Може би тук е добре да се спомене как се преминава дупка, която не може да се избегне:
1. В никакъв случай не натискайте спирачка - така натоварвате предния мост допълнително, а и попадналото в дупка колело ще блокира, което ще доведе до рязък удар в ръба на дупката със спряло колело, и последствията са скъсана гума, крива джанта, а в някои случаи и скъсано окачване
2. Ако не можете да избегнете дупката, в последния момент завийте КЪМ нея - така променяте разпределението на теглото в автомобила, като намалявате поетата тежест от гумата/джантата, която ще влезе в дупката. Освен това окачването ще се разтегне, и ще има по-голяма дистанция за амортисьора да обере енергията от удара. Така и треакторията/управляемостта няма да се повлияе толкова от скока в дупката.
3. По-добре е да влезете в дупката с газ - енергията на двигателя ще спомогне гумата да се 'изкачи' по ръба на дупката (докато влизане със спирачка практически пречи на гумата да се превърти през ръба).
4. Ако дупката или повдигнат ръб напречен и ще попаднеш на него с гумите от двете страни, е добре до последния момент да спираш интензивно, а в последните няколко сантиметра рязко да отпуснеш спирачката (и ако можеш - да дадеш газ, но практически това е невъзможно заради липсата на време). Така окачването отработва мах нагоре, и автомобила влиза в дупката (качва се на ръба) с разтоварено окачване, и отдалечаващ се от асфалта (движещ се нагоре под действие на пружините).
Общо взето принципа е - максимално разтоварено окачване на страната която ще поеме удара
