Автомобилът и ниските температури

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#106 Непрочетено мнение от miroki » 02 мар 2012 17:04

Има нещо вярно :D
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#107 Непрочетено мнение от Izparitel » 06 мар 2012 02:00

Руснаци са си направили труда да тестват реагенти за зимна обработка на пътищата след доста верижни катастрофи по "обработени" вече пътища.

Обикновена гайка е сложена в буркан с разтвор на готварска сол /в ляво/ и разтвор на реагент /в дясно/:

Изображение



Опитна постановка за проверка на сцеплението на пътя:

Изображение

Изображение

Изображение


Резултата от показаната по-горе опитна постановка:
- за да се плъзга гумата по утъпкан сняг е било необходимо усилие около 5 кг. ;
- известно време след третиране с реагент необходимото усилие е вече е станало 8–9 кг. ;
- по-късно обаче за плъзгане вече са били достатъчни 2-3 килограма.

Източник

Разбира се горния пример е за някакъв конкретен реагент с който е бил третиран път, който преди това не е бил изчистен "до асфалт", но е показателен, че през зимата човек може да очаква всичко на пътя.

П.П. На собствениците на Опел не препоръчвам да гледат първата снимка с бурканите касаеща корозията.

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Автомобилът и ниските температури

#108 Непрочетено мнение от todortv » 06 мар 2012 08:52

Офтопик:
Izparitel написа:... П.П. На собствениците на Опел не препоръчвам да гледат първата снимка с бурканите касаеща корозията.
И не си плюнчете пръстите,когато разглеждате авто-списания по същата причина :rofl:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#109 Непрочетено мнение от miroki » 18 мар 2012 22:29

Както писах по-предното мнение, че ми натиснаха калника. Днес докато чаках колата да загрее след смяна термостата, натиснах леко надолу пластмасовата кора, под калника-без да я откачам и бръкнах вътре с цялата китка, успях с 2 пръста да натисна малкото хлътнало и то каза пук и се изправи, почти не се забелязва вече. Имало и предимство на тънките ламарини :)
Да му се чуди на човек от кое са му килограмите на Ланоса. Преди Опелите бяха почти по 700кг като Жигулитата. А това тон и 200 като Москвич, че и 100 кила отгоре. :)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#110 Непрочетено мнение от Izparitel » 31 дек 2014 21:53

Тия дни в студа малко след палене алтернатора вдигна 14.6V, а след като поработи двигателя напрежението слезе малко надолу. Никога при нормални температури или в топлото не е вдигало такова напрежение - в останалата част на годината напрежението беше по-ниско. При ниски температури необходимото напрежение за зареждане на клетките на акумулатора се повишава и предполагам, че в блока за управление на алтернатора е предвидена температурна компенсация.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#111 Непрочетено мнение от slowtraveler » 01 яну 2015 13:01

Напълно вероятно е да има температурна компенсация... Ама 12.6В не са ли малко?
Да не е било 14.6? :)
На дисплея при мен преди няколко седмици в студа се появи числото 15В.....
А ОБД даваше стойности 14.9-15.0В.... Което малко ме постресна, ама като прочетох за AGM, се поуспокоих - там явно са позволени по-големи напрежения, въпреки, че на самия акумулатор с червено е написано в никакъв случай да не бъде превишавано напрежението 14.4В...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#112 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 яну 2015 15:43

Прав си разбира се. Числото е 14.6 и вече го поправих в предния пост.
Принципно в общия случай напрежението не трябва да се превишава - това за средностатистическия потребител. Няма да тръгнат да обясняват, че при определени условия /много ниски температури/ стандартните напрежения ще остават акумулатора недозареден.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилът и ниските температури

#113 Непрочетено мнение от ogi » 17 яну 2015 15:22

При мен през зимата редовно ми показва заряд от 15V. Особено като не съм карал 2-3 дни и са минусови температури. Акумулатора ми е на почти 3 години. Интересно, че предишния акумулатор май е бил оригинално комплектования на колата и е изкарал 10 години, както и подгревните свещи (едва ги свалихме)... Колата е италианка. След 1 година каране тук имаше нужда от смяна и на двете. :ches:

Ето една снимка от телефона с красиво небе и 15 волта на заряд, дори след 10км каране:
Изображение

А това е студен старт на 6 замръзнали нафтови цилиндъра при -16 (в колата винаги показва по-висока темп., като не е карана), след 4 дни престой, (надявам се да разбие митовете за стария дизел, централния дисплей е китайски и за това е замръзнал, добре, че германците са му сложили подгрев да размразява все пак след секунди):
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#114 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 яну 2015 18:38

