С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Тук,предлагам да качваме снимки на джанти/декоративни тасове с който сме оборудвали колите си.
Ето моите:
Купени са от битак ("Руския пазар в П-в) за 13 лв.комплекта като ми казаха,че са внос от Полша.
Не съм ги връзвал за джантите и до сега не са падали.
Сравнявайки ги с предишните (китайски) са доста по здрави. Препоръчвам ги.
Ето моите:
Купени са от битак ("Руския пазар в П-в) за 13 лв.комплекта като ми казаха,че са внос от Полша.
Не съм ги връзвал за джантите и до сега не са падали.
Сравнявайки ги с предишните (китайски) са доста по здрави. Препоръчвам ги.
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Нубирата е с оригиналните Daewoo,преди това Рейсъра беше с тях и са много здрави и са меки,не се чупят при слагането 

Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз бях с оригиналните джанти на 1.6 -16v,но нещо ми се струваха малко грозни(приличаха на тасове) и сега сам с тези марка ''DEZENT'' немски са -15 цола,а старите ги сложих на Voksvagena-станаха с престъргване на централния отвор с 1мм
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Много добри!!! Браво!ivan80bg написа:Аз бях с оригиналните джанти на 1.6 -16v,но нещо ми се струваха малко грозни(приличаха на тасове) и сега сам с тези марка ''DEZENT'' немски са -15 цола,а старите ги сложих на Voksvagena-станаха с престъргване на централния отвор с 1мм

Ето и моите 15'' Stil Auto:
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Oригинални железни джанти 14-ки. В същност заради зимните гуми взех и две джанти от Астра. Тасовете ми приличат на оригинални - така си дойдоха с Баба Яга от страната Макарония.
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз съм с 3 оригинални 13" - меки и гъвкави, и един фалшив деу-вски
пластмасов (оригиналния ми падна по вина на автосалона още на излизане от там).
Затягаха ми гумата и не са го сложили както трябва. Но ми дадоха пласмасовия.


Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Ето и как седят моите джанти на Нубира-та,понеже вчера нямах такава снимка! 

- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Darlin` написа:Аз съм с 3 оригинални 13" - меки и гъвкави
Моите са същите но 14 цола, меки и нечупливи.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Моите тасове ,така си дойдоха от Италия и не съм ги сменял,но ще трябва да помисля за нещо по свежо.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Калоса си е с оригиналните 14' алуминиеви джанти...
От около 10г карам с алуминиеви джанти и досега не съм кривил джанта (основната ми кола е с гуми 215/50/17')...
Основното правило което спазвам е следното - ако не мога да избегна дупката 'минимизирам' щетите - пускам спирачката в момента преди влизане в дупката и завивам рязко към нея. Така предницата в момента на влизане в дупката извършва възходящо движение, а завоя допълнително снема натоварването от колелото, което влиза в дупката...
Въпреки, че не препоръчват алуминиеви джанти за зимата, за тази зима си взех втори комплект алуминиеви джанти за зимните гуми.
Причината бе, че миналата година доста патих от стоманените джанти с тасове: по време на новогодишните студове/снегове навъртях над 1500км, но след първите 200км (със спирания разбира се) от вътрешната страна на джантите се натрупа сняг, който в последствие стана лед (разтапяне от топлината на спирачките). Този лед много дисбалансираше гумите (на око поне със 100грама), а всички опити да го разкарам от там бяха напразни, защото не може да се бръкне през дупките на стоманената джанта, топлата вода не вършеше работа - не можеше да загрее ледената гума, а и бе прекалено студено за да си правя експерименти да смъквам гуми (при -25С) ...
Докато с алуминиевите джанти достъпа е много по-лесен заради широките процепи между 'спиците' и може да се прави на пътя... :DD
От около 10г карам с алуминиеви джанти и досега не съм кривил джанта (основната ми кола е с гуми 215/50/17')...
Основното правило което спазвам е следното - ако не мога да избегна дупката 'минимизирам' щетите - пускам спирачката в момента преди влизане в дупката и завивам рязко към нея. Така предницата в момента на влизане в дупката извършва възходящо движение, а завоя допълнително снема натоварването от колелото, което влиза в дупката...
Въпреки, че не препоръчват алуминиеви джанти за зимата, за тази зима си взех втори комплект алуминиеви джанти за зимните гуми.
Причината бе, че миналата година доста патих от стоманените джанти с тасове: по време на новогодишните студове/снегове навъртях над 1500км, но след първите 200км (със спирания разбира се) от вътрешната страна на джантите се натрупа сняг, който в последствие стана лед (разтапяне от топлината на спирачките). Този лед много дисбалансираше гумите (на око поне със 100грама), а всички опити да го разкарам от там бяха напразни, защото не може да се бръкне през дупките на стоманената джанта, топлата вода не вършеше работа - не можеше да загрее ледената гума, а и бе прекалено студено за да си правя експерименти да смъквам гуми (при -25С) ...
Докато с алуминиевите джанти достъпа е много по-лесен заради широките процепи между 'спиците' и може да се прави на пътя... :DD
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Оригинални. Мноооого са видели 

" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
За да изпреваря някои въпроси,ще поясня с каква цел пуснах тази тема.
Една от най-важните,относно безопасността, системи е спирачната.
Факторите,влияещи върху ефективността и при различните начини на спиране са много,но към основните може да се причисли работната температура на спирачните апарати.
Целта ми беше да видя различните тасове и способността им да нагнетяват въздуха към барабаните и респ. дисковете.
Отворите в декоративните капаци (тасове) би трябвало да се проектират така,че да насочват въздушната струя навътре,към спирачните апарати.Тяхното действие е подобно на действието на направляващите лопатки в газовата турбина.Тоест,те трябва да увеличат скоростта на въздушния поток.
Една от най-важните,относно безопасността, системи е спирачната.
Факторите,влияещи върху ефективността и при различните начини на спиране са много,но към основните може да се причисли работната температура на спирачните апарати.
Целта ми беше да видя различните тасове и способността им да нагнетяват въздуха към барабаните и респ. дисковете.
Отворите в декоративните капаци (тасове) би трябвало да се проектират така,че да насочват въздушната струя навътре,към спирачните апарати.Тяхното действие е подобно на действието на направляващите лопатки в газовата турбина.Тоест,те трябва да увеличат скоростта на въздушния поток.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз си помислих, че ще внасяте тасове и правите маркетингово проучване
Досега въпреки многократните опити да намеря някаква закономерност в джанти и тасове точно в тази насока, не съм стигнал до никакъв смислен извод освен потвърждение на наименованието - 'декоративен' тас.
Най-малкото за да може да 'нагнетява' въздух към апаратите, тасовете трябва да са с различна форма на дясно и ляво колело, което не съм виждал на нито една джанта или тас...
Освен това тасовете пречат на доброто обдухване, и вентилацията е доста по-зле отколкото при алуминиеви джанти.
Днес реших да сложа нов комплект зимни гуми/джанти на моята кола (малко е мръсна, ама е нормално при настоящото поддържане на пътищата). В ляво пред гумата се вижда един гумен спойлер (реално е с формата на подкова с ширина на гумата), който според производителя спомага за оправяне на въздушния поток около гумата и спирачния апарат, а също така има оребряване на подкалника в предната част, което също спомага за правилото обтичане от въздуха:



Досега въпреки многократните опити да намеря някаква закономерност в джанти и тасове точно в тази насока, не съм стигнал до никакъв смислен извод освен потвърждение на наименованието - 'декоративен' тас.
Най-малкото за да може да 'нагнетява' въздух към апаратите, тасовете трябва да са с различна форма на дясно и ляво колело, което не съм виждал на нито една джанта или тас...
Освен това тасовете пречат на доброто обдухване, и вентилацията е доста по-зле отколкото при алуминиеви джанти.
Днес реших да сложа нов комплект зимни гуми/джанти на моята кола (малко е мръсна, ама е нормално при настоящото поддържане на пътищата). В ляво пред гумата се вижда един гумен спойлер (реално е с формата на подкова с ширина на гумата), който според производителя спомага за оправяне на въздушния поток около гумата и спирачния апарат, а също така има оребряване на подкалника в предната част, което също спомага за правилото обтичане от въздуха:
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Ама добре си почистил иначе колелото за снимката
джантите са страхотни!
Иначе си прав, че от алуминиевите джанти няма по-добро охлаждане (недостижимо за железните).

Иначе си прав, че от алуминиевите джанти няма по-добро охлаждане (недостижимо за железните).