С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
- dsuzunov
- VIP потребител 
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Тук,предлагам да качваме снимки на джанти/декоративни тасове с който сме оборудвали колите си.
Ето моите:
Купени са от битак ("Руския пазар в П-в) за 13 лв.комплекта като ми казаха,че са внос от Полша.
Не съм ги връзвал за джантите и до сега не са падали.
Сравнявайки ги с предишните (китайски) са доста по здрави. Препоръчвам ги.
			
									
									
						Ето моите:
Купени са от битак ("Руския пазар в П-в) за 13 лв.комплекта като ми казаха,че са внос от Полша.
Не съм ги връзвал за джантите и до сега не са падали.
Сравнявайки ги с предишните (китайски) са доста по здрави. Препоръчвам ги.
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Нубирата е с оригиналните Daewoo,преди това Рейсъра беше с тях и са много здрави и са меки,не се чупят при слагането 
			
									
									
						
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз бях с оригиналните джанти на 1.6 -16v,но нещо ми се струваха малко грозни(приличаха на тасове) и сега сам с тези марка ''DEZENT'' немски са -15 цола,а старите ги сложих на Voksvagena-станаха с престъргване на централния отвор с 1мм
			
									
									
						Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Много добри!!! Браво!ivan80bg написа:Аз бях с оригиналните джанти на 1.6 -16v,но нещо ми се струваха малко грозни(приличаха на тасове) и сега сам с тези марка ''DEZENT'' немски са -15 цола,а старите ги сложих на Voksvagena-станаха с престъргване на централния отвор с 1мм
 
 Ето и моите 15'' Stil Auto:
- Izparitel
- Глобален модератор 
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Oригинални железни джанти 14-ки. В същност заради зимните гуми взех и две джанти от Астра. Тасовете ми приличат на оригинални - така си дойдоха с Баба Яга от страната Макарония.
			
									
									
						- Darlin`
- Глобален модератор 
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз съм с 3 оригинални 13" - меки и гъвкави, и един фалшив деу-вски  пластмасов (оригиналния ми падна по вина на автосалона още на излизане от там).
 пластмасов (оригиналния ми падна по вина на автосалона още на излизане от там).  Затягаха ми гумата и не са го сложили както трябва. Но ми дадоха пласмасовия.
 Затягаха ми гумата и не са го сложили както трябва. Но ми дадоха пласмасовия.
			
									
									 пластмасов (оригиналния ми падна по вина на автосалона още на излизане от там).
 пластмасов (оригиналния ми падна по вина на автосалона още на излизане от там).  Затягаха ми гумата и не са го сложили както трябва. Но ми дадоха пласмасовия.
 Затягаха ми гумата и не са го сложили както трябва. Но ми дадоха пласмасовия.Преди - Daewoo Lanos`98  1.4
						Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Ето и как седят моите джанти на Нубира-та,понеже вчера нямах такава снимка! 
			
									
									
						
- Fantomasss
- Глобален модератор 
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Darlin` написа:Аз съм с 3 оригинални 13" - меки и гъвкави
Моите са същите но 14 цола, меки и нечупливи.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
						- Vesko1
- Глобален модератор 
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Моите тасове ,така си дойдоха от Италия и не съм ги сменял,но ще трябва да помисля за нещо по свежо.
			
									
									
						- slowtraveler
- Глобален модератор 
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Калоса си е с оригиналните 14' алуминиеви джанти...
От около 10г карам с алуминиеви джанти и досега не съм кривил джанта (основната ми кола е с гуми 215/50/17')...
Основното правило което спазвам е следното - ако не мога да избегна дупката 'минимизирам' щетите - пускам спирачката в момента преди влизане в дупката и завивам рязко към нея. Така предницата в момента на влизане в дупката извършва възходящо движение, а завоя допълнително снема натоварването от колелото, което влиза в дупката...
Въпреки, че не препоръчват алуминиеви джанти за зимата, за тази зима си взех втори комплект алуминиеви джанти за зимните гуми.
Причината бе, че миналата година доста патих от стоманените джанти с тасове: по време на новогодишните студове/снегове навъртях над 1500км, но след първите 200км (със спирания разбира се) от вътрешната страна на джантите се натрупа сняг, който в последствие стана лед (разтапяне от топлината на спирачките). Този лед много дисбалансираше гумите (на око поне със 100грама), а всички опити да го разкарам от там бяха напразни, защото не може да се бръкне през дупките на стоманената джанта, топлата вода не вършеше работа - не можеше да загрее ледената гума, а и бе прекалено студено за да си правя експерименти да смъквам гуми (при -25С) ...
Докато с алуминиевите джанти достъпа е много по-лесен заради широките процепи между 'спиците' и може да се прави на пътя... :DD
			
									
									
