Смукач
Смукач
Моля разбиращите схемата и действието на тоя смукач да ми го обяснят...Както на ръчния,така и на автоматичния( )
Горе-доло вече се запознах с принципа на действие на карбуратора и частите му,но не мога да намеря никъде нещо обяснено като хората за смукача..
Горе-доло вече се запознах с принципа на действие на карбуратора и частите му,но не мога да намеря никъде нещо обяснено като хората за смукача..
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Смукач
Хе , хе, Саше смукача ако е ръчен на студен мотор го дърпаш за да запалиш без да загасне колата. Какво става? Една клапа в горната част на карбуратора се затваря и ограничава дебита на постъпващия въздух към горивните камери на цилиндрите, като в същото време чрез механизъм се подава малко газ, така че да отива повече гориво, в резултат на обогатената смес( по- малко въздух и повече гориво) колата не гасне и не прекъсва докато е студена. Със затоплянето на мотора работата му се подобрява и може да се връща постепенно смукача, тоест горната клапа дето ограничава въздуха застава вертикално и така не го възпрепятства, а подаването на газ се отнема и колата заработва на обороти според настройките на топъл мотор. Същото прави и автоматичния смукач, но ти не дърпаш нищо и не връщаш нищо, просто като е студено има една биметална пластина и тя кара клапата да застане в затворено положение и подава малко газ, със загряването на мотора (през смукача минава охладителна течност от главата) пластината се загрява и отпуска клапата и газта и колата заработва по зададените настройки на карбуратора. Дано си ме разбрал, обясних го по най- простия начин. Ако имаш въпроси питай...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Смукач
Чудесно го разбрах!Евала!
Сега вече изниква въпросът,който зададох и при VW-тата:
След намесата на карбураторджия(до сега изглежда като компетентна) смукачът ми работи по следния начин:
Паля студеният мотор и оборотите са към 1500.Карам си и оборотите си седят на 1500 някъде докато колата не загрее след средата!Чак тогава падат на нормални към 800.Обаче тук вече се намесва съвестта ми и ме пита:абе ти не караш ли по цял ден на смукач дефакто?Ами тоя бензин струва пари бе майна
Отивам от нас до някъде и колата не успява да загрее до след средата,за да изключи смукача и оборотите до последно си седят високи.Слизам,бавя се 20-30мин и се качвам и колата е малко поизстинала и до нас пак си карам на смукач,а колата вече пак почти до средата загрява,но не до там,че да изключи смукача...
Нормално ли е това и как се регулира,ако въобще се регулира тоя смукач кога да изключва?Защото не ме кефи да си карам на 1500 об,щото особено на газ имам чувството,че много смуче(не и на извънградско-при средна скорост 120 ми даде 8.5!)..
Сега вече изниква въпросът,който зададох и при VW-тата:
След намесата на карбураторджия(до сега изглежда като компетентна) смукачът ми работи по следния начин:
Паля студеният мотор и оборотите са към 1500.Карам си и оборотите си седят на 1500 някъде докато колата не загрее след средата!Чак тогава падат на нормални към 800.Обаче тук вече се намесва съвестта ми и ме пита:абе ти не караш ли по цял ден на смукач дефакто?Ами тоя бензин струва пари бе майна
Отивам от нас до някъде и колата не успява да загрее до след средата,за да изключи смукача и оборотите до последно си седят високи.Слизам,бавя се 20-30мин и се качвам и колата е малко поизстинала и до нас пак си карам на смукач,а колата вече пак почти до средата загрява,но не до там,че да изключи смукача...
Нормално ли е това и как се регулира,ако въобще се регулира тоя смукач кога да изключва?Защото не ме кефи да си карам на 1500 об,щото особено на газ имам чувството,че много смуче(не и на извънградско-при средна скорост 120 ми даде 8.5!)..
Re: Смукач
Офтопик:
Re: Смукач
ogi написа:Офтопик:
Офтопик:
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Смукач
Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Смукач
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Смукач
Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.sasho написа:Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Смукач
Моят беше точно така!!!!!!!!!!И след карбураторджията,явно работи както трябва и аз сега не съм му свикнал...Мога само да кажа едно-ГАДОСТ...Fantomasss написа:Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.sasho написа:Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
На Рейсъра оборотите бяха 6 от всякъде...Там обаче като е загряла,ако не спрях за 10 секунди някъде на 1 място за да паднат цял ден си седяха високи Ама там вече е друга работа...
Добре значи при карбуратора смукача ограничава въздуха и увеличава бензина,а при инжекциона как става номера?
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Смукач
При инжекциона е същото , само че там на студено датчика за температурата на водата и на въздуха подават данни на компа и той дава повече гориво, а моторчето за празен ход пък определя въздуха командвано пак от компа. Общо взето принципа е същия.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Смукач
Ясно..Модерна работа
Голямо благодаря за урока!
Днеска вуйчо ми сериозно ме скастри как можело да не знам принципа на карбуратора и смукача,а съм искал в Техническия да влизам и аз се взех в ръце
Голямо благодаря за урока!
Днеска вуйчо ми сериозно ме скастри как можело да не знам принципа на карбуратора и смукача,а съм искал в Техническия да влизам и аз се взех в ръце
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Смукач
За да сработи 'автоматичния' смукач, трябва да натиснеш педала на газта до дупка преди палене.
Управлението на клапата наистина бе една спираловидна биметална пластина, която задържа клапата в това положение, и постепенно я отпуска. Самата биметална пластина не променя положението на клапата, а само я задържа, затова е необходимо и първоначалното натискане на газта (натискаш, отпускаш и палиш).
При загряване обикновено за да си промени положението клапата, трябва да се снеме напрежението от клапата - т.е. да подадеш газ, при която клапата по принцип да се затвори/отвори повече, а биметалната пластина захваща вече на следващ зъб (по-ниски обороти).
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
От там можеше да се промени при каква температура да освобождава смукача....
По принцип е добре да освобождава при ниска температура, но след като двигателя работи устойчиво двигателя (смукача не е за по-бързо загряване на двигателя).
Но спомените ми са от почти 10г и може нещо да не си спомням съвсем точно....
Управлението на клапата наистина бе една спираловидна биметална пластина, която задържа клапата в това положение, и постепенно я отпуска. Самата биметална пластина не променя положението на клапата, а само я задържа, затова е необходимо и първоначалното натискане на газта (натискаш, отпускаш и палиш).
При загряване обикновено за да си промени положението клапата, трябва да се снеме напрежението от клапата - т.е. да подадеш газ, при която клапата по принцип да се затвори/отвори повече, а биметалната пластина захваща вече на следващ зъб (по-ниски обороти).
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
От там можеше да се промени при каква температура да освобождава смукача....
По принцип е добре да освобождава при ниска температура, но след като двигателя работи устойчиво двигателя (смукача не е за по-бързо загряване на двигателя).
Но спомените ми са от почти 10г и може нещо да не си спомням съвсем точно....
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Смукач
Офтопик:
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Смукач
Izparitel, може наистина да греша и да съм объркал двигателите (имах астра карбуратор 93г 1.4 75к.с и астра класик моноинжекция 99г 1.4/60к.с.)
Единия бе 14NZ, а другия 14NV, така, че може карбураторния да е бил 14NV, а не 14NZ....
Но твърдо карбураторния беше по-добре от орязаната инжекция на 'по-новия'...
Единия бе 14NZ, а другия 14NV, така, че може карбураторния да е бил 14NV, а не 14NZ....
Но твърдо карбураторния беше по-добре от орязаната инжекция на 'по-новия'...