Избор на стар автомобил

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Избор на стар автомобил

#46 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 юни 2013 01:05

dsuzunov написа:....
Не робувай на марка и на вид гориво. По-нагоре в темата дадох предложение за Опел и съображенията за това.
...
Мисля, че от автопарка ми се вижда ясно, че не робувам на марка (единствената марка която съм повтарял е Опел :lol: )...
Но специално за опелите си имам едно на ум... 1.6 наистина гореше масълце. Нагоре като обем - ще гори прекалено гориво, а една от целите ми е да прехвърля постепенно финансовата страна към сина - сам да си прави сметката.
Дизелите - знаеш там 'евтиния' електронен блок на помпата или внезапната смърт на самата помпа... Това ме възпира...
Днес въпреки всичко ги огледах - много смлени бяха и съвсем не ми вдъхнаха доверие...
Бензинка 1.8 имаше доста запазено Ауди А3.. Дори щяха да подарят газова уредба (обикновена) :lol:
Но ми се стори прекалено като мощност и евентуален разход.
Според мен около 90-110к.с. е добър компромис - нито е убит кон, нито е бегачка.
Ниската мощност позволява да се изгради по-умерен и предвидлив стил на шофиране. След това и да преминеш на много по-мощен автомобил - опита и стила се запазва. Но пък прекалено ниската мощност не позволява изтегляне при грешна преценка. Затова и търся компромис.

Относно сядането и пробването от сина - не смятам, че ще стане така. Можеш сам да избираш когато си натрупал поне малко опит.
Ако нямаш опит - трябва да започнеш от това, с което си пробвал. Иначе ще започнеш да избираш по цвят и екстри, а не по ергономика :dknow:
Сега кара курса точно на 206...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Избор на стар автомобил

#47 Непрочетено мнение от dsuzunov » 17 юни 2013 11:33

Нали в списъка с колите, които си разглеждал има едно 206?
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Избор на стар автомобил

#48 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 юни 2013 13:20

Да, точно него днес ще ходя да гледам по-обстойно...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Избор на стар автомобил

#49 Непрочетено мнение от todortv » 17 юни 2013 15:30

Ако задният мост е като на 306, бягай.... :lol:
Моторите им 1,9 D са железни.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
Fani
Минаващ
Минаващ
Мнения: 34
Регистриран: 02 май 2011 15:54
МПС: Daewoo Espero CD
От: Assenovgrad
Име: Mims

Re: Избор на стар автомобил

#50 Непрочетено мнение от Fani » 17 юни 2013 16:20

Хонда Сивик и всичко с двигател на Хонда като че ли създава повече ядове отколкото радости. Поне семейният опит говори за това.
Според мен Лагуната също не е кой знае какъв вариант, пък и малко бяга от понятието "малък градски автомобил" - ако ще е Рено, да е Меган например. По-горе описаното е доста добро, мъжът ми караше такова служебно и беше изключително приличен автомобил, макар и дизелов - возеше добре, беше стабилна и безшумна, а и купето събираше 5 човека без проблем. Единственото много неприятно нещо беше, че наложеше ли се да влезе сервиз, дори и веднъж годишно, ти костваше време и средства колкото за ежемесечни посещения на майстора.
Класическото Пежо 206 - капризна работа откъм електроника, а и ходовата част си я бива като цени. Общо взето иска глезене и гледане, а и на мен лично /макар, че съм жена и съм дребна на ръст/ видимостта отвътре ми беше проблематична по светофари и кръстовища - предните колонки някакси ми пречеха.
Понастоящем имаме служебен Фокус, който малко хора го карат, защото колегата, на когото е зачислен си го гледа и не го дава на всеки. По негови думи това е четвърти Фокус, който кара /вкл. и в чужбина/ и е много доволен. Действително колата е много пъргава и стегната, нищо че се ползва за работа. Вътре е доволно широка, човек има усещането, че е в голям седан, а не в хечбек с 5 врати. Висока е, не тропа дразнещо през дупките, но пък е със спортно окачване и вози твърдо. Има добра видимост от купето, само че назад е малко кофти през задното стъкло. Иначе си е дизелче 1.8TDI 90 коня, но от малкото пъти, когато съм имала пряк досег, мога да кажа, че е сравнително динамичен и стабилен на пътя. За сравнение - другата служебна кола е Корола седан, точно копие на хечбека, кара се от куцо, кьораво и сакато и е ужасно тясна, ужасно скърцаща, ужасно скъпа като части и консумативи и на всичкото отгоре е капризна и тромава. Обяснимо при тази амортизация, де.. При нормални условия половината "козметични" дефекти биха отпаднали може би.
Разбира се всичко това е субективно женско мнение, така че не настоявам да го взимаш под сериозно внимание.
От всички коментирани коли, лично аз бих избрала Фокуса с уговорката, че ако ще е за млад шофьор, който тепърва ще изпитва в различна степен тръпката от адреналина, бих се спряла на по-малкия мотор 1.6 бензин с по-малкото коне /така спестяваш и от данък/.
Изображение

