Та какво викаш за дизела....
Да видим отново фактите, а не лиричните отклонения (отново дизел 140-150к.с. срещу бензин 140-150к.с.)
Среден разход на Епика дизел 7,07 l/100km
Среден разход на Епика LPG 10,79 l/100km
И то имайки предвид, че газ слагат преобладаващо тези, които пътуват доста градско.
Според опита на колеги с LPG разхода им е около 10лв/100км. Дизела излиза около 14-15лв/100км.
При CNG разхода спада и под 7лв/100км.. А поддържаш все пак бензинов автомобил, където свещите са консуматив, а не като дюзите на дизела - половината автомобил...
(моля колегите да ме поправят ако някое число им се струва прекалено отличаващо се от нормалните им разходи)
За разликата от 1800лв (едни от най-скъпите ГИ) и 4500лв разликата между покупна стойност на дизел и бензин - къде имаш да избиваш повече пари???
Относно 'бягането' - 150к.с. просто няма как да ти ги направи 8.5сек при теглото на нормален автомобил...
А и тези параметри много често зависят силно от скоростната кутия....
Не можах да подбера близки параметри на двигателите при Шевролет, затова давам пример с мазда6...
Два двигателя: бензин 2.5/170к.с. vs турбо дизел 2.2/180к.с..
Ускорение 0-100: 8.1сек / 8.5сек
Максимална скорост: 220км/ч / 218км/ч....
Моята 2.0/147к.с. я дават 9.9сек/214км/ч (въпреки, че съм я засичал на 217км/ч)...
При GM могат да се видят леки обратни тенденции, които също са навярно заради разлика в скоростните кутии:
Например Insignia
1.8/140к.с. бензинка vs 2.0/130к.с. дизел
0-100: 11.4 / 11.1
макс скорост: 207км/ч./ 207км/ч...
или
1.6/115к.с. срещу 2.0 cdti/110к.с.
0-100: 12.9 / 12.1
max: 192km/h / 190km/h
А за да разбереш донякъде 'убийственото' число 'въртящ момент може да ти помогнат тези данни от два двигателя на insignia, единия от които е с почти двойно по-голям максимален въртящ момент, но с малко по-малка мощност:
1.6 турбо екотек 180кс/230Nm vs 2.0 cdti/160к.с./350Nm
0-100: 8.9s / 9.5s
max: 225km/h / 221km/h
Относно новите автомобили и горивата.... Колко пъти си чувал в този форум за проблем с катализатора на нов бензинов автомобил.
Тогава пусни търсене на 'DPF' за да видиш 'предимството' на дизела...
Към това прибави и здравината на турбото в сравнение с целия двигател. И цената му....
А зимата ще видим отново темата 'откъде зареждате добър дизел'....
Всяко нещо си има цена... Както се казва - безплатен обяд няма
