Понеже карам турбо-автомобил и попаднах на разбиращи приятели и доста рових из възлите на автомобила и четох от любопитство, понаучих от практиката доста неща, нека сега да споделя малко реални неща, спрямо твоето сухо "copy-paste", което си приложил и му вярваш:papata написа:Наистина е така. Не е майтап. При превключване на скоростите задържа оборотите високи около 2-3 секунди при върнат педал за газта. Идеята е в това време да включиш на другата скорост. Чел съм го и в други форуми.ogi написа:Не. А това за бегачките, в предишното мнение, предполагам е майтап... Няма връзка с високите обороти, нито с гърмене в ауспуха.stiix написа:Възможно ли е от въздушен филтър (Filtron) да се появява код 45 - Богата смес ?
Относно гърменето при турбото мога да се разровя и да ти дам линк да прочетеш какво съм имал впредвид.
Намерих нещо:
" И турбото пада на 50,000 оборота - където не прави налягане. Сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбото което току що е спряло (това става много бързо разбира се). Как се решава проблема? Във студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve) които като се вдигне рязко налягането защото си затворил газта и тои отпуска малко така че да не се върне и да спре турбото. Всичко е добре, до колкото винаги си натиснал газта.. Да ама има ситуации където седиш и изчкаваш 1-2 секунди е през това време турбото намалява оборотите- дори и да не се спира от нагнетения въздух.. При нормалните коли този момент просто се игнорира, но при WRC в такива "паузи" има инжектори във изходящия колектор преди турботата които инжектират гориво, което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, когато се отвори пак газта то да е "на линия". От там и като гледате ралита често се чува едно пукане като намаляват- това са тези микро експлозии които поддържат турбото "живо". "
http://enginez.hit.bg/turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Моторът с принудително пълнене има по-различно управление от атмосферния. Таблицата за пълнене с горивовъздушна смес е съвсем различна. За да не гръмне мотора, или турбината, която се развърта до 100000 об/мин съществуват много допълнителни усложняващи датчици и командващи механизми, заради които ако изключим ГНП при дизелите , последните се водят за скъпи и сложни за поддръжка. Турбото има 2 основни типа - променлива геометрия и фиксиран корпус, това определя какъв тип разтоварване ще се ползва за цитираното от теб свръхналягане, което се образува, след като турбината развърти и решиш да отпуснеш педала. В първият случай се движи механична част с лопатки, които фиксират обема на завихрян въздух в студената част на турбото и при претоварване отваря и изхвърля в ауспуха, във втория случай поради липсата на последният сложен механизъм се слага прост клапан за налягане - blow-off valve - той се ползва при евтино и извънфабрично тунинговане на атмосферки най-вече и при претоварване изхвърля въздуха там, където е сложен. Всякакво задържане на оборотите е нежелан ефект и следствие от минусите на някоя система - примерно 2-валов, бензинов мотор с пълна инжекция Във всеки случай не е желан ефект. Във WRC може да има инжектор , който да вдига оборотите на турбото, но той не е за да държи високи обороти на свободна, ами за да намали лага, който се причинява от турбопътищата и интеркулера, или да компенсира движението с ниски обороти и нужда от допълнително налягане при подаване на газ. Ако цитираният инжектор развърти турбото на свободна, тогава лопатките на турбината ще могат да излязат повсеместно с буталата през задното гърне на автомобила Точно поради интерес от турбо-процесите си инсталирах и бууст-метър в купето, да виждам какво се случва точно в определени режими, че съм с "чип-тунинг" и да направя настройки за максимален бууст, без претоварване