Правилата на Opel за комфортно пътуване
Мнениеот quiksilver на Пет Авг 29, 2008 2:10 pm
1.Настройте оптималното разстояние на седалката до волана и педалите. Настройте седалката така че краката да са леко свити (ъгълът трябва да бъде между 100 и 120-градуса), когато педалите са натиснати докрай. Ръцете също трябва да са леко свити. Най-добра е позицията, при която водачът може комфортно да отпусне китките на ръцете си върху горната част на волана облягайки се на седалката. От гледна точка на сигурността също е важно ръцете да са свити, тъй като водачът трябва да може стабилно да държи волана по всяко време, особено когато му се наложи да извършва бързи маневри.
2.Поддържайте перфектно положение. Дръжте главата, врата, раменете и гърба колкото се може по-изправени, за да поддържате естествената извивка на гръбначния стълб. В изправено положение вътрешните органи разполагат с повече пространство в гръдния кош и коремната област, а това от своя страна подобрява дишането и храносмилането. Водачът може да провери дали е изправен, като настрои огледалото за обратно виждане така, че да вижда отражението от тази позиция. При условие че се прегърби, той повече няма да вижда въпросното отражение в огледалото.
3.Позиционирайте ъгъла на облегалката на седалката така, че рамената да са отпуснати върху нея. Проверете правилния ъгъл на облегалката като поставите и двете си ръце на волана на мястото на часовниковите стрелки за 12 без 5. В този случай дясното рамото на водача трябва да продължава да допира горната част на седалката. Настройването на тази част на седалката на ъгъл по-малък от 15 градуса също води до по-сигурно положение, защото така прилагането на пълно спирачно усилие е по-лесно. За упражняването на пълно спирачно усилие е необходим натиск от около 100 килограма върху педала, а това може да бъде постигнато лесно само, ако тялото на водача е притиснато към седалката.
4.Променяйте ъгъла на облегалката през определени интервали, така че да се изменя напрежението върху гръбните и вратните мускули при дълги пътувания. Това намалява риска от схващания, но е възможно само при седалки чийто електрическо и механично управление позволява фина настройка.
5.Настройте точно опората за глава. Горният й ръб трябва да бъде на една линия с най-високата точка на главата. Разстоянието между главата и опората трябва да бъде около два пръста (на ширина).
Re: Правилата на Opel за комфортно пътуване
Мнениеот dido на Пон Сеп 01, 2008 12:32 pm
Сега ми стана ясно защо не се чувствам удобно в Opel. Карах една Astra и направо се изгърбих. Скоростният лост беше далеч от мен, а педалите прекалено близо. От "правилата" на Opel излиза че трябва да карам клеканал и да държа ръцете си в поза, пази се млад шофьор съм! Все пак, може би ако бях седнал по начина, по който е "предписано" горе щеше да ми е по-удобно.
Как се кара Опел
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Как се кара Опел
Цитат от http://forum.automedia.bg/forum/viewtop ... f=11&t=154
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Как се кара Опел
Странно, аз се чувствам по-комфортно на седалката на Кадета в сравнение с тази на Нубирата. Дава ми по-голяма странична устойчивост и се регулира и нагоре-надолу. Облегалката за глава си я нагласям така, че да ми дава опора на главата.
При мен на Нубирата шофьорската седалка от страни е като диван и не ми дава чувство за стабилност. Регулирането - освен напред-назад и навеждане на облегалката има и регулиране на наклона на седалищната й част спрямо пода, но това последното все не успявам да го нагласа да ми е удобно. Проблема май си е в мен. За сметка на това облегалката за главата стига малко над врата ми и не ми дава стабилност и защита от камшичен удар. Без да съм много висок главата ми е почти до тавана, но не мога да смъкна седалката надолу, защото нямам такава регулировка. Наложи се да се откажа от дървените топчета, които слагах на седалищната част и облегалката срещу запотяване, защото главата ми отива много на високо, а винаги до сега съм карал с такива.
Не мога да се оплача от седалката на Астрата, но макар, че е чисто-нова все ми се струва, че всичко в интериора е подчинено на евтинията. И мирише силно и страшно гадно на нещо като пластмаса. Имам чувството, че и ароматизатора не може да го неутрализира. В огледалото за обратно виждане не се вижда нищо. Липсва ми и датчика за недобре затворена врата. Ключа за включяането на светлините е по-удобен /за мен/ от този на Нубирата, но пък няма регулатор за интервалите между движението на чистачките.
Фаровете светят добре, като късите светят дори и когато светят дългите и видимостта е по-добра, отколкото ако светят само дълги. До колкото са ми казвали при отваряне на еърбег се налага претапициране на таблото.
При мен на Нубирата шофьорската седалка от страни е като диван и не ми дава чувство за стабилност. Регулирането - освен напред-назад и навеждане на облегалката има и регулиране на наклона на седалищната й част спрямо пода, но това последното все не успявам да го нагласа да ми е удобно. Проблема май си е в мен. За сметка на това облегалката за главата стига малко над врата ми и не ми дава стабилност и защита от камшичен удар. Без да съм много висок главата ми е почти до тавана, но не мога да смъкна седалката надолу, защото нямам такава регулировка. Наложи се да се откажа от дървените топчета, които слагах на седалищната част и облегалката срещу запотяване, защото главата ми отива много на високо, а винаги до сега съм карал с такива.
Не мога да се оплача от седалката на Астрата, но макар, че е чисто-нова все ми се струва, че всичко в интериора е подчинено на евтинията. И мирише силно и страшно гадно на нещо като пластмаса. Имам чувството, че и ароматизатора не може да го неутрализира. В огледалото за обратно виждане не се вижда нищо. Липсва ми и датчика за недобре затворена врата. Ключа за включяането на светлините е по-удобен /за мен/ от този на Нубирата, но пък няма регулатор за интервалите между движението на чистачките.
Фаровете светят добре, като късите светят дори и когато светят дългите и видимостта е по-добра, отколкото ако светят само дълги. До колкото са ми казвали при отваряне на еърбег се налага претапициране на таблото.
Последна промяна от Izparitel на 24 окт 2008 20:16, променено общо 1 път.
Re: Как се кара Опел
Между другото,подобно упътване имаше в книжката на Рейсъра 
