Ако караш постоянно на къси разстояния, съответно студен двигател, може да се каже, че е горе-долу нормален разход. Сега ако кажеш, че и не я ръчкаш, а караш лекичко, тогава вече 12/100 си е доста висок разход....lakersbg написа:50 литра алпин дизел => 420км градско.... ше и *** майката на тая кола, какъв е тоя разход.... 12/100... бензинка да беше по-малко щеше да харчи...
Разход на гориво и зависимост от типа на каране
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
12/100 е невъзможен разход за дизел, освен, ако не е някаква бегачка, или товарен бус...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Според мен е възможно и то заради"онези" филтри,
за които цялата гилдия от майстори и самозвани в БГ
се мъчат да правят симулатори(емулатори).
За едни марки елементарно,за други единици го могат
за които цялата гилдия от майстори и самозвани в БГ
се мъчат да правят симулатори(емулатори).
За едни марки елементарно,за други единици го могат
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
признавам си че тези 420км бяха на къси разстояния (Люлин-център) и то на студен двигател защото докато стигна до работата колата рядко е достигнала работна температура. Когато е лошо времето не я ръчкам колата че яко поднася, занася и пр. непредизвикани маневри Иначе при възможност си я натискам до 80км/ч заради тъпия филтър. Регенерация се пуска само веднъж за тези километри, и тъй като бях до стадиона тогава излезнах на цариградското и я настъпих на по-високи обороти с 80-90км и докато се върна обратно до орлов мост вече си беше свършила регенерацията. Винаги е харчела тази кола поне 8-9 градско ама тоя път разхода направо....ме накара да си помисля за смяна с бензинка с газова!
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Разходът на гориво винаги е бил "болна" тема на всички шофьори по простата причина,че ни бърка яко в джоба.Затова я следя с интерес.Аз лично карам от 1976 досега и винаги съм си държал сметка.Имам много малък опит с дизели и едва ли мога да бъда полезен,но мога да споделя наблюденията си.Преди 4 години карах около 5000 км един служебен "Фолксваген Кади" сди 64 кс,с който се разнасяха стоки.Обикновено с 2 души и 200-300 кг товар.Даваше средно около 6,3-6,5/100.По -пресни впечатления от това лято от "Тойота" рав 4 2,2л,136кс(на сина ми).От София до Бургас с 2 души и много багаж,общо около 320 кг,при сравнително бързо,но равномерно каране -120-130 на магистралата,и около100-110 по другите пътища(където можеше,естествено),ми даде 6,7/100.На връщане сам шофьор,ми
даде 6,5/100.В софия синът ми има на чисто градско 8,3-8,6/100,като е сравнително енергичен водач.Колата му е на около 50х км. Разход от 12/100,както наблюдава колегата,изглежда прекалено висок за дизел,но за съжаление не мога да му помогна с никакъв конкретен съвет,освен да настоява в оторизирания сервиз да му потърсят по-задълбочено причините.Успех в оправянето и търпение
даде 6,5/100.В софия синът ми има на чисто градско 8,3-8,6/100,като е сравнително енергичен водач.Колата му е на около 50х км. Разход от 12/100,както наблюдава колегата,изглежда прекалено висок за дизел,но за съжаление не мога да му помогна с никакъв конкретен съвет,освен да настоява в оторизирания сервиз да му потърсят по-задълбочено причините.Успех в оправянето и търпение
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Можем да модифицираме заглавието "в зависимост от начина на зареждане".Какво имам предвид? отдавна си здавам въпроса "Дали на нашите бензиностанции литърът е литър"? Преди няколко години един познат отишъл със стандартна метална туба да налее бензин,и се окзало,че стандартната му туба е побрала 25 литра според брояча на колонката. Преди 2-3 седмици брат ми тръгва за извън града и знае,че има съвсем малко бензин,затова избира маршрут покрай бензиностанция.По закона на Мърфи колата угасва на 200 м от бензиностанцията( на "Шел").Брат ми отива да си налее със 4-литрова фабрична туба,и след като я напълнил,се оказало,че броячът е отчел над 4,5 литра?!Вдига лек скандал,
от бензиностанцията започнали извинения и обяснения,че са направили някаква грешка,че нещо не са нулирали и т.н. Та си задавам въпроса "дали литърът им е литър",т.е. ако колонката показва прмерно 40 литра,колко реално са влезли в резервоара,и доколко сметките ни след това са верни.Много хора,пътували в чужбина,констатират,че там колите им горят по-малко.Може би там литърът е литър! Но може ли човек да носи калибриран съд и преди всяко зареждане да прави проверка на колонката?!