Потребителски аватар
Fani
Минаващ
Минаващ
Мнения: 34
Регистриран: 02 май 2011 15:54
МПС: Daewoo Espero CD
От: Assenovgrad
Име: Mims

Re: Избор на стар автомобил

#51 Непрочетено мнение от Fani » 17 юни 2013 16:24

todortv написа:Ако задният мост е като на 306, бягай.... :lol:
Моторите им 1,9 D са железни.
Абсолютно да! Возили са ме, пробвала съм, искала съм с такъв мотор, много е впечатляващо!
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Избор на стар автомобил

#52 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 юни 2013 22:08

Хм... Днес погледнах една 206...
Външно - без следи от удари с изключение на предницата - сравнително лек удар, който някога е подгънал леко предния капак (изправен без следа от пукане на боята). Броня/маска навярно са били сменени.
Фара бе със залепен спукан държач (други поражения по него явно не е имало).
Не е бил пален 10 дни (вярвам му - колата не изглеждаше местена, а температурата на двигателя бе 'стайна' (е, лошото е, че не е зима - знам, че тогава се купува дизел ама нейсе).
Запали от четвърт без пушек. Ауспука - почти бял без следа от масло. Маслото - черно без следа от антифриз. Антифриза - бистър, без следа от скорошна интервенция (капачката бе залепнала и едва я отлепих)...
Общо взето цялата електрика си работи - стъкла, огледала и т.н.
До тук хубавите неща.
Първо е с един еърбег...
Като запали светна чека (проблем с датчика на TPS според телефона ми :lol: ). Работи много добре и без следа от друг проблем. АБС и т.н. светнаха и угаснаха както е нормално (подгрев не видях някъде да светне)...
Имаше няколко демонтирани неща по тавана (машинката за стъкления покрив била с износени зъби и сега носели друга машинка)... Сенници и т.н.
Продавача обеща да оправи нещата - ще видим...
Търсенето продължава :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Избор на стар автомобил

#53 Непрочетено мнение от ogi » 17 юни 2013 22:35

Нека коментирам малко впечатленията ти:
на първо място продължавам да приканвам да си избиеш от главата "поверието" за дизела и зимата (виж това за циганина, форда и зимата можеш да запазиш :P - имам колега с Фиеста 2005-та, комън рейл - това е единственият съвременен дизел, който съм виждал зимата да поизгасва и не държи обороти на студ, иначе пали веднага, ама ...няма как Форд си е ФОРД). Свещи да светят през лятото няма да видиш на никой дизел след 95-та (поне повече от 1 секунда), а на ПД и комън рейл, даже и до нулата, тези коли палят с налягане на горивото от над 200 атмосфери - детонацията е сигурна.

Масло по ауспуха при дизел е рядкост, двигателите се правят да деянят на много големи натоварвания и рядко се наблюдават "бензиновите синдроми" на износване. Ако има мацано с масло, обикновено предвещава обаче друг скъп ремонт - износена втулка на турбината (ако има) - това е около 1000лв инвестиция. Маслото обкиновено се съсредоточава във всмукателният тракт, демек тръбите на интеркулера, или самия него (ако има), т.е. гледаш тръбите на интеркулера, по възможност разкачаш скоба и гледаш там. Ако има масло в ауспуха, колата е за старо желязо и не си струва инвестицията. Друг характерен проблем на старите дизели е променливата геометрия на турбината (ако има) - това е най-лекият проблем и се решава бързо и евтино, в зависимост на какво място е сложена. Ако пуши бяло - обикновено е неизгоряла нафта (проблем със свещи, или ГНП), ако пуши черно - обикновено е въпрос на центровка на помпата (електрическа, или механична), и/или дюзи.

За останалите неща по екстериора няма да коментирам, защото си достатъчно компетентен, ще кажа само, че май не съм виждал стара кола с люк, без проблеми и течове покрай него.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
JelqzkoJelqzkov
Редовен
Редовен
Мнения: 209
Регистриран: 14 яну 2013 22:44
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Re: Избор на стар автомобил

#54 Непрочетено мнение от JelqzkoJelqzkov » 18 юни 2013 13:02

"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Избор на стар автомобил

#55 Непрочетено мнение от todortv » 18 юни 2013 14:03

Всички дребни уж неща, които се пренебрегват при покупката, после започват да дразнят много... :lol:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Избор на стар автомобил

#56 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 юни 2013 15:16

todortv написа:Всички дребни уж неща, които се пренебрегват при покупката, после започват да дразнят много... :lol:
Абсолютно си прав... Обаче за първи път откакто купувам коли се усетих, че гледам много критично на въпроса. На времето се 'заслепявах' като видя някой по-спретнат автомобил и пренебрегвах детайли...
Сега избора ще е по-'капризен', (няма да казвам по-прецизен, защото всяка покупка на стара кола си е като да извадиш от торбата с ... абе вие знаете вместо какво - какво :lol: )
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Hunter
Напреднал
Напреднал
Мнения: 421
Регистриран: 01 сеп 2012 22:40
МПС: Subaru Forester 2.0
От: София
Контакти:

