Новини свързани с автомобилите

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#106 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 юли 2011 02:57

Министерството на транспорта на САЩ издаде разрешение за ползване на първия автомобил-самолет по пътищата на страната, пише MIGnews.com. Terrafugia Transition може да пътува по земята и да летяи във въздуха - на трансформацията от кола в самолета и обратно е бърза и сигурна.

Създателят на чудо машина, компания Terrafugia, основана през 2006 г. от група възпитаници на Масачузетския технологичен институт, обещава да започне да продава своите превозни средство в края на 2012 година. Предполага се, че цената на нов хибриден автомобил ще бъде около $ 200 000.
Въпреки това, потенциалните собственици на летящата машина чака една неприятна изненада: само шофьорската книжка не стига, ще трябва да преминат през специално обучение и да станат сертифицирани пилоти. Дори и да не се издигат в небето, ще бъдат задължени да стане пилоти.
Максималният обхват - 790 km полет, крейсерска скорост на полета - 172 км / ч, разход на гориво във въздуха - 20 л / ч, а на магистралата - 6.7 литра на 100 километра. В кабината може да има пилот и пътник.


Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#107 Непрочетено мнение от Izparitel » 22 юли 2011 12:48

От 49 до 89 лв. за смяна на масло

Изображение
trud.bg написа:Ако имате “Опел” или “Шевролет”, можете да се възползвате от летните промоции в сервизите на “Дженеръс Ауто”. В тях смяна масло и маслен филтър за бензинов двигател “Опел” ще ви струва 49 лв., а за дизелов - 89 лв. За “Шевролет” същата процедура е 69 лв. за бензинов и 129 лв. за дизелов мотор.
До края на юли в сервизите на компанията ще ви направят безплатна проверка на спирачната система на специален стенд, а оригиналните резервни части за спирачните системи на автомобили от двете марки са с 25% отстъпка от цената.
Друга лятна промоция, валидна до края на септември, включва профилактика на климатик и поленов филтър на “Опел” на цена от 79 лв. За “Шевролет” същата услуга варира от 69 до 99 лв. в зависимост от модела.
През август с 25% отстъпка от цената ще се продават оригиналните резервни части за охладителна система и ангренажен комплект.

Малката повреда вече не е проблем
Малките повреди вече не са голям проблем. От 11 до 15 юли за първи път в България бяха представени S.M.A.R.T. системи за поправка на автомобили от датската компания “HBC Систем”. В автомобилния център на “Сенакс” ООД бяха показани иновативни решения за поправка на малки и средни щети върху стъкло, тапицерия, джанти, боя, броня.
“Това е пазар, който ще продължава да расте - коментира генералният мениджър на компанията Хенрик Кристенсън. - Проучвания сочат, че 40% от всички коли имат малки и средни повреди на детайли от интериора или екстериора.”
Експерти на “ HBC Систем” показаха как може да се предотврати скъпоструваща цялостна смяна на предно стъкло, напълно да се възстанови сцепена кожена тапицерия на седалка, надраскана предна броня и ударена джанта. И всичко това в рамките на час и половина.
Интерес предизвика комплектът за съответствие на цветовете. С помощта на софтуер за анализ на цвета и със спектрофотометър той дава точната “рецепта” за идеално съответствие на цвета всеки път при боядисване.
Показана бе и система за премахване на неприятни миризми и гъбички чрез озонова технология. Тя е удостоена с награда от ЕС в категорията “по-чиста технология”.

Измий си сам колата
Ако бързате, а колата ви има нужда от измиване, автоматичните автомивки са най-добрият вариант. Качеството на услугата няма да е по-лошо от ръчното миене, ако автоматичната мивка предлага миене с активна пяна.
У нас такива съоръжения изгражда “Енерджи” ЕООД - официален представител на италианската фирма “Акуарама”. Тя изгради 3 обекта в Ботевград, Пловдив и Костинброд, в които можете и сами да си измиете колата. Те са с по няколко поста - закрити и открити клетки, подходящи за миенена леки и товарни автомобили.
Системите на самообслужване се отличават с модерен дизайн и високо качество на вложените материали. Всички са оборудвани с програма “Активна пяна”, при която колите се почистват най-добре благодарение на по-продължителното химическо действие на препарата. Общо програмите може да са 4 или 6 - по избор, и включват: активна пяна, почистване на инсекти и джанти, миене с четка, нанасяне на вакса, миене под налягане и суперизплакване.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#108 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 юли 2011 03:22

