Смукач

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Смукач

#1 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 21:43

Моля разбиращите схемата и действието на тоя смукач да ми го обяснят...Както на ръчния,така и на автоматичния( (censored) )
Горе-доло вече се запознах с принципа на действие на карбуратора и частите му,но не мога да намеря никъде нещо обяснено като хората за смукача..

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Смукач

#2 Непрочетено мнение от Fantomasss » 19 мар 2009 22:13

Хе , хе, Саше смукача ако е ръчен на студен мотор го дърпаш за да запалиш без да загасне колата. Какво става? Една клапа в горната част на карбуратора се затваря и ограничава дебита на постъпващия въздух към горивните камери на цилиндрите, като в същото време чрез механизъм се подава малко газ, така че да отива повече гориво, в резултат на обогатената смес( по- малко въздух и повече гориво) колата не гасне и не прекъсва докато е студена. Със затоплянето на мотора работата му се подобрява и може да се връща постепенно смукача, тоест горната клапа дето ограничава въздуха застава вертикално и така не го възпрепятства, а подаването на газ се отнема и колата заработва на обороти според настройките на топъл мотор. Същото прави и автоматичния смукач, но ти не дърпаш нищо и не връщаш нищо, просто като е студено има една биметална пластина и тя кара клапата да застане в затворено положение и подава малко газ, със загряването на мотора (през смукача минава охладителна течност от главата) пластината се загрява и отпуска клапата и газта и колата заработва по зададените настройки на карбуратора. Дано си ме разбрал, обясних го по най- простия начин. Ако имаш въпроси питай... ;)
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Смукач

#3 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 22:39

Чудесно го разбрах!Евала! (coolbeer)
Сега вече изниква въпросът,който зададох и при VW-тата:
След намесата на карбураторджия(до сега изглежда като компетентна) смукачът ми работи по следния начин:
Паля студеният мотор и оборотите са към 1500.Карам си и оборотите си седят на 1500 някъде докато колата не загрее след средата!Чак тогава падат на нормални към 800.Обаче тук вече се намесва съвестта ми и ме пита:абе ти не караш ли по цял ден на смукач дефакто?Ами тоя бензин струва пари бе майна :rofl:
Отивам от нас до някъде и колата не успява да загрее до след средата,за да изключи смукача и оборотите до последно си седят високи.Слизам,бавя се 20-30мин и се качвам и колата е малко поизстинала и до нас пак си карам на смукач,а колата вече пак почти до средата загрява,но не до там,че да изключи смукача...
Нормално ли е това и как се регулира,ако въобще се регулира тоя смукач кога да изключва?Защото не ме кефи да си карам на 1500 об,щото особено на газ имам чувството,че много смуче(не и на извънградско-при средна скорост 120 ми даде 8.5!)..

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Смукач

#4 Непрочетено мнение от ogi » 19 мар 2009 22:49

Офтопик:
VW винаги имат проблем с температурите - или прегряват бързо, или не знаят, че се е стоплило наоколо...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Смукач

#5 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 22:50

ogi написа:
Офтопик:
VW винаги имат проблем с температурите - или прегряват бързо, или не знаят, че се е стоплило наоколо...
Офтопик:
Не може всичко да е перфектно сега.. ddmuhaha

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Смукач

#6 Непрочетено мнение от Fantomasss » 19 мар 2009 22:57

Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Смукач

#7 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 23:04

Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Смукач

#8 Непрочетено мнение от Fantomasss » 19 мар 2009 23:07

sasho написа:
Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?
Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Смукач

#9 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 23:10

Fantomasss написа:
sasho написа:
Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?
Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.
Моят беше точно така!!!!!!!!!!И след карбураторджията,явно работи както трябва и аз сега не съм му свикнал...Мога само да кажа едно-ГАДОСТ...
На Рейсъра оборотите бяха 6 от всякъде...Там обаче като е загряла,ако не спрях за 10 секунди някъде на 1 място за да паднат цял ден си седяха високи :D Ама там вече е друга работа...
Добре значи при карбуратора смукача ограничава въздуха и увеличава бензина,а при инжекциона как става номера?

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Смукач

#10 Непрочетено мнение от Fantomasss » 19 мар 2009 23:15

При инжекциона е същото , само че там на студено датчика за температурата на водата и на въздуха подават данни на компа и той дава повече гориво, а моторчето за празен ход пък определя въздуха командвано пак от компа. Общо взето принципа е същия.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Смукач

#11 Непрочетено мнение от sasho » 19 мар 2009 23:20

Ясно..Модерна работа :D
Голямо благодаря за урока! :bow:
Днеска вуйчо ми сериозно ме скастри как можело да не знам принципа на карбуратора и смукача,а съм искал в Техническия да влизам и аз се взех в ръце :lol:

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Смукач

#12 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 мар 2009 15:40

За да сработи 'автоматичния' смукач, трябва да натиснеш педала на газта до дупка преди палене.
Управлението на клапата наистина бе една спираловидна биметална пластина, която задържа клапата в това положение, и постепенно я отпуска. Самата биметална пластина не променя положението на клапата, а само я задържа, затова е необходимо и първоначалното натискане на газта (натискаш, отпускаш и палиш).
При загряване обикновено за да си промени положението клапата, трябва да се снеме напрежението от клапата - т.е. да подадеш газ, при която клапата по принцип да се затвори/отвори повече, а биметалната пластина захваща вече на следващ зъб (по-ниски обороти).
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
От там можеше да се промени при каква температура да освобождава смукача....
По принцип е добре да освобождава при ниска температура, но след като двигателя работи устойчиво двигателя (смукача не е за по-бързо загряване на двигателя).
Но спомените ми са от почти 10г и може нещо да не си спомням съвсем точно....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Смукач

#13 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 мар 2009 20:13

Офтопик:
slowtraveler написа: На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
Айде сега ще ми обиждаш Опелчето, че било карбураторно. :@
14NZ е 1.4 моноинжекцион, 60 к.с. и точно в студа работи стабилно.

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Смукач

#14 Непрочетено мнение от Fantomasss » 20 мар 2009 20:54

Izparitel написа:
Офтопик:
slowtraveler написа: На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
Айде сега ще ми обиждаш Опелчето, че било карбураторно. :@
14NZ е 1.4 моноинжекцион, 60 к.с. и точно в студа работи стабилно.
Офтопик:
Не е обида, този мотор се комплектова и с карбуратор и с моноинжекцион...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Смукач

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 мар 2009 22:08

Izparitel, може наистина да греша и да съм объркал двигателите (имах астра карбуратор 93г 1.4 75к.с и астра класик моноинжекция 99г 1.4/60к.с.)
Единия бе 14NZ, а другия 14NV, така, че може карбураторния да е бил 14NV, а не 14NZ....
Но твърдо карбураторния беше по-добре от орязаната инжекция на 'по-новия'... :D
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”