Re: Избор на стар автомобил

#57 Непрочетено мнение от Hunter » 18 юни 2013 15:42

Гледам това е във Варна и като за млад шофьор мисле, че хем не е много, хем не е малко :D (ако бензин-а влиза в сметките.... и Фиат като марка :D )
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=38u8qs" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester 2.0 LPG :clap:
Daewoo Lanos 1.4 CNG - ex :inlove:

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Избор на стар автомобил

#58 Непрочетено мнение от ogi » 18 юни 2013 17:59

Офтопик:
JelqzkoJelqzkov написа:"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Според мен не чак толкова "често", аз съм с изтърбушени катализатори и на 2-те тръби, колата е с "чип" - дим от ауспуха няма никакъв видим (имам свидетели от форума), без значение в какви обороти/натоварване на двигателя. Центровката на ГНП сам си я правих и знам, че е перфектна. Наливам нафта каквато ми падне. Черно няма никъде.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Избор на стар автомобил

#59 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 юни 2013 18:50

Офтопик:
ogi написа:
JelqzkoJelqzkov написа:"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Според мен не чак толкова "често", аз съм с изтърбушени катализатори и на 2-те тръби, колата е с "чип" - дим от ауспуха няма никакъв видим (имам свидетели от форума), без значение в какви обороти/натоварване на двигателя. Центровката на ГНП сам си я правих и знам, че е перфектна. Наливам нафта каквато ми падне. Черно няма никъде.
Вчера гледам покрай морето се движише едно Ауди - наточено, та наточено (май А6 беше)...
Софийски номер...
Първо си помислих като го погледнах отзад - какъв хубав матов черен цвят, че и стъклото матирано :lol:
Оги ако щеш вярвай - цялата задница бе ЧЕРНА барабар с джама - номера не се виждаше от същата чернилка :lol:
Като подаде газ - разбрах откъде идва цвета (явно бе пипано/чипосвано, защото идиотчетата вътре изглеждаха много горди от звука (и навярно от пушека ) :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Избор на стар автомобил

#60 Непрочетено мнение от stinbg » 19 юни 2013 14:24

slowtraveler написа:Хм... Днес погледнах една 206...
Първо е с един еърбег...
Като запали светна чека (проблем с датчика на TPS според телефона ми :lol: ).
:) Този модел на Пежо е с абонамент за еърбега (лентовия кабел във волана се прецаква). По принцип французите се опитаха да покажат на света колко са напредничави в електрониката и скочиха с пълна сила в мултиплексните системи на борда и след 3-4 години се оказа, че са избързали :ches: Все пак натрупаха опит на гърба на онези закупили френски автомобил около 2000 година - успяха да включат не лошата иначе Лагуна в класациите за ужасна надеждност именно с опита с електрониката. Въпросното Пежо е също от потърпевшите - има толкова много електроника и възможности за настройка, които Тойота Аурис към дата 2012 няма (пример автоматично включване на дневни светлини, аларма за превишена скорост коментирана при Орландото, настройки за какво ли не още - Фолксваген се впуснаха в тази афера някъде с 5 години закъснение, но пък показаха по-добра надеждност).
Та 206 като изключим ненадеждната електроника, лошата возия (всъщност за този клас кола може и да не е чак толкова лоша) си има добър външен вид към датата на производство, евтини оригинални части (сменях нещо по окачването и се оказа, че алтернативните боклуци са на цената на оригинала - това от софийския дилър). Друго предимство е музиката, която варненските наркомани трудно биха пласирали, защото си няма дисплей - ползва се този на таблото (и е кодирана разбира се към колата). Разхода си е нормален и не знам колко е за дизела, но не би трябвало да е повече от 6 градско след като приключи ремонта на Сливница ;) . За газовата алтернатива, специфичното Пежо торсионно окачване увисва след година-две с газова бутилка в багажника (без газ увисва по-бавно). Като цяло мисля, че ако на мен ми беше първа кола, щях да съм повече от щастлив. Бензина е доста икономичен, но тя и колата си е малка.
П.С. Задължително кабелче за диагностика към колата - малко са скъпи тези на ПСА, но сина трябва да се учи.
П.С.2 В духа на форума,въпреки че продаде правилната кола за сина, виждам за около 4000 лв има Калос/Авео (10 години са назад спрямо Пежо, но какво значение има).
ogi написа: За събора на форума моя варел (перманентно 4х4) изгори 6.2/100 (справка - подписа), като поддържах 160 на магистралата, с 1-2 настъпвания до 200+, ако бях с бензинов мотор със същата мощност колко щеше да изгори?
Не мога да си го обясня това при дизелите - караш икономично със 90-100 (Омега комби примерно 2.0) и гори 6, караш "неикономично" със 140-150 и гори 7. Същото нещо на бензин би изглеждало 7 на 10. Не знам дали заради повишаването на ефективността на турбината (и интеркулера ако има такъв) се дължи тази необичайна разлика :ches: , но определено на дизела оптималната скорост/разход е с 30-40 км над тази на бензина.
Life's a journey, not a destination

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”