а проверяващият да я реши на спокойствие в ДАИ.

Петият е да се пропуснат грешни отговори и така курсистът да вземе изпита.
Ако бъде хванат изпитващият, оправданието било - не съм видял, бях изморен.

Как ще бъде спряно това?

Още от печатницата листовките излизат запечатани и облепени с два холограмни стикера. Така че никой няма достъп до тях.
Куфарчетата с компютъра са в автомобилната администрация.
Даиджията отива в автоучилището за изпита не с автомобил на инструктора, а на администрацията.
Листовките вече нямат шаблон, който да сочи верните отговори. Те са някъде дълбоко в паметта на компютъра, а той е в куфарчето. Така че дори изпитващият да има достъп до хартиената листовка, то ще трябва да положи усилие да я реши, а не да налага шаблона.
При започване на изпита курсистът тегли запечатан плик. На него има малко прозорче, през което се вижда баркодът на листовката. С четец той се вкарва в компютъра.
Самият курсист има ваучер с баркод, който го идентифицира.
Курсистът взема запечатания плик, маха стикерите и го отваря. Сяда и за 40 минути трябва да я реши.
След това я предава. Тя веднага се вкарва в скенера, той я предава на компютъра.
Машината пък я прекарва през масива с отговорите и веднага, на секундата те почервеняват, ако са грешни, или позеленяват, щом са верни. (24часа)
Сигурен съм, че ще има известен ефект по отношение преодоляване на корупцията при теоретичните изпити. Предполагам и, че схемата пак може да се пробие, ако служителят от ДАИ е в играта. Дано не стане като в поговорката "Ние го направихме за добро, пък стана както винаги."!

venci9306
Редовен
Редовен
Мнения: 168
Регистриран: 20 ное 2009 17:06
МПС: Kalos,Nubira3,Matiz2бр,Cruzе
От: Велико Търново
Име: Венци

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#22 Непрочетено мнение от venci9306 » 11 сеп 2011 15:22

Да съгласен съм ,че няма никаква подготовка освен за най най- основното. Когато карах курса за "В" категория имаше хора които просто така си взеха изпита за листовките ( и вътрешния и този пред даи) Е тогава не беше толкова трудно. Нямаше камери , нямаше нищо. Сега вече се сетиха да затягат мерките , но според мен всичко ще е до едно време - нали българина е изобретателен все ще измислят някакъв начин за да може да се върти старата схема. Иначе за самото каране - ами за "В" категория то си е само да можеш да караш по най - използваните улици и да паркираш на някои паркинг, я пред блок, я на гарата :D . Иначе нищо друго. Имахме две момичета в групата които им беше трудно да карат- тръгване със 2500- 3000 оборота и натиснат съединител които отпускаха не когато трябваше, в последния момент забелязване на пешаходец които пресича на зебра ( за щастие само един път се случи такова нещо :) ) и други такива които все пак заедно с инструктора им помогнахме да оправят и сега да добри водачи. Иначе изпълнения винаги е имало. :D Обаче друг е въпроса за "С" категория. За мен е доста необяснимо, как искат да научиш човек, които ще кара голям натоварен камион за някакви си пикливи 10 часа ??? Аз лично видях доста зор и изпита го взех с с голяма доза късмет. От думите на инструктора, които ми преподаваше виновни били тези които ме учили на В, видиш ли защото не ни учели как трябвало да се държи волана, как да сме спирали/ потегляли. Той искал само да ни научи да преценяваме, колко да сме се изнасяли в завоите и да сме свиквали на по-големи габарити. Друг проблем които също видях е паркирането на камион. Явно това попада към екстрата "ще се научиш сам " . Не завиждам на тези момчета и момичета който не са като мен - да разполагат с приятел който да им даде, я кола, я камион с които да се обучават на полигона. И после искат да нямало жертви по пътищата. Явно тук старата школа трябва бързо да се върне, иначе ще стане като в Ирак- я виж камикадзе идва :(

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#23 Непрочетено мнение от dsuzunov » 11 сеп 2011 15:49

При категориите за превоз на пътници и товари /С,Д,Е/ основната разлика не е само в габаритите.
Преди всичко, трябва да се съобразяваш с факта, че возиш нещо различно от задника си и задниците на приятелите.
Ако превозваш пътници, отговорността за живота им е правопропорционална на броят им, а ако е товар - на стойността му.
Човек трябва да се съобразява с теглото на превозното средство, което при тези категории е в пъти по-голямо от това на лекия автомобил. От която разлика пък, идват и различните динамични качества.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#24 Непрочетено мнение от slowtraveler » 11 сеп 2011 17:16

