Превключване на предавките по "камионаджииски"

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Превключване на предавките по "камионаджииски"

#1 Непрочетено мнение от dsuzunov » 08 сеп 2008 20:49

Пиша тук,понеже темата беше в друг раздел,а е добре това да се знае от повече хора.
Превключване с "двойно амбриране и междинна газ" се е използвало при автомобили,произвеждани до средата на миналия век.В скоростните кутии на тези автомобили не са поставяни синхронизатори за плавно превключване или са поставяни само на някои предавки. Пример: ГАЗ-51 (Молотовка) е с 4-ри степенна ск.кутия без синхронизатори,а на ГАЗ-53 са синхронизирани само 3-та и 4-та предавки.
А сега: как се превключва на по-ниска предавка с "двойно амбриране и междинна газ":
...движим се,примерно,на 4-та ск. и искаме да превключим на 3-та...
-натискаме съединителя и изключваме от скорост
-пускаме съединителя и подаваме за момент "газ"
-натискаме отново съединителя и включваме на по-ниската предавка
Този метод за превключване не се научава от първия път...необходима е много практика.
"Междинната" газ се подава в зависимост от скоростта на движение или предавката на която искаме да превключим и само при преминаване на по-малка скорост.
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#2 Непрочетено мнение от ogi » 08 сеп 2008 20:54

Откак карам - 99% така превключвам на по-ниска предавка - дори и на съвременен автомобил се усеща колко по-леко влиза скоростният лост, само че аз подавам "междинна" при натиснат вече съединител (без двойно амбриране). Важни са оборотите на двигателя към следващата предавка.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#3 Непрочетено мнение от dsuzunov » 08 сеп 2008 21:08

В скоростната кутия,при превключване се зацепват две зъбни колела,(образно казано)-ВОДЕЩО и ВОДИМО.
Водещото колело е свързано с мотора,а водимото с колелата.За да се зацепят е необходимо,оборотите им да са равни.Изравняването го върши синхронизатора.А когато няма време-"междинната газ".Оборотите на водимото зъбно колело не могат да се променят (свързано е с колелата) и за това се променят оборотите на водещото (чрез двигателя).
Не зная дали успях да го обясня така,щото да стане ясно,но все пак се опитах.
п.п....зъбните колела в скоростните кутии са постоянно зацепени по между си,а са свободно поставени на валовете.При превключването се свързва вала със зъбното колело чрез синхронизатора....абе...сложна материя...даже и за мен. :D
Изображение

Потребителски аватар
mi6ko_pi
Напреднал
Напреднал
Мнения: 476
Регистриран: 01 авг 2008 23:35
Skype: mi6ko_pi1
МПС: Mercedes 230 CE
От: Стара Загора
Име: Най-голямия !!!
Контакти:

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#4 Непрочетено мнение от mi6ko_pi » 08 сеп 2008 21:22

а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?
Изображение

Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#5 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 сеп 2008 21:39

Карай да върви! Мисля, че притежателите на Деу и Шевролет ще се оправят и без да са наясно с тези техники.

Аз съм благодарен, че онзи ден не ми се наложи да се прибирам към Сф без съединител. Така съм се прибирал със служебната и сърцето ми се късаше. Мисля, че няма да е лошо да го знаят колегите за всеки случай:

Ако съединителят не може да отдели, двигателят се пали при изключена предавка и се загрява за да пали по-лесно после.
При загасен двигател се включва се на 1-ва и се дава на стартер. Колата почва да подскача и пали /или поне се очаква да запали/. После се ускорява и нататък предавките се сменят без съединител чрез изравняване на оборотите. По възможност не се спира, защото паленето на стартер при включена 1-ва скорост съкращава яко живота на стартера, акумулатора и кой знае какво още.

Ако има други тънкости, запознатите да ги споделят, защото човек не знае в каква ситуация може да попадне.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#6 Непрочетено мнение от ogi » 08 сеп 2008 22:13

mi6ko_pi написа:а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?
По принцип ако спазваш поне правилото за междинна газ и зацепването за задна (първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна) ще ти е по-лесно и гладко превключването на скоростите (ако си свикнеш на тези чалъми, без да ги мислиш), после това удължава живота на скоростната кутия.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#7 Непрочетено мнение от Ilyan » 09 сеп 2008 00:51

ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".

За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#8 Непрочетено мнение от ogi » 09 сеп 2008 00:56

FORMULA1 написа:
ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".

За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.
Това, за което говориш, е суеверие :) Аз го знам това от професионални шофьори и така са ме учили. Иначе си прав - може да превключиш задна като изчакаш синхронизатора - разликата в методите е 1-2 секунди.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#9 Непрочетено мнение от sasho » 09 сеп 2008 19:09

Аз се чудех,защо на Нубирата задната винаги влиза с хъркане :D Не знам при Рейсъра нямах подобни проблеми,но наистина при Нубирата като зачакам 2-3 секунди с натиснат съединител не хърка..Интересно.. :)

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#10 Непрочетено мнение от dsuzunov » 09 сеп 2008 19:17

Нубирата задната винаги влиза с хъркане
Възможно е това да се получава от не докрай натиснат педал на съединителя.
При мен е често срещано явление. (от мързел)
Изображение

Потребителски аватар
sasho
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1272
Регистриран: 29 фев 2008 19:17
МПС: Nubira 1.6
От: София

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#11 Непрочетено мнение от sasho » 09 сеп 2008 19:33

Абе да ти кажа и аз си мислех,че може да не натискам хубаво,но 1 ден викам ,чакай да видя ще натискам яко до доло, да видя ще хърка ли..Пак хърка!Не знам странно..

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#12 Непрочетено мнение от Izparitel » 09 сеп 2008 19:54

И при мен похърква на задна дори с натиснат до ламарината педал, но като изчакам малко влиза тихо. Ще пробвам за идеята и номера с 1-ва.

Потребителски аватар
mi6ko_pi
Напреднал
Напреднал
Мнения: 476
Регистриран: 01 авг 2008 23:35
Skype: mi6ko_pi1
МПС: Mercedes 230 CE
От: Стара Загора
Име: Най-голямия !!!
Контакти:

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#13 Непрочетено мнение от mi6ko_pi » 09 сеп 2008 19:54

И при мен се случва , много рядко но се случва . Като вклуча на задна , уш съм включил а не мърда , само пестъргва като дам газ . Не е суеверие . Един познат ми го каза , но аз не му повярвах докато не го пробвах :)
Изображение

Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#14 Непрочетено мнение от авео » 10 сеп 2008 01:05

Явно,този ефект се среща при всички Деу-та и продължава при Шевролет. И при Калос и при Авео задна хърка. Само ,когато е студена,задна влиза перфектно.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
Marky
Редовен
Редовен
Мнения: 101
Регистриран: 04 ное 2007 22:30
МПС: CHEVROLET AVEO 1.4, 94к.с.
От: Пловдив

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"

#15 Непрочетено мнение от Marky » 16 сеп 2008 21:41

При мен съм забелязал , че задната понякога влиза трудно. Милсех си че не съм натиснал педала до края, но не е така. Просто не влиза един два пъти и след това чак. Да ли и при други с авео е така? Мисля като ходя на ТО2 в края на септември да я погледнат.
AVEO - 1.4, 94к.с.

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”