Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#1 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2013 09:11

  Разделена от друга тема за избор на автомобил.
Позволих си да разделя мненията, че ще уплашим жената :rofl:
Не вярвам да си търси автомобил, да ходи да се блъска с него...
ogi  
Трите/петте врати и безопасността - въпроса е спорен.... При 3 врати няма НИКАКЪВ шанс детето само да си отвори задната врата :rofl:
Освен това чисто конструктивно купето би трябвало да е по-здраво при трите врати - в конструкцията не са отрязани дупки за задните врати (въпреки, че колонката е изнесена малко по-назад)...

Но наистина 5-те врати е по-практичен автомобил...
Както казах - жената със съжаление се раздели с Калосчето... И още си го спомня с умиление..
Относно двигателя - калосчето бе 1.4/94к.с. и дърпаше много добре...
За 1.2 - нямам мнение - никога не съм карал такъв обем двигател...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#2 Непрочетено мнение от stinbg » 03 авг 2013 14:02

Ами наистина е спорно, купето като купе може и да е по-здраво от гледна точка на усуквания в следствие на терена. В следствие на странични удари обаче не знам дали гола ламарина срещу "врата и каса" както и греда в самата врата за подсилване и втора ламарина също като част от вратата са по-крехки.
По безопасно е и от гледна точка на евакуация при статична ситуация (пожар примерно), както и в следствие на удар/катастрофа. Достъпа е бърз и удобен и от двете страни в зависимост от страната на удара. Дори чисто статистически от 4 врати е по-вероятно да отвориш една отколкото от 2.
По безопасно е и при челен удар, когато детето е на задната седалка, защото ако удара е силен, голяма част от колата отпред ще се смачка. :)
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#3 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2013 14:20

Задълбахме малко повече в 'черната хроника'...
Тривратите автомобили също имат странични греди, но които са част от самата 'клетка' и заварени към нея. А не са само допълнение на вратата с евентуални усилени части в клетката, които да поемат удара от гредата както е при петвратите....
Затова според съпромат-а - тривратото би трябвало да е доста по-здраво/устойчиво на всякакво натоварване - странично и надлъжно... :lol:

Е, едва ли горните мнения биха помогнали на колежката в избора, ама нейсе :ches:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#4 Непрочетено мнение от stinbg » 03 авг 2013 14:49

Лично за мен безопасността в колата съвсем не е несъществен фактор при избора, а когато говорим за деца се съмнявам на колежката да и е безразлично. Не намерих детайлно сравнение при тестовете за безопасност на 3 срещу 5 врати, но това което открих е че рейтингите и на двата модела са едни и същи. Това означава, че са по-съществени вариантите за евакуация след самия удар или произшествие, което за мен лично при 5 врати е значително по-добро.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#5 Непрочетено мнение от dsuzunov » 03 авг 2013 16:58

stinbg написа:Лично за мен безопасността в колата съвсем не е несъществен фактор при избора, а когато говорим за деца се съмнявам на колежката да и е безразлично. Не намерих детайлно сравнение при тестовете за безопасност на 3 срещу 5 врати, но това което открих е че рейтингите и на двата модела са едни и същи. Това означава, че са по-съществени вариантите за евакуация след самия удар или произшествие, което за мен лично при 5 врати е значително по-добро.
Постой на някоя тежка катастрофа да чуеш как псуват пожарникарите, когато някоя врата заклини и се налага да режат тавана.
Всъщност, в повечето случаи евакуират пострадалите от там. Няма голяма разлика в пораженията по купето при 3 или 5 врати.
Като че ли, тривратите се мачкат една идея по-малко, както се изразяват сега децата.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#6 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2013 20:04

dsuzunov написа:....
Като че ли, тривратите се мачкат една идея по-малко, както се изразяват сега децата.
Митак, неслучайно споменах съпромата... Ферми и други...
Науката не е нещо абстрактно, а има съвсем пряко приложение и демонстрация в практиката...
Друг е въпроса, че когато нещо стане по-здраво, конструктора гледа да го олекоти и икономиса, отслабвайки по този начин по-здравия детайл или нещо друго... :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

tatence
Напреднал
Напреднал
Мнения: 343
Регистриран: 28 окт 2009 19:26
МПС: Daewoo Leganza 2.0 126hp
От: софия
Име: Ивайло

