Доплеров - регистрира само
движение. Т.е. няма да сработи от неподвижните седалки дето са пред него, но сработва при движение - на крадеца, ако се намъкне вътре, но ин авятъра, ако забравиш прозореца отворен. Подсигурява те, ако не ти сработи датчика на отваряне на вратата или ако ти демонтират стуклото без удар.
Микровълнов - преминава през стъкло и неметални прегради. Ако не се настрои освен крадците сирената ще брои и преминаващите коли и пешеходци в близост или обратно ще е нечувствителен като пън, но тогава за какво си го плащал.
Двузонов - има две зони на задействане:
1-ва - алармата само кудкудяка - ползва се да предупреди движещ се много близо човек, че колата е с аларма. Номера става, защото вулните излизат и изван колата през прозорците. За да се ползва тази функция е
необходимо да се поддържа и от алармата.
2-ра - датчика задейства алармата в режим "пълно стаботване". Би следвало да става само ако имаш апаш вътре.
Имай предвид, че т.нар. "активни" датчици /микровълнови или ултразвукови/ са малко капризни откум настройка. Номера е да не са нито прекалено чувствителни, нито прекален дървени. Лошото е, че немалка част от продаваните променят чувствителността си - било поради стареен, било поради промяната на температурата /най-вече/.
При мен се налага да регулирам чувствителността на ултразвуковия си датчик всяка есен и зима, но ако си случил на такъв с играеща във времето чувствителност и не си наясно какво правиш - или ще тормозиш съседите или няма да ти сработва.
Надявам се, че при продаваните датчици тези проблеми са избегнати, но знае ли човек.
Накратко:
- ще покрива рисковете, ако не сработи датчика ти за отваряне на вратите /случва се понякога;
- ако алармата ти поддържа двузонови датчици /можеш да звъннеш на този дето я е слагал, ако в книжката ти не пише/, ще можеш да предупредиш лепналите се за колата натрапници, че автомобила е с аларма;
- ако алармата не поддържа двузонови датчици, обикновенно отсвирват външната зона и датчика пак може да се ползва.
Датчика има някаква /обикновено - малка/ консумация на ток, но обикновено това не е проблем.
Микровълновите излъчвания се считат за вредни

за човешкото тяло, но мощността на тези датчици не е голяма и облъчването е малко /не може да се сравни с микровълновата печка

/ . Нямам идея дали като ги слагат по колите майсторите ги правят да се изключва излъчването, когато си изключил алармата. Ако не е направено излъчването си е нон-стоп, дори и когато в купето има хора и то близо до главите.
В алармените системи за помещения обикновено не се изключват, защото при включване им трябва време за да достигнат нормалния си режим на работа /а и така е по-лесно/, а и там човек е далеч от датчика обикновено на метри.
Предполагам, че щом ги продават излъчването им трябва да е безопасно.
Малко опростено стана, но мисля, че е някакъв ориентир. Ако нямаш познания по-добре не си го слагай сам - обикновено има тънкости, а монтажа при майстор не би трябвало да е скъп.
Avtomobil2 .jpg