Коя кола от списъка ще върви повече
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Коя кола от списъка ще върви повече
колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее
Съобщение от модератор:
Паци, смени наименованието на темата. Например 'Коя кола 150к.с. върви повече'
Превод на съобщението (възможни са неточности в превода):
Колеги, да ви питам според вас коя от колите, ако са 150к.с., върви повече?
голф 2; голф 3; опел астра, опел кадет, форд ексорт, опел вектра, опел калибра, VW корадо, VW polo.
Според вас коя е с най-малко килограми?
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее
Съобщение от модератор:
Паци, смени наименованието на темата. Например 'Коя кола 150к.с. върви повече'
Превод на съобщението (възможни са неточности в превода):
Колеги, да ви питам според вас коя от колите, ако са 150к.с., върви повече?
голф 2; голф 3; опел астра, опел кадет, форд ексорт, опел вектра, опел калибра, VW корадо, VW polo.
Според вас коя е с най-малко килограми?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: СПОРЕД ВАС
Това не го разбрах съвсем. Ако е за масата на колата най-леко мисля, че е Полото. Вектрата ще да е от най-тежките.paci написа:колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: СПОРЕД ВАС
спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: СПОРЕД ВАС
Предполагам, че най-лекия.
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: СПОРЕД ВАС
според мене кадетчето
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: СПОРЕД ВАС
Има едно такова понятие "конска сила на килограм", колкото са повече, толкова е по-пъргава колата. Не е все-едно дали с 1 кс ще задвижваш 0.5 кг или 2 кг.
Но не съм сравнявал на живо тези коли и не мога да кажа. Само знам, че според мен Нубира 100 кс бяга по-зле от Астра 100 кс и е много по-зле от Поло 100 кс.
Съобщение от модератор:
Само промени заглавието за да се знае за какво иде реч, че това "Според Вас" е много общо!
Но не съм сравнявал на живо тези коли и не мога да кажа. Само знам, че според мен Нубира 100 кс бяга по-зле от Астра 100 кс и е много по-зле от Поло 100 кс.
Съобщение от модератор:
Само промени заглавието за да се знае за какво иде реч, че това "Според Вас" е много общо!
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: СПОРЕД ВАС
Зависи какво разбираш под вървене...
Ако е чист драг - Астрата и Кадета се представят доста добре.
Кадета май е по-лек и от Астра Ф.
Но доколкото си спомням нито една от изброените коли няма стоково 150к.с.
Така-че - зависи коя е подготвена по-добре....
Ако е чист драг - Астрата и Кадета се представят доста добре.
Кадета май е по-лек и от Астра Ф.
Но доколкото си спомням нито една от изброените коли няма стоково 150к.с.
Така-че - зависи коя е подготвена по-добре....
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: СПОРЕД ВАС
Тази с най-добър въртящ момент.paci написа:спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: СПОРЕД ВАС
За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: СПОРЕД ВАС
Тук грешиш.Въпроса,ако съм разбрал правилно е :Кой ще дръпне първи на старта.slowtraveler написа:За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне![]()
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
Въртящия момент или казано по друг начин-момент на сила не зависи от оборотите,
а показва силата,с която колелата се завъртат като моментна стойност.Мощността
зависи от оборотите и показва колко дълго моментната сила ще се задържи.
Мощността: P=T.n.C /kW
P-мощност
n-обороти
Т-въртящ момент
C-константа
Затова при автомобилите се въвежда още едно понятие-wheel horsepower или конски сили
при колелата,която единица е по-малка от мощността ,защото зависи от въртящия момент
и включва всички загуби.
Като заключение ще добавя,че на старта ще дръпне колата с най-висок въртящ момент и
най къси предавки.След това нещата опират вече до мощността.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: СПОРЕД ВАС
Погледнах набързо времето за ускоряване до 100 км/ч на различните коли - колкто и условно да е, защото са произвеждани в различни години, а данните са официалните. Оказа се, че всички имат 150 к.с. вариант, като двигателя на Астрата и Вектрата е 147 к.с.
