Данък МПС
Re: Данък МПС
Важи ли още отстъпката от 5% при навременно плащане и до кога?
Наистина има доста големи разлики между градовете... Като разцъках един калкулатор за различните градове излиза за 150к.с. 260-Сф, 300-Варна, 400-Плевен ?!
Наистина има доста големи разлики между градовете... Като разцъках един калкулатор за различните градове излиза за 150к.с. 260-Сф, 300-Варна, 400-Плевен ?!
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: Данък МПС
Че хилядарка за 2 нови автомобила си е съвсем в нормите.slowtraveler написа:Мисля, че няма изменение в данъците тази година...
Относно това дали са високи - какво да ти кажа, когато за двата що годе нормални съвременни автомобили (под 150к.с.) миналата година платих 1000лв данък...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Данък МПС
Добави към това каско и другите скрити данъци - ГО + винетка, и цената се утроява - всяка година плащаш един по-евтин автомобил...JelqzkoJelqzkov написа:...Че хилядарка за 2 нови автомобила си е съвсем в нормите.
А и разбираш, че 4г автомобил, че не е толкова нов като решиш да го продаваш ...
П.С. Оги, да 5% отстъпка важи в момента (май до края на Април) при изплащане изцяло на сумата...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Данък МПС
Аз бях приятно изненадан, че тази година данъка на Нубирата ми е значително по-малък.
За 2012год. данъка беше 161.46 лева и с 5% отстъпка стана 153.39 лева.
За 2013год. данъка вече е 107.64 лева и с отстъпката стана 102.26 лева.
Разлика около 50 лева, явно Баба Яга е минала в друга възрастова група.
За 2012год. данъка беше 161.46 лева и с 5% отстъпка стана 153.39 лева.
За 2013год. данъка вече е 107.64 лева и с отстъпката стана 102.26 лева.
Разлика около 50 лева, явно Баба Яга е минала в друга възрастова група.
Re: Данък МПС
Всяка Община си определя сама данъка, в рамките на позволеното от ЗМДТ. Ако не се лъжа, за Варна е максимума, а за София - клони към минималната граница. Отстъпката се ползва до 30 Април.
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: Данък МПС
slowtravelerЕ, щом искаш да караш 2 нови коли, е редно да приемаш и разходите по тях.
Тва не значи обаче, че данъчната ни система не е сбъркана. Защото, това което караш ти би трябвало да може да си го позволи всеки нормален гражданин. А не ти с твоите 1000 да компенсираше 10-те лева на 100 човека.
IzparitelНай-вероятно е станала тийнейджърка.
aleandroТочно така - всеки град преценя колко бедни са му гражданите.
Тва не значи обаче, че данъчната ни система не е сбъркана. Защото, това което караш ти би трябвало да може да си го позволи всеки нормален гражданин. А не ти с твоите 1000 да компенсираше 10-те лева на 100 човека.
IzparitelНай-вероятно е станала тийнейджърка.
aleandroТочно така - всеки град преценя колко бедни са му гражданите.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Данък МПС
Не се оплаквам от разходите, а от това, че не се вижда резултат от дадените пари...JelqzkoJelqzkov написа:slowtravelerЕ, щом искаш да караш 2 нови коли, е редно да приемаш и разходите по тях.
Тва не значи обаче, че данъчната ни система не е сбъркана. ....
За да не ревеш трябва да има поносим баланс дадени пари/получен резултат.
Разбираемо е малко пари/малък резултат. Но в случая не смятам, че е нормално да плащаш общо около 1400 евро за данъци+каско за автомобил (толкова бе преди 2г), а насреща да не получаваш нищо.
Не вярвам да се плащат дори и в богата Германия такива суми за сравнително евтин автомобил.
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Данък МПС
JelqzkoJelqzkov, баш си ни е объркана данъчната система. Няма как да приема държавата да ме наказва, защото съм решил да се правя на европеец и да карам нов автомобил, който е по-икономичен, по-сигурен, по-надежден и по-екологичен, от 5+ годишният му аналог.
Това е един малоумен социален данък, изхождащ от позицията че щом карам нов автомобил, значи имам повече пари, и съответно трябва да плащам повече, поемайки по този начин и част от данъка на колегите които карат 5+ годишни коли.
Това е един малоумен социален данък, изхождащ от позицията че щом карам нов автомобил, значи имам повече пари, и съответно трябва да плащам повече, поемайки по този начин и част от данъка на колегите които карат 5+ годишни коли.