от бензиностанцията започнали извинения и обяснения,че са направили някаква грешка,че нещо не са нулирали и т.н. Та си задавам въпроса "дали литърът им е литър",т.е. ако колонката показва прмерно 40 литра,колко реално са влезли в резервоара,и доколко сметките ни след това са верни.Много хора,пътували в чужбина,констатират,че там колите им горят по-малко.Може би там литърът е литър! Но може ли човек да носи калибриран съд и преди всяко зареждане да прави проверка на колонката?!
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Пук само си помислете при газта как е. Даже и тубичка не помага.
- nik
- Напреднал
- Мнения: 321
- Регистриран: 02 яну 2010 15:06
- Skype: sectord
- МПС: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150hp
- От: Плевенско + София
- Име: ЕН3600КА
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Е те това е големият въпрос!Сещам се и за още-дали бензинът е бензин и дали нафтата е нафта?emil nikov написа: "Дали на нашите бензиностанции литърът е литър"?
Chevrolet Cruze 2.0D LT VCDi 150 hp MT ---ex.---
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Все пак аз да се върна на питането , при положение че въртящият момент е най-голям при около 3500 оборота , с толкова ли като караме ще е най-икономична? Или с 2000 оборота лекичко в града
"Един въпрос за 16v при градко кога ви гори колата по-малко , при каране с 2000, 3000 или 4000 оборота?"
"Един въпрос за 16v при градко кога ви гори колата по-малко , при каране с 2000, 3000 или 4000 оборота?"
- Simeoni
- Минаващ
- Мнения: 49
- Регистриран: 04 ное 2008 18:44
- Skype: Stanimir1962
- МПС: Chevrolet Lacetti 2.0 CDX
- От: Р У С Е
- Име: Симеонов
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
В България нито литъра е литър,нито нафтата е нафта.Понеже работата ми е такава,имал съм възможност да карам предната си кола Opel Astra 1,7D с нафта от рафинерията , преди да е отишла на бензиностанциите.Няма просто сравнение с нашата,в която всичко друго има,но не и нафта Разход,шум и тяга са абсолютно различни.Затова в БГ да се говори за точен разход е просто несериозно.Наливам и карам,да яд ме е.че с определено количество гориво не минавам колкото трябва,ама.....това е положението!