Лошите пътища стават източник на енергия
it.dir.bg написа:От разнебитените пътища може да има и полза. Дупките и бабуните са потенциален източник на допълнителна енергия за зареждане на автомобилите, съобщи GreenTech.bg.
Освен да трошат колите ни лошите пътища могат да са и полезни - като помагат за намаляване на разхода.
Изследователи от университета Стоуни Брук в Ню Йорк са създали амортисьор, който изработва енергия от неравностите по лоши пътища. Генерираната в него енергия се насочва към акумулатора, откъдето се използва за захранване на електрониката на таблото.
Според разработчиците, технологията може да спести до 8% от горивото. Освен това новият амортисьор прави движението на автомобила по-меко. Амортисьорът може да бъде интегриран в съществуващите окачвания.
Изобретението не остана незабелязано и вече спечели награда в конкурса R&D 100 Award.
Чакам да се появи и у нас. Те, ако знаят какви дупки има по нашите пътища сигурно биха коригирали нагоре енергията, която може да генерира амортисьора. :D

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#109 Непрочетено мнение от Izparitel » 15 авг 2011 00:13

Нова стратегия за безопасност на пътя забранява на шофьорите да ядат, пият, пушат, гледат дивиди или пишат есемеси.
24chasa.bg написа:Предстои правилата да бъдат обсъдени от правителството.
Те предвиждат още в колите на водачи, заловени два пъти да карат пияни, да бъдат монтирани специални дрегери за алкохол. Ако апаратът покаже над 0,5 промила, двигателят изобщо няма да запали.
Да се глобяват не само пияните шофьори, но и пътниците в колите им, пише в документа.
В училищата да се преподават основните правила за безопасност и как се кара колело, е друга идея от стратегията.
За намаляване на катастрофите се предвиждат и промени в пътната инфраструктура - кръгови кръстовища, подобряване на маркировката.
Два пъти те хващат пиян, слагат ти дрегер в колата
Ако два пъти шофьор бъде заловен да кара пиян, да му се сложи т. нар. заключалка за алкохол в колата.
Това е специален дрегер, който се монтира в автомобила и по този начин водачът не може да подкара собствената си кола, защото е пил.
Така провинилите се шофьори ще бъдат принуждавани да се самоконтролират и да не посягат към ключовете на колата си, когато са се почерпили.
Преди да запалят двигателя, шофьорите ще бъдат задължени да направят тест с дрегер, който да отчете количеството алкохол в кръвта им.
Ако машинката покаже над 0,5 промила, тогава двигателят изобщо няма да може да запали. Това е едно от предложенията, които са залегнали в наскоро изготвената стратегия за безопасност на движението, която предстои да бъде гласувана от Министерския съвет, разказа за "24 часа" секретарят на комисията Алекси Кесяков.
Статистиката показва, че за последните 10 години по пътищата на страната от катастрофи са загинали 10 627 души, а 98 770 са ранени. Въпреки че 2010 година е с най-малко жертви - 775, стратегията предвижда да се въведат различни мерки, с които убитите на пътя да намалеят с още 50%. Целта е да се включат всички министерства, неправителствени организации и обществото.
Сред най-честите причини, заради които стават кървавите катастрофи, са скоростта, алкохолът и умората.
Затова и в Европа моделът със заключващи механизми е въведен първо за училищните автобуси.
"След обсъждане това предложение може да се приложи и у нас, защото има достатъчно модерни технически средства, с които да се влияе", обясни още Кесяков.
Според друга идея, когато шофьор бъде хванат пиян да вози пътници, тогава трябва да се пише глоба и на пътниците. Истината е, че вината трябва да бъде споделена и е нужно да има съучастие в това престъпление, категоричен е Кесяков. Цифрите показват, че по-голямата част от загиналите на пътя са пътници, а по-малко са шофьорите.
Друга мярка, която предстои да бъде въведена, е забраната да бъдат регистрирани коли, които нямат електроннна система за стабилност, след 2014 г.
Това ще се отнася само за новорегистрираните автомобили. Ценното на тази система е, че когато колата се завърти, тя се включва автоматично и стабилизира автомобила. Според данните на експертите 60% от катастрофите са заради загуба на управление.
Всички джипове и коли, които са сложили допълнителни решетки отпред, трябва да ги премахнат. Целта е да се ограничи възможността от кървави инциденти с пешеходци, обясниха още от Пътна полиция.
Да се спре с всичко, което разсейва шофьорите, е сред основните задачи, които си поставя още националната стратегия. Ще бъде забранено да се яде, да се пие или пуши, както и да се гледа DVD или пък да се пишат есемеси.
Това е въведено вече в САЩ и според инструкцията наООН е забранено на служителите. Ако бъдат хванати да правят някои от тези неща, докато карат колата си, те ще бъдат оценявани повторно дали могат да бъдат служители на ООН.
"След като тази система работи, нищо не пречи тя да се въведе и у нас", допълни още Кесяков. Според него освен контролния орган и работодателите трябва да се намесят и да вземат участие в опазването на живота и здравето на работниците си.
"Където може, всички трябва да се включат и да помагат, защото темата за безопасността на хората не е само тема на КАТ, а на цялото ни общество", категоричен е още Кесяков. Затова според друга идея са необходими и дисциплинарни наказания за шофьорите, които по време на работа получават актове.
Стратегията предвижда още, че за да намалеят убитите по пътищата, задължително трябва да се промени и пътната инфраструктура - да бъдат създадени кръгови кръстовища, да се оправи маркировката по пътищата.
Специалистите твърдят, че е особено важно да се монтират пред всеки знак "Стоп" легнали полицаи. По този начин шофьорите ще бъдат принудени да намалят скоростта и да спрат.
"Огромен брой от жертвите са заради подминаване на тези знаци с висока скорост. Идеята е по този начин да го друсне шофьора и така информацията за опасността да мине не през зрението, а през други сетивни органи", допълни още Кесяков.
Опитът показва, че най-често възрастните водачи подминават табелите, защото не виждат знака. Затова, където може, е важно пътната инфраструктура да бъде подобрена. Това включва добра маркировка, необходими мантинели или гумени предпазни огради, казаха още специалистите.
Колите да излъчват сигнал “Катастрофа”
В колите може да бъде монтирана автоматична система за навременно уведомяване на екипите на "Бърза помощ" за спешна реакция при тежки катастрофи.
Според експертите има специални устройства, които се слагат около въздушните възгавници на колите. При силен удар възглавницата се надува и системата автоматично може да издава сигнал за тежък инцидент. Чуждият опит показва, че информацията се улавя чрез клетките на мобилните оператори и тя светкавично може да се изпраща в спешните центрове на "Бърза помощ". Бързата реакция е от огромно значение за спасяването на човешките животи, коментира Алекси Кесяков. Все пак хората трябва задължително да имат запаметени в телефоните си спешните номера за помощ.

