Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Здравейте колеги.
Пуснах тази анкета и отчет във форум на друга марка, но предполагам, че би било интересно да се направи сравнение по въпроса и в този форум.
Днес във Варна имаше сбирка на собствениците на японски автомобили, и с един колега ползвахме случая за да направим сравнение на заводски и допълнително монтиран ксенон...
Теста бе направен съвсем 'любителската', като за 'стена' ползвахме един микробус biggrin.gif
Както виждате, беше още светло, но получихме поне бегла представа...
Преди да започнете да си правите изводи, моля отбележете, че тойотата е с чисто 'рефлекторни' фарове с допълнително сложен ксенон на фаровете за дълги и за къси светлини, докато маздата е с 'лупи' и заводски биксенон (една крушка за къси и дълги светлини)...
След изтриване на снимките темата остана тук: http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=9225" onclick="window.open(this.href);return false;
Пуснах тази анкета и отчет във форум на друга марка, но предполагам, че би било интересно да се направи сравнение по въпроса и в този форум.
Днес във Варна имаше сбирка на собствениците на японски автомобили, и с един колега ползвахме случая за да направим сравнение на заводски и допълнително монтиран ксенон...
Теста бе направен съвсем 'любителската', като за 'стена' ползвахме един микробус biggrin.gif
Както виждате, беше още светло, но получихме поне бегла представа...
Преди да започнете да си правите изводи, моля отбележете, че тойотата е с чисто 'рефлекторни' фарове с допълнително сложен ксенон на фаровете за дълги и за къси светлини, докато маздата е с 'лупи' и заводски биксенон (една крушка за къси и дълги светлини)...
След изтриване на снимките темата остана тук: http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=9225" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от slowtraveler на 25 яну 2009 20:40, променено общо 1 път.
Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
За движещите се зад мен:
Случвало ми се е вуйчо ми да кара зад мен с фабричните ксенони на А6-цата-много малко заслепяват.
Един път караше зад мен един Голф 2 с ксенонови-е щях да сляза и да го напсувам!
За движещите се насреща:
Който и да е ксенон заслепява,но фабричните според мен по-малко.
За такива с лоши ксенони,които те правят да не знаеш къде си-имам малките зверове отпред,които бият яко нависоко,заради прецакани винтове за настройка
Да видим кой е с повече светлина (rally)
Случвало ми се е вуйчо ми да кара зад мен с фабричните ксенони на А6-цата-много малко заслепяват.
Един път караше зад мен един Голф 2 с ксенонови-е щях да сляза и да го напсувам!
За движещите се насреща:
Който и да е ксенон заслепява,но фабричните според мен по-малко.
За такива с лоши ксенони,които те правят да не знаеш къде си-имам малките зверове отпред,които бият яко нависоко,заради прецакани винтове за настройка

- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Мисля, че резултата е според очакванията.
Съвсем естествено е фабричнозаводското изпълнение да се представи по-добре, все-пак конструкторите са разработвали фара точно за тази крушка.
Не ли същото и другаде?
Например при АГУ. Имах удоволствието да карам кола с фабрично поставена АГУ. Навсякъде майсторите ми казваха, че изпълнението няма нищо общо с BG монтажа. Това обаче не пречи
АГУ да се монтират масово.
Нима не е по-безопасно с вградената аудиоуредба управлявана от волана отколкото да се присягаш да човъркаш по поставената допълнително?
Добрите светлини са важни за безопасността. С калпаво осветяване на пътя отпред за няколко дни след като купих колата щях да направя куп бели. Сложих ксенон и се родих. Е, не можах да сложа фабричен ксенон, сложих какъвто можах. Сега виждам много-много по-добре, а това е предпоставка не само за моята сигурност, а и тази на пешеходци и дори на този брат ром дето ме изненада с тъмната си каруца, дори без светлоотразител преди два дни.
Действително фаровете трябва да са добре регулирани за да не пречат. На мен до сега поне не са ми присвяткали отсреща и се надявам да не заслепяват. Впрочем по-старите коли нямат регулиране от купето на фаровете и като се натовари повечко отзад колата задницата кляка, късите светят като дълги и дори обикновения фар заслепява яко.
Поне по моите наблюдения, освен, че фабричните заслепяват по-малко движещите се насреща, но и по-добре осветяват пътя. Не бих имал нищо напротив да си сложа фарове фабрично предвидени за ксенон на Нубирата. Ама такива просто няма!
П.П. sasho, едва ли е най-умното да се заслепявате взаимно. Впрочем, ако ксенона отсреща мине на дълги изживяването е доста неприятно и малките ти фарчета няма да помогнат за не се забиеш някъде заради заслепяването. Просто ксенона свети доста по-силно, било на къси, било на дълги.
Съвсем естествено е фабричнозаводското изпълнение да се представи по-добре, все-пак конструкторите са разработвали фара точно за тази крушка.
Не ли същото и другаде?
Например при АГУ. Имах удоволствието да карам кола с фабрично поставена АГУ. Навсякъде майсторите ми казваха, че изпълнението няма нищо общо с BG монтажа. Това обаче не пречи
АГУ да се монтират масово.
Нима не е по-безопасно с вградената аудиоуредба управлявана от волана отколкото да се присягаш да човъркаш по поставената допълнително?
Добрите светлини са важни за безопасността. С калпаво осветяване на пътя отпред за няколко дни след като купих колата щях да направя куп бели. Сложих ксенон и се родих. Е, не можах да сложа фабричен ксенон, сложих какъвто можах. Сега виждам много-много по-добре, а това е предпоставка не само за моята сигурност, а и тази на пешеходци и дори на този брат ром дето ме изненада с тъмната си каруца, дори без светлоотразител преди два дни.
Действително фаровете трябва да са добре регулирани за да не пречат. На мен до сега поне не са ми присвяткали отсреща и се надявам да не заслепяват. Впрочем по-старите коли нямат регулиране от купето на фаровете и като се натовари повечко отзад колата задницата кляка, късите светят като дълги и дори обикновения фар заслепява яко.
Поне по моите наблюдения, освен, че фабричните заслепяват по-малко движещите се насреща, но и по-добре осветяват пътя. Не бих имал нищо напротив да си сложа фарове фабрично предвидени за ксенон на Нубирата. Ама такива просто няма!