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#7 Непрочетено мнение от tatence » 03 авг 2013 23:00

Не стряскайте колежката,колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето.Помислете какви коли се караха преди 20 години или в соца.Моя съвет е да си купи,каквото си харесва.

tatence
Напреднал
Напреднал
Мнения: 343
Регистриран: 28 окт 2009 19:26
МПС: Daewoo Leganza 2.0 126hp
От: софия
Име: Ивайло

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#8 Непрочетено мнение от tatence » 03 авг 2013 23:00

Не стряскайте колежката,колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето.Помислете какви коли се караха преди 20 години или в соца.Моят съвет е да си купи,каквото си харесва.
Последна промяна от tatence на 03 авг 2013 23:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#9 Непрочетено мнение от dsuzunov » 03 авг 2013 23:15

Никой никого не стряска.
slowtravelerпредставя теорията а аз - практиката.
Използвах фактите за рязането на купето, защото при удар в него, ключалките на вратите блокират от деформациите и почти невъзможно да се отвори врата.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#10 Непрочетено мнение от slowtraveler » 04 авг 2013 09:58

tatence написа:колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето....
Колега, уверен съм, че Узунов има много по-голям опит в тази сфера.
Но ще се учудиш колко 'мека' е здравата клетка на купето...
На краштестовете в ютуб нещата изглеждат много красиви, но наяве нещата са малко по-различни..
Направи сметка как се променя настройката на ключалката ако я мръднеш с 1мм. Или пък ако ти се поизносят пантите.
Сега пробвай да натовариш конструкцията с 2-3-10-20 тона - метала се гъне като хартия и се деформира с 2-5-10-20 и повече сантиметра - блокират ключалки и т.н. Посочените греди във вратите поемат част от удара, пренасочвайки го назад по веригата (към средна колонка и гредата на задната врата), но при това натоварване се набиват/забиват в усилените легла в колонките. Затова и при такива случаи най-често режат тавана - имаш да отрежеш 6 гредички и получаваш свободен достъп до автомобила.

Пускал съм тук снимки (и цяла тема) от екшъна, в който попадна приятел.
И как се наложи рязане на колонките за да изкарат другия човек (с хидравличната резачка дойде не пожарната, а гражданската защита)...
Другия човека бе единствено със счупен нос - лека телесна повреда (шофьора бе без колан) и едва ли ПТП може да се нарече тежко - просто автомобилите бяха допрели предни гуми при разминаване с около 40-60км/ч...
Но пораженията върху купето бяха тежки, а деформациите - сериозни:
Изображение

На моя човек му нямаше нищо (не смятайки стреса и синините от колана)
Каптивата бе понесла външно много добре удара... :
Изображение
Но левите врати също не се отваряха, пода при педалите бе деформиран (и то - доста). Тавана в района на задната врата също бе деформиран..

Така, че както се казва - основното е да се кара умно и да имаш късмет въобще да не попадаш в подобни ситуации. Но здравината на купето също има значение..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#11 Непрочетено мнение от stinbg » 04 авг 2013 13:20

dsuzunov написа: Постой на някоя тежка катастрофа да чуеш как псуват пожарникарите, когато някоя врата заклини и се налага да режат тавана.
Това не го разбрах :ches:
Значи е по добре да няма врата и да режем тавана всеки път отколкото да има врата, която евентуално да може да се отвори, както и отсрещната врата която също евентуално да може да се отвори и ние пак да срежем тавана.
Все ми се струва, че чисто статистически шанса една врата да се отвори е по-голям от това да нямаме врата, но да я отворим. Или по-простичко казано ако почукаш на врата, може да ти отворят, но на стена надали ...