Алекси Кесяков: 16-годишните няма да са сами зад волана
- Г-н Кесяков, ще имат ли право 16-годишните да карат кола?
- Ще има по-ранна форма на обучение на водачите. Една от идеите е от 16-годишни децата да започнат да вземат определени курсове, за да се запознаят с правилата на движение по пътищата. Така учениците да преминават определен етап на обучение и едва след това да може да се явят на изпит. Когато го издържат, да им се дава право да шофират. Това обаче задължително да става с придружител. По този начин учениците ще са навъртели поне 2000 километра. След като навършат 18 години, тогава ще могат да получат правото на шофьорска книжка. Това е опит, който е заимстван от Франция, Америка и Италия.
- Това означава ли, че децата няма да имат право да карат още от 16-годишна възраст?
- 16-годишните няма да получават пълни права да карат сами. Те ще имат възможност за обучение. Никой не е казал, че децата ще могат да карат още на 16 години. Това са изказвания на неподготвени хора. Един тийнейджър трябва първо да отиде да се запише, да вземе теорията, после при определени условия да му се даде правото да кара заедно със зрял шофьор. Когато навърти определен брой километри, пак да продължи обучението. Накрая, когато стане на 18 години, ако не е правил грешки, да има последен изпит и да получи правото да кара.
- Ще имат ли временни книжки тийнейджъри?
- Такива се дават в Германия. Те обаче му дават възможност да кара само в присъствието на друг шофьор. Все пак трябва да е ясно, че в момента никой не може да каже точно какво предстои, защото не се знае още кой модел ще изберем.
- Какво предстои сега, след като вече е готова стратегията?
- Още много работа. Стратегията трябва да бъде одобрена от Министерския съвет, след това ангажиментите по безопасността да се поемат от всички министерства.
- Какви препоръки ще дадете на хората през лятото?