П.П. sasho, едва ли е най-умното да се заслепявате взаимно. Впрочем, ако ксенона отсреща мине на дълги изживяването е доста неприятно и малките ти фарчета няма да помогнат за не се забиеш някъде заради заслепяването. Просто ксенона свети доста по-силно, било на къси, било на дълги.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Спора в другия форум започна с един колега, който монтира ксенони в Пловдив (по отзивите - много коректно момче).
Та неговата теза бе, че добре монтирания ксенон при добра регулировка не пречи...
Моята теза бе, че разликата е очебийна и допълнително слаганите ксенони (особено на рефлекторни фарове) разсейват значително повече светлината (чисто конструктивен дефект) като с това заслепяват другите колеги на пътя...
Обикновения рефлекторен фар има конструктивни грешки 'от закръгления', като сложните изчисления на формата на рефлектора са насочени към фокусиране на светлината, и насочване на паразитните лъчи в безопасна посока или с безопасен интензитет.
Предполагам, че сте забелязвали отблясъците над 'отрязването' при спиране до стена (на стария ми авенсис отблясъка бе като красива спирала).
При обикновена крушка интензитета на тези 'неправилни' отблясъци е нисък, но при ксенон, при който излъчваната светлина е над 2 пъти по-силна, вече започва да пречи...
А и са възможни разфокусирания (видими на снимките) във връзка с различната форма/местоположение на нажежаемата жичка и ксеноновия разряд.
За задължителните в ЕС системи, без които не трябва да се монтира ксенон, и които ги няма в допълнително монтираните системи да не говорим :автонивелация, която в повечето случаи следи и качеството на пътя, за да няма заслепяващ отблясък при люлеене на колата, а и задължителните пръскалки на фаровете - мръсотията по фара разсейва фокусирания лъч и като са мръсни започват да заслепяват...
Та неговата теза бе, че добре монтирания ксенон при добра регулировка не пречи...
Моята теза бе, че разликата е очебийна и допълнително слаганите ксенони (особено на рефлекторни фарове) разсейват значително повече светлината (чисто конструктивен дефект) като с това заслепяват другите колеги на пътя...
Обикновения рефлекторен фар има конструктивни грешки 'от закръгления', като сложните изчисления на формата на рефлектора са насочени към фокусиране на светлината, и насочване на паразитните лъчи в безопасна посока или с безопасен интензитет.
Предполагам, че сте забелязвали отблясъците над 'отрязването' при спиране до стена (на стария ми авенсис отблясъка бе като красива спирала).
При обикновена крушка интензитета на тези 'неправилни' отблясъци е нисък, но при ксенон, при който излъчваната светлина е над 2 пъти по-силна, вече започва да пречи...
А и са възможни разфокусирания (видими на снимките) във връзка с различната форма/местоположение на нажежаемата жичка и ксеноновия разряд.
За задължителните в ЕС системи, без които не трябва да се монтира ксенон, и които ги няма в допълнително монтираните системи да не говорим :автонивелация, която в повечето случаи следи и качеството на пътя, за да няма заслепяващ отблясък при люлеене на колата, а и задължителните пръскалки на фаровете - мръсотията по фара разсейва фокусирания лъч и като са мръсни започват да заслепяват...
Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Спорът го намирам за безсмислен и аз - то е ясно кой е по-добър. Аз съм на прага да си махна ксеноновите крушки, защото имам притеснение, че май хвърлят доста неприятни отблясъци, въпреки че фара ми, макар и рефлекторен, е с прозрачно "стъкло" отпред, а не с бразди, които разсейват допълнително. Особено много влияе ако се намаже с кал и мизерия - става една силно светеща повърхност. Много искам да си намеря фаровете с лупа за моя модел.
Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Всяка втора вектра и астра от таксиджийските са така ... като се разминавам с тях губя идея за време и пространство 

Re: Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
Абсолютно!Най-вече бакшишите си слагат...Тва за мен са егоисти на пътя...На тях им е хубаво виждат,ама тия отсреща постят.Има и добри нормални ксенони,ама някой направо ти бъркат в мозъка..Такива усещат силата на 4-те фараMitax написа:Всяка втора вектра и астра от таксиджийските са така ... като се разминавам с тях губя идея за време и пространство

