:idea: За ваденето и поставянето един от механиците използваше тънко фенерче с магнит накрая. С него ставаше елегантно и за отрицателно време. Горната част на свещта е желязна и се лепва за магнита. :idea:
Някои хитринки.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Някои хитринки.
Днес в сервиз неколкократно ми сваляха и слагаха свещите на Нубирата. Същите се намират в дълбоки отвори и са доста на вътре.
:idea: За ваденето и поставянето един от механиците използваше тънко фенерче с магнит накрая. С него ставаше елегантно и за отрицателно време. Горната част на свещта е желязна и се лепва за магнита. :idea:
:idea: За ваденето и поставянето един от механиците използваше тънко фенерче с магнит накрая. С него ставаше елегантно и за отрицателно време. Горната част на свещта е желязна и се лепва за магнита. :idea:
Офтопик:
Последна промяна от Izparitel на 07 фев 2010 13:50, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Офтопик:
Иначе магнита е много използван в механиката

На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Офтопик:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Някои хитринки.
Аварийно прибиране без радиатор за охлаждане на двигателя.
Случайно попаднах на този пост - сетен пример, че неволята учи. С две думи в резултат на "лек" удар в предния автомобил е пострадала предницата на колата, включително и радиатора. Охлаждащата течност е изтекла. Вътре в купето поражения не е имало с изключение на това, че тъщата, която е била без колан е разбила предното стъкло. Човека се оказал насред нищото с жена, дете и тъща /вероятно със сменена физиономия/.
Спасението било прибиране с използване на радиатора на парното. Махнал радиатора и затапил единия маркуч с дървена клечка, а другия свързал към разширителното казанче. Край пътя намерил празни пластмасови бутилки с които налял вода от близка рекичка. С голям труд обезвъздушил и с парното на макс се прибрал.

Машинен превод.
Случайно попаднах на този пост - сетен пример, че неволята учи. С две думи в резултат на "лек" удар в предния автомобил е пострадала предницата на колата, включително и радиатора. Охлаждащата течност е изтекла. Вътре в купето поражения не е имало с изключение на това, че тъщата, която е била без колан е разбила предното стъкло. Човека се оказал насред нищото с жена, дете и тъща /вероятно със сменена физиономия/.
Спасението било прибиране с използване на радиатора на парното. Махнал радиатора и затапил единия маркуч с дървена клечка, а другия свързал към разширителното казанче. Край пътя намерил празни пластмасови бутилки с които налял вода от близка рекичка. С голям труд обезвъздушил и с парното на макс се прибрал.

Машинен превод.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Някои хитринки.
Аварийно прибиране със спукан картер.
На всички ни се случва да караме из дупките по "европейските" ни пътища.
Понякога те са толкова дълбоки, че при пропадане в тях дъното на картера се удря в пътната настилка.
И ако се случи неприятната комбинация-алуминиев картер и камък под него, резултатът от рязкото им съприкосновение е спукан картер. Прибавяйки към комбинацията извън населено място, проблемът става сериозен.
В такава ситуация, ако усетите силен удар при хлътване на предницата в зоната под двигателя, незабавно спрете и погледнете отдолу за евентуална пукнатина по дъното на картера. Ако лампата за маслото не е светнала, не гасете мотора,а внимателно продължете пътя си. Ако пътувате повече от 10 км, периодично спирайте с работещ двигател и наблюдавайте капките от пукнатината.
Трябва да се има в предвид, че при работещ двигател и обороти над 1500 об/мин почти всичкото масло е горе, в двигателя и на дъното на картера остава минимално количество /около 100-200 мл./
Като пример мога да посоча, че съм се прибирал със спукан картер на служебен Опел Астра от с. Бойково, високо в Родопите до Пловдив. Разстоянието беше 38 км. Когато спрях в службата, от картера източих 2.5 литра масло, при норма 3.5 л.
На всички ни се случва да караме из дупките по "европейските" ни пътища.
Понякога те са толкова дълбоки, че при пропадане в тях дъното на картера се удря в пътната настилка.
И ако се случи неприятната комбинация-алуминиев картер и камък под него, резултатът от рязкото им съприкосновение е спукан картер. Прибавяйки към комбинацията извън населено място, проблемът става сериозен.
В такава ситуация, ако усетите силен удар при хлътване на предницата в зоната под двигателя, незабавно спрете и погледнете отдолу за евентуална пукнатина по дъното на картера. Ако лампата за маслото не е светнала, не гасете мотора,а внимателно продължете пътя си. Ако пътувате повече от 10 км, периодично спирайте с работещ двигател и наблюдавайте капките от пукнатината.
Трябва да се има в предвид, че при работещ двигател и обороти над 1500 об/мин почти всичкото масло е горе, в двигателя и на дъното на картера остава минимално количество /около 100-200 мл./
Като пример мога да посоча, че съм се прибирал със спукан картер на служебен Опел Астра от с. Бойково, високо в Родопите до Пловдив. Разстоянието беше 38 км. Когато спрях в службата, от картера източих 2.5 литра масло, при норма 3.5 л.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Някои хитринки.
При спукан картер може да използвате обикновен сапун ако ви се намира такъв...
Натърквате пукнатината с твърдия сапун и забравяте за нея...
Маслото не отмива сапуна, и пукнатината се запълва много успешно...
След такава случка карах така със сапуна около година, докато не реших да измия двигателя на пароструйка
Иначе съм карал в проливни дъждове и не съм имал проблем
Натърквате пукнатината с твърдия сапун и забравяте за нея...
Маслото не отмива сапуна, и пукнатината се запълва много успешно...
След такава случка карах така със сапуна около година, докато не реших да измия двигателя на пароструйка
Иначе съм карал в проливни дъждове и не съм имал проблем