- Нека да карат с по-умерена скорост, защото виждаме, че по пътищата на страната ни се избиват непрекъснато невинни хора. Нека да си слагат коланите, за да предпазват живота си. Освен това, докато карат, да мислят за хората, които возят. Все пак шофьорите са отговорни за техния живот. Нека водачите не се правят на кукумявки, че виждат през нощта, и да спират да почиват.

Учат малките да карат колело, дават им сертификат
Илюзия е схващането, че всеки знае да кара колело и затова не му е нужно някакво допълнително обучение, коментира Алекси Кесяков.
Според идеята, залегнала в стратегията за безопасност на движението, в училищата трябва още от най-ранна възраст децата да се учат на основните правила на безопасност.
Според специалистите е необходимо да започне да се преподава и каране на колело. След това, когато децата покажат, че са научили всички необходими правила за движение, да им се издава сертификат.
Става дума да се спазва общата политика в училищата, защото сега никой не учи децата на правилата за движение и те често попадат под гумите на автомобилите.
Затова е необходимо да се въведе и задължително специална екипировка - като каски, обувки, наколенки и т.н. Това ще запази живота на децата ни, коментира още Кесяков.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#110 Непрочетено мнение от Izparitel » 05 сеп 2011 17:46

1,6-литровият 4-цилиндорв TSI може да изключи два цилиндъра и да намали разхода на гориво с 1 л / 100 км.
Изображение
VW представи нова технология за деактивиране на цилиндрите за новия 1,4-литров 4-цилиндров TSI двигател. Тази технология за пръв път се адаптира към двигател с четири цилиндъра. Когато натоварването на мотора е минимално или умерено, два от цилиндърите се изключват. Комбинацията на тази технология с старт/стоп система постига намаление на разхода на гориво с 0,6 л/100 км. Той може да бъде намален още повече, до 1 л / 100 км, ако се шофира равномерно, например при постоянна скорост от 50 км/ч на 4-та предавка. За да бъдат деактивирани цилиндрите, оборотите на 1,4-литровия TSI двигател трябва да са между 1400 и 4000 об/мин, а въртящият момент между 25 и 75 Нм.
Системата работи чрез сензори в педала на газта, които следят поведението при шофиране.
Агенция Speed-Press

http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF- ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Новини свързани с автомобилите

#111 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 05 сеп 2011 18:09

Това с изключването на цилиндрите американците май го бяха измислили отпреди 30 и повече години, не ми се рови из нета за инфо. Лошото е, че май нямаш избор кои цилиндри ще изключиш и след 100-150 000 км ще имаш два "живи" цилиндъра и два, чиято компресия ще е отлетяла през ауспуха. А имайки впредвид колко са изтискани новите малки двигатели, границата от 150 000 май ще е непосилна за тях. Новите 1.3ТД са по-мощни от моя 2.2л бензин ...

Ще си допълня мнението с нещо интересно. АвтоВАЗ са привлекли на работа Стив Маттин. Това е човекът, който през 1997г разработи А-класата на МБ и взе наградата "Дизайнер на годината". Последната месторабота на Маттин е шеф-дизайнер във Волво, където под негово ръководство са създадени S60, V60 и XC60.

http://www.youtube.com/watch?v=yGJV6sUZs3I" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#112 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 сеп 2011 18:19

От 2015 г. всички нови коли с аларма за тежка катастрофа
автор: Веселин Желев
trud.bg написа:От 2015 година всички нови автомобили, произвеждани в Европейския съюз, трябва да са оборудвани с устройство, което автоматично да сигнализира при тежък пътен инцидент, съобщи Европейската комисия.
Устройството, наречено функция и-Кол (eCall - от англ. електронно обаждане - б.а.) е голямо колкото кибритена кутийка и струва около 100 евро, съобщи говорител на комисията.
То се задейства на принципа на въздушните възглавници при тежка катастрофа и алармира екипите на европейския телефон за спешни случаи 112, като обозначава местоположението на пострадалия.
Целта е спасителните служби и полицията да бъдат веднага уведомени, дори той да не е в състояние да се обади.
Комисията изпрати препоръка до всички страни членки мобилните им оператори да изградят съобщителната инфраструктура за и-Кол функцията. Според говорителя те досега не са го направили поради липса на търсене - нямало е автомобили с такива устройства.
От това съобщение предполагам започна да капе мед по сърцата на мобилните оператори. Това са SIM карти заплащани от клиенти, които са задължени и нямат голям избор.
Интересно ми е и дали ще има проблеми свързани с "фалшиви" задействания при съвсем леки ПТП.
Ще поживеем - ще видим.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#113 Непрочетено мнение от Izparitel » 11 сеп 2011 08:13