8.0 s - Opel Kadett 2.0 GSi 16V
8.2 s - Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI
8.5 s - Opel Calibra 2.0i 16V
8.7 s - Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V
8.7 s - Ford Escort RS 2000i
8.8 s - Opel Astra 2.2i-16V /147 к.с/
9.5 s - Opel Vectra 2.2i-16V /147 к.с./
Извън класацията:
9.0 s - Daewoo Nubira 2.0 , но е 133 к.с.
10.0 s - Chevrolet Cruze 1.8 /133к.с./
10.0 s - Chevrolet Cruze 2.0 D /150к.с./
Вектрата очаквано е на опашката, но не знам как така Кадета изпреварва и Полото и Калибрата. Впрочем двигателя на Астрата и Вектрата е един и същ.
Беше ми интересно къде са колите на Деу и Шевролет, но се оказа, че поне на по-разпостранените модели двигателите са им слаби и не докарват до 150 к.с., дори и при наследника на Нубирата, а какво остава за Ланос или Авео.
При доработки предполагам, че нещата биха могли да се променят доста.
Данните съм ползвал от тук и
http://news.data.bg/9/auto/22792/chevro ... ото_начало
/линка е целия предишен ред/.
8.0 s - Opel Kadett 2.0 GSi 16V
8.2 s - Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI
8.5 s - Opel Calibra 2.0i 16V
8.7 s - Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V
8.7 s - Ford Escort RS 2000i
8.8 s - Opel Astra 2.2i-16V /147 к.с/
9.5 s - Opel Vectra 2.2i-16V /147 к.с./
Извън класацията:
9.0 s - Daewoo Nubira 2.0 , но е 133 к.с.
10.0 s - Chevrolet Cruze 1.8 /133к.с./
10.0 s - Chevrolet Cruze 2.0 D /150к.с./
Вектрата очаквано е на опашката, но не знам как така Кадета изпреварва и Полото и Калибрата. Впрочем двигателя на Астрата и Вектрата е един и същ.
Беше ми интересно къде са колите на Деу и Шевролет, но се оказа, че поне на по-разпостранените модели двигателите са им слаби и не докарват до 150 к.с., дори и при наследника на Нубирата, а какво остава за Ланос или Авео.
При доработки предполагам, че нещата биха могли да се променят доста.
Данните съм ползвал от тук и
http://news.data.bg/9/auto/22792/chevro ... ото_начало
/линка е целия предишен ред/.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: СПОРЕД ВАС
@todortv
Колега, въобще не греша....
Явно не си вникнал във широкоприлаганото понятие 'въртящ момент'.
В конкретния случай се прилага за въртящ момент на двигателя.
Въртящия момент на двигателя също е функция на оборотите - можеш да погледнеш графиките на въртящия момент за всеки двигател...
Обикновено с него се определя еластичността на автомобила...
Принципно въртящия момент зависи от силата и от приложеното рамо. Затова по- голям въртящ момент имат двигателите с по-голям ход на буталото, защото прилагат силата с по-голямо рамо...
А също така и турбо двигателите, защото при тях силата върху буталото е по-голяма.
Не случайно дадох примера с трактора - огромен въртящ момент, но липса на мощност..
За самата формула си прав, и от нея се вижда, че практически мощността зависи от това колко 'въртящ момент' може да се отдаде за единица време...
Т.е. ако въртящия момент е малък, но оборотите са големи - резултата ще е същия както ако въртящия момент е огромен, но оборотите са малки.
Ф1 също не са много бавни коли на ускорение, а не се славят с голям въртящ момент
Wheel horse power си е мощността, която се отдава на колелата - там си прав...
Просто заради загуби в трансмисията, част от отдадената от двигателя мощност се губи в загряване на масло, детайли и т.н.
И затова до колелата се предава по-малка мощност...
Колега, въобще не греша....
Явно не си вникнал във широкоприлаганото понятие 'въртящ момент'.
В конкретния случай се прилага за въртящ момент на двигателя.
Въртящия момент на двигателя също е функция на оборотите - можеш да погледнеш графиките на въртящия момент за всеки двигател...