Когато карах (сравнително скоро - преди около 5г) курс за кат.С не срещнах абсолютно никакви трудности с привикването...
Първото ми качване бе в работен ден в 17:00 в центъра на Варна и малките улички около кооперативния пазар. Наистина има да мислиш за много по-различни неща отколкото при лек автомобил: въздушните спирачки (налягане и евентуална температура на спирачките), да не удариш огледалата или кабината в някой клон или дърво, различната дължина и ширина на автомобила и т.н.
Така, че от практична гледна точка - свиква се лесно. Но както казва Узунов - основното е 'пречупването' на мисленето, че се кара и се носи отговорност за много скъпа стока (хора или материали).
И второто - да отчиташ многократно по-големите маси, които имат съвсем различно поведение на пътя.
Но и двете трудно ще усетиш докато не ти се пишат на задника - докато не почнеш да мислиш докато караш.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#25 Непрочетено мнение от Izparitel » 19 авг 2012 20:56

Труд онлайн написа:Няма как да се предлагат качествени уроци за по-малко пари. Горивата поскъпват, животът също няма да поевтинее затова и шофьорските курсове трябва да поскъпнат значително.
Към момента реалната цена на един шофьорски курс е 940 лева, заявяват от бранша. По думите на Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, в българското общество все още витае митът, че със старите цени ще се получава същото качество на обучението.
„Фирмите, които манипулираха общественото мнение, продължават да работят на същите стари такси. Иначе таксата в момента е увеличена със 150 лева преди един месец и реалната такса сега, по която се обучава, е 940 лева", казва експертът, цитиран от "Фокус".
По думите му, планът на съюза предвижда официална цена на услугата от порядъка на 1000 лева. Причината - горивата поскъпват, животът също няма да поевтинее и няма как да се предлагат качествени уроци за по-малко пари.
Това, което ние предлагаме като услуга, е свързано пряко с живота на хората. Затова компромиси с качеството на обучение не може и не трябва да има, допълни още Иванов.
Според него в бранша има голям недостатък - фактът, че никой не обръща внимание на фалшивите фирми, които са на пазара. „В началото на септември ни предстои серия разговори с Министерството на транспорта, на които отново ще искаме заедно с данъчните да бъдат проверявани тези фирми", уточни още инструкторът.
Той наблегна на факта, че тези фирми работят на принципа на някакъв парадокс - цените се вдигат, а таксите им падат, като вече дори имало курсове за 260 лева, при цена на литър бензин почти три лева.
Да, и какво ми гарантира, че някой друг утре няма да заяви, че реалната цена е 1940 лева? Май мерака е голям някой да сложи долна граница на цената на шофьорските курсове. Сещам се, че навремето имаше долна граница на цената на застраховката ГО и компаниите се надцакваха да заявяват как хем реалната цена била в пъти по-висока, хем държавата не трябвало да премахва долната граница. Накрая като се премахна чертата и всички застрахователи слязоха под нея макар, че уж реалната цена била в пъти по-висока.
Вече си мисля, че държавата трябва да сложи яка летва на входа при издаването на книжката. Така, щом си минал през ситната цедка не би трябвало да има значение каква школа те е подготвяла и дали си взел 30 или 120 часа кормуване, както и дали те е обучавал корифей като далия интервюто или кварталната фирма. Сега си вързан с фирмата при която си започнал защото си си дал парите, тя трябва да ти организира изпита и т.н.
Ако, когато се чувстваш готов отидеш в сградата на ДАИ или в изпитващата фирма с медицинско, тапия за минат курс за долекарска помощ и внесена такса за изпит и там те изпитат много сериозно на теория и практика ще намалее тежестта на автошколите и ще се увеличи тежестта на личните умения. Пък тогава нека този да обяви цени от 2940 лева в неговата фирма или някой инструктор да се държи безобразно с обучаемите, пък да видим дали ще се намерят кандидати точно той да ги обучава!

Потребителски аватар
Horizont
Редовен
Редовен
Мнения: 249
Регистриран: 11 юни 2011 18:54
МПС: Kруз/CorsaD/YarisD4D/MB308D
От: Пловдив
Име: Цар Петър

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#26 Непрочетено мнение от Horizont » 20 авг 2012 00:28

Теоретично расъждавате че корупцията е намаляла, но в действителност изпитите продължават да се купуват особено при кормуването, нищо че има камера има си начин за вземане на изпит. Каква е файдата от листовките като се наизустяват и на кормилната практика всичко се учи наново. И освен това кой ще ти седни да гледа видеозаписа от кормуването на изпита /гледа се обикновено ако стани някой инцидент/. Иначе се намират курсове за 300 -350 при 31 кормилни часа и нищо че бензина и дизела поскъпнаха , конкуренцията сваля цената. И няма фалшиви фирми има фалшиви синдикати които от този род изказвания имитират работа и си заработват заплатата.