в. Труд написа:
Необходимо е през няколко години шофьорите да минават през опреснителни курсове по оказване на първа помощ. Това заяви пред агенция “Фокус” Живка Димитрова, шеф на отдел “Здравна политика и първа помощ” към Българския Червен кръст (БЧК). Тя поясни, че БЧК обучава младите водачи, но “знания и умения, които не се практикуват, се забравят”.

В други държави през 4-5 г. има курсове, които припомнят на шофьорите позабравените им умения. Докато в България все още няма дори статистика колко от хората - участници или свидетели на катастрофа, са дали първа помощ на пътя.

“Войната по пътищата продължава от години. Макар че имаме драстично намаление на загиналите през 2010 г., това не бива да ни успокоява. Не можем да кажем, че проблемът ще бъде тотално изкоренен, но трябва да направим така, че на пътя да има колкото се може по-малко жертви, особено деца”, твърди Димитрова. По думите й всяка година между 50 и 60 деца загиват при инциденти, а ранените са над 1000.

БЧК отбеляза вчера Световния ден на първата помощ. Заедно със Столичната община, Пътната полиция, Съюза на българските автомобилисти и други организации БЧК организира хепънинг пред НДК. Доброволци раздаваха през деня листовки и показваха как да окажем първа помощ.
Май на някой му се иска да си осигури хранилка - курсовете определено няма да са безплатни.

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Новини свързани с автомобилите

#114 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 18 сеп 2011 14:49

Хърватската фирма Rimac Automobili е представила във Франкфурт модела си Concept One. Колата има двигател 1088к.с. и максимална скорост ограничена на 305 км/ч.

http://www.youtube.com/watch?v=flpgfwkTmd8" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#115 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 окт 2011 23:57

Chevrolet Aveo седан и Captiva с пет звезди от EuroNCAP
Агенция Speed-Press написа:Със своите отлични постижения моделите Captiva и Aveo седан се присъединяват към Chevrolet Cruze, Orlando и Aveo хечбек.

Новият Chevrolet Aveo седан и SUV-моделът Chevrolet Captiva си осигуриха максималната оценка от пет звезди в теста за безопасност на EuroNCAP. Със своите отлични постижения моделите Captiva и Aveo седан се присъединяват към Chevrolet Cruze, Orlando и Aveo хечбек, които вече успяха да заслужат оценки от пет звезди в този тест. Aveo хечбек набра 85 oт 100 възможни точки по безопасност, което го нарежда сред най-добрите в неговиоя пазарен сегмент.
Chevrolet Captiva се предлага със система за подпомагане на потеглянето на наклон и е оборудвана с електронен контрол на стабилността ESC, антиблокираща система на спирачките ABS с функция за подпомагане на водача при внезапно спиране (Brake Assist) и система за поддържане на безопасна скорост при спускане по стръмнини (Descent Control System). Освен това част от серийното оборудване на модела е и пълният комплект въздушни възглавници - фронтални, странични и въздушни завеси за защита на главите от страничен удар. Серийни са и устройствата за притягане на предните предпазни колани, както и трите на брой триточкови предпазни колани на втория ред седалки. Защитата на пътуващите деца се осигурява от системата ISOFIX за сигурен монтаж на детски столчета. Chevrolet Captiva се отличава също и с активни опори за глава на предните седалки, система за освобождаване на блока на педалите в случай на евентуален удар и с електрическа спирачка за паркиране.
Chevrolet Aveo е оборудван серийно с шест въздушни възглавници, свързани със система от сензори и диагностични модули, вграденa в централната част на каросерията на автомобила. Моделът разполага и със система за монтаж на детски столчета. Активните системи за безопасност на Chevrolet Aveo включват електронен контрол на стабилността ESC, система за контрол на сцеплението с пътя TC (Traction Control), четириканална антиблокираща система на спирачките ABS с функции за подпомагане на водача при внезапно спиране (Brake Assist) и електронно управлявано разпределение на спирачното усилие EBD (Electronic Brake Force Distribution). Сред елементите от серийното оборудване на модела Aveo са и круз-контрол, както и система за подпомагане на потеглянето на наклон.
Агенция Speed-Press

