ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и т.н
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Точно по тези причини съвсем сериозно обмислям да взема втори комплект алуминиеви джанти.
За баланса - чудно ми е дали няма да се обезсмисли процедурата по смяната директно на цели колела, когато винаги трябва да минат стенд?
За баланса - чудно ми е дали няма да се обезсмисли процедурата по смяната директно на цели колела, когато винаги трябва да минат стенд?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Баланс не правя при смяна на колела...
Не че има нещо лошо да за проверят преди да ги сложиш, но за мен са си излишни пари, защото предполагам и ти усещаш дисбаланса и при появата му си ги балансираш при нужда...
Т.е. слагам ги на баланс само ако усетя дисбаланс...
Не че има нещо лошо да за проверят преди да ги сложиш, но за мен са си излишни пари, защото предполагам и ти усещаш дисбаланса и при появата му си ги балансираш при нужда...
Т.е. слагам ги на баланс само ако усетя дисбаланс...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Нямам втори чифт джанти и не мисля да купувам.Предпочитам
сезонно смяна на едни и същи джанти ,шлайфане на джантата по
периферията,баланс и съм нямал проблем досега с колите ,които съм карал..Алуминиевите джанти ги
ошкурих,обработка с азотна киселина за псивиране(бяха много зле)
боя и лак и мисля да нямам проблем.
сезонно смяна на едни и същи джанти ,шлайфане на джантата по
периферията,баланс и съм нямал проблем досега с колите ,които съм карал..Алуминиевите джанти ги
ошкурих,обработка с азотна киселина за псивиране(бяха много зле)
боя и лак и мисля да нямам проблем.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
При волан с хидравлика да усетиш дисбаланс означава ,че вече имаш иslowtraveler написа:Баланс не правя при смяна на колела...
Не че има нещо лошо да за проверят преди да ги сложиш, но за мен са си излишни пари, защото предполагам и ти усещаш дисбаланса и при появата му си ги балансираш при нужда...
Т.е. слагам ги на баланс само ако усетя дисбаланс...
други проблеми с ходовата част.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Не си прав. Дисбаланса се усеща независимо от хидравликата и състояние на ходова част....todortv написа:При волан с хидравлика да усетиш дисбаланс означава ,че вече имаш и
други проблеми с ходовата част.
При лошо състояние на окачването дисбаланса се чува, а при добро състояние - се усеща
Много отдавна не съм карал автомобил без усилвател на волана, и винаги съм усещал дисбаланс на предна или задна гума...
Разбира се дисбаланса се усеща само извън града
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Още една точка за светлините денем.
Някои от тезите за мен са спорни като например забраната да се ползват светлини през деня. Абсолютно съм съгласен, че окото привиква към светлините и се получава ефект на маскиране на пешеходци, деца, животни, а защо не и препятствия на пътя.
Някои от тезите за мен са спорни като например забраната да се ползват светлини през деня. Абсолютно съм съгласен, че окото привиква към светлините и се получава ефект на маскиране на пешеходци, деца, животни, а защо не и препятствия на пътя.
