Разход на гориво и зависимост от типа на каране
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Студените дни вдигат разхода защото:
1. Поради липса на покрити и отопляеми гаражи, често 'подгряваме' колите си, докато ги размразяваме. През това време горим гориво без да върши никаква работа и съответно разхода хвъква в небесата.
2. Докато двигателя е студен, работи с преобогатена смес - повече гориво/по-малко въздух. При ниска температура съотношението гориво/въздух трябва да е друго за да гори добре сместа. Затова и на старите коли имаше 'смукач', с помощта на който се вкарваше още бензин (намаляваше въздуха) и миришеше дори на недоизгорял бензин сутрин.
3. Маслото в двигателя и скоростната кутия е силно сгъстено. Докато загрее е нужна много повече енергия за да се въртят валовете. Докато при двигателя маслото загрява сравнително бързо, то в скоростната кутия това не става толкова бързо и понякога са нужни десетки километри за да си достигне до нормална температура. Следствие от това съпротивление на маслото е опита на колата да тръгне рано сутрин когато отпускаш съединителя при неутрална предавка. Просто маслото е 'стегнало' валовете и зъбчатките към тях и предава въртящ момент към колелата. А като натиснеш спирачката в него момент - същото усилие ще продължи да товари двигателя допълнително, докато се позагрее маслото и докато се изхвърли 'греста' от работните повърхности.
1. Поради липса на покрити и отопляеми гаражи, често 'подгряваме' колите си, докато ги размразяваме. През това време горим гориво без да върши никаква работа и съответно разхода хвъква в небесата.
2. Докато двигателя е студен, работи с преобогатена смес - повече гориво/по-малко въздух. При ниска температура съотношението гориво/въздух трябва да е друго за да гори добре сместа. Затова и на старите коли имаше 'смукач', с помощта на който се вкарваше още бензин (намаляваше въздуха) и миришеше дори на недоизгорял бензин сутрин.
3. Маслото в двигателя и скоростната кутия е силно сгъстено. Докато загрее е нужна много повече енергия за да се въртят валовете. Докато при двигателя маслото загрява сравнително бързо, то в скоростната кутия това не става толкова бързо и понякога са нужни десетки километри за да си достигне до нормална температура. Следствие от това съпротивление на маслото е опита на колата да тръгне рано сутрин когато отпускаш съединителя при неутрална предавка. Просто маслото е 'стегнало' валовете и зъбчатките към тях и предава въртящ момент към колелата. А като натиснеш спирачката в него момент - същото усилие ще продължи да товари двигателя допълнително, докато се позагрее маслото и докато се изхвърли 'греста' от работните повърхности.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Във връзка с разхода,някой може ли да даде логично обяснение
на това:http://everbuying.com/product39489.html
на това:http://everbuying.com/product39489.html
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Надали ще има такова.todortv написа:Във връзка с разхода,някой може ли да даде логично обяснение
на това:http://everbuying.com/product39489.html
Сещам се за едно кардинално решение на Френската академия на науките - там просто не разглеждат заявки и твърдения за изобретен "вечен двигател" /перпетум мобиле/. Мисля, че по този начин са си спестили маса сили и енергия.
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
то аз си знам че в студеното време колата ще харчи повече, ама в моя случай става въпрос за 1-1.5л на 100км. А и както вече споменах от тия 500на км 300 бяха извънградско (вярно че бяхме 5ма в колата и климатроника работи нон-стоп защото се запотяваха стъклата). Карах със 110-130 някъде. Просто нещо разхода на Лачетито си е като на бензинов двигател, добре че го взех изгодно та не ме е яд, щото по принцип дизеловите коли са 3-4000 по скъпи и хората ги взимат с идеята че ще избият тези пари с течение на времето.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Купуваш си разклонител, монтираш 5-6 такива и спираш да зареждаш изобщо...todortv написа:Във връзка с разхода,някой може ли да даде логично обяснение
на това:http://everbuying.com/product39489.html
А логичното обяснение е че измежду 2 000 000 000 шофъори ти стигат 2% балъци и вече си милионер.
Life's a journey, not a destination
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Ако включиш 5-6 такива икономията в един момент ще надхвърли 100% и мотора ще връща газstinbg написа:Купуваш си разклонител, монтираш 5-6 такива и спираш да зареждаш изобщо...todortv написа:Във връзка с разхода,някой може ли да даде логично обяснение
на това:http://everbuying.com/product39489.html
А логичното обяснение е че измежду 2 000 000 000 шофъори ти стигат 2% балъци и вече си милионер.
