Превключване на предавките по "камионаджииски"
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Превключване на предавките по "камионаджииски"
Пиша тук,понеже темата беше в друг раздел,а е добре това да се знае от повече хора.
Превключване с "двойно амбриране и междинна газ" се е използвало при автомобили,произвеждани до средата на миналия век.В скоростните кутии на тези автомобили не са поставяни синхронизатори за плавно превключване или са поставяни само на някои предавки. Пример: ГАЗ-51 (Молотовка) е с 4-ри степенна ск.кутия без синхронизатори,а на ГАЗ-53 са синхронизирани само 3-та и 4-та предавки.
А сега: как се превключва на по-ниска предавка с "двойно амбриране и междинна газ":
...движим се,примерно,на 4-та ск. и искаме да превключим на 3-та...
-натискаме съединителя и изключваме от скорост
-пускаме съединителя и подаваме за момент "газ"
-натискаме отново съединителя и включваме на по-ниската предавка
Този метод за превключване не се научава от първия път...необходима е много практика.
"Междинната" газ се подава в зависимост от скоростта на движение или предавката на която искаме да превключим и само при преминаване на по-малка скорост.
Превключване с "двойно амбриране и междинна газ" се е използвало при автомобили,произвеждани до средата на миналия век.В скоростните кутии на тези автомобили не са поставяни синхронизатори за плавно превключване или са поставяни само на някои предавки. Пример: ГАЗ-51 (Молотовка) е с 4-ри степенна ск.кутия без синхронизатори,а на ГАЗ-53 са синхронизирани само 3-та и 4-та предавки.
А сега: как се превключва на по-ниска предавка с "двойно амбриране и междинна газ":
...движим се,примерно,на 4-та ск. и искаме да превключим на 3-та...
-натискаме съединителя и изключваме от скорост
-пускаме съединителя и подаваме за момент "газ"
-натискаме отново съединителя и включваме на по-ниската предавка
Този метод за превключване не се научава от първия път...необходима е много практика.
"Междинната" газ се подава в зависимост от скоростта на движение или предавката на която искаме да превключим и само при преминаване на по-малка скорост.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Откак карам - 99% така превключвам на по-ниска предавка - дори и на съвременен автомобил се усеща колко по-леко влиза скоростният лост, само че аз подавам "междинна" при натиснат вече съединител (без двойно амбриране). Важни са оборотите на двигателя към следващата предавка.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
В скоростната кутия,при превключване се зацепват две зъбни колела,(образно казано)-ВОДЕЩО и ВОДИМО.
Водещото колело е свързано с мотора,а водимото с колелата.За да се зацепят е необходимо,оборотите им да са равни.Изравняването го върши синхронизатора.А когато няма време-"междинната газ".Оборотите на водимото зъбно колело не могат да се променят (свързано е с колелата) и за това се променят оборотите на водещото (чрез двигателя).
Не зная дали успях да го обясня така,щото да стане ясно,но все пак се опитах.
п.п....зъбните колела в скоростните кутии са постоянно зацепени по между си,а са свободно поставени на валовете.При превключването се свързва вала със зъбното колело чрез синхронизатора....абе...сложна материя...даже и за мен.
Водещото колело е свързано с мотора,а водимото с колелата.За да се зацепят е необходимо,оборотите им да са равни.Изравняването го върши синхронизатора.А когато няма време-"междинната газ".Оборотите на водимото зъбно колело не могат да се променят (свързано е с колелата) и за това се променят оборотите на водещото (чрез двигателя).
Не зная дали успях да го обясня така,щото да стане ясно,но все пак се опитах.
п.п....зъбните колела в скоростните кутии са постоянно зацепени по между си,а са свободно поставени на валовете.При превключването се свързва вала със зъбното колело чрез синхронизатора....абе...сложна материя...даже и за мен.

- mi6ko_pi
- Напреднал
- Мнения: 476
- Регистриран: 01 авг 2008 23:35
- Skype: mi6ko_pi1
- МПС: Mercedes 230 CE
- От: Стара Загора
- Име: Най-голямия !!!
- Контакти:
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?

Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Карай да върви! Мисля, че притежателите на Деу и Шевролет ще се оправят и без да са наясно с тези техники.
Аз съм благодарен, че онзи ден не ми се наложи да се прибирам към Сф без съединител. Така съм се прибирал със служебната и сърцето ми се късаше. Мисля, че няма да е лошо да го знаят колегите за всеки случай:
Ако съединителят не може да отдели, двигателят се пали при изключена предавка и се загрява за да пали по-лесно после.
При загасен двигател се включва се на 1-ва и се дава на стартер. Колата почва да подскача и пали /или поне се очаква да запали/. После се ускорява и нататък предавките се сменят без съединител чрез изравняване на оборотите. По възможност не се спира, защото паленето на стартер при включена 1-ва скорост съкращава яко живота на стартера, акумулатора и кой знае какво още.
Ако има други тънкости, запознатите да ги споделят, защото човек не знае в каква ситуация може да попадне.
Аз съм благодарен, че онзи ден не ми се наложи да се прибирам към Сф без съединител. Така съм се прибирал със служебната и сърцето ми се късаше. Мисля, че няма да е лошо да го знаят колегите за всеки случай:
Ако съединителят не може да отдели, двигателят се пали при изключена предавка и се загрява за да пали по-лесно после.
При загасен двигател се включва се на 1-ва и се дава на стартер. Колата почва да подскача и пали /или поне се очаква да запали/. После се ускорява и нататък предавките се сменят без съединител чрез изравняване на оборотите. По възможност не се спира, защото паленето на стартер при включена 1-ва скорост съкращава яко живота на стартера, акумулатора и кой знае какво още.
Ако има други тънкости, запознатите да ги споделят, защото човек не знае в каква ситуация може да попадне.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
По принцип ако спазваш поне правилото за междинна газ и зацепването за задна (първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна) ще ти е по-лесно и гладко превключването на скоростите (ако си свикнеш на тези чалъми, без да ги мислиш), после това удължава живота на скоростната кутия.mi6ko_pi написа:а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?
- Ilyan
- Глобален модератор
- Мнения: 959
- Регистриран: 07 ное 2007 10:07
- Skype: ilyan-f1
- МПС: ex. Leganza
- От: София
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Това, за което говориш, е суевериеFORMULA1 написа:Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Аз се чудех,защо на Нубирата задната винаги влиза с хъркане
Не знам при Рейсъра нямах подобни проблеми,но наистина при Нубирата като зачакам 2-3 секунди с натиснат съединител не хърка..Интересно.. 


- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Възможно е това да се получава от не докрай натиснат педал на съединителя.Нубирата задната винаги влиза с хъркане
При мен е често срещано явление. (от мързел)
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Абе да ти кажа и аз си мислех,че може да не натискам хубаво,но 1 ден викам ,чакай да видя ще натискам яко до доло, да видя ще хърка ли..Пак хърка!Не знам странно..
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
И при мен похърква на задна дори с натиснат до ламарината педал, но като изчакам малко влиза тихо. Ще пробвам за идеята и номера с 1-ва.
- mi6ko_pi
- Напреднал
- Мнения: 476
- Регистриран: 01 авг 2008 23:35
- Skype: mi6ko_pi1
- МПС: Mercedes 230 CE
- От: Стара Загора
- Име: Най-голямия !!!
- Контакти:
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
И при мен се случва , много рядко но се случва . Като вклуча на задна , уш съм включил а не мърда , само пестъргва като дам газ . Не е суеверие . Един познат ми го каза , но аз не му повярвах докато не го пробвах 


Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Явно,този ефект се среща при всички Деу-та и продължава при Шевролет. И при Калос и при Авео задна хърка. Само ,когато е студена,задна влиза перфектно.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- Marky
- Редовен
- Мнения: 101
- Регистриран: 04 ное 2007 22:30
- МПС: CHEVROLET AVEO 1.4, 94к.с.
- От: Пловдив
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
При мен съм забелязал , че задната понякога влиза трудно. Милсех си че не съм натиснал педала до края, но не е така. Просто не влиза един два пъти и след това чак. Да ли и при други с авео е така? Мисля като ходя на ТО2 в края на септември да я погледнат.
AVEO - 1.4, 94к.с.