Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
targetman
Редовен
Редовен
Мнения: 104
Регистриран: 26 мар 2010 17:20
Skype: targetman
МПС: Chevrolet Orlando
От: София

Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#1 Непрочетено мнение от targetman » 07 дек 2011 11:38

Та колеги направо съм изумен. Не мога да си прекратя договора с Мтел и НЕТ1. Приет е закон но договорите са подписани преди това да стане и дерат яко. Пиша не за друго, а да имате на в предвид.
Договора ми с НЕТ1 е за интернет и кабелна телевизия за невероятните 25 лв. А в момента спиди нет предлагат същата услуга за 60 лв. на година. Не коментирам скорости и канали. Просто ми трябва интернет за да работя и телевизия за новините + още един два канала.
При Мтел ми изтича договора за флашката с интернета за 24,90 лв. на месец ама чак догодина септември. Понеже преподписвах стария договор на абонаментен план и реших да взема и една флашка (миналата година), че на моменти ми трябва спешно интернет, или този на НЕТ1 спира за по 30тина минути. Сега тази година пак преподписвах договора си (използвам възможността да изхарча натрупаните точки през годината и когато ти изтича договора при преподписване получаваш телефон на доста сносна цена). Та питах още тогава с интернета кво преим, "ами можете да го променяте когато искате". За справка Виваком е 5-6 лв. на месец, за целия период- поне според сайта.
И днес реших да прекратя отношенията си и с двата оператора и да емигрирам. Сматх че от 50 лв. на месец ще падна на 10 лв., което си е супер. Да, ама не. Отърване няма.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 07 дек 2011 14:14

В общи линии старите типове договори предвиждат автоматично подновяване като срочни, а в новите /мисля, че беше след м. Април/ е предвидено, че след изтичане на уговорения срок стават безсрочни, т.е. след изтичане на първоначално уговорения срок могат да се прекратяват с едномесечно предизвестие. Възможно е да си със срочен договор, който едва след изтичане на срока може да бъде прекратен по всяко време с едномесечно предизвестие.
Не вярвай на думи, а отваряй договора и чети точно какво пише в договора, защото в борбата за клиенти не винаги се използват само почтени средства. Ако обаче през Септември си сключил нов срочен договор едва ли ще можеш да го прекратиш предсрочно без неустойка.
Темата за некоректността на операторите, както и на служителите в офисите и магазините им е безкрайна.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#3 Непрочетено мнение от dsuzunov » 07 дек 2011 14:33

Дъщеря ми преподписа с Мтел, като в анекса пише, че след изтичане на едногодишния срок, договорът става безсрочен.
За прекратяване след срока е необходимо ДВУМЕСЕЧНО предизвестие.
На Глобул абонамента от 5 лв. месечно, се оказва промоционален и при предсрочно погасяване, се заплаща остатъка от месечните такси, но за стандартен абонаментен план, който е 10.80 лв.
За момента, Виваком са с най-добри условия
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#4 Непрочетено мнение от slowtraveler » 07 дек 2011 15:54

Колеги, прави ми впечатление, че напоследък се увеличават нападките срещу дадени услуги, без да се гледа обективно на въпроса...
Има търговски трикове, но не винаги те са некоректни...
Например - 'подаряват' ти телефон, но си задължен да ползваш дадения оператор година-две...
Ами съгласил си се на такива условия - ще им ги изпълняваш... Не може да изпълниш само първата част - да вземеш безплатен телефон...
Търговеца също трябва да има някаква полза от дейността си...
Не можеш да договориш например с доставка 100 тона мляко за 30ст/л, и след това да отидеш при него с найлоновата торбичка и да му кажеш - 'абе няма да са 100тона - искам 1 литър, ама по същата цена'...
Ако искаш 'развод' трябва да си спазиш условията по договора, с който си се запознал и си подписал.
А там има условия и при какви условия можеш да го прекратиш предсрочно.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
targetman
Редовен
Редовен
Мнения: 104
Регистриран: 26 мар 2010 17:20
Skype: targetman
МПС: Chevrolet Orlando
От: София

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#5 Непрочетено мнение от targetman » 07 дек 2011 17:32

slowtraveler написа:Колеги, прави ми впечатление, че напоследък се увеличават нападките срещу дадени услуги, без да се гледа обективно на въпроса...
Има търговски трикове, но не винаги те са некоректни...
Например - 'подаряват' ти телефон, но си задължен да ползваш дадения оператор година-две...
Ами съгласил си се на такива условия - ще им ги изпълняваш... Не може да изпълниш само първата част - да вземеш безплатен телефон...
Търговеца също трябва да има някаква полза от дейността си...
Не можеш да договориш например с доставка 100 тона мляко за 30ст/л, и след това да отидеш при него с найлоновата торбичка и да му кажеш - 'абе няма да са 100тона - искам 1 литър, ама по същата цена'...
Ако искаш 'развод' трябва да си спазиш условията по договора, с който си се запознал и си подписал.
А там има условия и при какви условия можеш да го прекратиш предсрочно.
Може би не съм се изразил правилно. Всяка година си подновявам договора (номера който го използвам за говорене), а смятам че не е коректно да ми се подновява автоматично и да ме задължават за още една година. Сега независимо че съм си плащал над една година и съответно съм си получил и 3G флашка (която може да се ползва само с карта на Мтел), все пак съм си изпълнил задълженията като коректен клиент. Получил съм устройство срещу задължението да плащам определени месеци (една година) такса, но не виждам защо ме задължават пак цяла година да плащам тази такса.
Проблема като цяло е свързан с мобилния интернет. Няма да коментирам предишните подписвания и недоразумения.
Положението със Нет 1 е същото (там не съм получил нищо освен кабел до коридора).