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#116 Непрочетено мнение от Izparitel » 28 окт 2011 13:59

dnevnik.bg написа:След като вече има собствени разработки акумулаторни батерии "Дженерал мотърс" се фокусира върху лансирането на свои електромотори, съобщиха от компанията. Те ще се произвеждат в Уайт Марш, щата Mериленд, в близост до Балтимор в края на 2012 година.
На първо време компанията ще разработи двигател на ток с мощност 114 к.с., който ще се монтира на електрическата версия на "Шевролет Спарк". Автомобилът се чака на пазара през 2013 година.
В момента GM използва електродвигатели като част от системата за задвижване на общо девет свои модела - Chevrolet Volt, Chevrolet Malibu Eco, Chevrolet Silverado Hybrid, Buick Lacrosse eAssist, Buick Regal eAssist, GMC Sierra Hybrid, GMC Yukon and Yukon Denali Hybrid и Cadillac Escalade Hybrid

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#117 Непрочетено мнение от Izparitel » 29 окт 2011 01:44

Ново европейско изискване прави революция на пазара на гуми

Изображение
Агенция Speed-Press написа:Googyear Dunlop слага етикети за качество на милиони гуми заради изисквания на ЕС.
От 1 ноември 2012 г. нов стандартен информационен етикет на ЕС ще бъде задължителен за всички гуми за леки, лекотоварни и товарни автомобили, произведени след 1 юли 2012 г. Етикетът ще осигурява на потребителите информация за трите ключови характеристики на гумата. Той ще съдържа клас на съпротивлението при търкаляне, сцеплението на мокра настилка и външното ниво на шум.
Класифицирането на гумите според новите изисквания ще бъде направено от производителите чрез тестове и сертификация на продуктите. В един от водещите производители на гуми в Европа - Googyear Dunlop, повече от 270 тест-пилота, инженери и техници събират данните от над 10 000 различни видове и размери гуми за леки и товарни автомобили, съгласно одобрената от ЕС методология на тестовете.
Една година преди влизането в сила на новите правила Googyear Dunlop разкри какво реално означава това за производителите на гуми по време на годишната среща на тема „Дни на пътната безопасност”, която се проведе в Люксембург в периода 25-26 октомври. По време на събитието, организирано от компанията, инженери демонстрираха как стикер с размери от едва 7,5см x 11см може да помогне в избора на гуми за намаляване на спирачния път на мокра настилка с до около четири дължини на автомобила. Те обясниха и как изборът на гуми може да намали разхода на гориво със 7,5%, а оттам и вредните емисии на CO2. Демонстрациите на живо и тест-драйв сесиите показаха как разликата между гума клас А (най-високия клас) и гума клас G (най-ниския клас) може да се отрази на безопасността на водача и на неговите финанси.
Агенция Speed-Press

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#118 Непрочетено мнение от Izparitel » 16 фев 2012 23:21