- dragerg
- Минаващ
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 авг 2010 11:33
- МПС: chevrolet lacetti 1,6 16V
- От: Dimitrovgrad
Re: Данък МПС
За кола 109 к.с. на 3 години, платих малко над 300лв. Социалната насоченост на данъка е ясна, но ме мъчи въпроса, защо цената за kW не е константна
Re: Данък МПС
Данъците освен да пълнят бюджета имат и друга функция - да стимулират или ограничават. Такива например са акцизите върху алкохола и цигарите - вредни навици, които хем се ограничават, хем с тях се пълни и хазната. Акциза върху автомобилите падна под натиска на ЕС, защото се оказа, че такава измислица в белите държави няма. Ако нашите законотворци бяха "зелено" ориентирани, както са в братска Германия, то те щяха да стимулират покупката на нови автомобили. Чрез данъчни облекчения или директни плащания. Тук обаче, щом караш нов автомобил, значи си богат, т.е. от теб се иска да поемеш по-голяма тежест в името на общото благо. А това, че 20 годишните "дъраци" замърсяват повече, опасни са на пътя, но пък правят трафик и амортизират пътищата наравно с новите автомобили, е без значение - все пак са с "евтиния" данък. С това мислене дълго време ще бъдем автоморгата на Европа.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Данък МПС
Как да не е константа? В дадената община цената е константа. Закона определя порядъка (мин/макс), а конкретната община приема точната стойност...
Общо взето данък = А х B х C х D
A = константа лв/kW, като тази константа зависи освен това и от мощността - няколко мощностни диапазона
B = мощността на автомобила
C = 0.5 ако автомобила е до 74kw и има работещо катализаторно устройство
D = коефициент, зависещ от възрастта (до 5г, 5-10г, над 10г)
Иначе идиотизма при някои данъци е явен - например при автомобил с ДВГ 230к.с. и обща хибридна мощност 300к.с., нашите данъчни облагат хибридния автомобил върху пълната хибридна мощност - 300к.с....
Общо взето данък = А х B х C х D
A = константа лв/kW, като тази константа зависи освен това и от мощността - няколко мощностни диапазона
Офтопик:
C = 0.5 ако автомобила е до 74kw и има работещо катализаторно устройство
D = коефициент, зависещ от възрастта (до 5г, 5-10г, над 10г)
Иначе идиотизма при някои данъци е явен - например при автомобил с ДВГ 230к.с. и обща хибридна мощност 300к.с., нашите данъчни облагат хибридния автомобил върху пълната хибридна мощност - 300к.с....
- dragerg
- Минаващ
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 авг 2010 11:33
- МПС: chevrolet lacetti 1,6 16V
- От: Dimitrovgrad
Re: Данък МПС
Може би не се изразих правилно Мисълта ми беше, защо цената за 1kW не е само 1лв. да речем, а варира по схемата горе.slowtraveler написа:За Варна стойностите са:
1. до 37 kW включително – 1 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително –1 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително – 1.35 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително – 1.65 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW – 1.85 лв. за 1 kW;[/offtopic]
B = мощността на автомобила
C = 0.5 ако автомобила е до 74kw и има работещо катализаторно устройство
D = коефициент, зависещ от възрастта (до 5г, 5-10г, над 10г)
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: Данък МПС
slowtraveler 100% съм съгласен с всеки един аспект от мнението ти.
Proximus Това казвам и аз - сбъркана е, но не защото смята, че щом можеш да се бръкнеш за нова кола, можеш да се бръкнеш и да и платиш големия данък .
aleandro Последното нещо с което се стимулира купуването на нови автомобили е данъка
dragerg Примерно, защото аз за моите 101 коня ще плащам 101 лева, а ти за твоите 500 ще плащаш 500 лв.
Не е ли по-еферта аз за 101 да плащам 70 лв, а ти за твоите 500 да плащаш 2000?
Proximus Това казвам и аз - сбъркана е, но не защото смята, че щом можеш да се бръкнеш за нова кола, можеш да се бръкнеш и да и платиш големия данък .
aleandro Последното нещо с което се стимулира купуването на нови автомобили е данъка
dragerg Примерно, защото аз за моите 101 коня ще плащам 101 лева, а ти за твоите 500 ще плащаш 500 лв.
Не е ли по-еферта аз за 101 да плащам 70 лв, а ти за твоите 500 да плащаш 2000?
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Данък МПС
Тъпнята е отстъпката за катализатор ( 1/2 от цената), която се приема само за коли под 101 коня., Т.е. аз с чиста съвест си махам катализатора и си тровя наред защото си плащам за това.
Това е сбърканото на данъците.
Хубавата новина е, че си имам катализатор, но тя не е хубава точно за мен.
Това е сбърканото на данъците.
Хубавата новина е, че си имам катализатор, но тя не е хубава точно за мен.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Данък МПС
Логичното е, ако мотивите са екологични, отстъпката за катализатор да обхваща и по-мощните автомобили. Май причината ще да е фискална - не е проблем да се загубят 50 % от данък 30 лева, но 50 % от 500 лева си е цифра.
Според мен е несправедливо и при разлика от 1 к.с. да се появяват огромни разлики в данъка поради попадане в следващото стъпало. Математически има как този проблем да се отстрани като се запази идеологията при облагането, ама де толкоз акъл у законодателя?
Според мен е несправедливо и при разлика от 1 к.с. да се появяват огромни разлики в данъка поради попадане в следващото стъпало. Математически има как този проблем да се отстрани като се запази идеологията при облагането, ама де толкоз акъл у законодателя?