ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и т.н
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
nik, точно затова съм си взел втори комплект джанти....
Смяната ако искам да го направи гумаджия ми струва 8лв. Но си е удоволствие сам да си ги развъртиш, дори и ползвайки обикновения крик на колата и кръстачката...
С втория комплект се избягва стъргането на джантите (неизбежно - все пак машината трябва да отлепи гумата) два пъти годишно, а също така и деформирането на гумите при монтаж/демонтаж....
За дупките - не знам как е в плевенско, но тук покрай морето асфалта се руши предимно зимата заради постоянното почти ежедневното замразяване и размразяване....
Та февруари март нещата стават почти трагични - пукнатините, които са изкарали цяло лято изведнъж стават кратери до чакъла отдолу...
Освен това тъмната част на денонощието е по-продължителна, което също увеличава вероятността да не забележиш някой кратер...
П.С. смяна на 4 гуми на калосчето с баланс и т.н. ми струва 24лв...
Смяната ако искам да го направи гумаджия ми струва 8лв. Но си е удоволствие сам да си ги развъртиш, дори и ползвайки обикновения крик на колата и кръстачката...
С втория комплект се избягва стъргането на джантите (неизбежно - все пак машината трябва да отлепи гумата) два пъти годишно, а също така и деформирането на гумите при монтаж/демонтаж....
За дупките - не знам как е в плевенско, но тук покрай морето асфалта се руши предимно зимата заради постоянното почти ежедневното замразяване и размразяване....
Та февруари март нещата стават почти трагични - пукнатините, които са изкарали цяло лято изведнъж стават кратери до чакъла отдолу...
Освен това тъмната част на денонощието е по-продължителна, което също увеличава вероятността да не забележиш някой кратер...
П.С. смяна на 4 гуми на калосчето с баланс и т.н. ми струва 24лв...
-
- Нов
- Мнения: 50
- Регистриран: 28 апр 2010 20:56
- МПС: chevrolet lacetti 1.6i
- От: dimitrovgrad
- Име: tocho
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
На старото ситроенче ксантия 1.9 тд набор 94 съм с лети джанти - летни гуми и железни със зимни гуми,както казва колегата кеф ми е сам да ги сменям.Лачетито е в процес на комплектовка,криза момчета 

- nik
- Напреднал
- Мнения: 321
- Регистриран: 02 яну 2010 15:06
- Skype: sectord
- МПС: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150hp
- От: Плевенско + София
- Име: ЕН3600КА
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
След един месец шофиране(внимателно) по родните пътища отново съм за баланс на гумите-и четирите!!!!
Аз ли съм кърък или все попадам на баш-гумаджии?!Може би пък "матряла" е кофти?!?!Като за капак едната гума(задна) има някаква лека(все още) деформация.За гаранция-мисията невъзможна!Е,как да не я обичам тази държава?!





Chevrolet Cruze 2.0D LT VCDi 150 hp MT ---ex.---
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
Не бъди наивен във вярата си към гумаджиите. Много често те са просто хора на заплата там и не им пука какво правят, ни то пък знаят какво правят...
И наистина си купи втори комплект джанти, така ще ги унищожаваш по малко и тях и гумите, а и ще спестиш някой лев от това упражнение по 2 пъти в годината... Не им давай да завиват болтовете с пистолета, не им давай да ги стягат до неузнаваемост защото като спукаш гума ще разбереш защо. Повредата на резбите и тя. Най добре е сам да си ги сменяш и само баланс при гумаджиите, не е трудна работа, пък и малко фитнес...
Купи си манометър и си следи налягането на гумите, особено когато се сменя драстично околната температура при смяна на сезоните, да речем с повече от 15 градуса. Иначе за кривенето - може да се редуцира с по малки джанти(ако е възможно) и по-високи гуми. Най добре е гума висока поне 70, компромис е 65, всичко под това е обречено на лоши срещи със траповете.
И мен ме е яд всеки ден къде карам, ама това е положението, следващия път изхода е джип...

И наистина си купи втори комплект джанти, така ще ги унищожаваш по малко и тях и гумите, а и ще спестиш някой лев от това упражнение по 2 пъти в годината... Не им давай да завиват болтовете с пистолета, не им давай да ги стягат до неузнаваемост защото като спукаш гума ще разбереш защо. Повредата на резбите и тя. Най добре е сам да си ги сменяш и само баланс при гумаджиите, не е трудна работа, пък и малко фитнес...

И мен ме е яд всеки ден къде карам, ама това е положението, следващия път изхода е джип...

- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
Гумите са обречени, ако физическия им размер е малък....
Коефициента на височината не е толкова важен...
Врътнах вече 2г с гуми, високи 50 (215/50/17), и засега единствено една предна гума направи балонче (джантата е ОК) защото скочих в около 15см трап с претоварен автомобил...
Някои гуми са с много слаби бордове (например летен Гудиър) - и при най-малката дупка започват да се деформират бордовете...
Но ако сложиш малка гума - например 155/50 то тогава разстоянието до джантата наистина е малко и ще имаш проблеми...
Другия параметър, който намалява вероятността от кривене на джанти и проблеми с гумите, е общия диаметър на гумата. Тогава ъгъла на подхода към дупката при по-голям външен диаметър е коренно различен и гумата 'изплава', вместо да се удря под голям ъгъл в ръба на дупката
.
Коефициента на височината не е толкова важен...
Врътнах вече 2г с гуми, високи 50 (215/50/17), и засега единствено една предна гума направи балонче (джантата е ОК) защото скочих в около 15см трап с претоварен автомобил...
Някои гуми са с много слаби бордове (например летен Гудиър) - и при най-малката дупка започват да се деформират бордовете...
Но ако сложиш малка гума - например 155/50 то тогава разстоянието до джантата наистина е малко и ще имаш проблеми...
Другия параметър, който намалява вероятността от кривене на джанти и проблеми с гумите, е общия диаметър на гумата. Тогава ъгъла на подхода към дупката при по-голям външен диаметър е коренно различен и гумата 'изплава', вместо да се удря под голям ъгъл в ръба на дупката

- nik
- Напреднал
- Мнения: 321
- Регистриран: 02 яну 2010 15:06
- Skype: sectord
- МПС: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150hp
- От: Плевенско + София
- Име: ЕН3600КА
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
Два комплекта джанти безспорно е най-добре,но не виждам връзка с калпаво балансираните гуми(калпав материал).За дупките във всичките им разновидности по пътищата няма решение освен запълването им.Последния си пост го написах по-скоро като оплакване,защото отдавна ми е писнало да съм от е...та страна
Ще пия една студена и хлорирана вода от чешмата!

Chevrolet Cruze 2.0D LT VCDi 150 hp MT ---ex.---
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html[/url]
Re: ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и
Успокоение - всички пием понякога студена вода... 