Съпромата изследва здравината на "клетката" и казва, че в тривратка с по-малко материал постигаме по-добра здравина. Пак от гледна точка на съпромата за да добавим врата трябва да използваме много повече материал и без да го желаем постигаме много по-голяма здравина на външен удар. Никой не може да ме убеди, че ламаринката с подсилена гредичка ще посрещне по-добре фронтален удар от рамка с греди по периферията (вратата) поставена в друга рамка с греди. Теглото на ламаринката срещу двете рамки може да е в отношение 1:20 в полза на ламаринката, но аз залагам на тези железа с ужасното тегло при удар.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#12 Непрочетено мнение от dsuzunov » 04 авг 2013 13:36

Критерият ми за здравина на купето е пода пред предните седалки. Ако при челен удар не много висока скорост (50-60 км.) краката на водача са без фрактури, купето що годе сигурно. Естествено, трябва да се вземе под внимание възрастта на автомобила и марката. Участвах в оглед на ПТП на магистрала Тракия - челен удар м-у Рено Сценик на 2 години и Мерцедес на 25 год. (Мерцедеса беше влязъл в платното за насрещно движение).
В последствие, автоексперта беше изчислил скоростта на двата автомобила - Реното над 130 км/ч, а Мерцедеса 80-90км/ч. Двамата пътника в Мерцедеса бяха починали, но не от травми, а от инфаркт. (водача бе на 84 год, а спътницата на 78.) При последвалата аутопсия не се откриха фрактури по телата им.
В Реното, водачът бе починал на място, целият потрошен. Двамата пътника на задната седалка бяха в критично състояние. Пораженията по него бяха до средните колони.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Мнение за Chevrolet Kalos 1.2 Gazov injek

#13 Непрочетено мнение от slowtraveler » 04 авг 2013 17:59

stinbg написа:..
Съпромата изследва здравината на "клетката" и казва, че в тривратка с по-малко материал постигаме по-добра здравина. Пак от гледна точка на съпромата за да добавим врата трябва да използваме много повече материал и без да го желаем постигаме много по-голяма здравина на външен удар. Никой не може да ме убеди, че ламаринката с подсилена гредичка ще посрещне по-добре фронтален удар от рамка с греди по периферията (вратата) поставена в друга рамка с греди. Теглото на ламаринката срещу двете рамки може да е в отношение 1:20 в полза на ламаринката, но аз залагам на тези железа с ужасното тегло при удар.
Имам предвид следното:
За да направиш врата, се налага да направиш голямо празно пространство без разпорки за предаване на усилията. Да, правиш яка рамка, но посредата тя пак е 'мека' - разчиташ само на еластичността на огъване на рамката, а не на натиск и опън, както е при фермите...
Докато при тривратата нямаш такова свободно пространство... Освен това вратата поради конкретната и специфика също не уплътнява плътно и не предава пряко усилията... Започва да предава усилия след като се огъне рамката или поддаде самата врата.
По принцип по-малките свободни пространства дават по-голяма якост... Сценика е с доста 'разхвърляна' конструкция с доста голямо разстояние между силовите елементи.... Сравнително слаба и лека...
Навярно затова е станало така...
Масите също имат значение - по-тежкия автомобил винаги има предимство - по-добра безопасност защото ускорението е по-малко за сметка на по-голямо ускорение на по-лекия автомобил при пряко взаимодействие между двата...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#14 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 окт 2014 23:04

Тези следващите не са от най-устойчивите при катастрофа, макар, че поне един от тях минава за култов малко по на юг от София.




https://www.youtube.com/watch?v=-x3UTROQajk#t=15" onclick="window.open(this.href);return false;


Последния автомобил направо е уникален!

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Устойчивост на купе при катастрофа. (отделена)

#15 Непрочетено мнение от ogi » 18 окт 2014 23:55

Последните 2 са с товар в багажника.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”