Ей го джипа при -10С на маслото (обикновено маслото показваше по-висока температура, ама в случая не е така)...
Колата не бе карана 4-5 дни, а същата нощ температурата бе -17С...
Микрофона нещо е прекалено чувствителен... Наяве звуковете се много тихи (например като хващам дръжката първия звук е силно приглушено отключване на вратите.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилът и ниските температури

#115 Непрочетено мнение от ogi » 18 яну 2015 03:18

Високи обороти на старта. Май е заради автомата. При мен задържа 1000 и после пада. Кодирал си го на руски :)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#116 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 яну 2015 09:14

ogi написа:Високи обороти на старта. Май е заради автомата. При мен задържа 1000 и после пада. Кодирал си го на руски :)
При по-сериозни отрицателни температури държи такива обороти докато леко позагрее (минута-две) само ако е на Паркинг.
Пипнеш ли предавките (дори и да я оставиш на неутрална) оборотите моментално слизат на 700, дори и да е замръзнал автомобила.
Пробвал съм с превключване на предавка (дори към неутрална) секунда след палене (преди това не разрешава работа със скоростния лост).
Затова мисля, че целта е по-бързо достигане до работна температура, а не поддържане на нормалната работа на двигателя до загряването му както е при бензинките...
Иначе оборотите падат доста бързо дори и на паркинг - навярно минута две (но и температурата на маслото през това време е скочила доста)
Офтопик:
Избрал съм руски език поради няколко причини (избора е много лесен от менюто), защото при избран английски се сблъсквам със следните проблеми:

1. гласовото набиране не работи коректно с адресна книга на телефона на кирилица
2. картата на навигацията не излиза на кирилица
3. гласовите команди на навигацията звучат абсолютно неразбираемо при изричане на български градове и улици (които са написани на английски през транскрипция и т.н.)

Има доста голям избор на езици, но за съжаление няма български (какъв ли пазар сме за тях - никакъв).

П.С. скоростния лост на Джипа и на новите големи Аудита май е един и същ (както и скоростните кутии де) :)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Автомобилът и ниските температури

#117 Непрочетено мнение от emil nikov » 18 яну 2015 22:07

Като чакмак! :y:

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилът и ниските температури

#118 Непрочетено мнение от ogi » 19 яну 2015 20:29

Много хубава екстра е печката. Един колега е събрал някакви, свалени от автомобили и пак много се замислям дали да си взема, ама нямам никакво място в коша и само оригинална би паснала добре + управление през фабричния компютър, меню и копчета, но и на някакъв афтърмаркет бих се зарадвал, като си представя как просто влизаш в колата и топлото те чака, снега по купето се размразява и спестяваш на мотора пагубния студен режим...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#119 Непрочетено мнение от slowtraveler » 19 яну 2015 21:26

Оги, бях се замислил за печка, докато не видях как стопля джипа.... Не съм усетил никакъв дискомфорт дори в студовете...
Първите секунди като влезеш те сгрява седалката и волана. Нататък поема парното (цялостното размразяване на стъкло става за около 3 минути, а долу започва размразяване след около 1мин).
Температурата на маслото също я гледаш как скача с изключително високи темпове.
Та без да му мисля много се отказах... То и при мен има сериозен проблем с мястото - не съм сигурен, че въобще може да се намести
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#120 Непрочетено мнение от Izparitel » 13 окт 2015 00:01

Зимните гуми стават задължителни

Видяла жабата, че подковават коня, и тя вдигнала крак! Честито на перичани, сега КАТ трябва да се предаде челния опит и на братска Гърция! Какво ще е следващото - да има по два чифта топли ръкавици, зимни палта, консерви и газов котлон, та като не почистят пътищата хората да преживеят до стопяването на снега? Току-виж въвели санкции и за зимни гуми извън зимния сезон - сигурно и за това ще се намерят аргументи.
Какъв е проблема, ако някой с летни гуми отиде до магазина в сух слънчев зимен ден при +15 градуса?
Разбирам да са задължителни в сняг, но някой е решил да се равняваме по северните народи и тяхната зима. Аз така или иначе слагам зимни гуми, но не съм съгласен някой да ми определя кога да го правя. Зимата може да хване и по-рано, може и доста да закъснее.
Гледам вече откакто караме задължително на запалени фарове катастрофите са на изчезване, та чак тенекиджиите останали без работа!

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”