Обикновено с него се определя еластичността на автомобила...
Принципно въртящия момент зависи от силата и от приложеното рамо. Затова по- голям въртящ момент имат двигателите с по-голям ход на буталото, защото прилагат силата с по-голямо рамо...
А също така и турбо двигателите, защото при тях силата върху буталото е по-голяма.
Не случайно дадох примера с трактора - огромен въртящ момент, но липса на мощност..
За самата формула си прав, и от нея се вижда, че практически мощността зависи от това колко 'въртящ момент' може да се отдаде за единица време...
Т.е. ако въртящия момент е малък, но оборотите са големи - резултата ще е същия както ако въртящия момент е огромен, но оборотите са малки.
Ф1 също не са много бавни коли на ускорение, а не се славят с голям въртящ момент

Wheel horse power си е мощността, която се отдава на колелата - там си прав...
Просто заради загуби в трансмисията, част от отдадената от двигателя мощност се губи в загряване на масло, детайли и т.н.
И затова до колелата се предава по-малка мощност...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Коя кола от списъка ще върви повече
Става въпрос за старт от място.Ето как изглеждат графиките:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Коя кола от списъка ще върви повече
Явно имаш впредвид въртящ момент при колелата, а не на двигателя?
Защото на един стандартен двигател кривата на въртящия момент е значително по-остра
(например: http://www.p914.com/p914-resources/p914 ... que-gc.gif )
Разбира се, ако не става въпрос за 'ограничен' турбо двигател, защото там правата зона на въртящия момент наистина е голяма.
Факторите за драг са доста: въртящия момент на двигателя се променя значително, докато достигне колелата ( пропорционално на предавателните числа на трансмисията).
Така дефакто висок въртящ момент на двигателя, но невъзможност да се развърти на по-високи обороти, води като цяло до по-ниска мощност и по-слабо ускорение (за да вдигнеш зададената скорост, предавателното отношение на трансмисията ще ти намали въртящия момент върху колелата)...
Имаше много интересна статия на тази тема, в която сравняваха на драг хонда S2000 май със скайлайн 3.5л (доста по-висок въртящ момент) .
Точно там имаше добре показани графики на мястото за достигане на максималния въртящ момент и мощност, и доколкото си спомням - точно едни 500-800об/мин в повече при S2000 позволяваха да дръпне при тестовете....
Ако я намеря пак тази статия - ще я пусна, защото бе много занимателна..
Защото на един стандартен двигател кривата на въртящия момент е значително по-остра
(например: http://www.p914.com/p914-resources/p914 ... que-gc.gif )
Разбира се, ако не става въпрос за 'ограничен' турбо двигател, защото там правата зона на въртящия момент наистина е голяма.
Факторите за драг са доста: въртящия момент на двигателя се променя значително, докато достигне колелата ( пропорционално на предавателните числа на трансмисията).
Така дефакто висок въртящ момент на двигателя, но невъзможност да се развърти на по-високи обороти, води като цяло до по-ниска мощност и по-слабо ускорение (за да вдигнеш зададената скорост, предавателното отношение на трансмисията ще ти намали въртящия момент върху колелата)...
Имаше много интересна статия на тази тема, в която сравняваха на драг хонда S2000 май със скайлайн 3.5л (доста по-висок въртящ момент) .
Точно там имаше добре показани графики на мястото за достигане на максималния въртящ момент и мощност, и доколкото си спомням - точно едни 500-800об/мин в повече при S2000 позволяваха да дръпне при тестовете....
Ако я намеря пак тази статия - ще я пусна, защото бе много занимателна..

- nikolaigrozev
- Редовен
- Мнения: 160
- Регистриран: 26 мар 2009 10:06
- Skype: nikolai.grozev
- МПС: lanos 1.4 perfect
- От: burgas
- Име: nikolai
Re: Коя кола от списъка ще върви повече
това е колата която не е в този списък,според мен тя ще върви
http://www.youtube.com/watch?v=NJAPpcQIXtA
http://www.youtube.com/watch?v=NJAPpcQIXtA
ПРИ НАС Е ВЕСЕЛО