Най-старото европейско дилърство на Chevrolet все още работи
Четири поколения от семейство Вигеринк споделят две уникални неща – първите си имена и нарастваща страст към марката Chevrolet, продължаваща вече почти 100 години
2011 година отбеляза 100-годишнината на марката Chevrolet и съвпадна с навършването на 100 години от момента, в който поколения дилъри на марката започват да вярват в нея и да я подкрепят с отдаденост и вдъхновение от самото начало.
Wiegerinck Groep е първият вносител на марката в Европа. Четири поколения от семейство Вигеринк споделят две уникални неща – първите си имена и нарастваща страст към марката Chevrolet, продължаваща вече почти 100 години!
Всичко започва през далечната 1919 г., когато Барт Вигеринк, промишлен предприемач и инженер от холандския град Гоор, внася първото товарно шаси Chevrolet от Америка. Той веднага осъзнава потенциала за бъдещи печалби в индустрията за производство на „моторизирани каруци“ и веднага ориентира своя бизнес в тази посока.
Първото внесено през 1919 година от Америка товарно шаси Chevrolet е просто двигател и трансмисия, поставени на обща носеща рама с колела. Барт и синът му са принудени да „вземат назаем“ двe щайги от портокали на пристанището в Антверпен, където приемат стоката, за да има на какво да седят по 250-километровата отсечка до дома си. И двамата са облечени с делови костюми и леки зимни палта, които ги излагат немилостиво на капризите на времето по пътя, но Вигеринк още тогава е убеден, че е открил начина да стане част от бъдещото индустриално развитие, разширявайки и разнообразявайки дотогавашния си бизнес с велосипеди.
Почти 100 години по-късно, правнукът на Барт Вигеринк, който също носи името Барт, е четвърто поколение предприемач, продължаващ семейните традиции начело на търговското представителство на Chevrolet. „Ръчно написаните квитанции за клиентите бяха заменени с компютъризирана система за поръчки и за щастие автомобилите вече ни се доставят с автовози. Независимо от това развитие през годините, по сърце и душа ние си оставаме все същата семейна фирма“, споделя той.
Днес във Wiegerinck Groep работят 26 служители от близката околност. Един от тях е бащата на Барт – представител на третото поколение мъже в семейството, носещи името Барт, който със своите 77 години в момента е най-възрастният служител във фирмата. За него работата в семейната компания започва на 14-годишна възраст и днес той все още е сред членовете на управителния съвет, който често обучава персонала.
„Ако някой клиент попита баща ми сега, през 2012 година, защо би трябвало да си купи автомобил от марката Chevrolet, татко със сигурност ще му каже, че ние все още притежаваме дядовия Bel Air, модел 1958 година. Както и че след пробег от над 500 000 километра той все още е в изправност и всичко в него е оригинално. Mного от хората, които през годините са чували тази история от него, днес все още са наши клиенти“, добавя Барт.
През изминалите десетилетия европейските дилъри на Chevrolet са преживели тежки политически и военни конфликти, преминали са през сурови икономически промени, но продължават да се развиват напред. Маркетинговите методи на марката Chevrolet определено са се развили от поръчката на автомобили чрез купони въз вестниците през далечната 1912 година до днешната внушителна мрежа от 2500 продажбени центрове в 21 европейски държави, но хората, осъществяващи продажбите продължават да бъдат жизненоважното съдържание на кръвоносната система на компанията, а много от дилърствата продължават да се стопанисват от наследниците на семействата-основатели.
Агенция Speed-Press

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#119 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 фев 2012 00:23

Авео отново е в челните места на класация. Лошото е, че класацията е за най "отровното купе". Е, има и по-отровни и от него.
Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#120 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 фев 2012 16:09

След като еврочиновниците се бяха заели да се борят с кривите краставици в Америка почват да се борят с разните електронни устройства в автомобила.
Пламен Димитров написа:Транспортните власти в Съединените щати са предложили регулации за ограничаване на разсейващите функции, които автопроизводителите влагат в новите си модели, съобщава Би Би Си. Планираните доброволни правила покриват всички "интегрирани електронни устройства, включително мобилни телефони".
Регулаторите искат разсейващите водача функционалности да бъдат изключвани автоматично при шофиране. Данни от САЩ за 2010 г. показват, че поради разсейване, причинено от устройство или инструмент за управление, вграден в колата, са били причинени 26 хил. катастрофи. Предизвиканите от външни електронни устройства произшествия са били 47 хил.
Новите предложения на транспортното министерство целят намаляването на обема информация, която шофьорът трябва да въвежда за управлението на един автомобил – броят на натисканите копчета – както и ограничаването на ненужната визуална информация. Сред препоръките са изисквания за управление на устройства с една ръка и ограничаване на времето, през което водачът гледа в устройството, а не в пътя, до най-много две секунди.
От Националната администрация за безопасност на магистралния трафик искат също така вградените в колата джаджи да изключват своите по-маловажни функции, когато превозното средство е в движение и да ги държат изключени до паркирането. Конкретно се цели прекратяване на ръчното писане на текстови съобщения, използване на социални мрежи, въвеждане на адреси в навигационни системи и набирането на дълги телефонни номера.
Показването на повече от 30 знака текст, несвързан пряко с шофирането, трябва да бъде избягвано. Единственото изключение е за електронните предупредителни системи.
Първата фаза на плановете важи само за вложени от производителя устройства. На по-късен етап от пътната администрация могат да публикуват допълнителни препоръки относно устройства, които не са вградени в колата, но често се използват при шофиране. Това включва GPS навигационни системи, таблети и други комуникационни продукти

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”