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
това е БГ няма да се очудя да на карът да караме и със пуснати плафони на колите вътре
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
paci написа:това е БГ няма да се очудя да на карът да караме и със пуснати плафони на колите вътре
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Айде малко за разведряване - реклама подканваща да подготвим автомобилите за зимата (Канадско преследване): (car)
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=dwKTpmqoYAM[/youtubefull]
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=dwKTpmqoYAM[/youtubefull]
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Ами при мен примерно,както ми е понацепен лака на лятите джанти зимата ако ги карам от сол и мизерия до края на зимата няма да е останал лак,а като си сложа желязните и ме боли фара да си ръждясват колкото искатnewcomer написа:Интересно ми е защо?Espero2.0 написа:летните на лети джанти,зимните на желязни
Другото вече е,че лятно време има повече кой да ти види готините джанти-зимата не
- Espero2.0
- Редовен
- Мнения: 213
- Регистриран: 25 апр 2009 23:31
- МПС: VW Passat
- От: София
- Име: Димитриус
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Аз по скоро карам с желязни джанти през зимата защото зимата не се виждат изненадите по пътната настилка и мога да си направя летите на зарчета.......за това по добре да мачкам желязни който като ги изкривя да ми е по лесно и ефтено да изправя....или пък да си взема друга единична бройка ако случайно от повредената не става нищо....sasho написа:Ами при мен примерно,както ми е понацепен лака на лятите джанти зимата ако ги карам от сол и мизерия до края на зимата няма да е останал лак,а като си сложа желязните и ме боли фара да си ръждясват колкото искатnewcomer написа:Интересно ми е защо?Espero2.0 написа:летните на лети джанти,зимните на желязни
Другото вече е,че лятно време има повече кой да ти види готините джанти-зимата не
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Espero2.0 написа:Аз по скоро карам с желязни джанти през зимата защото зимата не се виждат изненадите по пътната настилка и мога да си направя летите на зарчета.......за това по добре да мачкам желязни който като ги изкривя да ми е по лесно и ефтено да изправя....или пък да си взема друга единична бройка ако случайно от повредената не става нищо....sasho написа:Ами при мен примерно,както ми е понацепен лака на лятите джанти зимата ако ги карам от сол и мизерия до края на зимата няма да е останал лак,а като си сложа желязните и ме боли фара да си ръждясват колкото искатnewcomer написа:Интересно ми е защо?Espero2.0 написа:летните на лети джанти,зимните на желязни
Другото вече е,че лятно време има повече кой да ти види готините джанти-зимата не
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Ами честно казано зимата не съм кривил джанта - явно по-ниската скорост на шофиране си казва думата
Пък и по принцип алуминиевата джанта е по-здрава от желязната.
Вярно, че при проблем с алуминиевата по-трудно се ремонтира, но пък вероятността да я огънеш е по-ниска...
Относно цената - преди 4 дни купувахме нови джанти за Опел Зафира (за зимните гуми), и алуминиевата 7.5J в комплект с гайките бе с около 8лв по-скъпа от стоманената 6.5J...
А познайте дали не взехме комплект алуминиеви, заедно с гайките (стоманените бяха без гайки в комплекта)...
Но всеки си решава сам - аз съм много доволен от своя избор, защото вече няколко години нямам никакви проблеми (откакто се отказах от стоманените)...
Пък и по принцип алуминиевата джанта е по-здрава от желязната.
Вярно, че при проблем с алуминиевата по-трудно се ремонтира, но пък вероятността да я огънеш е по-ниска...
Относно цената - преди 4 дни купувахме нови джанти за Опел Зафира (за зимните гуми), и алуминиевата 7.5J в комплект с гайките бе с около 8лв по-скъпа от стоманената 6.5J...
А познайте дали не взехме комплект алуминиеви, заедно с гайките (стоманените бяха без гайки в комплекта)...
Но всеки си решава сам - аз съм много доволен от своя избор, защото вече няколко години нямам никакви проблеми (откакто се отказах от стоманените)...
-
- Активен
- Мнения: 570
- Регистриран: 05 яну 2009 22:19
- МПС: Ланос 1,5 и Лада Самара
- От: Търговище
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
по принцип алуминия и сплавите му при ниски температури стават крехки. Ефтините джанти поначало са си крехки та дали зимата няма да са по трошливи. Съседа ми си закупи някакви джанти алуминиеви за по 108 лв. 14" миналото лято, и тази есен едната се строши по вътрешния ръб с дължина около 11-12 см. Скокнал в дупка което е най-интересното нее била "трофеина".
Аз лично съм предубеден към такива джантета, по-добре някакви втора ръка оригинални.
А най-добре стоманени за зимата. Вкрая на краищата всеки има чук и ключ тип папагал /чюшмеджийски/ в мазето си.
Такова е моето мнение.
Аз лично съм предубеден към такива джантета, по-добре някакви втора ръка оригинални.
А най-добре стоманени за зимата. Вкрая на краищата всеки има чук и ключ тип папагал /чюшмеджийски/ в мазето си.
Такова е моето мнение.
granichar.org
- Espero2.0
- Редовен
- Мнения: 213
- Регистриран: 25 апр 2009 23:31
- МПС: VW Passat
- От: София
- Име: Димитриус
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Има и друго...ако изкривиш или по някакъв начин алуминиевата джанта стане за боклука.....ще ти много трудно да намериш друга от същия вид,марка и модел......и тогава или търсиш докато намериш или трябва нови 4 алуминиеви...не че през лятото не може да стане но все си мисля че зимата варианта за проблем с дупките по пътя е по голям....лично мнение....