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
На въпроса на miroki относно начина на каране: максималният въртящ момент дава минимум на специфичния разход на гориво (гр/кс.час),т.е. макс КПД на двигателя.Но това може да се постигне при движение на най-висока предавка(скорост) на пътя.Както вие го казвате,по-икономично е с 2000 об/мин полекинка из града.Ако не става с вашата кола на пета,опитайте на четвърта предавка.При всички случаи ще имате икономия на бензин.Моята е Леганза 2,2 бензин.Без проблеми ми позволява каране: 1скорост до 3000 об,смяна втора до 3000 об/мин. - четвърта(прескачам третатата),а над 50 км/час при равен път ,"мушкам" петата! Двигателят не се сърди(доста е голям).На пета скорост при 55-60 км/ч работи на 1500-1600 об/мин,без да се "сърди".Успявам да постигна на градско в Бургас,който си е доволно натоварен на градско,около 10/100(по-горе съм дал по-подробни отчети).не искам да се фукам,а да споделя опит.Дано бъде полезен на колегите с оглед икономично шофиране. Аз бих разгледал всякакви данни и впечатления по отношение икономично шофиране. Смятам,че ще имате икономично шофиране на дълъг път при режим на макс.въртящ момент на най-висока предавка(пета),предвид на това,което споменах по-горе-максималният въртящ момент е режим на минимален специфичен разход на бензин в гр/кс.час,или най-висок КПД на двигателя.Изпробвайте при вашия двигател ,за да установите най-икономичните режими.При всички случаи ще бъде в града "полекинка с 2000 об/мин",или нещо приблизителнлно такова.Само от вас зависи да напипате икономичния режим.Но в никакъв случай не карайте с 3000-4000 об в града с надеждата да постигнете икономия на бензин
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Горното е резюме от дългогодишно търсене на информация за работата на ДВГ(преди да се появят Гугъл) и в резултат на продължителни проби и обобщаване и осмисляне на теоретични постановки(от "дебелите книги") и пробите зад волана.Опитът ми е дългогодишен и с желание го споделям с всички заинтересувани колеги
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Да и аз май нещо такова установих. Само, че на предната кола сменях предавките на 2000 оборота и карах така , до 5 та , като на 5 та карам, как да го кажа "без газ" без да я натискам изобщо да не я товаря и си върви, но Ланоса не се чувства много комфортно при смяна на 2000 оборота, и гледам, че му е по-добре като сменям на 3000 -3500 оборота предавките, и накрая прескачам 4 та и направо 5 та (моята е къса 5 та) и около 2000 оборота на равно разбира се. почти без газ. но не знам до колко е добре това за това питах.
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
По принцип за 1.6 16V двигателя му дават за оптимални между 2 000 и 3 000 оборота. Води се, че най-икономичния режим е в ниските обороти, но пък, ако се опиташ да ускоряваш, едно, че няма да дърпа, друго, че така сигурно ще изгори повече, отколкото, ако минеш на по-ниска предавка и ускориш.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Според мен теоритичната постановка по-горе и вярна по принцип, но много непълна. Поради това - неприложима за конкретния случай....
Най-ниските обороти ще ти дадат най-нисък разход при автомобил поради следните причини:
1. По-малки вътрешни разходи от триене, размесване на масло, въртене на зъбчатки и т.н.
2. По-ниска скорост, и съответно по-ниско въздушно съпротивление (квадрат от скоростта)
Затова моя принцип градско е горе-долу следния: 1-ва ускорение рязко до около 40км/ч и след това - директно 5-та или 6-та за поддържане на скоростта около 1100-1500об/мин
Извънградско - както ми падне: поддържане на 6-та желаната скорост, Изпреварване на 3-та или 4-та за най-кратко изпреварване, след което отново 6-та....
П.С. Дори при корабите, където нормално двигателите са изчислени да работят хиляди часове на точно едни обороти при максимална икономичност, всяко повишаване на оборотите води до повишен разход, а смъкването на оборотите - до икономии заради намаленото триене (и съпротивление на водата).
Най-ниските обороти ще ти дадат най-нисък разход при автомобил поради следните причини:
1. По-малки вътрешни разходи от триене, размесване на масло, въртене на зъбчатки и т.н.
2. По-ниска скорост, и съответно по-ниско въздушно съпротивление (квадрат от скоростта)
Затова моя принцип градско е горе-долу следния: 1-ва ускорение рязко до около 40км/ч и след това - директно 5-та или 6-та за поддържане на скоростта около 1100-1500об/мин
Извънградско - както ми падне: поддържане на 6-та желаната скорост, Изпреварване на 3-та или 4-та за най-кратко изпреварване, след което отново 6-та....
П.С. Дори при корабите, където нормално двигателите са изчислени да работят хиляди часове на точно едни обороти при максимална икономичност, всяко повишаване на оборотите води до повишен разход, а смъкването на оборотите - до икономии заради намаленото триене (и съпротивление на водата).