Регулатор на спирачките/кантарче/
Регулатор на спирачките/кантарче/
Както е известно,предните спирачки се натоварват 70%,а задните едва на 30%. При каране изключително само градско,задните спирачки почти не работят и чарковете отзад,клеясват,ръждясват и т.н. Проведох разговор с един от най-старите майстори по спирачки в Пловдив,и той ми каза,че маха регулатора на спирачките/кантарчето/,прави байпас с тръбички и колата почва да спира еднакво добре,както отзад,така и отпред.В други форуми,обаче срешнах мнения,че това е оласно,особенно при опит да спреш с висока скорост. Задницата почвала да носи и други такива. Не са малко и мненията,че разлика няма,освен по-доброто спиране. Някой от вас правил ли го е този номер и какво мисли по въпроса?
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Регулатор на спирачките/кантарче/
Ако изолираш ограничителя на налягането на задните спирачки,при скорости до 100 км. ще усетиш подобрение при спирането.
При скорости над 100 км,обаче,при рязко спиране,има опасност от поднасяне.Задницата тръгва на една страна.
При скорости над 100 км,обаче,при рязко спиране,има опасност от поднасяне.Задницата тръгва на една страна.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Регулатор на спирачките/кантарче/
Съгласен съм с Узунов, като си мисля, че и под 100км/ч вероятността да започне 'да влачи' задница е много голяма.
А за спиране при хлъзгав път не ми се мисли...
При правилно настроено кантарче задните спирачки работят активно и то при всяко спиране (независимо в града или не). Вярно е, че се натоварват по-малко от предните, но при всяко спиране спирачния апарат трябва да си върши работата, и съответно му се раздвижват машинките...
П.С. Повечето съвременни коли нямат вече кантарче, а баланса се прави по друг начин...
А за спиране при хлъзгав път не ми се мисли...
При правилно настроено кантарче задните спирачки работят активно и то при всяко спиране (независимо в града или не). Вярно е, че се натоварват по-малко от предните, но при всяко спиране спирачния апарат трябва да си върши работата, и съответно му се раздвижват машинките...
П.С. Повечето съвременни коли нямат вече кантарче, а баланса се прави по друг начин...
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Регулатор на спирачките/кантарче/
При тях,ограничителя е на изходите на помпата към задните колела.П.С. Повечето съвременни коли нямат вече кантарче, а баланса се прави по друг начин...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Регулатор на спирачките/кантарче/
Не съм гледал точно схемите, но предполагам, че добавка към ABS променя баланса, защото може да го прави динамично (пък и АБС е последния блок преди тръбите към спирачните апарати).dsuzunov написа:При тях,ограничителя е на изходите на помпата към задните колела.П.С. Повечето съвременни коли нямат вече кантарче, а баланса се прави по друг начин...
Един прост регулатор на помпата не може да отчете натоварването на задния мост, а може да даде само 'пресетинга'- първоначалния баланс, който след това трябва да се коригира от друго устройство в зависимост от натоварването...
P.S. тъкмо сега прочетох в Wiki - 'работата на EBD като подсистема на ABS е да контролира ефективното сцепление, извършвано от задните колела. Налягането към задните колела е съобразено с идеалното разпределение на спирачното усили при непълно спиране (неаварийно). За да бъде извършено това, конвенционалната спирачна система се модифицира в посока 'свръхспиране' на задния мост, и се използват компонентите на ABS. EBD намалява усилието към хидравличния спирачен пропорционален клапан на автомобила. EBD оптимизира спирането, като взема под внимание: използване на възможносто сцепление, осигуряване стабилност при шофиране, износване, температурен стрес и усилие на педала....
П.П.С. на предходния ми автомобил с тази система смених задни накладки, докато предните ми бяха още на 50%...
Не бих препоръчвал каквито и да е промени по спирачната система (особено изолиране на някой клапан), защото производителя е направил доста повече тестове и изчисления, от някой самозван 'майстор', който го мързи да почисти/регулира задни спирачки и кантарче...