Izparitel -нещо като не ти е ясно не расъждавай на глас.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#27 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 авг 2012 01:06

Horizont написа:Izparitel -нещо като не ти е ясно не расъждавай на глас.
Ако ще се изживяваш като цензор - не тук!

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#28 Непрочетено мнение от Proximus » 20 авг 2012 10:48

Колеги, вземете на предвид и факта че преди 10+г (когато някои от вас са взели книжка) движението в големите градове беше доста по-спокойно, от колкото сега. Т.е. сте имали повечко време да навъртите спокойно километри сами, в които да си изградите шофьорски навици. Да не говорим че повечето сериозни поразии ги правят шофьори със стаж, или поне такива които определено знаят как се паркира успоредно.
Моите курсове бяха от най-гадните 24ч кормуване + 2ч "армаган" от инструктора. Взех книжка от раз като на магия, понеже точно беше паднал сняг и изпита беше буквално едно кръгче. После още около година изправях косите на баща ми във вектрата :D Нещата се пооправиха, когато замина за Сф и вече си шофирах сам без някой да ми дава акъл и крещи на главата. Ако можех бих добавил в курса на обучение и свиждане на пострадали от катастрофи, разясняване как и защо се е случило. Кой е сгрешил и какви са последствията. Също и снимки. Какъвто и гьонсурат да си, вида на човешка карантия няма как да не те жегне.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#29 Непрочетено мнение от dsuzunov » 20 авг 2012 13:35

Proximus написа:Колеги, вземете на предвид и факта че преди 10+г (когато някои от вас са взели книжка) движението в големите градове беше доста по-спокойно, от колкото сега. Т.е. сте имали повечко време да навъртите спокойно километри сами, в които да си изградите шофьорски навици. Да не говорим че повечето сериозни поразии ги правят шофьори със стаж, или поне такива които определено знаят как се паркира успоредно.
Моите курсове бяха от най-гадните 24ч кормуване + 2ч "армаган" от инструктора. Взех книжка от раз като на магия, понеже точно беше паднал сняг и изпита беше буквално едно кръгче. После още около година изправях косите на баща ми във вектрата :D Нещата се пооправиха, когато замина за Сф и вече си шофирах сам без някой да ми дава акъл и крещи на главата. Ако можех бих добавил в курса на обучение и свиждане на пострадали от катастрофи, разясняване как и защо се е случило. Кой е сгрешил и какви са последствията. Също и снимки. Какъвто и гьонсурат да си, вида на човешка карантия няма как да не те жегне.
Ами ние, които сме изкарали книжките преди 30+ години, да не сме кормували сред файтони с конски впряг?
А за повечето сериозни поразии, тях ги правят тези със стаж между 1 и 3 години. (професионален опит).
Много подходяща в случая е поговорката "Човек се учи от грешките си. До сега съм претърпял 3 ПТП с ламарини, по моя вина, като всеки път грешката ми е била различна от предходната. От близо 15 години нямам участие в катастрофа и дано и за в бъдеще да е така.
Колегата е прав, че когато си сам в колата и няма кой да те поучава, се научаваш да се пазиш много по-бързо и ефикасно.
А за качеството на обучение в шофьорските курсове, не ми се говори. Не наблягат на елементарни правила за поведение на пътя.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Подготовката в курсовете за водачи на МПС

#30 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 авг 2012 15:32

Жена ми не бе шофирала 18 години.
Точно защото чувствах, че няма да се справя да я обучавам наново (малко съм нервен когато шофира друг), я пратих при познат инструктор, с който направи 10 часа кормуване (част от които по обичайния маршрут и то с личния ни автомобил за да свикне).
Вече 4 години шофира спокойно градско и и извънградско...
Вярно - стила и е прекалено спокоен (и поради това - изнервящ за пътниците) за моите разбирания, но поне е безаварийно..
Офтопик:
А когато аз вземах книжка преди 25г, обучението бе 3 месеца. Хванах и поледицата и летните горещини.
Ценните съвети от баща ми доста ми помогнаха:
1. Мисли 'зад завоя' и реагирай преди още другия колега да е помислил да направи маневрата (опитните колеги знаят за какво става въпрос).
2. Първите 10х.км карай 100% по ограниченията, дори и това да изглежда глупаво отстрани. Така се изгражда психика и се свиква със средата. Освен това е добре първите 10х.км да се стараеш да изминеш максимално икономично - така се свиква да се планира маневрата доста по-предварително.
3. Неуверен не изпреварвай.
4. НИКОГА не се изнервяй докато шофираш (както карам доста бързо, не се изнервям ако трябва да се влача с 30км/ч зад камион в завой - когато няма възможност за изпреварване или маневра - се чака).
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”