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#6 Непрочетено мнение от slowtraveler » 07 дек 2011 18:30

Ако телефона ти е личен - обърни се към КЗП (с копие до Мтел)...
Доволен бях от услугите им - по-добри са от Вивател, обаче цените им бяха неразумно високи...
Сега с Виваком имам проблеми с чуваемостта, но цената падна четворно (плащам четири пъти по-малко)..
'Развода' при мен мина почти като по ноти - уведомих ги предварително (преди изтичане на договора)...
И платих неустойка някаква мизерна сума - май 10лв на телефон или нещо подобно, защото молбата бе подадена не един месец предварително, а един месец+1ден :lol: .
Та искаха да бъде подадена наново молбата на следващия ден, или да платя 10лв на телефон и да прекратя договора моментално.
Избрах второто.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
targetman
Редовен
Редовен
Мнения: 104
Регистриран: 26 мар 2010 17:20
Skype: targetman
МПС: Chevrolet Orlando
От: София

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#7 Непрочетено мнение от targetman » 07 дек 2011 18:57

По скоро клоня да преподпиша договора за една година, така ще мина по леко и без повече разправии. И след изтичането на договора вече става безсрочен (този е от новите договори). Предпочитам да плащам 2 месеца по 10 лв. и 10 месеца по 15 лв. отколкото 10 месеца по 25 лв. Оплакванията ще отнемат време през което ще се натрупва високата такса и така дори да се преборя ще съм на същия хал.

Потребителски аватар
targetman
Редовен
Редовен
Мнения: 104
Регистриран: 26 мар 2010 17:20
Skype: targetman
МПС: Chevrolet Orlando
От: София

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#8 Непрочетено мнение от targetman » 23 юли 2012 20:20

Здравейте колеги, да се оплача от поредната глупост на мобилните оператори. Време беше и Боб да се прояви. От този месец вече трябва до 20то число да се плаща сметката. При мен всичко така е нагласено, че стане ли 25ти, плащам всички сметки. И днес ми изключиха телефона. За да се пусне веднага трябва да се плати в каса на Боб. Да не говорим, че и касата дето съм купил картата вече не съществува и беше едно обикаляне. Личи си отвсякъде, че са партия към Мтел. Според момчето на касата цената на разговора с оператор е 0,49 лв./мин. а според самия оператор е 0,49 ст. независимо от продължителността на разговора. За оплакване на касите не са и чували и не знаят към кого да се обърнеш, а оператора не ти дава никаква информация, та даже не били и към Мтел :ches: (на фактурите пише друго ама карай). А в сайта на Боб, има "Свържете се с Боб", но за да стане това първо трябва да се регистрираш и да приемеш условията на Боб. Чак тогава ти излиза някакво подобие на форма за контакт "Моля опишете въпроса / идеята / идеята си накратко". Та пародията е пълна. И да попитам има ли някой с Кольо на Виваком, там как е положението?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Развод с телекомуникационните оператори- да бе да

#9 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 юли 2012 18:44

Типично по български! Жалко само, че не се появиха още 1-2 оператора за да се ожесточи конкуренцията. Спомням си как навремето Мтел твърдеше, че БГ била малък пазар и нямало нужда от други оператори и това щяло да влоши услугата.
Наскоро прекратявах договор към Мтел за карта, която реално се ползваше от друг човек /по-скоро въобще не се използваше/. Според Мтел автоматичното подновяване на договора се прекратявало едва след промяната на закона напук на тълкованието на КРС и тогава оставаше малко повече от месец до изтичане на автоматично продължения /според тях/ договор. То бяха цигански истории - "Ми то сега не можем да приеме заявлението, като остане по-малко от месец, едва тогава тогава може, но ще трябва да дойдете пак да подадете заявлението, после пак да дойдете за самото спиране...".
Чудех се да се занимавам ли с жалби за тяхното изпълнение по отношение на отказа да приемат заявлението и автоматичното продължаване на договора. Накрая след скандал прекратих едностранно без предизвестие, платих неустойката една месечна такса, която така и така беше дължима заради необходимостта от предизвестие.
Предишната ми разправия с тях завърши с изплащане на компенсация от тяхна страна, но да си призная сега не ми се занимаваше да ходя няколко пъти до оператора, да търся договора и да пиша жалби за SIM карта която реално не се ползва, а неустоката реално беше месечна такса от 5 лева.
Офтопик:
Мобилни оператори продълават да залагат в договорите капани на клиенти, съобщи в Русе зам.председателят на Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/ Никола Колев.
В подадените само през тази година 2697 жалби хората се оплакват най-много от проблеми с преносимостта на номерата, от злоупотреба с лични данни, "пробутване" на договор, вместо приемо-предавателен протокол при връчване на "подарък".
Има и случаи, когато се фалшифицират подписи при изтичане и подновяване на договора. Не се спазва законният 7-дневен срок, в който клиентът може да разтрогне сключения контракт без неустойки.
"При подписване на договори потребителите трябва внимателно да четат целия текст, а не да минават през него по диагонал", препоръча шефът в КРС. Той констатира, че с 48% от общия брой на жалбите Виваком вече е изпреварил Мтел.
КРС е глобила през м. г. трите мобилни оператора общо със 17 млн. лв.

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”