![Laughing :lol:](./images/smilies/emoticon-0136-giggle.gif)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Доколкото съм чел рекламите на тея джаджи - основното което правят е филтриране на пиковете в ел-инсталацията (с други думи - купуваш си кондензатор в кутийка)...
Та за ползата - едва ли на колегите с добър филтриращ кондензатор на аудиосистемите разхода им е спаднал толкова силно....
Затова и специално към автомобилните подхождам с насмешка....
Относно битовите - все още се двоумя, защото там консуматорите са прекалено различни, и може едно оправяне на cosF да подобрява донякъде нещата... Но дали новите електромери не хващат и тези 'ирационални' товари - не знам...
Та за ползата - едва ли на колегите с добър филтриращ кондензатор на аудиосистемите разхода им е спаднал толкова силно....
Затова и специално към автомобилните подхождам с насмешка....
Относно битовите - все още се двоумя, защото там консуматорите са прекалено различни, и може едно оправяне на cosF да подобрява донякъде нещата... Но дали новите електромери не хващат и тези 'ирационални' товари - не знам...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
slowtraveler написа: Относно битовите - все още се двоумя, защото там консуматорите са прекалено различни, и може едно оправяне на cosF да подобрява донякъде нещата... Но дали новите електромери не хващат и тези 'ирационални' товари - не знам...
Офтопик:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Офтопик:
- Stancho2009
- Нов
- Мнения: 99
- Регистриран: 20 яну 2009 16:41
- Skype: Stancho2005
- МПС: Daewoo Leganza 2.2CDX 2000г.
- От: София
- Име: Станислав
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Нека върнем темата към автомобилите. Ето още едно решение за намаляване на разхода на гориво. Поне на мен ми звучи правдоподобно.http://www.hho-plus.com/
- Ilyan
- Глобален модератор
- Мнения: 959
- Регистриран: 07 ное 2007 10:07
- Skype: ilyan-f1
- МПС: ex. Leganza
- От: София
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Stancho2009 написа:Нека върнем темата към автомобилите. Ето още едно решение за намаляване на разхода на гориво. Поне на мен ми звучи правдоподобно.http://www.hho-plus.com/
Офтопик:
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Един приятел си е направил такова собственоръчно - електролиза и хоп водород (то и при елементарно зареждане на оловен акумулатор се отделя водород) и си го е монтирал на Хондата, като произведения водород вкарва директно във входящия въздух и разчита на компютъра да коригира сместа като "надуши", че е богата (заради допълнителния водород) - а водород наистина има, защото като извади маркуча и го запали със запалка нещото гори. Какъв е ефекта обаче - харчиш 20-30 Ампера ток, които в никакъв случай не са безплатни и получаваш водород, който не е ясно дали е достатъчен да произведеш въпросните 20-30 А. Според моя приятел разхода е паднал с половин литър, но аз изпитвам съмнения, все пак той след като е положил толкова труд и средства за "горивната клетка" (както той я нарича) произвеждаща водород, няма голям избор освен да твърди че работи. Физиката обаче е безкомпромисна в това отношение - перпетум мобиле няма.Stancho2009 написа:Нека върнем темата към автомобилите. Ето още едно решение за намаляване на разхода на гориво. Поне на мен ми звучи правдоподобно.http://www.hho-plus.com/
Като казах че перпетум мобиле няма се сетих за климатиците дето харчат 1 Квт , а отдават 4 Квт - надявам се никой не си мисли, че тва е чудото дето дава повече отколкото взема.
Life's a journey, not a destination
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
50 литра алпин дизел => 420км градско.... ше и *** майката на тая кола, какъв е тоя разход.... 12/100... бензинка да беше по-малко щеше да харчи...
![Angry :@](./images/smilies/emoticon-0121-angry.gif)
![Angry :@](./images/smilies/emoticon-0121-angry.gif)
![Angry :@](./images/smilies/emoticon-0121-angry.gif)
![Angry :@](./images/smilies/emoticon-0121-angry.gif)
![Angry :@](./images/smilies/emoticon-0121-angry.gif)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Да не би да я държиш много на място???
Не е нормален чак такъв разход....
Не е нормален чак такъв разход....
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Един въпрос за 16v при градко кога ви гори колата по-малко , при каране с 2000, 3000 или 4000 оборота?