						От около 10г карам с алуминиеви джанти и досега не съм кривил джанта (основната ми кола е с гуми 215/50/17')...
Основното правило което спазвам е следното - ако не мога да избегна дупката 'минимизирам' щетите - пускам спирачката в момента преди влизане в дупката и завивам рязко към нея. Така предницата в момента на влизане в дупката извършва възходящо движение, а завоя допълнително снема натоварването от колелото, което влиза в дупката...
Въпреки, че не препоръчват алуминиеви джанти за зимата, за тази зима си взех втори комплект алуминиеви джанти за зимните гуми.
Причината бе, че миналата година доста патих от стоманените джанти с тасове: по време на новогодишните студове/снегове навъртях над 1500км, но след първите 200км (със спирания разбира се) от вътрешната страна на джантите се натрупа сняг, който в последствие стана лед (разтапяне от топлината на спирачките). Този лед много дисбалансираше гумите (на око поне със 100грама), а всички опити да го разкарам от там бяха напразни, защото не може да се бръкне през дупките на стоманената джанта, топлата вода не вършеше работа - не можеше да загрее ледената гума, а и бе прекалено студено за да си правя експерименти да смъквам гуми (при -25С) ...
Докато с алуминиевите джанти достъпа е много по-лесен заради широките процепи между 'спиците' и може да се прави на пътя... :DD
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Оригинални. Мноооого са видели 
			
									
									
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
						- dsuzunov
- VIP потребител 
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
За да изпреваря някои въпроси,ще поясня с каква цел пуснах тази тема.
Една от най-важните,относно безопасността, системи е спирачната.
Факторите,влияещи върху ефективността и при различните начини на спиране са много,но към основните може да се причисли работната температура на спирачните апарати.
Целта ми беше да видя различните тасове и способността им да нагнетяват въздуха към барабаните и респ. дисковете.
Отворите в декоративните капаци (тасове) би трябвало да се проектират така,че да насочват въздушната струя навътре,към спирачните апарати.Тяхното действие е подобно на действието на направляващите лопатки в газовата турбина.Тоест,те трябва да увеличат скоростта на въздушния поток.
			
									
									
						Една от най-важните,относно безопасността, системи е спирачната.
Факторите,влияещи върху ефективността и при различните начини на спиране са много,но към основните може да се причисли работната температура на спирачните апарати.
Целта ми беше да видя различните тасове и способността им да нагнетяват въздуха към барабаните и респ. дисковете.
Отворите в декоративните капаци (тасове) би трябвало да се проектират така,че да насочват въздушната струя навътре,към спирачните апарати.Тяхното действие е подобно на действието на направляващите лопатки в газовата турбина.Тоест,те трябва да увеличат скоростта на въздушния поток.
- slowtraveler
- Глобален модератор 
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Аз си помислих, че ще внасяте тасове и правите маркетингово проучване   
   
   
 
Досега въпреки многократните опити да намеря някаква закономерност в джанти и тасове точно в тази насока, не съм стигнал до никакъв смислен извод освен потвърждение на наименованието - 'декоративен' тас.
Най-малкото за да може да 'нагнетява' въздух към апаратите, тасовете трябва да са с различна форма на дясно и ляво колело, което не съм виждал на нито една джанта или тас...
Освен това тасовете пречат на доброто обдухване, и вентилацията е доста по-зле отколкото при алуминиеви джанти.
Днес реших да сложа нов комплект зимни гуми/джанти на моята кола (малко е мръсна, ама е нормално при настоящото поддържане на пътищата). В ляво пред гумата се вижда един гумен спойлер (реално е с формата на подкова с ширина на гумата), който според производителя спомага за оправяне на въздушния поток около гумата и спирачния апарат, а също така има оребряване на подкалника в предната част, което също спомага за правилото обтичане от въздуха:
			
									
									
						 
   
   
 Досега въпреки многократните опити да намеря някаква закономерност в джанти и тасове точно в тази насока, не съм стигнал до никакъв смислен извод освен потвърждение на наименованието - 'декоративен' тас.
Най-малкото за да може да 'нагнетява' въздух към апаратите, тасовете трябва да са с различна форма на дясно и ляво колело, което не съм виждал на нито една джанта или тас...
Освен това тасовете пречат на доброто обдухване, и вентилацията е доста по-зле отколкото при алуминиеви джанти.
Днес реших да сложа нов комплект зимни гуми/джанти на моята кола (малко е мръсна, ама е нормално при настоящото поддържане на пътищата). В ляво пред гумата се вижда един гумен спойлер (реално е с формата на подкова с ширина на гумата), който според производителя спомага за оправяне на въздушния поток около гумата и спирачния апарат, а също така има оребряване на подкалника в предната част, което също спомага за правилото обтичане от въздуха:
Re: С какви джанти/декоративни тасове сме на автомобила
Ама добре си почистил иначе колелото за снимката  джантите са страхотни!
 джантите са страхотни!
Иначе си прав, че от алуминиевите джанти няма по-добро охлаждане (недостижимо за железните).
			
									
									
						 джантите са страхотни!
 джантите са страхотни!Иначе си прав, че от алуминиевите джанти няма по-добро охлаждане (недостижимо за железните).





















